Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 22:27
półosie mk3->mk1
Autor Wiadomość
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Gru 2005, 02:34   półosie mk3->mk1

Witam . Hm mam pytanko czy ktoś przekładał półosie z mk3 do mk1/2 ?? to ze beda pasować przeguby wewnętrzne do skrzyni to wiem . pytanie tylko czy długości półosi były różne jeśli tak to jaka jest różnica mniej wiecej . A no i czy przegub z mk3 wchodzi w piasete mk1/2 . Wiem napewno ze półoś jest grubsza w mk3 wiec przekładka przegubów z mk1/2 w gre nie wchodzi .
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 25 Gru 2005, 19:09   

powiem tak... polosie w mk3 nawet byly rozne......

mk3 89-93 mialy inne poloski, a mk3 94-96 tez inne..... inne zwrotnice, lozyska, sworzenie..... najlepiej to sprawdzic samemu;]
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Gru 2005, 23:23   

przy dobrym wietrze dowiem sie jutro jak to sie ma . wsadzam skrznynie z mk3 a potem biore sie za półosie . zobaczymy co z tego wyjdzie. hm zastanawia mnie tylko jedeno długosci . mysle ze w mk3 mogły być tylko inne grubości półosi 89-93 i 93-96 a długości zostawili pewno bez zmian . chyba ze w mk3 pojawiły sie rolkowe przeguby wewnetrzne . bo osobiscie mam przeguby kulowe z mk3 i sa bardzo podobne do starszych modeli .
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Gru 2005, 23:24   

przeguby zewnetrzne raczej nie wejda z mk3 do mk1 bo sa wiekszej srednicy i inaczej jest rozwiazane uszczelnienie lozyska kola,
dlugosci polosi w mk3 wynosily odpowienio do 94 roku 585mm i 860mm a od 94 - 590mm i i 875mm, jakie byly w mk1 i 2 nie wiem
co do zalozenia przegubu zewnetrznego z mk1/2 do reszty polosi z mk3, osobiscie nie widze przeszkod, musisz tylko spasowac odpowiedni przegub z odpowiednia oska(chodzi o ilosc zebow wielopustu laczacego te 2 czesci, zarowno w mk 1/2 jak i mk3 byly wersje z 20 lub 22 zebami)
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Gru 2005, 23:54   

dobra dokonałem pomiarów . a wiec . w mk1/2 średnica półosi to 22 mm a w mk3 jest 24mm . Wiec przekładka przegubów nie wchodzi w gre bo nic nie bedzie pasować . hm wiec co zrobić narazie nie wiem . zdaje sie ze zaczne sie rozglądać za nowym przegubem i w ten sposób zakończe ten marny i bolesny rytuał . mozecie mi tylko jeszcze podać średnice wewnętrzna uszczelniacza łożysk w piaście (szeroki pierścień na przegubie ) i wtedy bede wiedział czy ten pomysł moge sobie zakopać w śmietniku czy nie .

[ Dodano: Pon Gru 26, 2005 2:04 am ]
zaraz sie popłacze . hm czy moze mi ktoś zmierzyć jaka ma średnice półosi w 1.1 ?? bo we wszystkich katalogach pisze ze mk1/2/3 1.1 miały takie same przeguby wewnętrzne . czy to możliwe . 20 zębów powinna mieć półoś
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Gru 2005, 11:37   

diodalodz napisał/a:
dobra dokonałem pomiarów . a wiec . w mk1/2 średnica półosi to 22 mm a w mk3 jest 24mm

a gdzie mierzyles ta srednice? bo moze ona byc inna w czesci srodkowej polosi, a inna w czesci na ktorej sa zeby i przylacza sie przegub

diodalodz napisał/a:

mozecie mi tylko jeszcze podać średnice wewnętrzna uszczelniacza łożysk w piaście (szeroki pierścień na przegubie ) i wtedy bede wiedział czy ten pomysł moge sobie zakopać w śmietniku czy nie .

jesli chodzi Ci o srednice uszczelniacza w mk3 to zapomnij o tym
w mk3 uszczelniacz uszczelnia do czola przegubu, a nie na obwodzie tego pierscienia
srednica tego pierscienia wg katalogu Cifam wynosi w mk3(89-94) 1.1 - 60mm, w pozostalych 48mm(nie mam pojecia skad ta roznica skoro zwrotnice, piasty i lozyska sa identyczne)
w mk3(94-95) wynosi 56,6mm

diodalodz napisał/a:

zaraz sie popłacze . hm czy moze mi ktoś zmierzyć jaka ma średnice półosi w 1.1 ?? bo we wszystkich katalogach pisze ze mk1/2/3 1.1 miały takie same przeguby wewnętrzne . czy to możliwe . 20 zębów powinna mieć półoś

srednice polosi z mk3 1.1 za chwile Ci podam, tylko podejde do fiesty brata i zmierze
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Gru 2005, 11:45   

nono bede bardzo wdzięczny . hm w katalogach jest jak wół ze byby 2 rodzaje przegubów na 20 zębów i 23 zęby w zależności od pojemności . wiec chyba tyle źródeł mylić sie nie może .
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Gru 2005, 12:05   

wiec u brata w 1.1 jest 24mm, ale to nie znaczy ze nie ma mniejszej srednicy w miejscu gdzie sie wpina przegub, tyle ze tego nie zmierze bez rozebrania polosi
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Gru 2005, 13:51   

hm dzięki . samjestem ciekawy co z tego wyjdzie . jutro jeszcze pomysle i moze cos mnie nawiedzi .

[ Dodano: Wto Gru 27, 2005 1:19 pm ]
przeguby z mk3 1.0 (TLB) 1.1 (G6A,GUD,GUE) oraz wszystkie przeguby z mk2 1.1,1.0 i1.3 pasuja da mk1 produkowanego po 9.79 (1.0,1.1,1.3)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 6 Sty 2006, 00:29   

ja mam piasty od mk1 zewnętrzne escorta xr3 mk3 półosie od fiesty mk2 xr2 a wewnętrzne od escorta mk5 1.8.16 fał . chyba trzeba zrobić tabele z średnicami i ilościami zębów i ewentualnymi zamiennikami
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
kostek88wjcz 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 488
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 14 Sty 2008, 22:00   

troche sie podczepie pod temat .... czy przeguby wewnetrzne od eskorta mk3 pasuja do skrzyni z xr2(mk1) ???
_________________
Fiesta Ruless :)

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 14 Sty 2008, 23:26   

Krzysiek, mam na stanie półośki z mk1 i mk3 1.1, oczywiście do 94 roku, później jest już inna, mierzyłem je kiedyś i wychodzi mi że są długością i ilościa zębów takie same, tylko w mk3 jest grubsza, ma 24 mm średnicy a mk1 22mm. <8>
Jak coś to mogę jeszcze konkret pomiary zrobić. <8>
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Sty 2008, 19:00   

przegub wew napewno pasuje do skrzyni ale nie wiem czy pasuje na półoś . było to dawno temu kiedy sie tym zajmowałem . miałem deficyt teraz jestem o 4 mk1 bogatszy :)
 
 
 
kostek88wjcz 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 488
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 16 Sty 2008, 01:11   

no to mnei to cieszy ze wewnetrzny pasuej napewno .... a z polosia sie pobawie :) dzieki wielkie chlopaki ;)
_________________
Fiesta Ruless :)

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 19:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 11:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.