Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014, 17:32 |
[MK6] 1.4 TDCi - umiejscowienie zaworu EGR |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Sie 2012, 09:52
|
|
|
misiak napisał/a: | Aczkolwiek spotykałem się z opiniami że należałoby przewód podciśnienia zaślepiać | Końcówkę z zaworu możesz zostawić odetkaną,,, końcówkę z podciśnieniem z silnika,,,, no właśnie skąd to podciśnienie? Jak z układu dolotowego to lecące "bokiem" powietrze będzie zakłócać pracę silnika. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 31 Sie 2012, 11:30
|
|
|
Podciśnienie jest brane z vacumpompy. W tym silniku nie ma przepustnicy takiej jak w silnikach o ZI, choć dawniej były stosowane także w silnikach o ZS. Zaślepiając przewód (np większą śrubą) zatykamy dopływ powietrza do vacumpompy. Vacumpompa jak wiadomo jest głównie z powodu serwa hamulców. Zasila ona również hamulce więc, aby nie pracowała za dużo należałoby zaślepić PRZEWÓD.
Króciec na EGR-erze jest nieistnotny- mamy ciśnienie atmosferyczne czyli ani podciśnienia ani nadciśnienia czyli nie ma takiej opcji, że zawór się podniesie i będzie puszczał spaliny (o ile nie jest powieszony) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Sie 2012, 11:32
|
|
|
No to jak z vacupompy to na pracę silnika wpływu to mieć nie będzie, ale jak piszesz na hamulce - tak czy siak, wpakowanie śruby w węża to chwila i po problemie. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 31 Sie 2012, 20:01
|
|
|
No dokładnie.
Jak spotkacie kiedyś doładowanego diesla z przepustnicą (jak na przykład starsze crdi) mającą egr podciśnieniowy to warto go odłączyć. Na praktykach (serwis kia, auto kia sorento 2.0crdi ale to starsze, pełna opcja właściwie, przebieg 200tyś km) w ramach zabaw samochodami i przy temacie właśnie egr-u zrobiliśmy małego testa:
Tak jak wszystko podłączone sprawdziliśmy ciśnienie doładowania podczas jazdy. Mowa oczywiście o maksymalnym. Wyniosło jak dobrze pamiętam 1,53 bar.
Drugi pomiar odbył się z odłączonym oraz zaślepionym przewodem EGR. Doładowanie wynosiło 1,78 bar. Przyrost doładowania 0,25 bar. Dużo ? Nie dużo? Oceńcie sami. Jak widać EGR trochę doładowania zabiera... Ciśnienie wzrosło o prawie 1/6 tj. ~16%
Według mnie to sporo jak na takie małe ustrojstwo.
Jak widać ekologia na tym świecie swoje robi.... EGR, katalizatory, filtry cząsteczek stałych. Niby to po coś jest. Podobno działa dobrze. Tylko jak zwykle zwykły użytkownik ma po kieszeni. No EGR to jeszcze ujdzie. Jakiśtam nawet używany się dostanie. Katalizatora to na ogół wyrzucamy, wstawiając w jego miejsce albo rurę w puszkę albo strumienicę (faktycznie strumienica może dać małe co nie co, ale to jest inna bajka jak zrobić żeby było dobrze). Ale to też koszty. No i najgorsze filtry cząsteczek stałych. Koszta kosmiczne. U nas jeszcze sobie z tym nie radzą. Można wywalić takiego DPF-a czy też FAP-a, a policja zrobi nam badanie spalin i baj baj. Dowodzik zabrany. Na zachodzie używają komputerów do sprawdzania samochodu poprzez podłączanie się przez OBD/OBD II/EOBD. Wtedy mając emulator wgrany wszystko jest ok.
Ekologia jest dobijająca. Ford na przykład nie doczekał się jednostki 1.4 TDCi 16V, która w Citroenie była stosowana, jednak przez przekroczone normy spalin przestali je produkować.
Jak się nie mylę 92 konie i 210Nm. Niebo lepiej od tych 68 koni i 160Nm.... |
|
|
|
 |
spinki
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 7 Skąd: poznan
|
Wysłany: 24 Gru 2013, 20:31
|
|
|
Mógłbym kogoś prosić o ponowne wstawienie fotek z tym egr ,bo te już wygasły |
|
|
|
 |
scrap84
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 10 Cze 2014 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Cze 2014, 08:48
|
|
|
Również ponawiam prośbę o wstawienie fotek z lokalizacją EGR. Posiadam wersje poliftingową (2006r) 1.4TDCI. Niedawno wyskoczyła kontrola (check engine) podłączylem kabel i okazało się, że problem z EGR (zamrożony). Czy po przeczyszczeniu EGR problem zniknie? Czy muszę go wymienić?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 19 Cze 2014, 13:55
|
|
|
wyczysc , spokojnie da sie to wyczyścić
kup z valvoline srodek do czysczenia egr |
_________________

 |
|
|
|
 |
dawknot
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 29 Lip 2014 Posty: 1 Skąd: Malinówka
|
Wysłany: 29 Lip 2014, 11:36
|
|
|
Również ponawiam prośbę o wstawienie fotek z lokalizacją EGR. |
|
|
|
 |
bartikrasnik
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 55 Skąd: lublin
|
Wysłany: 17 Lis 2014, 21:40
|
|
|
forki nie mam ale on jest umiejscowiony zaraz pod mocowaniem filtra paliwa do niego dochodzi chłodnica spalin( coś wyglądem przypomina tłumik. jest on mocowany na dwie śruby odkręcasz kluczem 8 |
|
|
|
 |
|