
|
Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 2 Maj 2006, 17:57 |
Swap , Przekładka 1.1 -> 1.3 |
Autor |
Wiadomość |
adamuus [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2004, 07:31 Swap , Przekładka 1.1 -> 1.3
|
|
|
tak wiec jestem juz chyba szczesliwym posiadaczem motorku 1,3. chodzil w escorscie z 92r. i ponoc ma przejechane 150tkm. wczoraj zmierzylem cisnienie i wyszlo odpowiednio 11,13,13,13. mysle ze nie jest zle ale nastapil pewien problem.
otoz wymienilem silnik razem ze skrzynia bo tak go kupilem. zalozona jest nowa tarcza sprzegla, a docisk zostal przetoczony bo oprocz lekkiego wglebienia byl calkiem konkretny. lozysko tez zostalo stare (ponoc bylo dobre). jak na razie nie mam oleju w skrzyni poniewaz czekam az gosciu odkupi (wylal biedak ).
PROBLEM:
1. jak ruszam samochodem do przodu (zwlaszcza na wprost lub skrecajac w prawo) od strony albo skrzyni albo lewego kola dochodza dzwieki w postaci trzeszczenia (cos jakby mocno tarlo). ruszajac do przodu (ze skretem w lewo) slychac to mnie ale tez slychac. a ruszajac na wstecznym jest zupelna cisza.
czy to moze byc cos ze skrzynia, sprzeglem czy moze jest to objaw uszkodzenia innego elementu (np. lozyska w kole co raczej wykluczam). czy moze jest to wina braku oleju w skrzyni (dzisiaj bedzie uzupelniony).
2. cos mi ni to swiszczy ni to trze w samej skrzyni. podejrzewam ze to jest cos zwiazane ze sprzeglem poniewaz jak rusze lekko tym ciegnem na sprzegle w strone przodu auta to jest cisza. wystarczy ze delikatnie nawet o 1 mm przesune to ciegno i jest spokoj. dzwiek przypomina cos jakby uciekajace powietrze pod wysokim cisnieniem i czasem slychac go mniej.
sorki za stylistyka ale jestem po 2 przespanych nocach po niecale 4 godziny. |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 12 Cze 2006, 09:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Korton [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2004, 08:41
|
|
|
no moze po prostu nie rozlacza lub tez dociska (zalezy czy swiszczy na sprzegle czy w czasie jazdy) tarczy sprzeglowej...
Ja mialem podobna sytuacje na luzie lub z wcisnietym sprzeglem na biegu auto swiszczalo, okazalo sie ze padlo lozysko wyciskowe i do konca nie rozlaczalo napedu czytaj tarlo Nie wiem jaki u ciebie jest lozysko wyciskowe/dociskowe ale skoro piszesz o jakiejs lince to na pewno nie hydrauliczne, spruboj cos podregulowac moze, albo lozysko przetoczone do kosza....jak to mowia Dupy szklem nie utrzesz |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 8 Wrz 2004, 09:13
|
|
|
Odnośnie twego pkt. 1 - jeżeli po zalaniu oleju nie ustaną dziwęki przy skręcie to raczej padł/pada ci mechanizm różnicowy :? . |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Wrz 2004, 09:46
|
|
|
Odnośnie twego pkt. 2 - może łożysko wyciskowe dotyka do spręzyny centralnej i się kręci wydając z siebie taki własnie świst... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
adamuus [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2004, 20:07
|
|
|
poki co pkt.2 jest nieaktualny chyba sie uspokoilo. byc moze jeszcze co jakis czas sie odezwie ale prawdopodobnie tarcza sprzegla z dociskiem musialy sie dotrzec. |
|
|
|
 |
demolek [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Wrz 2004, 14:30 Re: no i po swapie :D
|
|
|
adamuus napisał/a: | zmierzylem cisnienie i wyszlo odpowiednio 11,13,13,13. mysle ze nie jest zle |
Moim zdaniem niedługo czeka cię remont silnika gdzyż jesli ciśnienie sprężania na 1 cylindrze maleje o 2 atm. oznacza to nadmierne zużycie zaworów, glowicy, bądź samych pierścieni tłokowych. Tak sie robi jak silnik ma najechane dużo kilometrów i wymaga remontu.
Niestety nie jest to powód do radości gdyż silnik traci około 20% mocy przy takim ciśnieniu.
Zastanów sie nad remontem głowicy na początek.
Warto tez po zdjęciu głowicy sprawdzić zamki na pierścieniach oraz określić ogólne zużycie cylindra (jajowatość cylindra, tzw.progi, ewentualne wżery jesli silnik długo stał nie używany) - naprawa cylindra, pozostaje honowanie do wymiarów 2 szlifu i pierscienie na 2 szlif.
Wymiana samych pierścieni niewiele daje ponieważ jesli mamy zużyte (jajowate) cylindry - nowe pierscienie długo trzymać nie będą.
Co do skrzyni biegów to załóż sobie tą swoją starą skrzynię ,podejrzewam ze ta która masz tez jest po dużym przebiegu i dlatego szfankuje. Sprawdź przeguby - ewentualnie załóż swoje stare. To samo dotyczy się sprzęgła.
Czy zmieniłeś ECU(komputer) wraz ze zmianą silnika?
Jesli nie auto moze duzo palic benzyny i czasem silnik niewłasciwe pracować (zwłaszcza zima). |
|
|
|
 |
adamuus [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Wrz 2004, 20:20
|
|
|
ufff
panowie az sie przestraszylem ale widocznie samemu trzeba sobie mierzyc. dzisiaj zmierzylem po raz ponownie cisnienie i okazalo sie ze jest 12,5;13;13;13. tak wiec juz jestem spokojny. od razu mi sie wydawalo na samym poczatku ze cos nie bardzo mi znajomy mierzyl bo na pierwszym nie mogl utrzymac cisnieniomierza...
co do skrzynki zalalem ja 2 litrami oleju i jakby sie troszke uspokoilo, czekam na trzeci litr bo nie bylo juz w sklepie.
a komputer zostal taki jaki byl poprzednio. z tego co sie wypowiadaja ludzie na forum i wyczytalem w madrej ksiazce o naprawach komputer jest taki sam. normalnie na polowie butli z gazem robilem jakies 190km. teraz mam najechane 155km .ale mysle ze jest to spowodowane moim zafascynowaniem zbierania sie na 1,3 (troszke ciezka noga). teraz druga polowe zbiornika przejade normalnie i zobacze ile wyjdzie. |
|
|
|
 |
|
Podobne Tematy |
Temat |
Autor |
Forum |
Odpowiedzi |
Ostatni post |
 |
Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
|
bigel |
Tuning mechaniczny |
21 |
20 Maj 2013, 14:32  Daras84 |
 |
Swap , Przekładka 1.1 -> 1.6
|
mellow |
Tuning mechaniczny |
4 |
26 Lut 2005, 15:44  Gość |
 |
Swap , Przekładka 1.1 -> 1.3
|
.mat. |
Tuning mechaniczny |
3 |
15 Lut 2005, 11:29  Gość |
 |
XR2 1.6 , Swap , Przekładka
|
Qzyn |
Tuning mechaniczny |
16 |
16 Mar 2005, 22:20  Qzyn |
 |
Swap , Przekładka 1.1 -> 1.8 Zetec
|
Mafios |
Tuning mechaniczny |
19 |
21 Lip 2005, 10:32  PumaRST |
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|