zetec co i jak ? |
Autor |
Wiadomość |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10 Wrz 2008, 20:35 zetec co i jak ?
|
|
|
Tak mnie zastanawia jakie sa roznie w zetecu z mondeo mk1 i black topie, tzn tłoki, korby, ogółem dół silnika jest taki sam tak? Co do głowicy... to w black topie sa mechaniczne popychacze... zawory tez sa wieksze? szło by to przełożyc do głowicy z mk1? Albo całą głowicę? osprzet z tego co wiem jest inny |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Wrz 2008, 06:19
|
|
|
inna wysokośc silnika i nie mówie tu o misce olejowej. blok z głowicą są wyższe (na 90% blok). głowice mozęsz załozyć bez problemów na silwerTopa ale samej mechaniki nie przełożysz z tego co pamietam |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Wrz 2008, 09:24
|
|
|
głowica w black topie ma te same kółka? Czy bedzie problem z zalozeniem rozrzadu ? to ze blacku jest mechanika to wiem, dlatego sie pytalem o to czy idzie przelozyc do starego zeteca...
to jeszcze dodatkowe pytanie w rs170 zawory beda chyba wieksze co ?
a może taki mod: dół od mondka a góra od stka? st ma mechaniczne popychacze? |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Wrz 2008, 09:50
|
|
|
kółka są te same, rozrząd sie rózni o 2 lub 3 zęby kwestia innych rolek napinajacych myśle ze stosujac dół od Silver trzeba rozrząd og niego.
Głowica z ST170 raczej bedzie miała te same zawory róznica mocy wynika ze zmiennej fazy rozrządu oraz innego osprzętu. Jak juz coś to bym brał głowice od Focusa 2,0 16v 130KM i dół od mondeo. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Wrz 2008, 10:03
|
|
|
hmmm podobno jak robią hard corowe ze zmeinnymi fazami to i tak to wypieprzaja i daja ostre walki, osprzet tzn kolektor ssacy i wydechowy ?
Coś ostatnio czytałem u angoli że pompa oleju w st170 jest wydajniejsza i przy grubych projektach własnie ją stosują
Marcin a masz gdzieś pod łapa katalog zaworów żeby obadać jak faktycznie to wygląda st vs seria? popychacze niewiesz jakie ma st? |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Wrz 2008, 10:25
|
|
|
nie mam katalogu zaworów i nigdy nie miałem. zresztą wątpie żeby Ford zadał sobie tyle trudu zeby robić inne zaory. Najprościej podjedź do ASO Forda i zapytajk o cene zaworu w obu wersjach oraz o ich wymiar i bedzie wszystko jasne.
całkiem możliwe że wywalajazmiena faze bo tak samo robią z Puma 1,7 16v. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Wrz 2008, 15:44
|
|
|
Dzwoniłem do kumpla który pracował w ASO i niema w katalogu podanych wymiarów, składasz zamówienie poprostu pod dany towar... yhh
Tak przemysłałem to głowica od STka bez sensu nawet gdyby miała większa zawory. Bo zawory z USA za 700zł idzie ściągnąć a za głowicę z STka trzeba położyc 1500zł. A wałki i tak trzeba by wypitolić...
I tak jak mówisz Marcin, dół najlepiej od 2.0 silver, góra cała od black topa, z racji tego że ma mechaniczne popychacze.
pokrywa głowicy myślisz że podejdzie od silera bo mi się bardziej podoba? A może rs2000/cosworth ? Bo od coswortha pokrywka to była by magia
Pompe olejową z ST170...
pompe wody może by szło od czegoś innego spasować?
kolektor ssący od ST170 i wykożystać z tego tą plastikową flansze i 4 trąbki reszta custom..
choć takie coś też ciekawe rozwiązanie:
http://cgi.ebay.co.uk/ZET...id=p3286.c0.m14
tylko zastanawia mnie gdzie wtedy jest miejsce na wtryski, czy to się podczepia zamiast górnej części, a dolna kolektora zostaje?
