Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 2 Maj 2006, 17:45 |
CVH , XR2 , Podniesienie Mocy |
Autor |
Wiadomość |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 25 Sie 2004, 09:54 CVH , XR2 , Podniesienie Mocy
|
|
|
Czesc. Wlasnie zaczalem rozwazac mozliwosc budowy do pucharu PZMOT fiesty XR2 MKIII z 90 roku. Mam okazje taka kupic za niecale 7000. I tu rodzi sie kilka pytan dla znawcow tematu. Czy to dobra cena (ok 6500) czy one faktycznie mialy 110 koni? Na jakim wtrysku to jezdzi? No i rzecz najwazniejsza chyba. Jak bardzo jest ten silnik podatny na zwiekasznie mocy??? Ma to komputer juz czy jezdzi "mechanicznie" ? Bo trzeba by ten silniczek dobrze przygotowac na jakims moadrym walku itd. Bardzo prosze o konkretne wypowiedzi.
Podzrawiam |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 10 Cze 2006, 21:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
KUI3A

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 25 Sie 2004, 10:02
|
|
|
XR2 z 90 roku mają silnik na pełnym wielopunktowym wtrysku sterowanym komputerowo, jak to jest podatne na modyfikacje to nie wiem. Z tego co wiem to z mocą w tych autach bywa różnie ponieważ w mairę upływu czasu sporo koników ucieka gdzies... niestety. ale generalnie to są dość żwawe auta |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 25 Sie 2004, 10:12
|
|
|
Tzn wiem ze szybko w tych modelach wycieraja sie walki rozrzadu ale to akurat zaden problem bo walek to i tak pierwsza rzecz do wymiany przy modyfikacjach hehehe. Chyba na juz kultowy walek Schricka 285
No chyba ze co do forda ktos ma lepszy pomysl WLasnie moze ktos zna fachowcow od tuningu forda. Mowie tu o konkretnym tuningu silnika a nie np audio |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sie 2004, 10:42
|
|
|
xrki 1.6 miały dwa warianty mocowe: 104ps(najczęściej spotykany) i 110ps. można to poznać po oznaczeniach silnika. nie pamiętam tych oznaczeń ale napeno ktoś ci je napisze. co do możliości tuningu tego silnika to nie wiem bo interesuje sie raczej 1.8.... |
|
|
|
 |
NOWITEK

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 25 Sie 2004, 11:22
|
|
|
A wogóle (jeszcze) ta Fiestka ma Homologację? Książka homologacyjna będzie potrzebna prawie na każdym BT |
_________________
 |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 25 Sie 2004, 11:25
|
|
|
Paszczak na szczescie w pucharze PZMOTU aby byl dostepny dla wiekszej rzeszy kieorwcow wystarczy ze auto mialo kiedykolwiek homologacje, czyli mozna startowac autem z przepadla homologacja. Do tego auta takie nie musza byc wyposazane w fotele i pasy z aktualna homologacja tylko wystarczy ze takowa wogole mialy
Wlasnie jestem w trakcie szukania homolacji dla takiej fiesty do N2 lub A6 bo nie jestem jeszcze pewnien czy wogole takowa miala
Pozdrowka |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
pvzon

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 25 Sie 2004, 12:04
|
|
|
wiatam
110 km miala xr2i w wersji bez katalizatora, tak mi sie przynajmniej obilo o uszy |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
 |
NOWITEK

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 25 Sie 2004, 15:42
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Paszczak na szczescie w pucharze PZMOTU aby byl dostepny dla wiekszej rzeszy kieorwcow wystarczy ze auto mialo kiedykolwiek homologacje, czyli mozna startowac autem z przepadla homologacja. Do tego auta takie nie musza byc wyposazane w fotele i pasy z aktualna homologacja tylko wystarczy ze takowa wogole mialy
Wlasnie jestem w trakcie szukania homolacji dla takiej fiesty do N2 lub A6 bo nie jestem jeszcze pewnien czy wogole takowa miala
Pozdrowka |
No właśnie przedewszystkim chodziło mi czy fiesta wogóle miała homologację A jeśli chodzi o homologację na pasy i fotele to pokaż mi taki podpunkt w regulaminie który to określa ( chyba że coś się zmieniło :oops: ) Z tego co wiem to teoretycznie wyposażenie bezpieczeństwa musi być TAKIE SAME jak w mistrzostwach Polski choć w praktyce wiem że nie jest to do końca przestrzegane ( zależy od komoisarza Mi na barbórce sprawdzali naprzykład przedewszystkim homologację na pasy!!!!) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 25 Sie 2004, 16:00
|
|
|
Paszczak wlasnie odwiedzilem strone fia.com i znalazlem homologacje na fieste xr2 z dnia 01.02.90r. wiec chyba wlasnie na ten model. Homologacji Grupy N nie bylo... Co do wyposazenia to zasiegnalem opinii kolegi (Michal Mazur- pilot Virnika) I on tiwerdzi ze dla aut ktorym homologacja wygasla wystarczy wyposazenie rowniez z wygasla homologacja. Pasy musza byc ale szerokie. A Michal z tego co wiem to obeznany bardzo w "J" jest. Ale akurat mniejsza o to. Mozna zalatwic te rzeczy homologowane. Mnie bardziej interesuja dane techniczne i opinie samych uzytkownikow XR2. Na ile takie autko moze byc konkurencyjne np w stosunku do pucharowych pugow 206??? |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
herrkam

Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 51 Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 76 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 25 Sie 2004, 16:09 fiesta rally
|
|
|
Pucharowe pugi mają około 150 KM z 1,6 i tu trzeba podciągnąc motor do mniej więcej takich wartości, z tego co wiem kaltka musi być homologowana nie wiem jak z resztą sprzętu- ale słyszałem że musi być aktualna. A grupe można jak wiadomo przerabiać na potwora, czyli hamulce, moc , ważna jest szpera. Też myslałem o robieniu FIESTY na PZmot ale musze najpierw RII objeździć. Na PZMot jeździ wszystko, jak pomagałem przy tegorocznym bałtyku były golfy 125p poldki i inne także fieste można tam wkręcić i raczej tylko w A grupie w Nce było by za słabo.... |
|
|
|
 |
herrkam

Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 51 Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 76 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 25 Sie 2004, 16:15 CENA
|
|
|
Co do ceny to powinna byc rozsądna, ale u niemcow można XR2 wyciągnąc za 400 do 1000 eryków w bdb stanie, szczerze nie spotkałem się z silnikiem 110 koni choć kilka razy ludzie informowali ze takie sprzedaja 1,6 EFI miał 76 kWco daje 104 koniki ja moja kupiłem za 300 Euro i jest mechanicznie ok ale blachy trzeba i tak spawać... |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 25 Sie 2004, 16:45
|
|
|
Herrkam. N grupa nie jest za slaba. Ten model nie byl homologowany w grupie N!!! Jesli chodzi o pucharowki to maja miedzy 130 a 140 koni na bank. ZNam osobiscie kilku pucharowiczow. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
herrkam

Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 51 Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 76 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 25 Sie 2004, 17:44 rally
|
|
|
Qzyn a jak robiles klatke do mk2 boja szukam infos albo kogos kto niehomologowaną m zrobi może masz swoją skręcaną i byś sprzedał ??
Tak czy owak lepiej auto robić w A tylko że więcej kasy to kosztuje bo w tych grupach trzeba się dobrze przygotować. Widzę że rajdy Cię interesują to mamy wspólną szajbę, przy RSMP kibicuję w TEAMIE Lubiaka i Wislaka, PZmot -Virniki (spytaj pilota o VIPTOMEK hehe), zaczynam jeździć w KJS została mi tylko klatka i lakier możesz pomóc jeżeli chodzi o klatkę??...
http://www.schnug.pl/html/wydarzenia.html |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 25 Sie 2004, 23:45
|
|
|
Herrkam to po kolei. Ja ostro kibicuje Pelikanowi i Lopezowi to RSMP a PZmot to Virniki bo pilot to prawie sasiad i dobry bardzo dobry kolega Klatke mam niestety wspawana. Solidna cela. Kurcze poszukaj na rajdy hoga pl sa ogloszenia z wyszukiwarka. Ktos sie chyba oglaszal ze robi takie klatki. A co do mnie to juz klamka zapadla. Auto bedzie w A6. Wlasnie przywiozlem sobie fiescinke XR2i 90r.
Pozdrawiam |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 26 Sie 2004, 06:44
|
|
|
Ja miałem wersję xr2i z katalizatorem i bez sondy lambda.
To była wersja z regulowanym ręcznie składem mieszanki
czyli sonda lambda jest tu zastąpiona potencjometrem.
To jest wersja 110 KM.
Łokmen ma wersję z sondą lambda i to jest wersja 105 koni.
Moja RSTurbo ma taki sam potencjometr jak moja była xr2i.
Tuning xr2i polega na wymianie wałka rozrządu np. PiperCams
Kent Cams . Wałek przedłużający fazę ssania.
Dodatkowo superchip. Niedawno widziałem u anglika
w xr2i zmieniony regulator ciśnienia paliwa ale to w wersji
bez chipa, który zmieniał jego charakterystykę zużycia paliwa
na bardziej stromą.
Taka konfiguracja pozwala na jakieś 130-140 koni. |
|
|
|
 |
|