Przesunięty przez: bidżej 20 Wrz 2010, 11:50 |
Przekładka licznika z MK4 do MK3 |
Autor |
Wiadomość |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Mar 2006, 11:15 Przekładka licznika z MK4 do MK3
|
|
|
Na angielskiej stronie znalazłem opis takiej przekładki i ... pytanie do naszych ekspertów, czy po przełozeniu zegarów nie bedzie przekłamań na wskażnikach ?? temp, obrotka i predkosciomierz (mam licznik do 220 i taki tez znalazłem z escorta)
Prosze o szybką odpowiedz, bo znalazłem za małe pieniadze licznik z oryginalnie białymi zegarami i czerwoną wskazówkami |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 12:02, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2 Mar 2006, 11:07
|
|
|
Z obrotkiem to już zależy jaki silnik był w escorcie.
To Ty przekładasz licznik z essiego MK4 czy z Fiesty MK4 ??
I zapodaj linka do tej strony, jeśli możesz.
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
|
marcus_87
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2 Mar 2006, 15:12
|
|
|
wydaje mi sie ze wszystko powinno byc dobrze bez roznicy jaki silnik. podaj link do strony z opisem jak mozesz pozdro |
|
|
|
|
nygma
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Mar 2006, 08:43
|
|
|
dokładnie o te strone chodzi, gdybym nie widział, to nie zdecydowałbym sie, ale tam jest to co najwazniejsze, czyli opis pinów. Zegar bede montował od essiego (juz nabyłem, fabrycznie białe zegary i czerwone wskazówki ) za kilka dni przedstawie polski przewodnik wykonania czegos takiego, wraz ze zmiana podswietlen i wykozystaniem kontrolek |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Kwi 2006, 08:53 obrotomierz MK3 i MK4
|
|
|
Właśnie jestem na etapie składania mojego Taz'ika i jednym z elementów zmian jest założenie licznika z fiesta/escort mk4 i ... tu zonk, obrotomierz pokazuje mi połowę obrotów ... coś źle podłączyłem ?? czy jest jakaś opcja by pomnożyć obroty???
PS. mój miernik ma opcje "obrotmonierza" i pokazuje mi tyle ile licznik czyli niejako połowe obrotów (na luzie 450-500) to samo wskazuje przy podłączeniu starego liczniika i mimo ze miernik pokazuje 500 to licznik pokazuje 1000.
PSII. w oryginale miałem obrotke, wiec podłączyłam sie pod tę samą instaluję. |
Ostatnio zmieniony przez AeRJot 19 Kwi 2006, 13:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pmolik [Usunięty]
|
|
|
|
|
nygma
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19 Kwi 2006, 07:55
|
|
|
No i wszystko jasne. Na obydwu strona znajduą się te same poradniki, stworzone przez gościa o nicku AW3K. |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 19 Kwi 2006, 14:03
|
|
|
na wysokości orginalnego podnośnika pod maską jest taka kostkla, nie jest przypadkiem rozwarta? tam jest stabilizator napięcia lub po prostu zrobiony mostek.
to jedno z rozwiązan jakie kiedys widziałem na forum
drugie to kalibracja samego licznika, impulsy sa przetwarzane na prąd przepływający przez wskaźnik magnetoelektryczny jakim jest sam obrotek. trzeba sobie znaleźć jaki rezystor przelutować w obrotku.
trzecie.. nie mam pojęcia w tym wypadku, ale chyba inaczej idą piny w tym "nowym" obrotku |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Kwi 2006, 14:09
|
|
|
a) obrotomierz oryginalny pokazuje 1000obrotów, ten nowy i na próbniku 500, wiec odpada kostka
b) piny są faktycznie inaczej rozmieszczone, własnie lutuję nowa kostkę
c) .... chyba bede musiał pobawic sie z obrotkiem, choc to moze byc problem bo lekko na bakier jestem z elektroniką :( |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 19 Kwi 2006, 14:12
|
|
|
AeRJot napisał/a: | ) piny są faktycznie inaczej rozmieszczone, własnie lutuję nowa kostkę | to mi wystarczy..
