Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

fiesta 1.1i GT
Autor Wiadomość
doktorekx
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lip 2006, 10:51   fiesta 1.1i GT

witam

posiadam fieste z 91 roku 1.1i. Znalazłem ostatnio na internecie pewien artykuł na temat obróbki głowicy, gość przerobił głowice poloneza tak że piszczały opony na 3 biegu, podobno daje to troche przyrostu mocy. Mianowicie polerowanie kanałów dolotpwych i wylotowych, zebranie materiału z nich , planowanie głowicy i coś tam ejszcze nagrzebał. Myślałem czy by czegoś takiego niezrobić w mojej fiescie, zwlaszcza ze koszt takiego zabiegu niejest jakis kosmiczny jak sie to zrobi w garażowych warunkach. Jesli ktoś robił już GT głowicy w fiescie to prosilbym o jakies rady, spostrzezenia lub cokolwiek na co zwrucic uwage, czego nierobic i ogólnie co myslicie o takim czymś?
Jeszcze takie pytanko: co by można wywalić z fiesty zeby ja troche odelżyć? niechodzi mi o elementy typu fotele :) itp gdyz ma sluzyc do normalnej jazdy i eksploatacji.
I ejszcze pytanko czy jesli bym założył fele aluminiowe z tą sama szerokoscia opon co stalowe i rozmiarem czy jakoś wpłynie to na plus? sadze ze alufele są lżejsze od stalowych?
dzieki za wszelkie odpowiedzi.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 23 Lip 2006, 12:32   

Kolego z 1.1 nie wykrecisz za duzo... to raz
nastepna rzecza jest to ze w garazowych wwarunkach nic nie zrobisz(no jedynie rozwalisz glowice) poprostu to nie silnik Suzuki gdzie GTi bylo fabrycznie zaklute i z silnika 1.3 w serii bylo przeszlo 100KM to jest stara konstrukcja a z racji pojemnosci nie uzyskasz nawet duzego przyrostu momentu nie mowiac juz nic o mocy... a glowna role w przyspieszaniu odgrywa moment obrotowy a nie moc... ;)

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 23 Lip 2006, 14:16   

Ja tam bym nie sluchał że się nei da i wziął się za silnik.

Był tu kiedyś człowiek o nicku .mat., on zrobił cos bardzo ładnego z silnikiem 1.1 (w sumie to 1.3 ale to był zlepek różnych), polecam poczytać bo efekt będzie napewno.

Ale lepiej zaprzyjaśnij się z jakimś ślusarzem lub zakręć na uczelni jeśli studiujesz na jakiejś technicznej, przyrządy bardzo się przydadzą.

Pozdro
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Lip 2006, 14:17   

Fordon ma racje - z gówna bata nie ukręcisz . 1.1 w wersji występującej w mk3 ledwo daje sobie radę z przebiegami które ma na karku ( 150 - 300 tyś ) a jak zaczniesz przy nim grzebać jego trwałość może jeszcze spaść . Jeżlei chcesz sam podłubać to sposobem na naprawdę zauważalny przyrost mocy za rozsądne pieniądze jest swap 1.1 -> 1.4 CVH .
Każde inne rozwiazanie w postaci dłubania 1.1 i tak doprowadzi Cie do tego wniosku tylko będzie musiało upłynąć neco czasu i kasy zanim sam na to wpadniesz .

[ Dodano: Nie Lip 23, 2006 14:26 ]
Wojtass napisał/a:
Ja tam bym nie sluchał że się nei da i wziął się za silnik.

A kto mówi że sie nie da ? Fordon napisał że gra nie warta świeczki .

Wojtass napisał/a:
Był tu kiedyś człowiek o nicku .mat., on zrobił cos bardzo ładnego z silnikiem 1.1 (w sumie to 1.3 ale to był zlepek różnych), polecam poczytać bo efekt będzie napewno.


Miło że wspominasz Mat-a ale z tego co dobrze pamiętam to tak jak napisałem - na końcu swojej drogi stwierdził że gra była nie warta świeczki ( o ile mnie pamieć nie myli ) a ilośćwłożonej pracy i kasy nie adekwatny do uzyskanych wyników

Niestety od czytania efektów nie będzie .

Poza tym mody Mata wykraczały dalekoooooooooo poza warsztatowe dłubanko i umijętności początkującego dłubacza z istrukcją ściągnmiętą z netu w ręce .

