[MK3] Rozregulowujący się luz zaworowy |
Autor |
Wiadomość |
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18 Mar 2006, 12:08 [MK3] Rozregulowujący się luz zaworowy
|
|
|
Po regulacji luzów, zimny silnik chodzi ładnie na jałowych obrotach, jak przejedzie trochę i się nagrzeje nie chodzi już tak ładnie również jak ostygnie. Wydaje mi się że zużyły się śrubki do regulacji luzu i same się rozkręcają, na wlotowych poluzowują na wylotowych zaciskają, kręci się je z niezbyt dużym oporem. Co można zrobić, kupić nowe śrubki no chyba że gwinty w dźwigienkach też mają w tym swoją role. Ile będzie kosztować naprawa? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lut 2010, 18:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 18 Mar 2006, 19:08 Re: Rozregulowujący się luz zaworowy
|
|
|
Bonus napisał/a: | Po regulacji luzów, zimny silnik chodzi ładnie na jałowych obrotach, jak przejedzie trochę i się nagrzeje nie chodzi już tak ładnie również jak ostygnie. Wydaje mi się że zużyły się śrubki do regulacji luzu i same się rozkręcają, na wlotowych poluzowują na wylotowych zaciskają, kręci się je z niezbyt dużym oporem. Co można zrobić, kupić nowe śrubki no chyba że gwinty w dźwigienkach też mają w tym swoją role. Ile będzie kosztować naprawa? |
a mi sie wydaje ze masz nie tak ustawione zaworki i dlatego - no niewiem ale mi to faktycznie na źle ustawione zawory wyglada ;-) |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Mar 2006, 01:22
|
|
|
hm raczej taniej i prościej wymienić cała klawiature zaworowa . Zdaje sie że 8 srubek i wyjmujesz i wstawiasz inna . Tak jest najprościej i najtaniej . Ale co do luzu to możliwosci sa dwie albo nie umiesz go ustawic albo pada ci głowica i zawory maja luzy na prowadnicach i zwory nie trafiaja w gniazda . ewentualnie mogły sie szklanki pozacierać czego osobiście w fiescie nie widziałem . Tzn widziałem jak sie jedna na osiem wieszała i tyle . |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 19 Mar 2006, 23:25
|
|
|
Jak poznac kiedy te luzy trzeba wyregulować i czy ma to wpływ na spalanie albo podjazd pod górkę? |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 19 Mar 2006, 23:30
|
|
|
Cytat: | Jak poznac kiedy te luzy trzeba wyregulować i czy ma to wpływ na spalanie albo podjazd pod górkę? | Fiesty 1,1 i 1,3 klekoczą wogole, ale zawory się reguluje, gdy to klekotanie jest podejrzanie głośne,lub gdy auto się zamula lub... niewiem. To wszystko trzeba słuchem ocenić |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
dday

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 19 Mar 2006, 23:30
|
|
|
kazi napisał/a: | Jak poznac kiedy te luzy trzeba wyregulować i czy ma to wpływ na spalanie albo podjazd pod górkę? |
oczywiście ze ma wpływ - jak już są maksymalnie rozregulowane to i po płaskim jechać nie chce
chyba tak co 10-15 tysiaków trzeba przeregulować; przy gazie częściej...... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 19 Mar 2006, 23:54
|
|
|
dday napisał/a: | kazi napisał/a: | Jak poznac kiedy te luzy trzeba wyregulować i czy ma to wpływ na spalanie albo podjazd pod górkę? |
oczywiście ze ma wpływ - jak już są maksymalnie rozregulowane to i po płaskim jechać nie chce
chyba tak co 10-15 tysiaków trzeba przeregulować; przy gazie częściej...... |
ja jak śmigalem na benie to co 10tyskm regulacja razem z wymian olejow i filtrow,teraz na smigam na gazie i tez co 10tyskm reguluje i jest spox,chodzi o wiele ciszej ;-) |
|
|
|
 |
Andreoz [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Mar 2006, 18:13
|
|
|
Witam
hmmm mam pytanie: jeżeli regulujecie zawory okresowo co 10-15 tys to one naprawde wymagaja regulacji???. Bo u mnie sprawa wygląda tak że miesiąc temu robiłem regulację (robię to co 10 tys km -jeżdżę na LPG) ta regulacja była już moją szósta regulacją w tym autku i luz korygowałem TYLKO podczas pierwszego zabiegu (widocznie ktoś odpuścił sobie ten zabieg serwisowy). Podczas pięciu kolejnych operacji nie było potrzeby dokonywać żadnej korekty- poprostu luzy zawsze się mieszczą w wartościach kontrolnych. A jak jest u Was??? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Mar 2006, 19:11
|
|
|
To sie ciesz U mnie zawsze któryś sie kasuje . Zazwyczajna wydechowych zawsze jest za mały luz . |
|
|
|
 |
dday

