[MK3] Wymiana łożysk przedniego koła |
Autor |
Wiadomość |
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 1 Cze 2006, 07:31 [MK3] Wymiana łożysk przedniego koła
|
|
|
Witam ,jak w temacie -mam do wymiany łożyska (bo słyszałem że są 2) przedniego koła bo po ostatnim wyjeździe do Słowacji zaczęły dawać o sobie znać ,ale nie wiem jak to zrobić i na co zwracać uwagę ,jak wymieniałem łożyska w VW POLO to trzeba było wyciągać cały przegub wiec sporo pracy a tutaj nie mam zielonego pojęcia jak jest ,ogóle to jaki jest koszt takiego kompletu łożysk ?? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Lut 2010, 08:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 1 Cze 2006, 08:28
|
|
|
Ja ostatnio kupowałem SKF za około 90 zł na stronę. Łożyska powinieneś dostac praktycznie w każdym sklepie motoryzacyjnym. Masz fiestę z 92 roku więc łożyska masz podwójne.
Co do wymiany, to przeszukaj forum, było już parę razy pisane jak to robic.
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 1 Cze 2006, 08:46
|
|
|
Rycho napisał/a: | SKF za około 90 zł na stronę | 68 zł , tak samo optimal (tak samo dla TD)
kager 48 (48 dla TD)
complex 43 (35 dla TD)
patrząc na 1,8 D
bo nie znam opcji dla DI... a i nie patrzyłem dokładnie po roczniku.. i tam jest chyba podwójne łożysko |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 1 Cze 2006, 09:31
|
|
|
Hym sporo tego ,tylko na które się zdecydować ?? bo nie chciał bym żeby po paru tys. znów się rozleciało |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 1 Cze 2006, 10:59
|
|
|
Kager to syf, jak będziesz miał szczęście to polatają długo, jeśli nie będziesz miał to wiadomo (chociaż do diesla pewnie starczy). Optimala ktoś na forum już testował (chyba szynszyl nawet) i jest spoko, SKF, wiadomo, będzie jeździc długo. Najważniejsze, żebyś całą robotę wykonał czysto i schludnie, nie zostawiac jakic brudów opiłków i innych takich tam. Sprawdź miejsca przylegania bierzni, czy nie ma jakiś występów, zgrubień powstałych np przy odklejaniu bierzni wewnętrznej z piasty. Nawal smaru, żeby miały smarowanie i na koniec dociągnij te łożyska tak z chlebkiem (zalecany moment 220Nm ) czyli ile siły w łapach (no chyba, że masz posturę pudziana to lepiej dynamomtrem, żeby gwintu nie ukręcic :D).
W Twoim roczniku powinno byc łozysko podwójne, po 94 była zmiana (inne zwrotnice, końcówki drążków itp i wtedy jest łożysko pojedyńcze.
Rycho
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Cze 2006, 13:08
|
|
|
hm wywal odrazu piaste to daje ci gwarancje ze przez kolejne 100 tyś tam zaglądać nie bedziesz . A roboty troche jest . bo trzeba wyciągać cąła zwrotnice . Musisz sie uzbroić w klucz 30 chyba i ściągacz do gałek np z poloneza . odkręcasz na początek śube centralna , potem odkręcasz swożeń wahacza i wysuwasz go ze zwrotnicy . Potem odkręcasz zwrotnice z mc personem albo wyciągasz w całości z cała kolumna . możesz sobie w miedzy czasie odkręcić zaciski hamulcowe w sumie odrazu można po śrube centralnej je zdjąć .Piaste wzjmij sobie z tarcza hamulcowa bo latwiej wybic . Ale tak jak pisalem wywal piaste a uda sie poskladac na kazdym lozysku . ze smarem tez nie przesadzaj bo bedzie go wywalac przez uszczelnienia . sprawdz srednice przegubow i uszczelniaczy bo czasami sa pomieszane |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Cze 2006, 13:10
|
|
|
Panowie ale QBOSS ma zwykla MK3 z 1.8D a nie DI... poprostu sie pomylil... a wiem bo ogladalem jego FoFi... jesli chodzi o lozyska zmien na Optimale lub tez SKF... jak juz Rycho nadmienil... i bedziesz mial swiety spokuj... aha tam sa 2 lozyska na dwoch nie zaleznych bierzniach i przy nabijaniu lozysk zwroc uwage na przerwe miedzy nimi... musi takowa wystepowac bo np w polskiej podrobie widzialem ze sie stykaly te bierznie co owocowalo w krotkim czasie spaleniem lozysk...
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 1 Cze 2006, 13:45
|
|
|
Ok wiec dzień roboty mnie czeka co najmniej ,z tym że nie mam ściągacza do piast i za bardzo nie mam od kogo pożyczyć :/ - u polówki było to brutalnie ściąganie młotkiem ale w przypadku mojego autka serce by mi pękło Aha i jeszcze jedno chyba lepiej od razu zmienić łożyska z obydwu stron ?? |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 1 Cze 2006, 13:52
|
|
|
QBOSS napisał/a: | od razu zmienić łożyska z obydwu stron ?? | tak... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Cze 2006, 14:53
|
|
|
jeśli chodzi ci o ściągacze do końcówke drążków to sa osiągalne w pierwszym lepszym sklepie z częściami do FSO i kosztuje pare złotych. |
|
|
|
|
patrik2 [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Sie 2006, 12:52
|
|
|
Osobiscie nie polecam, ale jak sie nie ma sciagacza do końcówek, to można podlożyc pod śrube od końcówki, lewarek trapezowy, i młotkiem uderzać w piaste, powinno puścić.
Ale podpinam sie pod ten temat z innym pytaniem, chcialbym się dowiedzieć jaki smar do lożysk polecacie? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Sie 2006, 15:26
|
|
|
ŁT43 tzw Towot . Tym smaruje sie łożyska toczne i ślizgowe . Dostępny w puszkach 0,9 kg w cenie ok 15 zł . |
|
|
|
|
patrik2 [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Sie 2006, 21:09
|
|
|
No własnie całe życie ŁTka używałem, ale zastanawiam się czy może jest już na polskim rynku dostępny jakis lepszy smar do łożysk. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Sie 2006, 00:38
|
|
|
Jest smar statoil np . Ale moim zdaniem nie warto . Statoil ma troche inna konsystencje i dość dziwny wygląd . |
|
|
|
|
|