Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq, mk3, zegary

Przesunięty przez: bidżej
20 Wrz 2010, 11:50
Przekładka licznika z MK4 do MK3
Autor Wiadomość
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 1 Mar 2006, 11:15   Przekładka licznika z MK4 do MK3

Na angielskiej stronie znalazłem opis takiej przekładki i ... pytanie do naszych ekspertów, czy po przełozeniu zegarów nie bedzie przekłamań na wskażnikach ?? temp, obrotka i predkosciomierz (mam licznik do 220 i taki tez znalazłem z escorta)

Prosze o szybką odpowiedz, bo znalazłem za małe pieniadze licznik z oryginalnie białymi zegarami i czerwoną wskazówkami
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 12:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2 Mar 2006, 11:07   

Z obrotkiem to już zależy jaki silnik był w escorcie.
To Ty przekładasz licznik z essiego MK4 czy z Fiesty MK4 ??
I zapodaj linka do tej strony, jeśli możesz.

Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
marcus_87 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 464
Skąd: Lublin
Wysłany: 2 Mar 2006, 15:12   

wydaje mi sie ze wszystko powinno byc dobrze bez roznicy jaki silnik. podaj link do strony z opisem jak mozesz pozdro
 
 
 
nygma 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Mar 2006, 17:23   

Jeśli się nie mylę, chodzi o stronę http://www.fiestaguides.co.uk/

Dość ciekawa trzeba przyznać.
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 3 Mar 2006, 08:43   

dokładnie o te strone chodzi, gdybym nie widział, to nie zdecydowałbym sie, ale tam jest to co najwazniejsze, czyli opis pinów. Zegar bede montował od essiego (juz nabyłem, fabrycznie białe zegary i czerwone wskazówki :) ) za kilka dni przedstawie polski przewodnik wykonania czegos takiego, wraz ze zmiana podswietlen i wykozystaniem kontrolek :)
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 18 Kwi 2006, 08:53   obrotomierz MK3 i MK4

Właśnie jestem na etapie składania mojego Taz'ika i jednym z elementów zmian jest założenie licznika z fiesta/escort mk4 i ... tu zonk, obrotomierz pokazuje mi połowę obrotów ... coś źle podłączyłem ?? czy jest jakaś opcja by pomnożyć obroty???

PS. mój miernik ma opcje "obrotmonierza" i pokazuje mi tyle ile licznik czyli niejako połowe obrotów (na luzie 450-500) to samo wskazuje przy podłączeniu starego liczniika i mimo ze miernik pokazuje 500 to licznik pokazuje 1000.

PSII. w oryginale miałem obrotke, wiec podłączyłam sie pod tę samą instaluję.
Ostatnio zmieniony przez AeRJot 19 Kwi 2006, 13:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pmolik
[Usunięty]

Wysłany: 19 Kwi 2006, 04:31   

Witam
Dobry opis znajduje sie takze na stronie http://www.fiestaturbo.co...=asc&highlight=
Wiem ze dobry bo dzis wg niego wlasnie u siebie zamontowalem zegaru od escorta 1.8 zetec
pozdro
 
 
nygma 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Kwi 2006, 07:55   

No i wszystko jasne. Na obydwu strona znajduą się te same poradniki, stworzone przez gościa o nicku AW3K.
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 19 Kwi 2006, 14:03   

na wysokości orginalnego podnośnika pod maską jest taka kostkla, nie jest przypadkiem rozwarta? tam jest stabilizator napięcia lub po prostu zrobiony mostek.

to jedno z rozwiązan jakie kiedys widziałem na forum
drugie to kalibracja samego licznika, impulsy sa przetwarzane na prąd przepływający przez wskaźnik magnetoelektryczny jakim jest sam obrotek. trzeba sobie znaleźć jaki rezystor przelutować w obrotku.
trzecie.. nie mam pojęcia w tym wypadku, ale chyba inaczej idą piny w tym "nowym" obrotku
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 19 Kwi 2006, 14:09   

a) obrotomierz oryginalny pokazuje 1000obrotów, ten nowy i na próbniku 500, wiec odpada kostka
b) piny są faktycznie inaczej rozmieszczone, własnie lutuję nowa kostkę
c) .... chyba bede musiał pobawic sie z obrotkiem, choc to moze byc problem bo lekko na bakier jestem z elektroniką :(
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 19 Kwi 2006, 14:12   