Wojtass napisał/a:
Ale lepiej zaprzyjaśnij się z jakimś ślusarzem lub zakręć na uczelni jeśli studiujesz na jakiejś technicznej, przyrządy bardzo się przydadzą.

Pozdro


Co do przyjaźni ze ślusarzem to popieram - ludzie powinni szukaćnowych znajomośći ( nei wiem tylko dlaczego uwypukliłęś akurat jedyne ta profesje . znam paru miłych piekarzy , murarzy a nawet miłego prestigiditatora )

Co do przyrządów z uczelni technicznej - to raczej nic nie wynoś bo to sie nazywa kradzież .

ps : Wojtass dłubiesz sam cośprzy głowicach ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 23 Lip 2006, 18:10   

Żółwik Tuptuś napisał/a:



Miło że wspominasz Mat-a ale z tego co dobrze pamiętam to tak jak napisałem - na końcu swojej drogi stwierdził że gra była nie warta świeczki ( o ile mnie pamieć nie myli )
.


Pamięć jednak nawala, lecytynkę polecam.

Żółwik Tuptuś napisał/a:


Co do przyrządów z uczelni technicznej - to raczej nic nie wynoś bo to sie nazywa kradzież .


Widze, że z Ciebie rawdziwy "Polak", tylko żeby wynieść i ukraść.


I nie bulwersuj się, jak ktoś napisze cos innego niż Ty, w radiu mówili, że w upały nie wolno się przemęczać, również prsychicznie.
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Lip 2006, 20:52   

Wojtass , ponawiam pytanie , dłubiesz coś sam przy głowicach ??
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 23 Lip 2006, 21:01   

Samo przepolerowanie i powiększenie kanałów w głowicy niewiele zwiększy moc. A gdzie wałek, większe zawory, silniejsze sprężyny etc. itd. Szkoda pieniędzy. Włóż lepij 1,4 cvh na gaźniku i zrób to co chcesz zrobić w 1,1 z głowicą i masz prawie 30% mocy więcej bez zbędnych kosztów na części tuningowe.
 
 
doktorekx
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lip 2006, 21:34   :)

wlozyc 1.4 na gazniku? a nielepiej na wtrysku? czy moze gaznikowy jest bardziej "podatny" na -rzerobki?
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 48
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 23 Lip 2006, 21:35   

Ja powiem tak, bardzo polecam polerowanie kanałów i gardzieli w gaźniku a wprzypadku wtrysku jednopunktowego jego gardzieli. Nie chodzi tu o przyrost jakiejś mocy tylko poprawia to znacznie dynamikę auta 8)
Dobrze jest jeszcze zamontować w filtrze powietrza zawirowywacz ;)
Niedługo zabieram się za urzączenie wtryskowe w mojej fiestce, jak zrobię to pokażę efekty :)
Na początek polecam zdjąć tą rurę dolotu powietrza z termostatem, ogranicza ona mocno dolot, w lecie nie jest konieczna a na zimę się założy :-P trochę głośniej słychać silnik przy ostrym rozpędzaniu ale autko znacznie lepiej śmiga :fox:
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Lip 2006, 21:43   Re: :)

doktorekx napisał/a:
wlozyc 1.4 na gazniku? a nielepiej na wtrysku? czy moze gaznikowy jest bardziej "podatny" na -rzerobki?


skoro masz 1.1 na wtrysku to 1.4 na mono będzie optymalnym rozwiązaniem skrzynia od 1.1 bezie jeszcze w miarę wyrabiała , tak samo heble , poza tym nie będziesz musiał kombinować nic z bakiem i pompą paliwa .

masz ( teoretycznie ) 75 KM zamiast ( teoretycznie ) 55 które chciałes rozdmuchiwać .

[ Dodano: Nie Lip 23, 2006 21:48 ]
lehu8 - ja cie znam i wiem że żartujesz ale niektórzy mogą nie łapać dowcipu ( tym bardziej że to nie HP ) więc dawaj znak jak robisz sobie jaja ;-)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lip 2006, 22:04   Re: :)

Żółwik Tuptuś napisał/a:


skoro masz 1.1 na wtrysku to 1.4 na mono będzie optymalnym rozwiązaniem skrzynia od 1.1 bezie jeszcze w miarę wyrabiała

"bezie jeszcze w miarę wyrabiała"??? ta skrzynka wsadzona do 1.6 śmiga i nic jej nie jest (sprawdzona w rajdowych wraunkach) więc to "w miare" moim zdanie jest zbyteczne
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 23 Lip 2006, 22:13   Re: :)

doktorekx napisał/a:
wlozyc 1.4 na gazniku? a nielepiej na wtrysku? czy moze gaznikowy jest bardziej "podatny" na -rzerobki?