Listwa wtryskowa, myślę że ta by była odpowiednia:
http://moto.allegro.pl/it...atalizator.html |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Wrz 2008, 19:58
|
|
|
Piesek nie nadążam za tobą nawet ja sie poddaje
odpowiadając na twoje pytania, to zadam ja pytanie, czemu nie wsadzic całego BlackTopa ?? zasadniczo zmienasz dokładnie to samo co w 2,0 16v z mondeo. Jedyne utrudnienie to przeba przerobić odrobine mocowanie pompy wody i powiekszyć dziure w bloku na nią. to jesli chodzi o silnik.
pokrywa od cossi/rs2k nie bedzie pasowac a przynajmniej ja nie widziałem nigdy Zeteca z takapokrywą.
Pompa olejowa to jeden chu... seryjnie, jak cesz lepszą to szukaj w UK (napewno bedzie drogo).
ten kolektor pod ITB jest tak zrobiony bo przepustnice maja swoje miejsca na wtryski - przynajmniej te od GSXR.
Swoja drogą zanim zaczniesz kupowac zabawki do 2 silnika mozebyś tak skończył ZVH ?? Niezależnie czy wystroisz czy wysadzisz!! Tego drugiego nie życze!! |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 11 Wrz 2008, 21:44
|
|
|
Piesek lubi dużo pisać i nie ma czasu na robotę |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Wrz 2008, 22:41
|
|
|
heheh dopiero mnie poznajecie ? ten typ tak ma poprostu 100 pomysłów na minute. A tak pozatym lubię niektóre tematy drążyć, przynajmniej będziecie mieli o czym gadać na zlocie
Co do pomy oleju to myślę że to nie jeden wacek... zauważ że mega grubasy mają wsadzane wydajniejsze pompy, większe miski olejowe...
Co do gratów zetecowych to powiem tak: czasami zdarzają się na coś okazje, to warto zainwestować grosz i mieć nowy tail, to jeść nie woła jak to mówią swoja drogą mam teraz okazje kupić silnik zeteca silver okazyjnie i może może... puki co głowiczkę zetecowa silver mam i pokrywke też więc już cosik mogę się bawic. Ale myślę że jak coś to głowicę z blacka będę robić. Ale nie bedzie to tak jak z ZVH że auto będzie czekało 2 lata na taile... jak silnik bedzie w 100% złożony to się go wsadzi i tyle... I tak ciągle chodzi mi pewien silnik pewnie wiecie jaki... ale minus jego jest taki że graty do niego są choro drogie i nawet seryjne rzeczy nie są dostępne do niego od ręki. Zetec do mnie przemawia dlatego że w USA są naprawde dobre ceny na graty do niego. Ale tak naprawdę szkoda mi głowicy którą mam w ZVH bo są tam naprawde rzeczy z górnej półki, wystarczyło by tylko zainwestować w ostry wałek i większe zawory.
Marcin co do ZVH to auto stoi już 3 tydzień na strojeniu, ale mają sporo aut i puki co to wiem, że poprawili wydech, i już doszli do czujników i do ogarynania wiążki i jakiś schemat też mają zrobiony i polutowaną płytkę, na dniach ma być strojony. Narazie nic więcej na ten temat niepisze bo sam do końca niewiem co i jak się tam dzieje, może jutro podjadę zobaczyć. Ale to nie tyczy się tematu więc koniec OT.
