Zamknięty przez: Fordon 2 Gru 2011, 22:14 |
[MK3] Elektrycznie otwierany bagażnik |
Autor |
Wiadomość |
Magda M.
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 40 Dołączyła: 20 Lut 2010 Posty: 1353 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Wrz 2011, 18:23
|
|
|
Hm, od siebie dodam tylko, że moim skromnym zdaniem o niebo łatwiej było by puścić kabel, tak, jak to zrobiliśmy, podłączając ustrojstwo u mnie, czyli wiązką od samego złącza wzdłuż bagażnika, a następnie za osłonkami i progiem aż do kierownicy. Dalej pod kierownicą (też jest tam wiązka, więc jest do czego podczepić i dalej to już zależy kto gdzie ma przycisk. Potrzeba tylko odpowiednio długiego kabla (w moim przypadku jest on "sztukowany", bo ten dołączony do siłownika okazał się za krótki - prawdopodobnie w tamtej fieście szedł on inną drogą) i kilometry taśmy izolacyjnej, żeby go do istniejącej wiązki porządnie przytwierdzić.
Co do przycisku, który działa co trzeci raz, u mnie było podobnie, a dokładniej przejścia wszędzie były, prąd pięknie płynął, siłownik podłączony "na krótko" działał idealnie, ale po zamontowaniu w klapę za cholerę nie, raz na kilkanaście naciśnięć coś mu się odwidziało i otworzył. Rozwiązanie okazało się banalnie proste, po wielu godzinach szukania natrafiliśmy na przyczynę - ukruszony kabelek w przycisku otwierania. Po usunięciu oryginalnej kostki, w którą wkładany był przycisk, problem zniknął, ale napsuł nam sporo krwi i przez to cały montaż trwał około 8 godzin... |
_________________ Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw.
K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816
My car, my choice, my pride - Siekierap! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Wrz 2011, 19:17
|
|
|
Kam'ol napisał/a: | Co ciekawe mój siłownik otwiera klapę co 3 pstryk heh | Źle podłączony zapewne,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kam'ol
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 129 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2 Wrz 2011, 20:03
|
|
|
oj nie zgodzę się, też myślałem, że źle podłączyłem ale to nie to heh
okazło się ze na bolcu zamka (tym dolnym, a nie tym w klapie) jest jakaś czarna okładzina/rurka/osłonka, okazała się porwana/zużyta i blokowała mechanizm, usterkę się zlikwidowało i działa jak złoto, fakt, czasu zuzyłem duzo ale jaka radość, że zrobione profesjonalnie, bezpiecznie i nikomu nie musiałem nic za to zapłacic |
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 16:56
|
|
|
a teraz ja dodam swoje 3 grosze, bo napotkałem problem, a właściwie dwa podczas montażu.
siłownik oryginalny ładnie pasuje w dwie dziurki po środku klapy, masa podłączona pod masę wycieraczki, a plus pociągnięty do bolca. na dole do blaszki podciągnięty kabel.
poza tym nie zrobiłem nic i mam 2 pytania:
- czy da się oryginalne cięgno czymś zastąpić, bo nie mam w komplecie z siłownikiem.
- w którą stronę podłączyć przycisk. mam kwadratowy przycisk w konsolkę.
dodam, że na przycisku są 4 wyjścia oznaczone kolejno:
Lewy dół -1; Prawy Dół - 2; Lewa góra - 3; Prawa góra - 4;
Tylko z 1 i 2 wychodzą dwa biało czerwone kable, czyli tak jak powinno być.
podłączyć siłownik do 1, a + z zapalniczki do 2? czy na odwrót? i do czego są pozostałe bolce?
