Zamknięty przez: PumaRST 9 Kwi 2006, 22:39 |
[MK3] 1.4 CVH Turbo |
Autor |
Wiadomość |
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 05:42 [MK3] 1.4 CVH Turbo
|
|
|
Cześć ziomale
Kiedyś jakiś gość zadał niedwuznaczne pytanie czy ktoś robił 1,4 CVH turbo
Możliwość jest i są nawet maniacy którzy to wykonali. Nie wiem czy temat
ma rację bytu wogóle u nas. Chyba żeby płacić niższe ubezpieczenie. Duże
doładowanie to nawet moc mogła by sięgnąć koło 150 koni. Zawsze to ciekawy pomysł
fiestaturbo |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Lut 2010, 20:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 08:51
|
|
|
Fajny projekt ale uważam że T3 jest za duża do takiego silniczka, wedłóg mnie T2 było by leprze. Ale może ten post zainspiruje niekturych do takiego rozwiązania a nie swapów na 1,6 bo napewno bedzie mocniejsze takie auto niż xr2i. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 10:09
|
|
|
1,4 jest dokładnie tą samą jednostą co 1,6 wiec ma te same problemy i bolączki - wałek rorządu i szkalnki sa dokładnie tak samo wytrzymałe co w 1,6.... |
|
|
|
 |
cinot [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 10:15
|
|
|
to czym sie one roznia tylko ??
srednica cylindra?/ skokiem tloka?bo fakt z zewnatrz wygladaja identycznie |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 10:18
|
|
|
tak - o lile sie nie mylę to tylko średnicą i skokiem tłoka |
|
|
|
 |
KureckiGTT
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Wrz 2005 Posty: 32 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 10:23
|
|
|
no i srednicami zaworow |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 10:36
|
|
|
fakt - te w 1,6 chyba są od stara albo jelcza |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 12:50
|
|
|
Cytat: | 1,4 jest dokładnie tą samą jednostą co 1,6 |
a właśnie że nie sprubuj założyć głowice z 1.6 do 1.4 - nie da się a do 1.3 CVH się da więc to jest taki sam silnik a nie 1.4 |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
maerik

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 13:04
|
|
|
Laskosz napisał/a: |
a właśnie że nie sprubuj założyć głowice z 1.6 do 1.4 - nie da się a do 1.3 CVH się da więc to jest taki sam silnik a nie 1.4 |
A ktos tak robil i jakos sie dalo |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 13:07
|
|
|
maerik napisał/a: | A ktos tak robil i jakos sie dalo |
Żle mnie zrozumiałeś założyć się da ale jaki będzie kształt komory spalania? jeśli głowica od 1.6 jest przystosowana do średnicy cylindrów w 1.6 a w 1.4 są mnięjsze to jaki z tego morał? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
maerik

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 13:18
|
|
|
Upalona co jakis czas uszczelka pod glowica? Efekt grzybka?
Swoja droga da rade przeloczyc sprezynki z glowicy 1.6 do 1.4 zeby nie byly tak bezwladne? |
|
|
|
 |
KureckiGTT
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Wrz 2005 Posty: 32 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 14:01
|
|
|
sprezyny sa te same nie ma potrzeby zakładania innych, odradzam tez kombinacje z twardszymi bo wałek poleci jeszcze sztybciej niz normalnie |
|
|
|
 |
pab2002
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Paweł
Wiek: 37 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 51 Skąd: Komorzno
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 15:50
|
|
|
Łokmen napisał/a: | 1,4 jest dokładnie tą samą jednostą co 1,6 wiec ma te same problemy i bolączki - wałek rorządu i szkalnki sa dokładnie tak samo wytrzymałe co w 1,6.... |
czyli jak bym chciał do swojej 1,4 wrzucić 1,6 to co bym musiał zmienić??? |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 15:57
|
|
|
jeśli masz 1,4 na wtrysku wielupunktowym to prócz silnika dojdzie jeszcze komp od 1,4 (chłodnice są chyba takie same). |
|
|
|
 |
pab2002
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Paweł
Wiek: 37 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 51 Skąd: Komorzno
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 16:05
|
|
|
mam 1.4 na monowtrysku. To też tylko komp czy jeszcze wiązka cała? |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 21:10
|
|
|
cała wiązka z kompem |
|
|
|
 |
maerik

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 22:02
|
|
|
pab2002 napisał/a: | mam 1.4 na monowtrysku. To też tylko komp czy jeszcze wiązka cała? |
Chcesz kompa? Oddam tanio bo mam 2 i wlasnie chce u siebie zalozyc osprzet z 1.6... |
|
|
|
 |
pab2002
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Paweł
Wiek: 37 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 51 Skąd: Komorzno
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 22:15
|
|
|
maerik thnx za propozycje, ale dopiero pomysł mi dzisiaj przyszedl, to jeszcze muszę sie zastanowić nad tym troche ;-)
Łokmen dzięki za odpowiedzi, ale mam jeszcze jedno pytanko. Dało by się(tzn czy by to jakoś chodziło) do silnika 1.6 zamontować monowtrysk z 1,4? Wtedy by chyba najmniej roboty było, tylko czy by działało Takie moje teoretyczne rozważania Co wy na to? |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 22:18
|
|
|
jeśli miałbyś kolektor ssący z 1,6 na gaźniku to by dało sie |
|
|
|
 |
Papa [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 22:31
|
|
|
Ja jestem trochę zielony z tych wszystkich oznaczeń silników, mam MK4 z silnikiem 1.3 z wałkiem na dole - czy to jest OHV czy CVH ? Mam bardzo fajny kolektor wydechowy (do którego jest przykręcony kat) i chyba łatwo by było do niego zamontować turbinę, ale chyba tylko 0,2 bara można by dmuchnąć bez zmacniania bebechów - czy w ten sposób uzyskało by się ponad 80KM ? |
|
|
|
 |
|