Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:53 |
[MK3] Ford fiesta 2.1 turbo 8v ZVH. Pionierski projekt |
Autor |
Wiadomość |
maerik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Wrz 2006, 17:36
|
|
|
Piesek napisał/a: | no to akurat jest mój odwieczny problem... banghead wyszłem... przyszedłem... poszłem... zeszłem... poszedłem... poprostu są ludzie i taborety ja należe do tych drugich |
Nie przejmuj się Piesek tylko szykuj bryke - trzeba się będzie znów pobujać za rok fajka
3mam kciuki! |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23 Wrz 2006, 01:09
|
|
|
Siemasz Piesek.
Nie śledziłem wcześniej tego tematu. Auto pamiętam z ZG. Strasznie fajne!
Powodzenia w dalszej pracy. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 17:32
|
|
|
01.11.2006
to dla mnie będzie pamiętny dzień!! Po 2 miesiącach walki z silnikiem w końcu zagadał!! Samo wyciągnięcie silnika, wyczyszczenie komory, polakierowanie i wsadzenie silnika, to była kwestia tygodnia... dopiero potem zaczęły się komplikacje, które wcześnie opisałem. Teraz mogę stwierdzić co było w 100% problemem: spalony komputer, uszkodzona wiązka i jeszcze na sam koniec rozrusznik się rozsypał do końca... Wiązka została sprawdzona kawałek po kawałku, miernikiem i została załatana dziura Co do kompa został on oddany do naprawy, na szczęście mój kuzyn miał znajomego który się zna na takich rzeczach i zrobił to za nieduże pieniądze, po otworzeniu opakowania okazało się że jest nadpalona ścieżka. Po polutowaniu wsadziliśmy kompa i wtryski już puszczały odpowiednią dawkę paliwa... wydawało się początkowo że może są wtryski padnięte bądź listwa wtryskowa dlatego to zostało wymienione w pierwszej kolejności, gdyż najmniejszy koszt... (z takiej okazji mam teraz 3 komplety sprawnych wtrysków , dwie serie jedne wydajniejsze które kupiłem dla późniejszych ulepszeń Jednakże po wsadzeniu wtrysków rozrusznik długo nie pociągnął zaczął się dławić. Wtedy zgadałem się z Radkiem (Gienkiem Wichurą) i udaliśmy się do niego w celu sprawdzenia kompa i wiązki... (dla niewtajemniczonych Radzio jest posiadaczem FRST:)) po kilku godzinach walki (Radka fiesta od roku niebyła odpalana) wkońcu odpaliła... co najśmieszniej na jego kompie walczyliśmy z tym kilka godzin... podłączyliśmy mojego i odrazu zagadał zagadał w pełnym tego słowa znaczeniu a raczej zaryczał na pełnych obrotach dla pewności sprawdziliśmy jeszcze wiązkę i też było z nią gites... wczoraj zakupiłem rozrusznik dzisaj wsadziliśmy go i wkońcu fiesta zagadała Żeby bez zbędnych pytań koszt swapa narazie wyniósł mnie więcej niż Jasiu chciał w całości za swoją fiestę Ale to dopiero początek wydatków... na dzień dobry wiadomo trzeba wymienić rozrząd, wszystkie oleje, płyny, filtry... fotki ze swapa już niedługo
Największą zasługę w całym przedsięwzięciu miał mój kuzyn Rafał, ja tylko podawałem klucze i nic więcej ja jestem laik w tych sprawach, cały przeszczep, podłączenie elektryki i odpalenie to jego zasługa... oraz udostępnił swój garaż na ten czas również chcę podziękować Arturowi który polakierował komorę silnika i teraz właśnie przygotowuje maskę i zderzak do lakierowania podziękowania należą się też Radkowi który znalazł chwile czasu na sprawdzenie tych felernych rzeczy |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
marcel20
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2004 Posty: 215 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 17:53
|
|
|
Piesek gratulacje za konsekwencje w dążeniu do celu.
Hehe Intruder dobrze pisał, że ma fieste RSP- czyt. rspadło
Ps. 1
mógł dopisać jeszcze, że silnik padał hehe
No Łukasz to zabieraj sie za turbinke i jazda na lans
Ps. 2
Niezabierasz sie przy okazji za kapitale, bo z ZG pamietam, że ten silnik zaciekawie
niechodził... |
Ostatnio zmieniony przez marcel20 1 Lis 2006, 17:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 17:53
|
|
|
no to gratulacje.... za zapał i wytrwalosc w swapie ja to bym sie juz chyba dawno poddał 8) teraz czekam na fotki komory i autka z nowym przodem D: bo tylko tego mu brakowalo.
Ps: i teraz nasowa sie pytanie czy kompa spaliles TY czy juz był strzelony ?? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
|
|
|
|
_-MoKrY-_
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 18:13
|
|
|
No prosze jaki ładniutki projekcik
To teraz trzeba ustalić termin spota i się pochwalisz!! miło będzie to zobaczyć na żywo...
oby tak dalej...!!! |
_________________
|
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 18:46
|
|
|
Marcin co do generalki to tak: Kuzyn z pracy przyniesie przyrząd do sprawdzania ciśnienia oleju, ciśnienia sprężania i zobaczymy w jakiej kondycji jest ten silnik po tych pomiarach okaże się co dalej będzie działane.
