Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: centralny zamek, elektryczne otwieranie bagaznika, faq, mk3

Zamknięty przez: Fordon
2 Gru 2011, 22:14
[MK3] Elektrycznie otwierany bagażnik
Autor Wiadomość
garys
[Usunięty]

Wysłany: 20 Kwi 2006, 18:12   [MK3] Elektrycznie otwierany bagażnik

Już jeden poradnik był na tym forum ale i tak postanowiłem umieścić swój skrócony i udoskonalony (jak najmniej przeciągania kabelków) opis.
Wiedzy nigdy za wiele, a ułatwi sprawę przyszłym chętnym na taki bajer.

Materiały:
-przede wszystkim siłownik slave,
-bezpiecznik, ja użyłem 10A,
-przycisk,
-troche przewodu, ze 3 metry tego chyba było,
-podstawowe narzędzia i 2 godzinki wolnego czasu oraz ładna pogoda (ja robiłem to pod chmurką)

1) Zdejmujemy ostrożnie czarny plastik spod klapy
2) Właśiwy montaż samego siłownika, nie jest to takie proste jak sie wydaje, pod klapą jest ciasno.
Zamieszczam fotki (niestety jakość tylko z telefonu):




3) Najgorsze za nami, zostało tylko podłączenie elektryczne:
- przycisk montujemy w jakimś dogodnym miejscu (u mnie na konsolce ze względu na brak innych wolnych miejsc):


- ciągniemy kabelki przez autko (u mnie jak zawsze poszło to progiem)
- plusik (u mnie wykorzystałem ten z lampki bagażnika) podpiąłem pod wolny styk w tej sprytnej kostce:

- plusik ten dalej łączy się z siłownikiem poprzez wolny bolec w klapie (oczywiście tylko wtedy gdy jest zamknięta - bo o to nam chodziło):

- no a masa, od wycieraczkowej masy:


Obyło się bez zbędnych regulacji. Wszystko chodzi pięknie. Nie plątają się żadne kabelki i sam siłownik też nie zawadza.
Zachęcam do takiej przeróbki szczęgólnie osoby którym tak jak mnie, zamek bagażnika odmówił posłuszeństwa - a nie opłacało się dorabiać kluczyka czy bawić w ratowanie zamka.
Koszt dużo mniejszy (mnie wyniosło ok 15zł) i większa wygoda oraz trwałość.
Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Maj 2011, 21:23, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
abla
[Usunięty]

Wysłany: 22 Kwi 2006, 01:25   

No i brawo :)
Siłownik można też zamocować tak:

Mocowanie chyba bardziej stabilne (bo w dwóch miejscach), za pomocą przeciętej na dwie części listwy montażowej (sprzedawanej w zestawie z siłownikiem) z wykorzystaniem fabrycznych otworów w klapie. Działa idealnie :)
P.S. Widoczny na zdjęciu sznurek to pozostałość po ręcznym otwieraniu bagażnika :D (również nawalił mi zamek, zanim go naprawiłem klapa była otwierana od wewnątrz :) )
 
 
cipojsza
[Usunięty]

Wysłany: 24 Kwi 2006, 21:11   

Jezu jaki wy macie śrubokręcik, żę wam sie zmieściła ręka żeby te małe śrubki na tym mocowaniu cięgna przykręcić.

U was ten siłownik rozciąga się jak otwiera czy sciąga? Bo ja próbuje podłączyć tak samo jak abla ale rączki nie mogę wcisnąć zeby cięgna ze sobą połączyć. Może to przez to, że chciałem zamontować siłownik do tych dwóch fabrycznych otworów w klapie.
Może przekombinuje i założe tak jak garyś, że siłownik będzie sie rozciągał w celu otwarcia, to chyba tylko kwestia zamiany plusa z minusem. ;)
 
 
garys
[Usunięty]

Wysłany: 24 Kwi 2006, 21:34   

Na fotkach może wyglądać ze jest tam sporo miejsca ale w rzeczywistość jest bardzo ciasno i po prostu trzeba popróbować róznych pozycji a na pewno się uda.
Masz racje co do tego że od zamiany biegunów zależy kierunek działania siłownika, a u mnie się on wysuwa.Pzdr.
 
 
abla
[Usunięty]

Wysłany: 25 Kwi 2006, 04:11   

No a u mnie siłownik oczywiście ciągnie, ale macie rację, to tylko kwestia zmiany biegunów. Z montażem nie było aż tak źle, nie za duży śrubokręt, browar i sprawne palce - najpierw przykręciłem tą kostkę do cięgna w klapie, potem łyk browara, potem wsunąłem w nią cięgno z siłownikiem, potem łyk browara, przymocowałem siłownik do klapy, łyk browara i na końcu dokręciłem śrubkę w tej kostce od cięgna :D I łyk browara ;)
Ja akurat najwięcej namęczyłem się z przeciągnięciem przewodu przez klapę - nie miałem żadnego drutu i sporo sie nakombinowałem zanim mi się udało)... A może to przez ten browar... :lol:
 
 
garys
[Usunięty]

Wysłany: 25 Kwi 2006, 09:09   

abla napisał/a:

