[MK3] Rozrusznik - długo kręci |
Autor |
Wiadomość |
Toooommmmi
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 91
|
Wysłany: 8 Lip 2006, 23:26 [MK3] Rozrusznik - długo kręci
|
|
|
Witam. Nie wiem czy to tutaj umieścic, czy w elektrycznym dziale (jak cos to moderator przesunie ) Tak więc mam taki problem. Od jakiegos czasu dość długo kręci mi rozrusznik zanim mi zapali samochodzik, a najczęściej dopiero przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu odpala normalnie. Krótko mówiąc kręce, kręce i nie chce odpalic sam. Czasami mu sie zachce to odpali momentalnie a czasami trza długo kręcić i z gazem go dopiero odpale. Świece wymieniałem jakies 7000 km temu, a pare dni temu wymieniłem przewody zapłonowe (bo myslałem, że to od tego) ale dalej jest to samo. Czy moge to jakos samemu zrobic i co mam zrobić? Tak przypuszczam, że może to od aparatu zapłonowego cos albo silniczek krokowy. Ale to tylko moje domysły i nie wiem czy trafne. Pomóżcie mi ludziki Najlepiej, jakby mi ktos napisał co to może byc za przyczyna i jak ją zneutralizować Pozdrawiam i czekam na help |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Lut 2010, 15:52, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Lip 2006, 01:30
|
|
|
Szukaj w układzie dolotowym albo w słabej kompresji . Trzeba sprawdzić ile jej jeszcze zostało . A jak jest dobra to trzeba podłubać w monowtrysku . Hm kiedy wymieniałeś filtr powietrza . Moze sie poprostu przylewa bo za mało powietrza dostaje . |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 9 Lip 2006, 08:48
|
|
|
diodalodz napisał/a: | A jak jest dobra to trzeba podłubać w monowtrysku . | Ona ma rocznik 89, to raczej nie ma monowtrysku, tylko gaźnik |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Toooommmmi
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 91
|
Wysłany: 11 Lip 2006, 22:23
|
|
|
Witam. Filtr powietrza wygląda na dobry, a ja mam gaźniczek, żaden monowtrysk A może mi ktos opisac jak się sprawdza i ewentualnie ustawia aparat zapłonowy, bo to najprawdopodobniej od tego może byc. Tak krok po kroku Dodam, że nie mam sterowanego elektrycznie. Prosze o dokładny opisik Z góry dziekuje |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Lip 2006, 02:50
|
|
|
masz aprat zapłonowy z kopułka czy z dwie podwójne cewki z tyłu bloku silnika . Bo to jest różnica jeśli masz zwykły aprat zapłonowy z tylu bloku silnika to ustawia sie go najprościej na słuch ale proponuje ustawić najpierw zawory i dobra przerwe na świecach bo nowe np HGK maja przerwe 0,8 a fiesta na apracie z czujnikiem halla wymaga 1.0 mm . potem dopiero regulacja zapłonu . |
|
|
|
 |
Toooommmmi
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 91
|
Wysłany: 12 Lip 2006, 23:34
|
|
|
No ja mam z tyłu bloku silnika. Nie rozumiem. jak na słuch? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Lip 2006, 02:13
|
|
|
ale co masz z tyłu bloku silnika podwójna cewke czy aprat zapłonowy z kopułka . |
|
|
|
 |
Toooommmmi
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 91
|
Wysłany: 13 Lip 2006, 14:05
|
|
|
Podwójna cewke To, z czego wychodza przewody zapłonowe do świec |
|
|
|
 |
Jaro [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lip 2006, 14:36
|
|
|
Hej
Jeżeli autor tematu nie będzie miał nic przeciw to podepnę się pod wątek.
Mam fiestke z 89 roku i na monowtrysku, i mam podobny problem. Świeczki i przewody nowe, zawory ustawione, filtry wszystkie nowe, odma i reszta przeczyszczona, pompa paliwa sprawna.... Jak jest zimny to zanim zapali trza chwile pokręcić, na ciepłym silniku bywa różnie czasem odpali na dotyk a czasem nie....
Za wskazówki z góry dziękuję
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 13 Lip 2006, 17:01
|
|
|
Jaro, mam dokladnie tak samo. Jak zapalam rano to chwile musze pokrecic. Szybciej zapala rozgrzany po jakims krotkim postoju w ciagu dnia. Tez mam wszystko powymieniane co sie da i na dokladle przez pierwsze 100-200m troche sie dławi i szarpie, pozniej zero objawow ze cos nie tak :-/ Wieczne jakies problemy z tym małym klekotem... |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Toooommmmi
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 91
|
Wysłany: 13 Lip 2006, 23:25
|
|
|
Nie ma problemu Jaro Podpinaj sie do woli Widze, że nie tylko gaźnikowiec ma takie problemy Ale niestety chyba nikt nie potrafi nam pomóc. Chyba nikt sie na tym nie zna tutaj |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 14 Lip 2006, 09:12
|
|
|
Toooommmmi napisał/a: | Nie ma problemu Jaro Podpinaj sie do woli Widze, że nie tylko gaźnikowiec ma takie problemy Ale niestety chyba nikt nie potrafi nam pomóc. Chyba nikt sie na tym nie zna tutaj |
objawa długiego porannego kręcenia to ja bym zacząl sprawdzac czy przyapdkiem pompka paliwa nie domaga czy jakos tak nie trzymie paliwa i zanim doprowadzi w trakcie kręcenia to chwilke potrwa-nie wiem ja bym od tego zacząl...
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
Jaro [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lip 2006, 10:20
|
|
|
Darekmk3 napisał/a: | sprawdzac czy przyapdkiem pompka paliwa nie domaga czy jakos tak nie trzymie paliwa i zanim doprowadzi w trakcie kręcenia to chwilke potrwa-nie wiem ja bym od tego zacząl... |
Jak przekręcisz kluczyk to na chwilę uruchamia się pompka po to aby uzupełnić paliwo w przewodach. Brałem to pod uwage i wszystko jest ok.
Dioda coś zaczął o dłubaniu w monowtrysku może tu jest pies pogrzebany.
Nie wiem jaka jest pompka przy gaźniku we fiestce, przy gaźniku ona może nawalać i dlatego nie pali od razu. Jak jest mechaniczna to wystarczy zaworek zwrotny na przewód paliwa i po sprawie.
Pozdro |
|
|
|
 |
|