[MK3] Silnik frankenstein |
Autor |
Wiadomość |
wolverinexxx
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 49 Skąd: Paczków
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 22:37
|
|
|
Jeśli chodzi o wałki rozrządu to jest lekka różnica pomiędzy 2.0 z mondeo a 1.8 16v 130km. Wysokości krzywek są takie same lub różnica jest w dziesiątych milimetra zależy od stanu, prawdziwa różnica jest w tym że wałki z mondeo są bardzej ostre. W 1.8 16v rqb krzywki mają dłuższy czas otwarcia zaworu co jest korzystniejsze, ponieważ silnik może więcej zaciągnąć powietrza a spaliny mogą szybciej opuścić komorę spalania, takie różnice sam zauważyłem mając przed sobą wałki z zeteca 2.0 i 1.8 |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 7 Lis 2012, 22:09
|
|
|
kiedyś zrobiłem takie cóś, 1,4 z łbem od 1,6 całkiem to latało jak na 1,4 |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 10:00
|
|
|
Maerika chyba nie ::> |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 11:41
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Markz, - jeżeli chcesz złożyć frankensteina to przykryj dół o zeteca czapką od 1.6 CVH.
Powstaje wtedy coś co Angole ochrzcili ZVH czyli silnik o pojemności około 2.1 i stopniu sprężania idealnym pod turbosprężarkę.
Sztuka dla sztuki powinna byk widowiskowa |
A czy dało by rade, zrobić odwrotny zabieg, uzywając dołu od CVH i głowicy od Zeteca?
Analogicznie rzecz biorąc, powinniśmy delikatnie zmniejszyć pojemność, ale znacznie zwiększając kompresje, co w teorii powinno spowodować wzrost mocy.
Jest to do zrobienia? |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 15:17
|
|
|
bez sensu |
|
|
|
 |
Markz

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 15:33
|
|
|
jak by sie dalo takie coś stworzyc o pojemnosci 1,6 i fajnej mocy to ma sens np do kjs, gdzie jest klasa do 1600 ... |
|
|
|
 |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 18:28
|
|
|
Markz napisał/a: | jak by sie dalo takie coś stworzyc o pojemnosci 1,6 i fajnej mocy to ma sens np do kjs, gdzie jest klasa do 1600 ... |
Właśnie o to mi chodziło. Pytam tylko, czy już ktoś cos takiego robił, a jeśli tak to jakie były tego efekty, a jeśli nie, to czy jest to możliwe drogą p&p jeśli chodzi o mechanikę. Zakładam, z góry, że trzeba było by się takim ulepem zająć od strony elektronicznej. |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 19:11
|
|
|
strona elektroniczna to *uj
gorzej z połączeniem bloku i głowicy... rozrządu
lepiej zrobić dobre 1.6 8V na ITB i bedzie jechać |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 19:51
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | strona elektroniczna to *uj
gorzej z połączeniem bloku i głowicy... rozrządu
lepiej zrobić dobre 1.6 8V na ITB i bedzie jechać |
albo rozebrać kilka CVH i dobrać najlepsze tłoki do najlepszych cylindrów, i zrobić głowicę |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 20:56
|
|
|
Przykrywanie bloku od CVH czapką od zeteca to sztuka dla sztuki.
Wszystko się da - tylko po co ?
Doprężenie?? - przeca w przypadku silników posiadających komorę spalania w głowicy wystarczy ją splanować, zmienić koła rozrządu, wałki i wysterować.
ITB ?? - co wy z tym tak latacie ?? widział to ktoś kiedyś jeżdżące w fieście ??
Auto do sportu musi być proste/sprawdzone/BEZAWARYJNE - wszystkie ulepy typu głowa od CVH na zetecu, Głowa od zeteca na CVH, ITB na czymkolwiek, skarpetki na kominku to rzeźba.
I zanim ta rzeźba się sprawdzi i pozbędzie niedomagań miną lata.
Macie tyle czasu? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 21:27
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | I zanim ta rzeźba się sprawdzi i pozbędzie niedomagań miną lata.
Macie tyle czasu? |
może i nie żyjemy tyle co żółwie ale jeszcze jesteśmy młodzi |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 21:30
|
|
|
Stunt_Man, pogadamy jak poświęcisz budowaniu szybkiej fiesty 16 lat - czyli tyle ile ja poświęciłem Wannie |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 21:35
|
|
|
przez 16 lat to mi buda ze 3 razy zgnije i ją wymienie |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 21:40
|
|
|
I widzisz, właśnie dlatego warto się mie słuchać jeżeli chodzi o rasowanie aut.
Bo w Wannie cały czas jest ta sama |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
|