Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

zetec co i jak ?
Autor Wiadomość
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Wrz 2008, 20:35   zetec co i jak ?

Tak mnie zastanawia jakie sa roznie w zetecu z mondeo mk1 i black topie, tzn tłoki, korby, ogółem dół silnika jest taki sam tak? Co do głowicy... to w black topie sa mechaniczne popychacze... zawory tez sa wieksze? szło by to przełożyc do głowicy z mk1? Albo całą głowicę? osprzet z tego co wiem jest inny
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 11 Wrz 2008, 06:19   

inna wysokośc silnika i nie mówie tu o misce olejowej. blok z głowicą są wyższe (na 90% blok). głowice mozęsz załozyć bez problemów na silwerTopa ale samej mechaniki nie przełożysz z tego co pamietam
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Wrz 2008, 09:24   

głowica w black topie ma te same kółka? Czy bedzie problem z zalozeniem rozrzadu ? to ze blacku jest mechanika to wiem, dlatego sie pytalem o to czy idzie przelozyc do starego zeteca...
to jeszcze dodatkowe pytanie w rs170 zawory beda chyba wieksze co ?
a może taki mod: dół od mondka a góra od stka? st ma mechaniczne popychacze?
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 11 Wrz 2008, 09:50   

kółka są te same, rozrząd sie rózni o 2 lub 3 zęby kwestia innych rolek napinajacych myśle ze stosujac dół od Silver trzeba rozrząd og niego.

Głowica z ST170 raczej bedzie miała te same zawory róznica mocy wynika ze zmiennej fazy rozrządu oraz innego osprzętu. Jak juz coś to bym brał głowice od Focusa 2,0 16v 130KM i dół od mondeo.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Wrz 2008, 10:03   

hmmm podobno jak robią hard corowe ze zmeinnymi fazami to i tak to wypieprzaja i daja ostre walki, osprzet tzn kolektor ssacy i wydechowy ?
Coś ostatnio czytałem u angoli że pompa oleju w st170 jest wydajniejsza i przy grubych projektach własnie ją stosują
Marcin a masz gdzieś pod łapa katalog zaworów żeby obadać jak faktycznie to wygląda st vs seria? popychacze niewiesz jakie ma st?
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 11 Wrz 2008, 10:25   

nie mam katalogu zaworów i nigdy nie miałem. zresztą wątpie żeby Ford zadał sobie tyle trudu zeby robić inne zaory. Najprościej podjedź do ASO Forda i zapytajk o cene zaworu w obu wersjach oraz o ich wymiar i bedzie wszystko jasne.

całkiem możliwe że wywalajazmiena faze bo tak samo robią z Puma 1,7 16v.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Wrz 2008, 15:44   

Dzwoniłem do kumpla który pracował w ASO i niema w katalogu podanych wymiarów, składasz zamówienie poprostu pod dany towar... yhh
Tak przemysłałem to głowica od STka bez sensu nawet gdyby miała większa zawory. Bo zawory z USA za 700zł idzie ściągnąć a za głowicę z STka trzeba położyc 1500zł. A wałki i tak trzeba by wypitolić...
I tak jak mówisz Marcin, dół najlepiej od 2.0 silver, góra cała od black topa, z racji tego że ma mechaniczne popychacze.
pokrywa głowicy myślisz że podejdzie od silera bo mi się bardziej podoba? A może rs2000/cosworth ? Bo od coswortha pokrywka to była by magia :)
Pompe olejową z ST170...
pompe wody może by szło od czegoś innego spasować?
kolektor ssący od ST170 i wykożystać z tego tą plastikową flansze i 4 trąbki reszta custom..
choć takie coś też ciekawe rozwiązanie:
http://cgi.ebay.co.uk/ZET...id=p3286.c0.m14
tylko zastanawia mnie gdzie wtedy jest miejsce na wtryski, czy to się podczepia zamiast górnej części, a dolna kolektora zostaje?
Listwa wtryskowa, myślę że ta by była odpowiednia:
http://moto.allegro.pl/it...atalizator.html
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 11 Wrz 2008, 19:58   