Wiecie jak jest tuning to choroba, można czegoś nie skończyć i już chce się mieć coś nowego i wiem że jak dam teraz kolejne kroki to już bedzie to bardzo przemyślane, wyciągne jakieś za i przeciw, przynajmniej mniej po kieszeni pociągnie, wiem jedno nie idę już w żadne pół środki, bo potem są tego wyniki. |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
a1topgear

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 11 Wrz 2008, 22:57
|
|
|
Mega grubasy to maja sucha miske olejowa:)Chcesz mechanike pod silvera- musisz dokupic tunningowy element dedykowany...A po trzecie- Piesek Ty sie starzejesz a dalej masz to siano z okazjami we lbie...Panie Panie:) |
_________________ HyHy:)
 |
|
|
|
 |
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 12 Wrz 2008, 18:25
|
|
|
Piesek, pozowlisz ze sie podepne pod Twoj temat, chociaz ja nie mam az tak bardzo złozonego pytania i skomplikowanego jak Ty A mianowicie:
Czy blacktop czy silver w zamianke za 1.6 16v we futurze, jakie sa zasadnicze roznice przy swapie?? Jak jest z elektronika i ta cała reszta?? Mysle ze ten temat jest zwiazany z tymi silnikami, wiec zadałem to pytanie tutaj
No silvera juz kilka uzytkownikow fiest ma, ale black topa u nas chyba jeszcze nie ma i na co wrazie czego by trzeba sie naszykowac |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 12 Wrz 2008, 19:01
|
|
|
ze swojego 1,6 bierzesz:
- miska olejowa,
- pompa olejowa wraz ze smokiem,
- pompa wody,
- łapy do mocowania + poduszki,
- alternator,
- rozrusznik,
- koło zamachowe ze sprzęgłem,
- kolektor wydechowy,
- kolektor ssący z przepustnicą od RS1800 lub plastikowy z mondeo 2,0,
- przepływomierz,
- wtryski od 2,0 16v
I pewnie o czymś tam zapomniałem do tego bierzesz 2,0 16v SilverTop (black top wiecej zabawy). z tego co wyczytałem u "pudingowców" wynika ze po zdjęciu imobilajzera zakładasz ECU od 2,0 16v i jazda. Z resztą Mafios majac mk3,5 RS1800 zrobił dokładnie taki patent wiec o to muszisz sie go dopytac. Jak juzodpalisz cieszysz sie 2,0 16v z mocą około 125-130KM 170-175Nm (spadek momentu wynika z urzycia lrzejszego koła zamachowego, ale za to szybciej sie wkręcać to bedzie) przy załozeniu że kupisz zdrowy silnik z mondeo.
Bardzo prosty swap do Futra a w połączeni ze skrzyniaod 1,6 16v da to dość miłe efekty |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 12 Wrz 2008, 21:05
|
|
|
z silvertopem wiem co mnie czeka i czego musze sie spodziewac, ale bardziej mi tutaj chodziło o porownaie do blacktopa, bo blacktop bardziej rozwojowy i nowsza jednostka... |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 12 Wrz 2008, 21:44
|
|
|
oprócz przeróbki mocowania pompy wody (inaczej śróby i mniejsza dziura na wirnik) to dokłądnie to samo.
a czy bardziej rozwojowy?? hmmm według mnie tak samo rozwojowy |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 12 Wrz 2008, 23:02
|
|
|
PumaRST napisał/a: | oprócz przeróbki mocowania pompy wody (inaczej śróby i mniejsza dziura na wirnik) to dokłądnie to samo. |
ale po co chcesz przerabiać tą pompę ? ona jest z boku silnika (chyba tak jak w rs2k ?? ) więc trzeba by jedynie wyciąć kawałek wzmocnienia przedniego pasa |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 13 Wrz 2008, 07:47
|
|
|
chodzi o inny kierunke napędzania pompy a przez to inne ustawienie łopatek w wirniku |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 13 Wrz 2008, 14:46
|
|
|
a co za problem zmienić mocowanie alternatora i w ten sposób zostawić napędzanie pompy w dotychczasowy sposób czyli plecami paska? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 13 Wrz 2008, 15:58
|
|
|
miejsce, dorobienie łapy itd
chyba teraz nie bedziemy sie sprzeczać co jest ławtiej zrobić?? |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
|