był takipost, w którym TRZECI podawał prosto i przystępnie które kabelki ida od edisa.. w jakims temacie o obrotomierzu.. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Kwi 2006, 14:28
|
|
|
hmm doczytałem wszystko co mogłem znaleśc i wprawdzie nie znalazłem rozwiązania, ale przynajmniej mam przyczyne, obrotomierz jest z 16v i z tego co widziłęm one biorą sygnał nie z modułu a z kompa
PS. problem ciągnięcia kabla mnei nie tyczy, bo juz miałem obrotomierz, choc wepne sie z próbnikiem i sprawdze jaki podaje sygnał (choc na końcu kabla mam 500)
teraz zmienia sie pytanie, jak podłaczyc obrotomierz z 16zaworowca do mojego silniczka i czy to jest mozliwe (by było prawidłowe wskazanie)
coś mi sie wydaje, ze ten licznik bedzie musiał zmienic własciciela, bo nic z tego nie wyjdzie :( |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 21 Kwi 2006, 12:48
|
|
|
ja mam z mk4 8zawowrowca ale dopiero bedziemy go montowac w maju,wiec opisze jak to w 1.3 wygląda ;-) ,a sam jestem ciekaw jak z ta ramka pokombinowales? bo z tego co sie orientuje to ja trzeba przerabiac zeby to wszystko spasowalo |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Maj 2006, 08:33
|
|
|
UDAŁO SIE !! wczoraj wrescie przysiadłem do liczników i oto efekty tej pracy !! Normalnie napatrzec sie nie moge ... szczegolnie w nocy.
Wiec tak ....
- mocowania ZADNE nie pasują, ale licznik jest na tyle głeboki, ze klinuje sie mocno po docisnieciu ramką zewnętrzną ... (trzeba wyciąc CAŁKOWICIE dolne mocowania, a górne ... uszczuplic)
- kostki ZADNE nie pasują, ale 2h i problem zakończony dzięki rozpisce z FiestaGuide
- owalność szybki ... IDENTYCZNA
|
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Maj 2006, 08:55
|
|
|
schemat mówisz ..... cosik sie wykombinuje ....
[ Dodano: Pon Maj 08, 2006 09:06 ]
FUNKCJA PIN mk3 PIN mk4 (B-kostka Biała, N-kostka Niebieska)
zasilnie +12V 6 B1
podswietlenie deski 13 B12
reczny 9 B4
masa 5 B5 i N9
paliwo (wskaźnik) 4 B6
temp (wskaźnik) 3 B7
swiatła długie 12 B11
kierunki 14 i 15 N1 i N2 (bez znaczenie który z którym)
alternator 2 N7
olej 1 N10
obrotomierz 10 N8 (UWAGA NIE DZIAŁA BEZ MASY NA N9)
te piny łaczyłem, jesli ktoś ma ABS to 7z mk3 do B9z mk4
a teraz graficznie ... nie wiem czy bardziej przejzyste
|
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 4 Gru 2006, 21:27
|
|
|
ten schemat u mnie nie pasuje do konca inaczej mam polonczone ma moze ktos inny schemat?? bo nie moge dojs do podsfietlenia deski i dlugich swiatel...niech ktos pomoze!!!!!!!!!!!!!!! |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
jaco11
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49 Dołączył: 07 Wrz 2005 Posty: 1256 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 4 Gru 2006, 22:06
|
|
|
oj kolego popatrz sobie na ścieżki z tyłu licznika i też dojdziesz do tego jak powinno byc podłaczone i napewno bedzie pasował pozdr.....
jak nie to jutro zobacze jeszcze raz u mnie ... 8) |
_________________ Córcia JOA11
|
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 5 Gru 2006, 10:32
|
|
|
Ide wlasnie kombinowac zobaczymy co z tego wyjdzie
[ Dodano: Wto Gru 05, 2006 11:54 ]
No wiec tak podlonczylem wszytko czesc swieci dobrze a czesc zle...juz nie wiem co dalej chyba maszyne odstawie do elektryka...liczniki posiadam z Escorta jest on z silnikiem 1.4 8v na pelnym wtrysku...
wymienie rzeczy ktore dobrze swieca
Ladowanie,olej,kierunki
reszte jak poloncze wedlug schematu to cos sie z czym kloci np podloncze benzyne wedlug schematu i podswietlenie deski,dlugie swiatla to wskazowka benzyny odrazu idzie w dol...jak odloncze deske i dlugie to jest OK
[ Dodano: Wto Gru 05, 2006 11:55 ]
Moze ma ktos jakis inny schemat jescze? |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
jaco11
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49 Dołączył: 07 Wrz 2005 Posty: 1256 Skąd: Świnoujście
|
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 5 Gru 2006, 18:40
|
|
|
jaco11, wlasnie wedlug tego podlonczylem i dziala wszystko tylko ze samochodziku nie moge odpalic bo akumulator mi padl resztki mocy maaaaa zdam relacje jak moj Cukier odpali mam nadzieje ze bedzie dobrze...chodz mam jedna objawe bo nie slychac pompy jak podlonczylem wszystko moze to byc przyczyna juz na maxa dobitego akumulatora bo katrolki slabo swieca tezz |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
|