Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Regulacja zaworów - wątpliwości
Autor Wiadomość
opawelq 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 74
Skąd: Libiąż
Wysłany: 11 Maj 2006, 19:22   [MK3] Regulacja zaworów - wątpliwości

kiedys sie bawilem zaworami no bo nie wiedzialem dokladnie jakei sa luzy wiec kombinowalem no i pamietam ze gdy wydechode ustawilem na 0.5 to silnik mi chyba nie oslabnal bo nie wiedzialem roznicy gdy ustawilem na 0.3
jesli 0.3 jest prawidlowe to na 0.5 powinien oslabnac!
jak to jest ze mi nie oslabnal?
_________________
hello
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Lut 2010, 12:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Maj 2006, 01:06   

hm luzy sie kasuja na rozgrzanym silniku i nie jest to odczuwalne . Hm gorzej jak powalisz z ssącymi , w silnikach gaźnikowych często nie można odpalić gdy jest za duza przerwa . Hm Gorzej jak ustawisz za ciasno . Jak na ssącym za ciasno rozwali ci dolot . Jak na wydechowym za ciasno wypali ci gniazda i zawory . Hm pytanie co to jest za ciasno bo dla róznych silników jest różnie . Hm a generalnie róznicy nie poczujesz bo jest to tylko 1.1 i czy masz 40 KM czy 50 KM to generalnie nie do odczucia . A źle ustawione zawory 10 koni ci raczej nie zabiora bo 0,2 mm to nie za duza równica dla wydechowych .
 
 
 
Jaro
[Usunięty]

Wysłany: 12 Maj 2006, 07:42   

Witam

Jak to diodalodz pisał taka różnica dla 1,1 jest nieodczuwalna zwłaszcza dla fabrycznego układu wydechowego z katem. Wrażliwe ucho wyłapie głośniejszą prace silnika i niewiele ponad to.

Przy okazji zapytam.
Dla prawidłowo ustawionych zaworów 0,2 i 0,3 silnik prawie dzwoni. Prz 0,15 i 0,2 na ciepłym silniku jak na 1,1 to nawet przyzwoicie pracuje. :hihihi: Pytanie czy mniejsza szczelina ustawiona na ciepłym silniku nie jest szkodliwa. Dodam, że auto zatałem z taką szczeliną po wizycie poprzedniego właściciela w serwisie forda.

Piozdrawiam
 
 
opawelq 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 74
Skąd: Libiąż
Wysłany: 12 Maj 2006, 15:10   

ja wczoraj ustawilem te zawory na 0.2 i 0.5 a byly luzniejsze . po tym ustawieniu zawory mi bardziej klekotaja . a przy szybszych obrotach mniej klekotaja prawie wogole. ktore ustawienie jest lepszy to co mi ciszej klekotaly czy to z ksiazki 0,2 i 0.3 co teraz mam ustawione ze klekotaja glosniej >?

[ Dodano: Pią Maj 12, 2006 14:46 ]
mam jeszcze pytanie czy jest jakis najlepszy sposub na ustawienie zaworow? kiedys probowalem ustawic tak ze gdy tlok zaczynal isc do gory w tym momecie otwieral sie zawor wydechowy i gdy szedl na dol ustawilem zawor ssacy ze sie otwieral juz nie pamietam ale chyba jezdzila wtedy fiesta. co myslicie o czyms takim to lepszy sposob czy nie no bo wiecie z ksiazki najlepsze ustaiwenie jest dla nowego silnika a starego z luzami moze inne jest lepsze. jakie?
_________________
hello
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Maj 2006, 03:19   

zostaw luzy tak jak w książce . A zawory ustawia sie nieco inaczej . Jak na 1 cylindrze mijaja ci sie dźwigienki to ustawiasz na 4 . Jak na czwartym sie mijaja to ustawiasz na 1 . Jak na 2 sie mijają to ustawiasz na 3 itd . Dopuki auto ustawia sie wg katalogów chodzi bezawaryjnie i ma swoje parametry . Wszelkie kombinacje kończa sie zazwyczaj spadkiem mocy albo remontem głowicy .
 
 
 
opawelq 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 74
Skąd: Libiąż
Wysłany: 13 Maj 2006, 05:30   

diodalodz' :) dzieki za rade ;) ty masz fieste z 79 roku i jezdzi ci jeszcze dobrze? a czesci sie nie psuja?

[ Dodano: Sob Maj 13, 2006 21:06 ]
dzis ustawilem zawory w ten sposob co napisales DIODALODZ nio i jakos mniej klekotaja :) zobaczymy za jakis czas ile mi spali banzyny :D dzieki!
_________________
hello
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Maj 2006, 22:22   

nie bo już prawie wszystko wymieniłem .
 
 
 
opawelq 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 74
Skąd: Libiąż
Wysłany: 14 Maj 2006, 00:01   

aha no to ciezka sprawa . mam nadzieje ze przede mna nikt tym autem nie szalal i ze pojezdzi jakies 3 moze 4 lata bo mam w planach gaz zalozyc. dzieki za rady w kwesti zaworow ;)
_________________
hello
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Maj 2006, 03:50   

jak założysz gaz ustaw przerwy na zaworach na 0.35 i 0.25 . dla pewności pozatym lepiej auto na gazie chodzi z takimi luzami i nie walnie w dolot .
 
 
 
opawelq 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 74
Skąd: Libiąż
Wysłany: 14 Maj 2006, 08:05   

0.35 na wydechowym i 0.25 na ssacym? a co to znacy ze nie walnie w dolot?
_________________
hello
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Maj 2006, 01:24   

hm
jak wiesz aby gaz został zassany musi zostać pociągnięty z miksera . a wiec masz 30 cm weża albo kawałek puszki filtra powietrza gdzie jest wymiesznay gaz z powietrzem . A jak wiadomo jest to mieszanka wybuchowa . Jak coś sie powali z zapłonem (efekt zalania silnika) albo coś sie stanie z układem rozrzadu to jest mniejsze prawdopoboieństwo że mieszanka zapali sie w filtrze.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Pokrywa zaworów / Malowanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 5 26 Wrz 2010, 18:35
Tommur
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.