Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:14
jaki akumulator do mk2 1.6D
Autor Wiadomość
Presto 


Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 203
Skąd: Rybnik
Wysłany: 4 Lis 2005, 13:18   jaki akumulator do mk2 1.6D

Witam :)
Czy Ktoś się orientuje jaki ma być aku do fiesty mk2 1.6 Diesel (dane fabryczne), chodzi mi o pojemność i prąd rozruchowy najlepiej w kilku normach ( EN, DIN, ICE). Bo nie na wszystkich akusach prąd rozruchowy podawany jest w tych wszystkich normach jednocześnie??
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Lis 2005, 13:25   

hm nie ma za bardzo co kombinować wsadz coś koło 70 Ah i bedzie ok . ważna jest informacja ze jak ci gaśnie kontrolka od świec to wcale nie znaczy ze sie wyłączyły świece bo one sa odłączane 2 sek później widać to po kontrolkach od oleju i ładowania .
 
 
 
Presto 


Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 203
Skąd: Rybnik
Wysłany: 5 Lis 2005, 14:01   

co do zagadnienie działania świec żarowych to wiem jak to działa!
Ale nie każdy aku co ma 70 Ah ma taki sam prąd rozruchowy czasami sa dosyc znaczne różnice, oczywiście mówimy tu o prądzie podawanym w tej samej normie!
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 5 Lis 2005, 19:03   

jak już chcesz dobry prąd rozruchu to centra future. przy 55Ah ma 395 A (tego własciwego). boje sie myśłec ile A jest przy 70Ah
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Presto 


Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 203
Skąd: Rybnik
Wysłany: 5 Lis 2005, 19:33   

szynszyl napisał/a:
jak już chcesz dobry prąd rozruchu to centra future. przy 55Ah ma 395 A (tego własciwego). boje sie myśłec ile A jest przy 70Ah


"tego właściwego" - tzn. chodzi Ci o prąd według DIN czy CE :?:
ja rozumie, że jest duży ale i tak go nie mam do czego odnieść żeby porównać :!:
np. Bosch przy mniejszych pojemnościach ma większe prądy rozruchowe od Centry :)
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 5 Lis 2005, 19:52   

niepotrzebnie zamieszałem. ta 55Ah ma 600A wg EN, a 395 to chyba (chyba!!) DIN. a swoja droga to idzie oszalec, za dużo norm


a tak przy okazji spoko cena http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=70457902
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Lis 2005, 02:54   

hm myślicie ze w 80 latach była taka technika i ktoś patrzył na prądy rozładowania . wazniejszym parametrem jest stratność akkusa w niskich temperaturach a te prądy rozładowania to kolejna bajka dla dorosłych dzieci . Hm nie robi to większej różnicy co potrzebna jest pojemność a prąd pobierany nie przekracza 70 A wiec sami widzicie ze jest to mało ważny parametr .
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 6 Lis 2005, 09:16   

no dioda, jakoś widzę różnice w odpalaniu autka... przy dobrym prądzie rozruchu. a stratność swoją drogą. jednak przy właściwej, dobrej obsłudze nawet i jakiś wynalazek ZAP dorówna centrze, boschowi,czy innym. nikt nie patrzy co sie dzieje z aku w zimie tylko sie mówi, ile wytrzyma. leprij posłuchgac czasem znajomych, bo dodanie 20-40 zł do aku na np. 6lat to chyba grosze.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
LewyG 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Lis 2005, 10:02   

Ja do swojego diesela wsadziłem akumulator AKUMA 72Ah i 680 A rozruchowego. Jak kupowałem w sklepie to gość sprawdzał w tabelach i wyszło, że tak ma być. Co więcej, akumulator był typu fordowskiego (z płaskimi klemami). do tego dostałem okrągłe nasadki (tak na wszelki wypadek).

Cena... powaliła mnie... na półce stał za 250 pln ale stargowałem się z typem na 180 i kupiłem. a później w pracy jeszcze znajomy stwierdził, że jakbym wcześniej mu powiedział, to by załatwił za 150 :twisted:

Ale akumulator jak narazie chodzi jak marzenie. Po zimie będe wiedział czy to był dobry zakup.
_________________
Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM
 
 
 
Presto 


Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 203
Skąd: Rybnik
Wysłany: 6 Lis 2005, 10:05   

diodalodz napisał/a:
hm myślicie ze w 80 latach była taka technika i ktoś patrzył na prądy rozładowania . wazniejszym parametrem jest stratność akkusa w niskich temperaturach a te prądy rozładowania to kolejna bajka dla dorosłych dzieci . Hm nie robi to większej różnicy co potrzebna jest pojemność a prąd pobierany nie przekracza 70 A wiec sami widzicie ze jest to mało ważny parametr .


Wiedz, że w dieslu prąd rozruchowy ma ogromne znaczenie ( świece żarowe, rozrusznik - to są porzeracze energii ) , to nie jest benzyniak. Trzeba tez pamietać, że aku w niskich temp traci nawet do 40% sprawności czyli pojemności i prądu rozruchowego. A w dieslu ma znaczenie prędkość obrotowa rozrusznika zależna od prądu rozruchowego (starym dieslu) :!:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lis 2005, 10:42   

Prąd rozruchowy to prad jaki akumulator może dac w chwili rozruchu, są to ułamki sekund po przekręceniu kluczyka - (przecież przewody w samochodzie nie wytrzymają np. 680A) potem pra spada do wartości 30-80A w zależności od oporu jake stawia silnikd dla rozrusznika - jak prąd rozruchu bedzie za niski to akumulator nie bedzie miał "kopa" zeby ruszyć rozrusznik z miejsca... nie wzbudzi się prawidłowo i bedą problemu z uruchomieniem silnika... to jest jak ze węzem z lecącą wodą... im większy akumulator tym grubszy wąz i więcej wody leci, a prąd rozruchu to jest tak jakbyście zatkali tego węża - jak odetkacie to przez ułamek czasu bedzie duże ciśnienie potem stróga wody wróci do normalności...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Lis 2005, 21:43   

po pierwsze to teoretycznie rozrusznik powinno sie uruchamiać po wyłącznieniu swiec żarowych . Po drugie świece żarowe wcale nie biora duzo prądu myśle ze łączna moc to 400 W . Po trzecie to nawięcej zależy od tego czy akumulator jest świeży czy leży od tamtego roku . Co z tego ze jest nowy jak w tym momencie jest juz lekko zasiarczony . proponuje kupować akkusy w punktach gdzie duzo tego sprzedaja dziennie .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lis 2005, 06:23   

diodalodz napisał/a:
Po drugie świece żarowe wcale nie biora duzo prądu myśle ze łączna moc to 400 W.

Jedna swiece zżera około 12A co daje około 50A łącznego poboru...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lis 2005, 09:15   

to duzo sie nie pomyliłem bo to daje ok 570 W .
 
 
 
Presto 


Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 203
Skąd: Rybnik
Wysłany: 9 Lis 2005, 00:40   

Rozrusznik bierze 1000 W czyli około 83 A
a świece żarowe grzeją jeszcze przez około 5 do 7 sekund po zgaśnięći kontrolki od świec żarowych czyli z aku idzie prąd na świece i rozrusznik jednocześnie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.