Piesek nie nadążam za tobą :hahaha: :hahaha: nawet ja sie poddaje :yes:

odpowiadając na twoje pytania, to zadam ja pytanie, czemu nie wsadzic całego BlackTopa ?? zasadniczo zmienasz dokładnie to samo co w 2,0 16v z mondeo. Jedyne utrudnienie to przeba przerobić odrobine mocowanie pompy wody i powiekszyć dziure w bloku na nią. to jesli chodzi o silnik.

pokrywa od cossi/rs2k nie bedzie pasowac a przynajmniej ja nie widziałem nigdy Zeteca z takapokrywą.

Pompa olejowa to jeden chu... seryjnie, jak cesz lepszą to szukaj w UK (napewno bedzie drogo).

ten kolektor pod ITB jest tak zrobiony bo przepustnice maja swoje miejsca na wtryski - przynajmniej te od GSXR.


Swoja drogą zanim zaczniesz kupowac zabawki do 2 silnika mozebyś tak skończył ZVH ?? Niezależnie czy wystroisz czy wysadzisz!! Tego drugiego nie życze!!
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 11 Wrz 2008, 21:44   

Piesek lubi dużo pisać i nie ma czasu na robotę :bigok:
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Wrz 2008, 22:41   

heheh dopiero mnie poznajecie ? ten typ tak ma poprostu 100 pomysłów na minute. A tak pozatym lubię niektóre tematy drążyć, przynajmniej będziecie mieli o czym gadać na zlocie :D
Co do pomy oleju to myślę że to nie jeden wacek... zauważ że mega grubasy mają wsadzane wydajniejsze pompy, większe miski olejowe...
Co do gratów zetecowych to powiem tak: czasami zdarzają się na coś okazje, to warto zainwestować grosz i mieć nowy tail, to jeść nie woła jak to mówią ;) swoja drogą mam teraz okazje kupić silnik zeteca silver okazyjnie i może może... puki co głowiczkę zetecowa silver mam i pokrywke też więc już cosik mogę się bawic. Ale myślę że jak coś to głowicę z blacka będę robić. Ale nie bedzie to tak jak z ZVH że auto będzie czekało 2 lata na taile... jak silnik bedzie w 100% złożony to się go wsadzi i tyle... I tak ciągle chodzi mi pewien silnik pewnie wiecie jaki... ale minus jego jest taki że graty do niego są choro drogie i nawet seryjne rzeczy nie są dostępne do niego od ręki. Zetec do mnie przemawia dlatego że w USA są naprawde dobre ceny na graty do niego. Ale tak naprawdę szkoda mi głowicy którą mam w ZVH bo są tam naprawde rzeczy z górnej półki, wystarczyło by tylko zainwestować w ostry wałek i większe zawory.
Marcin co do ZVH to auto stoi już 3 tydzień na strojeniu, ale mają sporo aut i puki co to wiem, że poprawili wydech, i już doszli do czujników i do ogarynania wiążki i jakiś schemat też mają zrobiony i polutowaną płytkę, na dniach ma być strojony. Narazie nic więcej na ten temat niepisze bo sam do końca niewiem co i jak się tam dzieje, może jutro podjadę zobaczyć. Ale to nie tyczy się tematu więc koniec OT.
Wiecie jak jest tuning to choroba, można czegoś nie skończyć i już chce się mieć coś nowego i wiem że jak dam teraz kolejne kroki to już bedzie to bardzo przemyślane, wyciągne jakieś za i przeciw, przynajmniej mniej po kieszeni pociągnie, wiem jedno nie idę już w żadne pół środki, bo potem są tego wyniki.
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 11 Wrz 2008, 22:57   