Oczywiście, że tak. Przy gaźniku, gaźnikach masz mniej problemów z uzyskaniem właściwych składów mieszanki. Jedyny minus - trujesz środowisko! Jak jesteś "zielony" rób na wtrysku kombinacje a nie jest to proste i tanie.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Lip 2006, 22:15   Re: :)

adi08 napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:


skoro masz 1.1 na wtrysku to 1.4 na mono będzie optymalnym rozwiązaniem skrzynia od 1.1 bezie jeszcze w miarę wyrabiała

"bezie jeszcze w miarę wyrabiała"??? ta skrzynka wsadzona do 1.6 śmiga i nic jej nie jest (sprawdzona w rajdowych wraunkach) więc to "w miare" moim zdanie jest zbyteczne


Adi ok w rajdowych warunkach wytrzyma ( Sam mam skrzynkęod 1.6 która wg " znafcuf " była do umycia a u mnie jeździ 60 kkm i nadal wyje ) ale jak ktoś miał 1.1 to nie wierzę że jak zapakuje 1.4 to ruszy ze skrzyżowania bez utratu przyczepności więc to " w miarę " jest rodzajem asekuracji wypowiedzi ;-)

ps : nie ma części idiotoodpornych

[ Dodano: Nie Lip 23, 2006 22:18 ]
xr2fun napisał/a:
doktorekx napisał/a:
wlozyc 1.4 na gazniku? a nielepiej na wtrysku? czy moze gaznikowy jest bardziej "podatny" na -rzerobki?

Oczywiście, że tak. Przy gaźniku, gaźnikach masz mniej problemów z uzyskaniem właściwych składów mieszanki. Jedyny minus - trujesz środowisko! Jak jesteś "zielony" rób na wtrysku kombinacje a nie jest to proste i tanie.


zgadzam sie z Tobą ( respect ) ale jak ma 1.1 na wtrysku to mniej rzeźby będzie żeby wpasować 1.4 na wtrysku .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23 Lip 2006, 23:21   Re: :)

[quote="Żółwik Tuptuś"][quote="adi08"]
Żółwik Tuptuś napisał/a:


ale jak ktoś miał 1.1 to nie wierzę że jak zapakuje 1.4 to ruszy ze skrzyżowania bez utratu przyczepności więc to " w miarę " jest rodzajem asekuracji wypowiedzi ;-)

.


ja mialem skrzynke z 1.1 w swoim ziutku i przy odpowiednim ogumieniu da rade żwawo wyskoczyc na skrzyzowaniu co do wytrzymalosci to pochulała dokladny miesiac tj. ok 2500-3000tys km dosyc mocnej jazdy ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 24 Lip 2006, 14:20   

To i ja podzielę sie miomi doswiadczeniami w "tjuningu" mk3 1,1.
Kupiłem kiedys 1,1 na dawcę karoserii-w momecie gdy wewnatrz został juz tylko fotel i deska z zewnątrz znikneły takie "niepotrzebności" jak zderzaki czy lapy :) a w miedzyczasie ostatni tłumik zdezerterował z własnej nieprzymuszonej woli :-) - postanowiłem sie tym czymś przejechac ..i wierzcie mi byłem pozytywnie rozczarowany ..oczywiście znam stara zasadę ze moc wzrasta wraz z głośnością(chałasem) :D ale mając świeże porównanie do stanu sprzed kilku godzin gwarantuję ze auto wyrażnie nabrało wigoru. Więc rada-jesli masz wyrozumiałą dziewczynę ..a i tobie nie potrzeba duzo -wywal ile zdołasz-cóż przy osiągach i tak nie moc silnika się liczy- ale stosunek mocy do masy właśnie .
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
jaczylibodzio
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lip 2006, 14:44   

Hehehe, radosc jak dziecka :-) Znam to z doswiadczenia jak sierre spawalem i tak samo moge to powtorzyc, wywalaj co sie da. Ja niestety mam wybredna panne to nie wyrzuce nic :P
 