AeRJot napisał/a:
) piny są faktycznie inaczej rozmieszczone, własnie lutuję nowa kostkę
to mi wystarczy..
był takipost, w którym TRZECI podawał prosto i przystępnie które kabelki ida od edisa.. w jakims temacie o obrotomierzu..
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 19 Kwi 2006, 14:28   

hmm doczytałem wszystko co mogłem znaleśc i wprawdzie nie znalazłem rozwiązania, ale przynajmniej mam przyczyne, obrotomierz jest z 16v i z tego co widziłęm one biorą sygnał nie z modułu a z kompa
PS. problem ciągnięcia kabla mnei nie tyczy, bo juz miałem obrotomierz, choc wepne sie z próbnikiem i sprawdze jaki podaje sygnał (choc na końcu kabla mam 500)


teraz zmienia sie pytanie, jak podłaczyc obrotomierz z 16zaworowca do mojego silniczka i czy to jest mozliwe (by było prawidłowe wskazanie)

coś mi sie wydaje, ze ten licznik bedzie musiał zmienic własciciela, bo nic z tego nie wyjdzie :(
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 21 Kwi 2006, 12:48   

ja mam z mk4 8zawowrowca ale dopiero bedziemy go montowac w maju,wiec opisze jak to w 1.3 wygląda ;-) ,a sam jestem ciekaw jak z ta ramka pokombinowales? bo z tego co sie orientuje to ja trzeba przerabiac zeby to wszystko spasowalo ;)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 8 Maj 2006, 08:33   

UDAŁO SIE !! wczoraj wrescie przysiadłem do liczników i oto efekty tej pracy !! Normalnie napatrzec sie nie moge ... szczegolnie w nocy.

Wiec tak ....
- mocowania ZADNE nie pasują, ale licznik jest na tyle głeboki, ze klinuje sie mocno po docisnieciu ramką zewnętrzną ... (trzeba wyciąc CAŁKOWICIE dolne mocowania, a górne ... uszczuplic)
- kostki ZADNE nie pasują, ale 2h i problem zakończony dzięki rozpisce z FiestaGuide
- owalność szybki ... IDENTYCZNA

 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 8 Maj 2006, 08:55   

schemat mówisz ..... cosik sie wykombinuje .... :)

[ Dodano: Pon Maj 08, 2006 09:06 ]
FUNKCJA PIN mk3 PIN mk4 (B-kostka Biała, N-kostka Niebieska)
zasilnie +12V 6 B1
podswietlenie deski 13 B12
reczny 9 B4
masa 5 B5 i N9
paliwo (wskaźnik) 4 B6
temp (wskaźnik) 3 B7
swiatła długie 12 B11
kierunki 14 i 15 N1 i N2 (bez znaczenie który z którym)
alternator 2 N7
olej 1 N10
obrotomierz 10 N8 (UWAGA NIE DZIAŁA BEZ MASY NA N9)

te piny łaczyłem, jesli ktoś ma ABS to 7z mk3 do B9z mk4

a teraz graficznie ... nie wiem czy bardziej przejzyste
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 4 Gru 2006, 21:27   

ten schemat u mnie nie pasuje do konca inaczej mam polonczone ma moze ktos inny schemat?? bo nie moge dojs do podsfietlenia deski i dlugich swiatel...niech ktos pomoze!!!!!!!!!!!!!!!
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
jaco11 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49
Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 1256
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 4 Gru 2006, 22:06   

oj kolego popatrz sobie na ścieżki z tyłu licznika i też dojdziesz do tego jak powinno byc podłaczone i napewno bedzie pasował pozdr.....
jak nie to jutro zobacze jeszcze raz u mnie ... 8)
_________________
Córcia JOA11
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 5 Gru 2006, 10:32   

Ide wlasnie kombinowac zobaczymy co z tego wyjdzie :-P

[ Dodano: Wto Gru 05, 2006 11:54 ]
No wiec tak podlonczylem wszytko czesc swieci dobrze a czesc zle...juz nie wiem co dalej chyba maszyne odstawie do elektryka...liczniki posiadam z Escorta jest on z silnikiem 1.4 8v na pelnym wtrysku...

wymienie rzeczy ktore dobrze swieca

Ladowanie,olej,kierunki

reszte jak poloncze wedlug schematu to cos sie z czym kloci np podloncze benzyne wedlug schematu i podswietlenie deski,dlugie swiatla to wskazowka benzyny odrazu idzie w dol...jak odloncze deske i dlugie to jest OK

[ Dodano: Wto Gru 05, 2006 11:55 ]
Moze ma ktos jakis inny schemat jescze?
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
jaco11 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49
Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 1256
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 5 Gru 2006, 16:56   

a ogladałeś to może http://www.fiestaguides.c...mk4_clocks.html 8)
_________________
Córcia JOA11
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 5 Gru 2006, 18:40   

jaco11, wlasnie wedlug tego podlonczylem i dziala wszystko tylko ze samochodziku nie moge odpalic bo akumulator mi padl resztki mocy maaaaa zdam relacje jak moj Cukier odpali :-P mam nadzieje ze bedzie dobrze...chodz mam jedna objawe bo nie slychac pompy jak podlonczylem wszystko moze to byc przyczyna juz na maxa dobitego akumulatora bo katrolki slabo swieca tezz
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.