Zamknięty przez: PumaRST 9 Kwi 2006,  21:39		 | 
	
			[MK3] 1.4 CVH Turbo | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 GienekWichura  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Turbo 
                  Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  04:42   [MK3] 1.4 CVH Turbo
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć ziomale
 
 
Kiedyś jakiś gość zadał niedwuznaczne pytanie czy ktoś robił 1,4 CVH turbo
 
Możliwość jest i są nawet maniacy którzy to wykonali. Nie wiem czy temat
 
ma rację bytu wogóle u nas. Chyba żeby płacić niższe ubezpieczenie. Duże
 
doładowanie to nawet moc mogła by sięgnąć koło 150 koni. Zawsze to ciekawy pomysł
 
 
fiestaturbo | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Lut 2010,  20:51, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  07:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Fajny projekt ale uważam że T3 jest za duża do takiego silniczka, wedłóg mnie T2 było by leprze. Ale może ten post zainspiruje niekturych do takiego rozwiązania a nie swapów na 1,6 bo napewno bedzie mocniejsze takie auto niż xr2i. | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  09:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | 1,4 jest dokładnie tą samą jednostą co 1,6 wiec ma te same problemy i bolączki - wałek rorządu i szkalnki sa dokładnie tak samo wytrzymałe co w 1,6.... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cinot [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  09:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to czym sie one roznia tylko ??
 
 
srednica cylindra?/ skokiem tloka?bo fakt z zewnatrz wygladaja identycznie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  09:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tak - o lile sie nie mylę to tylko średnicą i skokiem tłoka | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KureckiGTT  		  
		 
          
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 02 Wrz 2005 Posty: 32 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  09:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no i srednicami zaworow | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  09:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               fakt - te w 1,6 chyba są od stara albo jelcza    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  11:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | 1,4 jest dokładnie tą samą jednostą co 1,6 | 	  
 
a właśnie że nie    sprubuj założyć głowice z 1.6 do 1.4 - nie da się    a do 1.3 CVH się da więc to jest taki sam silnik a nie 1.4 | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maerik  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 42  Dołączył: 13 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  12:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Laskosz napisał/a: | 	 		  
 
a właśnie że nie    sprubuj założyć głowice z 1.6 do 1.4 - nie da się    a do 1.3 CVH się da więc to jest taki sam silnik a nie 1.4 | 	  
 
 
A ktos tak robil i jakos sie dalo    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  12:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | maerik napisał/a: | 	 		  | A ktos tak robil i jakos sie dalo | 	  
 
Żle mnie zrozumiałeś    założyć się da ale jaki będzie kształt komory spalania? jeśli głowica od 1.6 jest przystosowana do średnicy cylindrów w 1.6 a w 1.4 są mnięjsze to jaki z tego morał? | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maerik  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 42  Dołączył: 13 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  12:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Upalona co jakis czas uszczelka pod glowica? Efekt grzybka?
 
Swoja droga da rade przeloczyc sprezynki z glowicy 1.6 do 1.4 zeby nie byly tak bezwladne? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KureckiGTT  		  
		 
          
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 02 Wrz 2005 Posty: 32 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  13:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | sprezyny sa te same nie ma potrzeby zakładania innych, odradzam tez kombinacje z twardszymi bo wałek poleci jeszcze sztybciej niz normalnie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pab2002  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 51 Skąd: Komorzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  14:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Łokmen napisał/a: | 	 		  | 1,4 jest dokładnie tą samą jednostą co 1,6 wiec ma te same problemy i bolączki - wałek rorządu i szkalnki sa dokładnie tak samo wytrzymałe co w 1,6.... | 	  
 
czyli jak bym chciał do swojej 1,4 wrzucić 1,6 to co bym musiał zmienić??? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  14:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jeśli masz 1,4 na wtrysku wielupunktowym to prócz silnika dojdzie jeszcze komp od 1,4 (chłodnice są chyba takie same). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pab2002  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 51 Skąd: Komorzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  15:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | mam 1.4 na monowtrysku. To też tylko komp czy jeszcze wiązka cała? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  20:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | cała wiązka z kompem | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maerik  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 42  Dołączył: 13 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  21:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pab2002 napisał/a: | 	 		  | mam 1.4 na monowtrysku. To też tylko komp czy jeszcze wiązka cała? | 	  
 
 
Chcesz kompa? Oddam tanio bo mam 2 i wlasnie chce u siebie zalozyc osprzet z 1.6... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pab2002  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 51 Skąd: Komorzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  21:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               maerik thnx za propozycje, ale dopiero pomysł mi dzisiaj przyszedl, to jeszcze muszę sie zastanowić nad tym troche ;-) 
 
 
Łokmen dzięki za odpowiedzi, ale mam jeszcze jedno pytanko. Dało by się(tzn czy by to jakoś chodziło) do silnika 1.6 zamontować monowtrysk z 1,4? Wtedy by chyba najmniej roboty było, tylko czy by działało     Takie moje teoretyczne rozważania    Co wy na to? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  21:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jeśli miałbyś kolektor ssący z 1,6 na gaźniku to by dało sie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Papa [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2006,  21:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja jestem trochę zielony z tych wszystkich oznaczeń silników, mam MK4 z silnikiem 1.3 z wałkiem na dole - czy to jest OHV czy CVH ? Mam bardzo fajny kolektor wydechowy (do którego jest przykręcony kat) i chyba łatwo by było do niego zamontować turbinę, ale chyba tylko 0,2 bara można by dmuchnąć bez zmacniania bebechów - czy w ten sposób uzyskało by się ponad 80KM ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |