Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Rozregulowujący się luz zaworowy
Autor Wiadomość
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 18 Mar 2006, 12:08   [MK3] Rozregulowujący się luz zaworowy

Po regulacji luzów, zimny silnik chodzi ładnie na jałowych obrotach, jak przejedzie trochę i się nagrzeje nie chodzi już tak ładnie również jak ostygnie. Wydaje mi się że zużyły się śrubki do regulacji luzu i same się rozkręcają, na wlotowych poluzowują na wylotowych zaciskają, kręci się je z niezbyt dużym oporem. Co można zrobić, kupić nowe śrubki no chyba że gwinty w dźwigienkach też mają w tym swoją role. Ile będzie kosztować naprawa?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lut 2010, 18:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 18 Mar 2006, 19:08   Re: Rozregulowujący się luz zaworowy

Bonus napisał/a:
Po regulacji luzów, zimny silnik chodzi ładnie na jałowych obrotach, jak przejedzie trochę i się nagrzeje nie chodzi już tak ładnie również jak ostygnie. Wydaje mi się że zużyły się śrubki do regulacji luzu i same się rozkręcają, na wlotowych poluzowują na wylotowych zaciskają, kręci się je z niezbyt dużym oporem. Co można zrobić, kupić nowe śrubki no chyba że gwinty w dźwigienkach też mają w tym swoją role. Ile będzie kosztować naprawa?

a mi sie wydaje ze masz nie tak ustawione zaworki i dlatego - no niewiem ale mi to faktycznie na źle ustawione zawory wyglada ;-)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Mar 2006, 01:22   

hm raczej taniej i prościej wymienić cała klawiature zaworowa . Zdaje sie że 8 srubek i wyjmujesz i wstawiasz inna . Tak jest najprościej i najtaniej . Ale co do luzu to możliwosci sa dwie albo nie umiesz go ustawic albo pada ci głowica i zawory maja luzy na prowadnicach i zwory nie trafiaja w gniazda . ewentualnie mogły sie szklanki pozacierać czego osobiście w fiescie nie widziałem . Tzn widziałem jak sie jedna na osiem wieszała i tyle .
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 19 Mar 2006, 23:25   

Jak poznac kiedy te luzy trzeba wyregulować i czy ma to wpływ na spalanie albo podjazd pod górkę?
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 19 Mar 2006, 23:30   

Cytat:
Jak poznac kiedy te luzy trzeba wyregulować i czy ma to wpływ na spalanie albo podjazd pod górkę?
Fiesty 1,1 i 1,3 klekoczą wogole, ale zawory się reguluje, gdy to klekotanie jest podejrzanie głośne,lub gdy auto się zamula lub... niewiem. To wszystko trzeba słuchem ocenić
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 19 Mar 2006, 23:30   

kazi napisał/a:
Jak poznac kiedy te luzy trzeba wyregulować i czy ma to wpływ na spalanie albo podjazd pod górkę?

oczywiście ze ma wpływ - jak już są maksymalnie rozregulowane to i po płaskim jechać nie chce :-P
chyba tak co 10-15 tysiaków trzeba przeregulować; przy gazie częściej......
_________________
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 19 Mar 2006, 23:54   

dday napisał/a:
kazi napisał/a:
Jak poznac kiedy te luzy trzeba wyregulować i czy ma to wpływ na spalanie albo podjazd pod górkę?

oczywiście ze ma wpływ - jak już są maksymalnie rozregulowane to i po płaskim jechać nie chce :-P
chyba tak co 10-15 tysiaków trzeba przeregulować; przy gazie częściej......

ja jak śmigalem na benie to co 10tyskm regulacja razem z wymian olejow i filtrow,teraz na smigam na gazie i tez co 10tyskm reguluje i jest spox,chodzi o wiele ciszej ;-) :-)
 
 
 
Andreoz
[Usunięty]

Wysłany: 20 Mar 2006, 18:13   

Witam
hmmm mam pytanie: jeżeli regulujecie zawory okresowo co 10-15 tys to one naprawde wymagaja regulacji???. Bo u mnie sprawa wygląda tak że miesiąc temu robiłem regulację (robię to co 10 tys km -jeżdżę na LPG) ta regulacja była już moją szósta regulacją w tym autku i luz korygowałem TYLKO podczas pierwszego zabiegu (widocznie ktoś odpuścił sobie ten zabieg serwisowy). Podczas pięciu kolejnych operacji nie było potrzeby dokonywać żadnej korekty- poprostu luzy zawsze się mieszczą w wartościach kontrolnych. A jak jest u Was???
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Mar 2006, 19:11   

To sie ciesz :) U mnie zawsze któryś sie kasuje . Zazwyczajna wydechowych zawsze jest za mały luz .
 