Darek co do twojego pytania, to ja już nie mam na to ochoty odpowiadać, pewnie wiesz dla czego. Po naprawieniu jego podłączyliśmy go i jakoś nie spalił się ponownie więc kwestia podłączenia jest wyeliminowania że źle to było zrobione... więc myślę że sam sobie teraz na nie odpowiedzieć :(
Co do lakierowania maski i zderzaka to w tym tygodniu będzie już polakierowana, tylko jest jeszcze jeden dylemat, czy zostawiam rowek w masce...bo bada już na pewno nie będzie.
Darku co do chodzenia mojego rsika to jak już oddycha to teraz będzie już żył, na razie będzie powoli wracać do zdrowia a trochę operacji ma przed sobą
Mokry a co do Ciebie to spot z moim autkiem będzie na wiosne... i kolejny projekt mk2 już jest prawie skończony więc przyjedzie ze swoim bratem GERMANEM |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 20:42
|
|
|
no to teraz czas na Tuning tej jakże podatnej jednostki
A-grupowa głowica, wtryski 701, duże IC, T2/T25, wałek pipercamsa 285T2 i bedzie ponad 2xxKM do tego jeszcze spiek i zrobisz swoja 13,xx na 1/4 mili
Pozdrawiam i gratuluje |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 21:00
|
|
|
gratki ziom
teraz sie mozesz szybko bujac
pozdrawiam |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
Danio
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39 Dołączył: 16 Gru 2004 Posty: 391 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 22:14
|
|
|
Piesek wielki respect dla Ciebie....zacięcie i zapał masz niesamowite więc i autko takie będzie...również czekam na foteczki maszyny...co do rowka to wg mnie zotawić... |
_________________ Dobra Fiesta nie jest zła
|
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 23:05
|
|
|
rowek wyczyscic jak german t ogerman 8) |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Lis 2006, 14:48
|
|
|
srutututu cos i zjarales kompa bo wiem bo przy swapie latwo wykonczyc aby popierdzielic wszystko w 1.8 wstarczy podlaczyc kompa od rs2000 i pochechlac ja z 2 min leci przeplywomierz i czunik powietrza |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
Intruder [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 00:35
|
|
|
Jest mi bardzo przykro Łukasz, że miałeś z nią aż tyle problemów i szczerze mówiąc bardzo mnie to zdziwiło bo byłem pewien, że po wsadzeniu silnika będzie wszystko OK. Nie wiem skąd to uszkodzenie komputera ale zapewniam, że jak wyjmowałem z auta było wszystko sprawne :( Powstała strasznie głupia sytuacja ale bardzo się cieszę, że już powolutku zaczyna dochodzić do porządku.
Na koniec napisze tylko tyle: życzę Ci aby serduszko od mojej fiesty dawało Ci tyle radości co mi i jeszcze więcej, a przy tym mniej problemów |
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 19:07
|
|
|
To się cieszę że mogłem pomóc. Ale kuszyna Piesek masz wypasionego.
Z takimi ludźmi aż miło sie pracuje. Gratulacje |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 11:00
|
|
|
Mafios napisał/a: | srutututu cos i zjarales kompa bo wiem bo przy swapie latwo wykonczyc aby popierdzielic wszystko w 1.8 wstarczy podlaczyc kompa od rs2000 i pochechlac ja z 2 min leci przeplywomierz i czunik powietrza |
to chyab tylko Ty masz takie szczescie... |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
maerik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 11:05
|
|
|
No i moja ulubiona blue fiesta wreszcie będzie jeździła |
|
|
|
|
AJGOR [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lis 2006, 23:05
|
|
|
Widze, ze cały czas Piesek działa ze swoją Fiesta... |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Lis 2006, 01:19
|
|
|
No i silnik już siedzi w autku... w sumie silnik jako silnik siedzi już od 3 miesięcy, ale strasznie dużo zabawy jest z elektryką... Ale już pod maską jest praktycznie na cacy zrobione... pod kokpitem też, teraz już tylko alarm został i elektryczne szyby. Bo cała elektryka począwszy od silnika, kończąc na lampach tylnych została wymieniona, cała wiązka pod kokpitem dosłownie wszycho.
Ostatnia fota pamiątkowa:
Już na wierzchu:
I nowa specyfikacja 1.6 narazie bez turbo... więc można powiedzieć tak po Pumiastemu fiesta mk3 evo 2 xr2i:
PS. Było by więcej fotek, ale dysk mi się sypnął na którym było ich pełno, ale mam nadzieje że Maffios poradzi sobie z odzyskaniem danych z niego, to wtedy zapodam jeszcze fotki jak wyglądała fiesta bez instalacji i jaka ilość kabli była do podłączenia. |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 22 Lis 2006, 01:36
|
|
|
ehh co do kabli to nie musisz mówić bo było ich niekiepsko ( wiem coś o tym ;-) )
Powodzenia i wytrwałośći ( będziemy się nawzajem wspierać w trudnych chwilach ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|