Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: centralny zamek, elektryczne otwieranie bagaznika, faq, mk3

Zamknięty przez: Fordon
2 Gru 2011, 22:14
[MK3] Elektrycznie otwierany bagażnik
Autor Wiadomość
Bartek
[Usunięty]

Wysłany: 5 Maj 2006, 01:29   

w mk4 pierwszy odprawej odpowiada za zaswiecanie zaroweczki w aucie, czyli styk do masy. tak mi sie wydaje chociaz noc pozna i dzien meczacy:-) ale bede badal. juz jutro.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 6 Maj 2006, 07:54   

Nie mogłem się powstrzymać i musiałem to narysować :) -powinno pomóc. Innej opcji nie ma, chyba że jest coś przerobione, ale w oryginale jest tak (dotyczy mk3):

Spryskiwacz ma się nijak do tego złącza, bo jego wężyk idzie przez ten gumowy przepust u góry między klapą a budą auta.

A tu masz do mk4, trochę pokręcony schemat, ale jak się przypatrzysz to zobaczysz co jest co:
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 20 Mar 2010, 17:56, w całości zmieniany 4 razy  
Profil Facebook
 
 
Bartek
[Usunięty]

Wysłany: 6 Maj 2006, 10:23   

powiem tak, z pradem dam sobie rade, bo to prosta zprawa:--) gozej z umiejscowieniem silownika i podpieciem tego zeby dzialalo. w mk3 wyglada to prosciej, a wczoraj tak na kilka chwil ogladania w mk4 jakos niemam weny specjalnej;_) zaraz przeszukam forum, jak by ktos mial w mk4 niech napisze jak on to umiescil i piodpial.

patrzylem z kolega i jedyne co mi przyszlo to zeby tam podpiac linke w opancerzu ktora by to ciagnela, ale... ide zaraz robic;) zobaczymy co wymysle
 
 
cipojsza
[Usunięty]

Wysłany: 1 Lip 2006, 11:46   


Pod który styk wpieliście "+" idący do siłownika ? Ten wolny na tej fotce?
Bo ja z moim biednym miernikiem nie jestem w stanie wykryć masy i przez to już raz wywaliłem bezpiecznik :-)
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 2 Lip 2006, 06:30   

cium cium napisał/a:
[url=http://img95.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]
Pod który styk wpieliście "+" idący do siłownika ? Ten wolny na tej fotce?
Bo ja z moim biednym miernikiem nie jestem w stanie wykryć masy i przez to już raz wywaliłem bezpiecznik :-)
Bo przecież nie ma masy na tych stykach - masa jest brana z klapy, a klapa poprzez zawiasy ma ją z budy. A do siłownik podłaczasz pod ten styk:
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
cipojsza
[Usunięty]

Wysłany: 2 Lip 2006, 21:11   

Sorry jackrzec ale u mnie instalacja wygląda na nieruszaną (znaczy oryginalną) i ...
pod ten "pin" zaznaczony przez Ciebie wpięte jest ogrzewanie tylniej szyby (może Ty nie masz). Na trzy bolce trzy są zajete.
Pierwsze dwa od lewej to wycieraczka (zasilanie i zaislanie dla powrotu wycieraczki do pozycji "0"). Trzeci PIN to wlasnie ogrzewanie tylniej szyby.

Pozostaje mi prowadzenie kabelka pod uszczelką , przez podsufitkę, i przez klapę na dół. Jak dziś na to spojrzałem to aż sie przeraziłem: jak przeciągnąc kabel z góry klapy (z nad okna) na dół pod szybe :-)
 
 
abla
[Usunięty]

Wysłany: 3 Lip 2006, 02:01   

cium cium napisał/a:
...Jak dziś na to spojrzałem to aż sie przeraziłem: jak przeciągnąc kabel z góry klapy (z nad okna) na dół pod szybe :-)

Kombinujesz odpowiednio długi drut, w miarę elastyczny (żeby się sam zagiął w rogu klapy) przymocowujesz do jego końca ten przewód (np. taśmą klejącą), wkładasz to w otwór u góry klapy i przepychasz. Albo możesz to zrobić tak jak ja, jednak uważam to za trudniejszy sposób, ale akurat nie miałem pod ręką drutu: przymocowałem do końca przewodu ciężarek w postaci końcówki klucza nasadowego i przepchałem to przez klapę od góry, przy opuszczonej klapie ciężarek ciągnie przewód w dół tylko że w połowie drogi coś tam przeszkadza (chyba od ogrzewania szyby) i trzeba to jakoś pokonać, pociągając energicznie za przewód tak, żeby ciężarek przeskoczył :) Ogólnie nie polecam jednak tego sposobu bo zajęło mi to ok. godziny, na szczęście miałem piwko pod ręką więc byłem dość wyluzowany i nerw mnie nie chwycił ;) Z drutem powinno być łatwiej.
Pozdro :)
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 3 Lip 2006, 07:56   