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 21 Mar 2006, 03:05   

Andreoz napisał/a:
hmmm mam pytanie: jeżeli regulujecie zawory okresowo co 10-15 tys to one naprawde wymagaja regulacji???

u mnie wymagają :?
_________________
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 21 Mar 2006, 14:58   

diodalodz napisał/a:
To sie ciesz :) U mnie zawsze któryś sie kasuje . Zazwyczajna wydechowych zawsze jest za mały luz .

nom u mnie tez zawsze ktorys wymaga reulacjo po 10tyskm a jak wszystko fajnie sie wyreguluje to autko wtedy fajjnie oddycha ;-)
 
 
 
Przepol 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 170
Skąd: Anglia-Exeter
Wysłany: 24 Mar 2006, 11:04   

Fiesty 1,1 i 1,3 klekoczą wogole, ale zawory się reguluje, gdy to klekotanie jest podejrzanie głośne,lub gdy auto się zamula lub... niewiem. To wszystko trzeba słuchem ocenić

Niezgodze sie z toba!!! W mojej fiescie 1,1 po remoncie nic nie klokota, ustawilem minimalnie ciasniej luzy niz w ksiazce i nic sie dzieje - ładnie i cicho procuje
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Mar 2006, 15:03   

Ja ustawiałem zawory wczoraj. Sam zrobić nie umiem. Jastem lżejszy o 30zł........i dalej stuka :?
Na wolnych niby Ok. ale jak jadę słychać wyraznie trtrtrtrtrtrtrtr.......... :sad:
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 38
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 24 Mar 2006, 15:16   

a ja usiebie reguluje i dalej klepie...przebieg ponad 200 kkm tez chyba juz swoje robi...najlepiej zeby nie klekotało kupic nowa klawiature...te typy tak maja...tylko gdy sa nowe to nie klepią :)
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Profil Facebook
 
 
 
Andreoz
[Usunięty]

Wysłany: 24 Mar 2006, 22:27   

Witam
No ale jak Ci nie bedzie klapało jak tam są luzy prawie 0,6 (na wydechowym na zimnym!!!) Z tego co pamiętam to polonez chyba ma 0,2mm???Mylę sie ???
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Mar 2006, 00:06   

jakie 0,6 to tylko w mk1 i pocztku mk2 . w mk2 po 86 zmienili głowice i zawory sie ustawia 0,2 ssący i 0,3 wydechowy mniej wiecej tak pamiętam . Hm a w poldzie po 0,2 :)
 
 
 
berni
[Usunięty]

Wysłany: 25 Mar 2006, 16:27   

Przepol napisał/a:
Fiesty 1,1 i 1,3 klekoczą wogole, ale zawory się reguluje, gdy to klekotanie jest podejrzanie głośne,lub gdy auto się zamula lub... niewiem. To wszystko trzeba słuchem ocenić

Niezgodze sie z toba!!! W mojej fiescie 1,1 po remoncie nic nie klokota, ustawilem minimalnie ciasniej luzy niz w ksiazce i nic sie dzieje - ładnie i cicho procuje

Minimalnie u Ciebie to znaczy ile? Bo ja znam gościa, który też zawsze tak tylko minimalnie ciasniej ustawiał i jak silnik się zagrzał to mu się nie do końca domykały się zawory auto trochę muliło a facet nie mógł dojść czemu mu tak szybko się zawory wypalają.
Ja uważam, że jeśli fabryka podaje ile ma wynosić luz to ma być tyle i koniec. Ewentualnie dopuszcza się minimalnie mniejszy luz gdy ma się już dość spore luzy na innych elementach (np.: powierzchnia styku krzywki z popychaczami jest już „okrągła” a nie prosta i tam już występuje jakiś luz) choć to rozwiązanie tylko na chwile bo należało by zużyte elementy wymienić a luz ustawić taki jak podaje fabryka.
A najlepiej kupić dobre radio + głośniczki i klekot już nie będzie przeszkadzał :-D
 
 
AiK
[Usunięty]

Wysłany: 25 Mar 2006, 17:17   

można wiedzieć, gdzie są te zawory i jak (czym) się je reguluje?
dzisiaj zauważyłem że oprócz większego szarpania kierownicą (chyba koła źle wyważone)
zaczęło mi coś klekotać pod maską.
więc chętnie wziąłbym się "za wory" ;-)
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Mar 2006, 17:35   

Kto pierwszy....?
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
AiK
[Usunięty]

Wysłany: 25 Mar 2006, 17:54   

raczej kto drugi.
bo o ile umiem liczyć to Ty z postem pytającym byłeś pierwszy.

[ Dodano: Sob Mar 25, 2006 17:27 ]
ok. trochę poczytałem i raczej sobie daruję ;-)
jaki orientacyjnie jest koszt regulacji u mechanika?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2071 17 Gru 2024, 10:00
SCHWARZ 1.4S
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.