 
RKRman 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 51
Dołączył: 06 Cze 2004
Posty: 454
Skąd: z podkarpacia
Wysłany: 24 Lip 2006, 15:06   przeróbki

CZE :P


..a ja powiem żeby kolega próbował wszystkiego co mu tylko glaca podpowie :ok: ..własna nauka choć za pewne nie będzie najtańsza - zostanie na dłuuugo .......my po prostu tak mamy że jak se samemu człowiek czegoś nie ukręci , niezje*^*&^, nie przepłaci ..to gotowiec w postaci dobrych i sprawdzonych rad kolegów nie podziała w 100%-ach :D ......pozytywny aspekt to taki że jak spiermandolisz swój 1,1 ...to za niewielkie pieniądze dokupisz "większy litrarz " :ok: dedykowany fabrycznie do fiesty...czyli postawiony pod ścianą pójdziesz skrótami w oparciu o doświadczenie klubowiczów ...czego oczywiście mocno nie życzę ..ale jak wiemy w życiu bywa różnie...dlatego zanim coś zrobisz 5 razy podumaj czy robiąc 2 kroki do przodu nie robisz 4-ech do tyłu ...

POZDRAWIAM i życzę miłej "osobistej lekcji tjuningu " ......każdy mądry jak już ją ma za sobą ....więc dajcie się pany koledze wykazać, niech robi doktorat, przecież w samej robocie też jest frajda ..nie :?:

PS ...ode mnie mała rada......zakup drugi silnik wg wskazówek kolegów , podłub przy nim troche , jesli sam nie wiesz jak to poproś kogoś kto ma doświadczenie- to nie wstyd powiedzieć : Nie wiem jak to zrobić bo jeszcze tego nie robiłem .." ...cały czas mając sprawny samochód któregoś dnia podmienisz serducha ........radocha będzie pewna :ok:
_________________
fajnie było ją mieć
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Lip 2006, 15:20   Re: przeróbki

RKRman napisał/a:


PS ...ode mnie mała rada......zakup drugi silnik wg wskazówek kolegów , podłub przy nim troche , jesli sam nie wiesz jak to poproś kogoś kto ma doświadczenie- to nie wstyd powiedzieć : Nie wiem jak to zrobić bo jeszcze tego nie robiłem .." ...cały czas mając sprawny samochód któregoś dnia podmienisz serducha ........radocha będzie pewna :ok:

dokładnie słuchaj sie Potra bo dobrze prawi,najlepiej eksperymentowac na czymś zastępczym coby niepotegowac:P heh,nic więcej nie pisze bo Piotrek napisał juz wyczerpująco a zna sie górolicek na rzeczy :ok: ,i nie zebym sie tu podlizywał :P hehe
pozdro :-)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
KacpeRS
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lip 2006, 19:16   

zgadzam się kup drugi silnik i kombinuj ten co jest w aucie zostaw w spokoju bo może się tak zdażyć że niebędziesz miał czym pojechać po części a to jest najgorsze jak robota stoi w miejscu z mało ważnych przyczyn... jest jadna żecz którą możesz zrobić na sam początek powiększyć okna w kolektrorze dolotowym jak sie go zdejmie to odrazu widać o ile okna są zamałe powiększyć je można frezem palcowym no ale jak nie ma do niego dostępu to porezać to można troche zwykła wiertarą i grubym wiertłem ja tak robiłem potem pilnik żeby wyrównać i polerka
 
 
doktorekx
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lip 2006, 22:12   

koledzy jeszcze takie pytanie, modyfikacja wydechu podobno daje efekty niezle, w zwiazku z tym ze muj wydech wisi ma dziure i wogule nadaje sie do wymiany postanowilem zapodać nową rure:). Ale czytalem ze niemozna też przesadzic ze średnicą rury wydechowej bo wtedy bedzie spadek mocy a nie przyrost.
Według mnie muj wydech ma taka sama srenice jak 1.3 bo to w sumie te same silniki (poza pojemnością) a czy wydech od 1.4 byłby okej? czy on ma wogule większą srednice? i czy da rade go wogule rpzyjkrecić do kolektora od 1.1i ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FOTA & Fiesta Klub Polska
sowa Firmy współpracujące z FKP 0 10 Lis 2009, 21:54
sowa


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.