Dlaczego ten temat jest tutaj a nie w elektryce? |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 17:01
|
|
|
inno napisał/a: | i do czego są pozostałe bolce? | Podświetlanie? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kam'ol
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 129 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 17:52
|
|
|
temat jest gdzie jest gdyż nie dotyczy ściśle elektryki/elektroniki |
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 20:08
|
|
|
z podłączeniem przycisku sobie poradzę. spróbuję 1 z zapalniczki i 2 do siłownika jak nie zadziała to na odwrót.
skąd puścić kable do podświetlenia? od zegarka by pasowało?
i co zrobić z tym cięgnem? może łatwiej będzie kupić jakiś chiński siłownik? |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
Magda M.
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 40 Dołączyła: 20 Lut 2010 Posty: 1353 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Lis 2011, 00:55
|
|
|
Dwie porady z "problematycznego" montażu w MK3
Po pierwsze, sprawdź dobrze przycisk. Mój napsuł nam sporo krwi, bo jak się okazało po kilku godzinach szukania przyczyny nie z tego końca auta, miał nadkruszone kable... prawie niewidocznie, więc od razu na to nie wpadliśmy, a starczyło na krótko na konektorki podłączyć i śmiga bez pudła
Po drugie oryginalne cięgno, nie wiem, czemu, ale u mnie ledwo ledwo pasowało, coś jak by nie ten wymiar... cholera wie. Poza tym jakieś luźne było, jakby coś nie tego... w każdym razie samo zamontowanie go w zamku też sporo cierpliwości wymagało.
Reszta to pikuś. Pan pikuś |
_________________ Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw.
K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816
My car, my choice, my pride - Siekierap! |
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Lis 2011, 02:08
|
|
|
Magda M. napisał/a: | starczyło na krótko na konektorki podłączyć i śmiga bez pudła |
tak też będę robił u siebie.
Magda M. napisał/a: | Po drugie oryginalne cięgno, nie wiem, czemu, ale u mnie ledwo ledwo pasowało |
Nie mam oryginalnego cięgła niestety. Muszę jakoś dorobić.
Zrobione po ciemku z latarką rowerową i lampką lutownicy Nie obyło się bez przygód. Strzelony bezpiecznik od zapalniczki, a to dlatego, że się kable ucina z podłączonym aku
Jutro z rana kombinuje z cięgnem |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
Magda M.
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 40 Dołączyła: 20 Lut 2010 Posty: 1353 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Lis 2011, 21:22
|
|
|
heh, widzę to wszyscy lubią sobie życie utrudniać xD My podłączaliśmy też już w zasadzie po ciemku, zaczęliśmy koło 16, zeszło do północy chyba albo dłużej
Bezpiecznik hmm... przy tej okazji nam zdaje się nie strzelił, ale za to wyłączyliśmy sobie przypadkiem wyłącznik bezpieczeństwa i było potem kombinowanie, czemu auto odpalić nie chce xD Ale przy montażu dodatkowego gniazda zapalniczki to chyba ze 3 bezpieczniki załatwiliśmy, zanim się udało |
_________________ Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw.
K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816
My car, my choice, my pride - Siekierap! |
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 10:08
|
|
|
ja to robiłem na parkingu pod blokiem. o takie dodatkowe utrudnienie. zajęło mi to w sumie 3h, ale jeszcze muszę to nieszczęsne cięgło dorobić do oryginalnego siłownika... |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 18:00
|
|
|
Ja zupełnie nie wiem skąd Wy takie czasy bierzecie? Przestańcie wliczać czas poświęcony na wypicie zgrzewki piwa i napiszcie ile faktycznie montowaliście jeden siłownik i jeden przycisk
A cięgno jak już Ci pisałem zrób ze szprychy od roweru/motoru |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
|
|
|
|
Magda M.