cium cium napisał/a:
Sorry jackrzec ale u mnie instalacja wygląda na nieruszaną (znaczy oryginalną) i ...
pod ten "pin" zaznaczony przez Ciebie wpięte jest ogrzewanie tylniej szyby (może Ty nie masz). Na trzy bolce trzy są zajete.
Pierwsze dwa od lewej to wycieraczka (zasilanie i zaislanie dla powrotu wycieraczki do pozycji "0"). Trzeci PIN to wlasnie ogrzewanie tylniej szyby.

Pozostaje mi prowadzenie kabelka pod uszczelką , przez podsufitkę, i przez klapę na dół. Jak dziś na to spojrzałem to aż sie przeraziłem: jak przeciągnąc kabel z góry klapy (z nad okna) na dół pod szybe :-)
Ja też mam oryginalną instalację i tez mam ogrzewanie tylnej szyby! Jeśli masz cztery blaszki na tym styku, to popatrz na zdjęcie i pomyśl pierwsze dwa to wycieraczk, trzeci to ogrzewanie, czwart jest wolny (co widac na zdjęciu) i pod ten czwarty jest też podpięte ośw bagażnika (bo jest dwufunkcyjny). Instalację też mam nieruszaną. Fabrycznie pod ten właśnie styk jest podłączony + do siłownika - wiem, bo w jednej fieście mam oryginał, a w drugiej sam robiłem!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
cipojsza
[Usunięty]

Wysłany: 3 Lip 2006, 16:06   

I wszystko jasne, ja mam 3 bolce w klapie i trzy blaszki w w tylnim pasie nad zderzakiem :-)
Czyli musiał bym poszukac gdzieś na szrocie takiej z 4 i pobrać :-)
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 5 Lip 2006, 07:21   

cium cium napisał/a:
I wszystko jasne, ja mam 3 bolce w klapie i trzy blaszki w w tylnim pasie nad zderzakiem :-)
Czyli musiał bym poszukac gdzieś na szrocie takiej z 4 i pobrać :-)
Albo szrot, albo możesz sam dorobić z miedzianej blachy - robota prosta, Trochę gorzej idzie z tym bolcem w klapie, ale też można zrobic. Najłatwiej i najszybciej jednak kupis na szrocie i po problemie...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Rangers76
[Usunięty]

Wysłany: 5 Lip 2006, 12:21   

Cześć
Przez klapę ja przeciągałem przewód za pomocą cienkiej sprężystej rurki od sprężonego powietrza Festo. Poszło jak po maśle :yes:
a przez podsufitkę sztywnym długim stalowym drutem.
Potem za plastikiem w słupku po stronie kierowcy i do skrzynki bezpieczników bo w klapie mam tak:

http://img161.imageshack....obraz0019oh.jpg
i
http://img161.imageshack....obraz0019oh.jpg

poczytaj

http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=20
 
 
mimiczek
Gość
Wysłany: 11 Sie 2006, 13:55   

czy nie wydaje sie Wam Panowie ze spryskiwacz tylnej szyby ma osobną pompke ktora dotarcza plyn na tylna szybe?? bo jak uruchamiam przedni spryskiwacz to buczenie jest inne niz gdy chce spryskac tylna szybe. (bez podtekstów prosze odnosnie pryskania) :lol:
 
 
abla
[Usunięty]

Wysłany: 11 Sie 2006, 23:45   

mimiczek napisał/a:
czy nie wydaje sie Wam Panowie ze spryskiwacz tylnej szyby ma osobną pompke ktora dotarcza plyn na tylna szybe?? bo jak uruchamiam przedni spryskiwacz to buczenie jest inne niz gdy chce spryskac tylna szybe. (bez podtekstów prosze odnosnie pryskania) :lol:

:-)
No nie wydaje mi się :)
Silniczek do spryskiwacza szyby przedniej i tylnej jest jeden, ale jest tak zbudowany, że ma dwa wyjścia i w zależności od sygnału pryska jednym albo drugim końcem :hahaha: - śmiesznie to brzmi :)
Nie rozbierałem go ale domyślam się, że zmienia się polaryzacja i kręci się w jedną albo w drugą stronę (stąd inny dźwięk) :)
Tak w ogóle to trochę OT, czy ktoś sobie tu jaj nie robi z tym pytaniem :?: :)
Pozdro :)
 
 
iceman1979G
[Usunięty]

Wysłany: 18 Sie 2006, 18:39   

tak ja w tej nadrej kostce nm klapie ma pierszy i drugi zesty to jest tylna wycieraczka czeci pusty nie ma naet tego metalowego bolca a na czwartym grzanie szyby a masa wycieraczki nie masuje > wiec jak sie podpiac z tym silownikiem???
 