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 21 Mar 2006, 03:05
|
|
|
Andreoz napisał/a: | hmmm mam pytanie: jeżeli regulujecie zawory okresowo co 10-15 tys to one naprawde wymagaja regulacji??? |
u mnie wymagają :? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 21 Mar 2006, 14:58
|
|
|
diodalodz napisał/a: | To sie ciesz U mnie zawsze któryś sie kasuje . Zazwyczajna wydechowych zawsze jest za mały luz . |
nom u mnie tez zawsze ktorys wymaga reulacjo po 10tyskm a jak wszystko fajnie sie wyreguluje to autko wtedy fajjnie oddycha ;-) |
|
|
|
 |
Przepol

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 21 Wrz 2005 Posty: 170 Skąd: Anglia-Exeter
|
Wysłany: 24 Mar 2006, 11:04
|
|
|
Fiesty 1,1 i 1,3 klekoczą wogole, ale zawory się reguluje, gdy to klekotanie jest podejrzanie głośne,lub gdy auto się zamula lub... niewiem. To wszystko trzeba słuchem ocenić
Niezgodze sie z toba!!! W mojej fiescie 1,1 po remoncie nic nie klokota, ustawilem minimalnie ciasniej luzy niz w ksiazce i nic sie dzieje - ładnie i cicho procuje |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24 Mar 2006, 15:03
|
|
|
Ja ustawiałem zawory wczoraj. Sam zrobić nie umiem. Jastem lżejszy o 30zł........i dalej stuka :?
Na wolnych niby Ok. ale jak jadę słychać wyraznie trtrtrtrtrtrtrtr.......... |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 24 Mar 2006, 15:16
|
|
|
a ja usiebie reguluje i dalej klepie...przebieg ponad 200 kkm tez chyba juz swoje robi...najlepiej zeby nie klekotało kupic nowa klawiature...te typy tak maja...tylko gdy sa nowe to nie klepią |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
 |
Andreoz [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Mar 2006, 22:27
|
|
|
Witam
No ale jak Ci nie bedzie klapało jak tam są luzy prawie 0,6 (na wydechowym na zimnym!!!) Z tego co pamiętam to polonez chyba ma 0,2mm???Mylę sie ??? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Mar 2006, 00:06
|
|
|
jakie 0,6 to tylko w mk1 i pocztku mk2 . w mk2 po 86 zmienili głowice i zawory sie ustawia 0,2 ssący i 0,3 wydechowy mniej wiecej tak pamiętam . Hm a w poldzie po 0,2 |
|
|
|
 |
berni [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Mar 2006, 16:27
|
|
|
Przepol napisał/a: | Fiesty 1,1 i 1,3 klekoczą wogole, ale zawory się reguluje, gdy to klekotanie jest podejrzanie głośne,lub gdy auto się zamula lub... niewiem. To wszystko trzeba słuchem ocenić
Niezgodze sie z toba!!! W mojej fiescie 1,1 po remoncie nic nie klokota, ustawilem minimalnie ciasniej luzy niz w ksiazce i nic sie dzieje - ładnie i cicho procuje |
Minimalnie u Ciebie to znaczy ile? Bo ja znam gościa, który też zawsze tak tylko minimalnie ciasniej ustawiał i jak silnik się zagrzał to mu się nie do końca domykały się zawory auto trochę muliło a facet nie mógł dojść czemu mu tak szybko się zawory wypalają.
Ja uważam, że jeśli fabryka podaje ile ma wynosić luz to ma być tyle i koniec. Ewentualnie dopuszcza się minimalnie mniejszy luz gdy ma się już dość spore luzy na innych elementach (np.: powierzchnia styku krzywki z popychaczami jest już „okrągła” a nie prosta i tam już występuje jakiś luz) choć to rozwiązanie tylko na chwile bo należało by zużyte elementy wymienić a luz ustawić taki jak podaje fabryka.
A najlepiej kupić dobre radio + głośniczki i klekot już nie będzie przeszkadzał :-D |
|
|
|
 |
AiK [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Mar 2006, 17:17
|
|
|
można wiedzieć, gdzie są te zawory i jak (czym) się je reguluje?
dzisiaj zauważyłem że oprócz większego szarpania kierownicą (chyba koła źle wyważone)
zaczęło mi coś klekotać pod maską.
więc chętnie wziąłbym się "za wory" ;-) |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Mar 2006, 17:35
|
|
|
Kto pierwszy....? |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
AiK [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Mar 2006, 17:54
|
|
|
raczej kto drugi.
bo o ile umiem liczyć to Ty z postem pytającym byłeś pierwszy.
[ Dodano: Sob Mar 25, 2006 17:27 ]
ok. trochę poczytałem i raczej sobie daruję ;-)
jaki orientacyjnie jest koszt regulacji u mechanika? |
|
|
|
 |
|