[MK3] Lampka od ładowanie akumulatora nie świeci - co robić? |
Autor |
Wiadomość |
Kuleczka
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 9 Wrz 2008, 20:59 [MK3] Lampka od ładowanie akumulatora nie świeci - co robić?
|
|
|
w mojej fiescie mk3 od pewnego czasu lampka od ładowania akumulatora nie swieci sie kiedy mam wlaczony zaplon ale silnik nie pracuje.
Problem znika czasami i wszystko jest ok, ale czasem podczas jazdy kiedy mam wyzsze obroty to kontrolka od ladowania swieci słabym swiatlemj a przy spokojnej jezdzie gaśnie po to zeby na wolnych obrotach zapalic sie znowu.
co moze byc przyczyną tych dwoch problemow? w pierwszym to pewnie jakies kable luźne |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 10 Wrz 2008, 15:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 9 Wrz 2008, 21:43
|
|
|
pasek się nie ślizga czasem?? |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 9 Wrz 2008, 21:46
|
|
|
Kuleczka, pasowało by wyjąc alternator i przegląd zrobić bo podejrzewam ze to są zaczątki umierającego wirnika, bądź diod, czy szczotek |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
mamuten
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 314 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 9 Wrz 2008, 21:46
|
|
|
znam to tez tak miałem zobacz kable przy alternatorze i przy rozruszniku bo może być już przegnity |
_________________ rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem
Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty |
|
|
|
|
Kuleczka
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 9 Wrz 2008, 21:53
|
|
|
Mily_ napisał/a: | Kuleczka tak patrze na Twoje tematy z problemami... jest ich tyle że może czas nad nową FoFi się zastanowić?? |
NIE!!! ja kocham swoja stara FoFi
A tak na poważnie to czy jest na ten problem jakaś konkretna rada? Czy może lepiej rozglądać sie za alternatorem takim po regeneracji?
Boje sie jak to bedzie w zimie kiedy juz mam slabe ladowanie i moga byc problemy z odpaleniem.
PS. akumulator mam nowy wiec nieche go załatwić prze te słabe ładowanie |
|
|
|
|
Kuleczka
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 9 Wrz 2008, 22:00
|
|
|
Pasek jest dobrze naciągniety |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 9 Wrz 2008, 22:01
|
|
|
no to przgląd altka... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
mamuten
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 314 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 9 Wrz 2008, 22:03
|
|
|
na 100% procent to są kable a nie altek |
_________________ rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem
Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Wrz 2008, 22:31
|
|
|
mamuten, Jeśli przepalone jest uzwojenie wzbudzenia, albo wieszają się szczotki (kończą się) to kontrolka się nie zaświeci, bo przez to uzwojenie dostaję masę.
1) Sama lampka - trzeba zajrzeć pod dechę czy się nie obluzowała w gnieździe
2) Na alternatorze, jest cienki niebieski przewód, trzeba włączyć zapłon i tym przewodem dotknąć do masy (ale nie innym, a nie daj boże czerwonym!) - jak lampka się zaświeci to:
-albo jest luźne łącze (trzeba oczyścić i sprawdzić połączenie)
-albo jest walnięty sam alternator
Jeśli natomiast po dotknięciu do masy lampka nie zapala się i dobrze siedzi w desce to walnięty jest przewód.
Cienki niebieski przewód zazwyczaj jest dostępny na wtyczce alternatora są tam 3 miejsca (2 duże i jedno małe) do dużych jest podłączony akumulator i zawsze tam jest napięcie więc trzeba uważać by nie zrobić zwarcia, do mniejszego korektorka zazwyczaj jest ten cienki niebieski przewód podpięty.
http://ffc.dmkhost.net/mk1/tabela-11.html |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Wrz 2008, 00:59
|
|
|
pod chłodnicą jest łączony niebieski przewód jeśli nie urwał się od altka to często gnije pod chłodnica . jest tam też mała czarna kosteczka to dioda prostownicza kontrolki i przy niej zazwyczaj zaawansowanie gniją kable bo stoi w nich woda . |
|
|
|
|
borgolot [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Wrz 2008, 10:22
|
|
|
Niedawno przerabiałem podobny problem.
Pomogła wymiana regulatora napięcia, razem ze szczotkami (bardziej chodzi o szczotki, jedna się zawiesiła), przeizolowanie kabli i czyszczenie styków. Ten wspominany niebieski kabelak jest w fatalnym miejscu. Jeśli z altka wychodzą kable w jednaj koszulce i idą do zacisku rozrusznika to kabelek lubi się przecierać i przepalać przy samym oczku. |
|
|
|
|
cmlcorp [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 13:18
|
|
|
Panowie mam nastepujacy problem.
ta wredna lampka nie pali mi sie na wlaczonym zaplonie,
przy odpalaniu jednynie sie delikatnie zarzy,
ladowanie na aku jest bo sprawdzalem,
nowy alternator, nowy aku i rozrusznik po wymianie szczotek
co to moze byc? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
|
|
|
|
|