Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Silnik frankenstein
Autor Wiadomość
wolverinexxx 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 49
Skąd: Paczków
Wysłany: 21 Paź 2012, 22:37   

Jeśli chodzi o wałki rozrządu to jest lekka różnica pomiędzy 2.0 z mondeo a 1.8 16v 130km. Wysokości krzywek są takie same lub różnica jest w dziesiątych milimetra zależy od stanu, prawdziwa różnica jest w tym że wałki z mondeo są bardzej ostre. W 1.8 16v rqb krzywki mają dłuższy czas otwarcia zaworu co jest korzystniejsze, ponieważ silnik może więcej zaciągnąć powietrza a spaliny mogą szybciej opuścić komorę spalania, takie różnice sam zauważyłem mając przed sobą wałki z zeteca 2.0 i 1.8
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 7 Lis 2012, 22:09   

kiedyś zrobiłem takie cóś, 1,4 z łbem od 1,6 całkiem to latało jak na 1,4 :jupi:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 8 Lis 2012, 10:00   

Maerika chyba nie ::>
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 8 Lis 2012, 11:41   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Markz, - jeżeli chcesz złożyć frankensteina to przykryj dół o zeteca czapką od 1.6 CVH.

Powstaje wtedy coś co Angole ochrzcili ZVH czyli silnik o pojemności około 2.1 i stopniu sprężania idealnym pod turbosprężarkę.

Sztuka dla sztuki powinna byk widowiskowa :)


A czy dało by rade, zrobić odwrotny zabieg, uzywając dołu od CVH i głowicy od Zeteca?
Analogicznie rzecz biorąc, powinniśmy delikatnie zmniejszyć pojemność, ale znacznie zwiększając kompresje, co w teorii powinno spowodować wzrost mocy.
Jest to do zrobienia?
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 8 Lis 2012, 15:17   

bez sensu
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 8 Lis 2012, 15:33   

jak by sie dalo takie coś stworzyc o pojemnosci 1,6 i fajnej mocy to ma sens np do kjs, gdzie jest klasa do 1600 ...
 
 
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 8 Lis 2012, 18:28   

Markz napisał/a:
jak by sie dalo takie coś stworzyc o pojemnosci 1,6 i fajnej mocy to ma sens np do kjs, gdzie jest klasa do 1600 ...


Właśnie o to mi chodziło. Pytam tylko, czy już ktoś cos takiego robił, a jeśli tak to jakie były tego efekty, a jeśli nie, to czy jest to możliwe drogą p&p jeśli chodzi o mechanikę. Zakładam, z góry, że trzeba było by się takim ulepem zająć od strony elektronicznej.
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 8 Lis 2012, 19:11   

strona elektroniczna to *uj
gorzej z połączeniem bloku i głowicy... rozrządu :9:
lepiej zrobić dobre 1.6 8V na ITB i bedzie jechać
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 8 Lis 2012, 19:51   

Stunt_Man napisał/a:
strona elektroniczna to *uj
gorzej z połączeniem bloku i głowicy... rozrządu :9:
lepiej zrobić dobre 1.6 8V na ITB i bedzie jechać

albo rozebrać kilka CVH i dobrać najlepsze tłoki do najlepszych cylindrów, i zrobić głowicę
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Lis 2012, 20:56   

Przykrywanie bloku od CVH czapką od zeteca to sztuka dla sztuki.

Wszystko się da - tylko po co ?

Doprężenie?? - przeca w przypadku silników posiadających komorę spalania w głowicy wystarczy ją splanować, zmienić koła rozrządu, wałki i wysterować.

ITB ?? - co wy z tym tak latacie ?? widział to ktoś kiedyś jeżdżące w fieście ??

Auto do sportu musi być proste/sprawdzone/BEZAWARYJNE - wszystkie ulepy typu głowa od CVH na zetecu, Głowa od zeteca na CVH, ITB na czymkolwiek, skarpetki na kominku to rzeźba.

I zanim ta rzeźba się sprawdzi i pozbędzie niedomagań miną lata.

Macie tyle czasu?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 8 Lis 2012, 21:27   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
I zanim ta rzeźba się sprawdzi i pozbędzie niedomagań miną lata.

Macie tyle czasu?

może i nie żyjemy tyle co żółwie ale jeszcze jesteśmy młodzi :2xf:
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Lis 2012, 21:30   

Stunt_Man, pogadamy jak poświęcisz budowaniu szybkiej fiesty 16 lat - czyli tyle ile ja poświęciłem Wannie :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 8 Lis 2012, 21:35   

przez 16 lat to mi buda ze 3 razy zgnije i ją wymienie :V:
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Lis 2012, 21:40   

I widzisz, właśnie dlatego warto się mie słuchać jeżeli chodzi o rasowanie aut.

Bo w Wannie cały czas jest ta sama :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.