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 40 Dołączyła: 20 Lut 2010 Posty: 1353 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 22:24
|
|
|
Faktyczny czas trwania montażu siłownika, przycisku, z ciągnięciem kabla przez całe auto i reanimacją i wymianą złącza 4-pinowego ok 6 - 7 godzin minus czas na zjedzenie obiadu. Piwa nie piliśmy. Tyle czasu nam zeszło na szukanie przyczyny, czemu gnojek nie chce działać włożony do klapy, ale wyjęty z niej i podłączony "na krótko" działa... Szukanie miernikiem przejścia na każdym połączeniu kabli... w końcu namierzenie przyczyny - kable ukruszone w przekaźniku. No i usunięcie jej. Długo, ale w zasadzie nigdzie się nie spieszyliśmy, wszystko robione na ulicy przed domem. |
_________________ Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw.
K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816
My car, my choice, my pride - Siekierap! |
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 23:42
|
|
|
Maciek_B napisał/a: | Ja zupełnie nie wiem skąd Wy takie czasy bierzecie? |
ja licze czas z zebraniem wszystkich potrzebnych narzędzi; wykręceniem silniczka wycieraczki, bo chciałem mieć więcej miejsca; przykręceniem siłownika; polutowaniem kabli przy kostkach w klapie z bolcami i na dole z blaszkami; przeciągnięciem kabla przez cały samochód pod plastikami; rozkręceniem środkowej konsoli, bo za nic w świecie nie mogłem wydostać samej zapalniczki, a przy okazji zmieniłem sobie konsolkę na tą od Ciebie; polutowaniem kabli do zapalniczki i przycisku (tutaj przy ucinaniu kabli strzelił bezpiecznik i dopiero wtedy odłączyłem aku; no i sprawdzeniem z 5 razy w między czasie w faq czy czegoś nie naknociłem; uporządkowanie kabli od radia, głośników, zapalniczki i wszystkich innych co tam są w środku; na koniec poskręcanie wszystkiego do kupy. faktycznie przykręcenie siłownika zajęło poniżej minuty, a włożenie przycisku na miejsce to sekunda albo dwie moje dłubanie tak długo trwało bo robiłem to po ciemku pod blokiem z lampką rowerową w ręcę.
Maciek_B napisał/a: | A cięgno jak już Ci pisałem zrób ze szprychy od roweru/motoru |
zrobić cięgło to nie problem, gorzej z jego przymocowaniem do oryginalnego cięgła od zamka. z tym nie wiem jak sobie poradzić. |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 20 Lis 2011, 08:53
|
|
|
Cytat: | zrobić cięgło to nie problem, gorzej z jego przymocowaniem do oryginalnego cięgła od zamka. z tym nie wiem jak sobie poradzić. |
W zamku masz miejsca na dwa cięgna Trzeba wyjąc zamek z klapy |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Lis 2011, 15:17
|
|
|
zrobione i działa, a ja głupi tych dziurek szukałem przy wkładce, a nie przy zamku |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29 Lis 2011, 19:27
|
|
|
witam, zamówilem ten zestaw
http://allegro.pl/promocj...1946802363.html
i jeden siłownik chce podłączyc pod bagaznik i bedzie sterowany z pilota i moje pytanie jest nastepujace czy potrzebuje jakiegos przekaźnika bo gdzies wyczytalem ze moze sie spalić centralka, pozdrawiam |
|
|
|
|
Albercik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Lis 2011, 20:14
|
|
|
Błąd 404: strona nie została znaleziona... |
_________________ Pomóżcie w odbudowie ruiny
|
|
|
|
|
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 29 Lis 2011, 20:23
|
|
|
Chyba o to chodzi |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
|
|
|
|
Albercik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Lis 2011, 20:54
|
|
|
Zależy jaki siłownik dasz i jak mocno będzie obciążony. ale zaleca się dodanie przekaźnika (nawet najgłupszego od świateł od Forda), żeby zabezpieczyć centralkę.
A przy okazji tematu - mam w tunelu przy lewarku zmiany biegów kwadratową dziurę. Chciałbym tam umieścić przycisk od tylnej klapy, bo trochę lipa jest z nieotwierającą się pokrywą... Z tego tematu wywnioskowałem, że tam był w MK3 oryginalnie przycisk od tylnej klapy. Mógłby dać ktoś foto takiego przełącznika, bo jakoś nie mogę tego ogarnąć na allegro?
Dzięki! |
_________________ Pomóżcie w odbudowie ruiny
|
|
|
|
|
|