Ja akurat najwięcej namęczyłem się z przeciągnięciem przewodu przez klapę - nie miałem żadnego drutu i sporo sie nakombinowałem zanim mi się udało)... A może to przez ten browar... :lol:


Dlatego polecam prostrzy sposób i wykorzystanie fabrycznych bolców i kostki - nie trzeba przeciągać żadnych kabelków.
 
 
cipojsza
[Usunięty]

Wysłany: 25 Kwi 2006, 12:10   

garys napisał/a:
abla napisał/a:

Ja akurat najwięcej namęczyłem się z przeciągnięciem przewodu przez klapę - nie miałem żadnego drutu i sporo sie nakombinowałem zanim mi się udało)... A może to przez ten browar... :lol:


Dlatego polecam prostrzy sposób i wykorzystanie fabrycznych bolców i kostki - nie trzeba przeciągać żadnych kabelków.

No ale od tego styku w klapie trzeba ciagnac kabel do kabiny, a jak sie wpiales w ten styk? da sie go wyjac ?
A ten nad zderzakiem tez sie da wyjac ? Bo nie widze zadnych mocowan w obu?
 
 
garys
[Usunięty]

Wysłany: 25 Kwi 2006, 13:38   

Oczywiście że nie :) Przeanalizuj sobie mój opis.
Rozumiem że jest kwestia tylko plusa bo masa jest oczywista.
Plusa "pożyczyłem" z lampki bagażnika, podpiąłem go do tej kostki "nad zderzakiem" pod widoczny wolny styk (kostke się normalnie wyjmuje)

...no a ten bolec w klapie bagażnika (tu się odkręca kostke po prostu) łączy się z tą blaszką w kostce "nad zderzakiem" i tu następuje "przekazanie plusa ;) " do siłownika
i to wszystko.
Jasnym jest że siłownik nie będzie działał po otwarciu klapy ponieważ nie bedzie styku blaszki jednej kostki z bolcem drugiej kostki. Pzdr.
 
 
Lopez26
[Usunięty]

Wysłany: 25 Kwi 2006, 13:58   

Witam ja mam takie pytanie :
Co to za siłownik i ile kosztuje ??
Bo w mojej fieście ten przycisk już jest ( tez tak samo obok drążka skżyni biegów ), to chyba fabrycznie przewody też chyba są tylko nie działa bo ktoś wcześniej zmienił zamek i niema siłownika.
 
 
garys
[Usunięty]

Wysłany: 25 Kwi 2006, 14:35   

Lopez26 napisał/a:
Witam ja mam takie pytanie :
Co to za siłownik i ile kosztuje ??
Bo w mojej fieście ten przycisk już jest ( tez tak samo obok drążka skżyni biegów ), to chyba fabrycznie przewody też chyba są tylko nie działa bo ktoś wcześniej zmienił zamek i niema siłownika.


Ja kupiłem najzwyklejszy z allegro SLAVE za 10 zeta, ale są i tańsze.
 
 
abla
[Usunięty]

Wysłany: 25 Kwi 2006, 14:41   

cium cium napisał/a:
No ale od tego styku w klapie trzeba ciagnac kabel do kabiny...

Racja, trzeba pociągnąć kabel do przycisku w kabinie ale nie trzeba go ciągnąć przez klapę, tylko można dołem do tego styku w bagażniku i przez to rzeczywiście jest to prostsze rozwiązanie.
Lopez26 napisał/a:
Co to za siłownik i ile kosztuje ??

To jest zwykły siłownik slave, możesz kupić np. tutaj:
http://www.allegro.pl/ite..._promocja_.html
lub w każdym sklepie elektronicznym - kosztuje ok. 15 zł.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 2 Maj 2006, 09:17   

Otwierany bagażnik jest OK, ale po co takie kombinacje? Trochę później zrobię fotki jak mam u siebie zamocowany siłownik. Ja tam nie wyginałem żadnych blach od niego, bo siłownik uniwersalny pasuje, tylko w odpowiednim miejscu trzeba go przykręcić!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
cipojsza
[Usunięty]

Wysłany: 2 Maj 2006, 14:21   

garys napisał/a:
...no a ten bolec w klapie bagażnika (tu się odkręca kostke po prostu) łączy się z tą blaszką w kostce "nad zderzakiem" i tu następuje "przekazanie plusa ;) " do siłownika
a czy ten trzeci bolec po prawej to nie jest od spryskiwacza tylniej szyby ? Bo tak dzis po kablach biegałem.
 