Mega grubasy to maja sucha miske olejowa:)Chcesz mechanike pod silvera- musisz dokupic tunningowy element dedykowany...A po trzecie- Piesek Ty sie starzejesz a dalej masz to siano z okazjami we lbie...Panie Panie:)
_________________
HyHy:)
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 12 Wrz 2008, 18:25   

Piesek, pozowlisz ze sie podepne pod Twoj temat, chociaz ja nie mam az tak bardzo złozonego pytania i skomplikowanego jak Ty :-P A mianowicie:
Czy blacktop czy silver w zamianke za 1.6 16v we futurze, jakie sa zasadnicze roznice przy swapie?? Jak jest z elektronika i ta cała reszta?? Mysle ze ten temat jest zwiazany z tymi silnikami, wiec zadałem to pytanie tutaj :)
No silvera juz kilka uzytkownikow fiest ma, ale black topa u nas chyba jeszcze nie ma ;/ i na co wrazie czego by trzeba sie naszykowac :-)
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 12 Wrz 2008, 19:01   

ze swojego 1,6 bierzesz:

- miska olejowa,
- pompa olejowa wraz ze smokiem,
- pompa wody,
- łapy do mocowania + poduszki,
- alternator,
- rozrusznik,
- koło zamachowe ze sprzęgłem,
- kolektor wydechowy,
- kolektor ssący z przepustnicą od RS1800 lub plastikowy z mondeo 2,0,
- przepływomierz,
- wtryski od 2,0 16v

I pewnie o czymś tam zapomniałem :yes: do tego bierzesz 2,0 16v SilverTop (black top wiecej zabawy). z tego co wyczytałem u "pudingowców" wynika ze po zdjęciu imobilajzera zakładasz ECU od 2,0 16v i jazda. Z resztą Mafios majac mk3,5 RS1800 zrobił dokładnie taki patent wiec o to muszisz sie go dopytac. Jak juzodpalisz cieszysz sie 2,0 16v z mocą około 125-130KM 170-175Nm (spadek momentu wynika z urzycia lrzejszego koła zamachowego, ale za to szybciej sie wkręcać to bedzie) przy załozeniu że kupisz zdrowy silnik z mondeo.

Bardzo prosty swap do Futra a w połączeni ze skrzyniaod 1,6 16v da to dość miłe efekty :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 12 Wrz 2008, 21:05   

z silvertopem wiem co mnie czeka i czego musze sie spodziewac, ale bardziej mi tutaj chodziło o porownaie do blacktopa, bo blacktop bardziej rozwojowy i nowsza jednostka...
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 12 Wrz 2008, 21:44   

oprócz przeróbki mocowania pompy wody (inaczej śróby i mniejsza dziura na wirnik) to dokłądnie to samo.

a czy bardziej rozwojowy?? hmmm według mnie tak samo rozwojowy
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 12 Wrz 2008, 23:02   

PumaRST napisał/a:
oprócz przeróbki mocowania pompy wody (inaczej śróby i mniejsza dziura na wirnik) to dokłądnie to samo.

ale po co chcesz przerabiać tą pompę ? ona jest z boku silnika (chyba tak jak w rs2k ?? ) więc trzeba by jedynie wyciąć kawałek wzmocnienia przedniego pasa
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 13 Wrz 2008, 07:47   

chodzi o inny kierunke napędzania pompy a przez to inne ustawienie łopatek w wirniku
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13 Wrz 2008, 14:46   

a co za problem zmienić mocowanie alternatora i w ten sposób zostawić napędzanie pompy w dotychczasowy sposób czyli plecami paska?
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 13 Wrz 2008, 15:58   

miejsce, dorobienie łapy itd

chyba teraz nie bedziemy sie sprzeczać co jest ławtiej zrobić?? :fox:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Wrz 2008, 19:48   

a własnie a jak mocowanie silnika? podejdzie pod łapy z silvera?
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.