 
Toooommmmi 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 91
Wysłany: 24 Sie 2006, 15:26   

A ja nie mam tego ostatniego bolca wolnego :( Mam do niego podpiety jakis kab3el co idzie do wycieraczek. Tak samo w kostce nad zderzakiem nie mam wolnego tego jednego pinu bo tam mam chyba podłączone ogrzewanie tylnej szyby ale za to mam wolne te dwa piny co sa do oświetlenia bagażnika. Moge podpiąć do jednego z nich kabel z plusem do siłownika? No i czy moge do tego ostatniego bolca podpiąć jakos jeszcze jeden kabel. Pomóżcie
 
 
 
iceman1979G
[Usunięty]

Wysłany: 24 Sie 2006, 16:01   

te dwa ostanie sa do lampki
a masz miejsce na jakis pin bo jak kasz 4 to ktorys jest na bank wolny bo ja milem tylko trzy ten blaszki ale juz 4 w drodze wiec jak dotrze to zabieram sie do mocowania elektrycznego

[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 16:47 ]
elektryczny bagaznik juz działa :jupi: :V: hooray ziom
 
 
Toooommmmi 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 91
Wysłany: 12 Paź 2006, 12:12   

Hej Ludziki :) Jestem wku........ Bo wszystko podłączone fajnie i kurde nie działa :( znaczy prąd do siłownika dochodzi, ale tylko pstryka tam tym zamkiem ale nie umie go otworzyć ten siłownik. Teraz pytanie. Może być, żejest za słaby siłownik, czy może w jakiś specjalny sposób trzeba wyregulowac te jarzmo? Pomóżcie mi, bo jestem załamany :( Kupiłem siłownik o uciągu 4 kilogramów. Może za słaby? Bo tak mi to wygląda, jakby nie umiał uciągnąć tego. Czy 6 kg w takim przypadku rozwiąże mój problem, czy to jeszcze za słabe będzie?
 
 
 
garys
Gość
Wysłany: 12 Paź 2006, 14:13   

[quote="Toooommmmi"]Hej Ludziki :) Jestem wku........ Bo wszystko podłączone fajnie i kurde nie działa :( znaczy prąd do siłownika dochodzi, ale tylko pstryka tam tym zamkiem ale nie umie go otworzyć ten siłownik. Teraz pytanie. Może być, żejest za słaby siłownik, czy może w jakiś specjalny sposób trzeba wyregulowac te jarzmo? Pomóżcie mi, bo jestem załamany :( Kupiłem siłownik o uciągu 4 kilogramów. Może za słaby? Bo tak mi to wygląda, jakby nie umiał uciągnąć tego. Czy 6 kg w takim przypadku rozwiąże mój problem, czy to jeszcze za słabe będzie?[/quote]

a kluczykiem otwierał sie lekko?
Spróbuj go troche nasmarować a przede wszystkim to sprawdź dokładnie czy siłownik ciągnie równolegle do linki, tak jak mówisz WYREGULUJ dokładnie jeszcze raz.
Ja mam też ten niby słabszy siłownik a otwiera bez problemu (i tu małe sprostowanie...musze kliknąć dwa razy-w sumie jest to takie zabezpieczenie przed przypadkowym użyciem).Pzdr.
 
 
abla
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2006, 16:07   

Ja też mam taki siłownik do 4kg i radzi sobie bez problemu. Także tak jak pisze Garys sprawdź, czy cięgno siłownika ciągnie w miarę równolegle do cięgna zamka i wyreguluj. A jak sam zamek chodzi za ciężko to spróbuj go jakoś przesmarować.
A jeszcze przyszło mi do głowy: nie podłączyłeś przypadkiem odwrotnie zasilania siłownika (że zamiast ciągnąć siłownik pcha) :?:
 
 
garys
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2006, 16:27   

Tak jak mówi abla zobacz jeszcze czy nie zamieniłeś kabelków, niby banalne ale nie każdy może sie domyśla że zamiana biegunów powoduje zmiane kierunku działania siłownika (tego cięgna-bolca). Może "wypychać" lub "wciągać" ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.