Zamknięty przez: Parzych 21 Sty 2015, 18:07 |
Akumulatory |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Gru 2012, 06:24
|
|
|
Jeśli masz dodatni bilans prądowy auta - czyli nie musisz doładowywać akumulatora prostownikiem co jakis czas, i wsadzisz do auta naładowany - NAŁADOWANY akumulator choćby od TIRa, to alternator da rade, nic nikomu się nie stanie i będzie wszystko działać - KONIEC KROPKA, dlatego że matematyka jest prosta: pojemność akumulatora-rozruch+bilans=więcej niż pojemność akumulatora: 100-50+60=110, 200-50+60=210, 400-50+60=410, jaki by nie wsadzić akumulator to auto dysponuje nadwyżka "dziesięć" w tym przypadku, i nie ma bata by nie doładowało akumulatora. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23 Gru 2012, 12:31
|
|
|
Pufcio, bo to byl wyimaginowany przykład, by pokazać problem
ps. teraz mam chyba 50ah, wczsniej mialem coś w okolicach 40 (39-41?) i po tygodniowym postoju auto odpala normalnie, a nie ledwo. Te 10ah więcej jest jakby zbawieniem. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Gru 2012, 13:40
|
|
|
Warto mieć więcej, bo przy ostrych mrozach (-20°C ~ -30°C) aku "gubi" od 1/3 do 1/2 energii, więc te kilka-kilkanaście Ah więcej robi ogromną różnicę
Producenci wpychają taki aku, żeby auto zakręciło w danych warunkach (czyli np. w Hiszpanii mogą dać mniejszy aku do diesla niż w Norwegii), poza tym mniejszy akumulator mniej waży, do tego jest tańszy. Same oszczędności.
Gdyby akumulatory kosztowały tyle samo bez względu na wagę czy pojemność, to do miejskich benzyniaków by wkładali 60-80 (bo czemu nie?), a do diesli "setki" lub większe. Dwa-trzy czy choćby pięć kilo więcej w takim momencie nie robiłoby żadnej różnicy jeśli mowa o spalaniu Wybór aku byłby co najwyżej ograniczony przestrzenią na jego montaż... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
paula89r
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paulina
Wiek: 35 Dołączyła: 27 Lut 2012 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Paź 2014, 11:09 MK4 - Akumulator do wymiany? Jaki polecacie?
|
|
|
Witam!
Bardzo proszę o poradę... Jaki kupić akumulator do fiesty MK4 96r 1,3 endura 60KM...
Otóż mój obecny akumulator najprawdopodobniej padł... Ładowanie jest, ale ze starości już chyba nie trzyma... Od około miesiąca, może trochę więcej mam taki problem, np. po całej nocy, albo dniu przerwy, chcę odpalić autko i nic, zachowuję się tak jakby odcięcie zapłonu które mam nie działało jak trzeba bo nawet rozrusznika nie słychać... Najpierw autko za którymś razem łapało i odpalało, ale w końcu nadszedł moment, że za setnym razem nadal nic i pomogło jedynie podładowanie i odpalenie z kabli ( więc raczej odcięcie zapłonu jest ok ) następnie aku ładował się parę godzin i śmigał prawie miesiąc bez większych problemów. Jednak wczoraj już nastała kaplica. Nie chciał odpalić w ogóle, z kabli udało się za którymś razem, ładowanie też nie wiele dało, bo dziś rano znów musiałam odpalać z kabli... więc raczej żywot mego aku się zakończył... Obecnie mam Tab Polar S 44Ah.. Jaki byście polecili? |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
 |
paula89r
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paulina
Wiek: 35 Dołączyła: 27 Lut 2012 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Paź 2014, 11:35
|
|
|
tzn np ile Ah? jeżdżę sporo ale na niezbyt długich odcinkach, więc żeby zdążył się ładować... |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 13 Paź 2014, 11:46
|
|
|
a po co większy ?
trzeba tez patrzeć że większy będzie wymagał innej budy aku
ja mam 5 lat centrę plus 44Ah i żyję, większa to bodaj 52Ah, ale jak nie masz wymagającego audio to właściwie po co ?
ważniejsze czy instalacja i alternator jest sprawna\sprawny |
|
|
|
 |
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 31 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 13 Paź 2014, 11:50
|
|
|
Ja kupiłem 2 tygodnie temu boscha s4 56Ah 470A, miałem ten sam motyw co Autor postu, musiałem jeździć co dziennie wtedy problem znikał a jak auto stało ze 3-4 dni nie ruszane i nie daj borze włączyłem radio to trzeba było z kabli albo latać i pożyczać prostownik |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 13 Paź 2014, 11:55
|
|
|
TSRules napisał/a: | a po co większy ? |
wlasnie chociazby po to:
paula89r napisał/a: | jeżdżę sporo ale na niezbyt długich odcinkach, |
szczegolnie, ze zbliza sie zima... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 13 Paź 2014, 12:36
|
|
|
spoko, tylko większego jak 52Ah nie zmieścisz bez przebudowy skrzynki, wejdzie max 2 cm wyższy od standardowego bo potem już nie dokręcisz metalowego stabilizatora i na szerokość też już nie wejdzie
ja na swoim standardowym też jeżdżę na krótkich, bywa że zimą nie jeżdżę dwa tygodnie i odpala od razu, kwestia sprawnej instalacji elektrycznej, a nie pojemności |
|
|
|
 |
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 31 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 13 Paź 2014, 12:49
|
|
|
Ja mam 56 i wchodzi bez problemu. Zgodzę się z TSRules ważne jest aby mieć sprawną instalację i dobre ładowanie |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 13 Paź 2014, 14:22
|
|
|
rozmiar akurat zalezy w duzej mierze od producenta/modelu
ja zmienilem z 44 na 60, zgodnie z zaleceniami Centry i przynajmniej nie musze się bać, ze bedzie problem jak zostawie auto na postojowkach niechcacy czy cos... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
|