 
Bartek
[Usunięty]

Wysłany: 3 Maj 2006, 01:12   

pomysl z bolcem jest ok, jesli ma sie wolny, a niewiem czy zawsze jest wolny, gozej jak potrzebuje zrobic sterowanie z minusa, wtedy zostaje albo ciagnac przez klape, albo... przekaznik? i wtedy + od lapki na bolec, na stale, minus z silownika do przekaznika, + na przekazniku z lampki i minus n.p. z sterowania 2 kanalu z alarmu... co radzicie?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 4 Maj 2006, 07:24   

No i porobiłem fotki:




Oczywiście żeby przykręcić ten łącznik między siłownikiem a prętem od zamka użyłem śrubokręta takiego ze 30 cm, bo w żaden sposób niemogłem tam wsadzić ręki :) . Wg mnie robiąc tym sposobem nie ma żadnego kombinowania, i siłownik w niczym nie przeszkadza. Prąd oczywiście doprowadziłem ze złącza w klapie i nie ma potrzeby opisywania tego, bo już było.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
xeper
[Usunięty]

Wysłany: 4 Maj 2006, 09:28   

fakt ze zmiana biegunów zmienia kierunek pracy siłownika. i tu pytanie czy jest roznica w mocy siłownika? jest mocniejszy gdy ciagnie czy jak pcha? czy to nie ma zadnego znaczenia?
 
 
garys
[Usunięty]

Wysłany: 4 Maj 2006, 11:20   

cium cium napisał/a:
a czy ten trzeci bolec po prawej to nie jest od spryskiwacza tylniej szyby ? Bo tak dzis po kablach biegałem.


Nie pamietam od czego on jest, skupiłem się na wolnym bolcu-bo bardzo sie on przydał.

Bartek napisał/a:
pomysl z bolcem jest ok, jesli ma sie wolny, a niewiem czy zawsze jest wolny, gozej jak potrzebuje zrobic sterowanie z minusa, wtedy zostaje albo ciagnac przez klape, albo... przekaznik? i wtedy + od lapki na bolec, na stale, minus z silownika do przekaznika, + na przekazniku z lampki i minus n.p. z sterowania 2 kanalu z alarmu... co radzicie?


Byc moze nie zawsze, bo po co mieli by zostawiac jeden wony bolec, u mnie byl. Wystarczy sobie zajrzec do srodka i sprawa jasna.
Jezeli jest zajety to trzeba poszukac innej kombinacji podlaczenia.
Twoja propozycja chyba nie jest zla.

jackrzec napisał/a:
Otwierany bagażnik jest OK, ale po co takie kombinacje? Trochę później zrobię fotki jak mam u siebie zamocowany siłownik. Ja tam nie wyginałem żadnych blach od niego, bo siłownik uniwersalny pasuje, tylko w odpowiednim miejscu trzeba go przykręcić!


Dlatego potrzebne sa takie tematy, bo teraz kazdy sobie moze oblukac pomysly wykonania i np. wybrac czy woli wygiac blaszke czy wiercic otwór w bagażniku.
Twoj sposób tez jest b.dobry. Pzdr.
Ostatnio zmieniony przez garys 4 Maj 2006, 11:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 4 Maj 2006, 11:33   

garys napisał/a:
Byc moze nie zawsze, bo po co mieli by zostawiac jeden wony bolec, u mnie byl. Wystarczy sobie zajrzec do srodka i sprawa jasna.
Ty piszesz o mk3, a on ma mk4 - tam niewiem jak jest. Ale w mk3 zawsze pierwszy bolec od prawej jest wolny- chyba że ktoś ma fabrycznie załozóne elektryczne otwieranie klapy.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
garys
[Usunięty]

Wysłany: 4 Maj 2006, 11:36   

xeper napisał/a:
fakt ze zmiana biegunów zmienia kierunek pracy siłownika. i tu pytanie czy jest roznica w mocy siłownika? jest mocniejszy gdy ciagnie czy jak pcha? czy to nie ma zadnego znaczenia?


Podejrzewam ze nie ma żadnej różnicy.

jackrzec napisał/a:
garys napisał/a:
Byc moze nie zawsze, bo po co mieli by zostawiac jeden wony bolec, u mnie byl. Wystarczy sobie zajrzec do srodka i sprawa jasna.
Ty piszesz o mk3, a on ma mk4 - tam niewiem jak jest. Ale w mk3 zawsze pierwszy bolec od prawej jest wolny- chyba że ktoś ma fabrycznie załozóne elektryczne otwieranie klapy.


Faktycznie, przeoczyłem ten szczegół. Ja też nie wiem jak jest w MK4, może ktoś z posiadaczy koledze podpowie.
 
 
cipojsza
[Usunięty]

Wysłany: 4 Maj 2006, 14:03   

jackrzec napisał/a:
Ty piszesz o mk3, a on ma mk4 - tam niewiem jak jest. Ale w mk3 zawsze pierwszy bolec od prawej jest wolny- chyba że ktoś ma fabrycznie załozóne elektryczne otwieranie klapy.
A ja sie upieram przy spryskiwaczu, od prawego bolca (patrzac do gory na podniesioną klapę)leci taki przewód w prawo i bokiem klapy do góry przy szybie, może grzanie szyby tylniej (chyba że to przez tą gumke leci).
Aż idę obadać zaraz jeszcze raz.

Sprawdziłem na schemacie, przez te bolce ida 3 rzeczy
1. wycieraczka tylniej szyby,
2. grzanie tylniej szyby,
3. siłownik elektromagnetyczny blokady tyłu nadwozia :brawo: :brawo:
Pierwszy bolec od prawe (tam gdzie lampka) dedykowany pod ten siłownik! owszem - MK3
Ostatnio zmieniony przez cipojsza 5 Maj 2006, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.