[MK3] Swap - Zetec 1.6 16V z Escorta MK7 |
Autor |
Wiadomość |
f1@hawaj.cba.pl

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 21 Gru 2011, 11:47
|
|
|
Witam. No właśnie takie auto wspierałeś nie mówiłem wcześniej bo jeszcze byś się wycofał :p Co do swapa to przyjęło się to bardzo konkretnie, wszystko działa bez problemów, po wymianie świec, pompy paliwa,założeniu podciśnień ładnie pracuje na wolnych obrotach i co najważniejsze czuć dużą zwyżkę mocy i momentu względem silnika 1,4 . Ogólnie może nie ma trudnych przeróbek przy swapie z 1,4 na 1,6 16V z mk7, ale jest dużo rzeczy do zrobienia. Teraz przymierzamy się z kolegą do przeróbki kolektora wydechowego na Duratec, wałki i przepustnica od 2,0 i zrobienie całego nowego układu wydechowego. Silnik wydaje się zdrowy więc może mieć to jakiś sens. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za okazaną pomoc
A poniżej mały BONUS
 |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 08:43
|
|
|
Kolega z Wielkopolski? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
f1@hawaj.cba.pl

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 15:22
|
|
|
Tak, wielkopolska a konkretnie pleszew Czy ktoś z powyższego forum również jeździ wyczynowo ?? |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 21:03
|
|
|
moze nie wyczynowo, ale zacząłem amatorsko. Jakoś tak znajomy plener, czyzby Tor Poznań?
Na głownej masz ział Sport w FKP, wejdź poczytaj, poza tym przedstaw auto w dziale "nasze auta" |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
f1@hawaj.cba.pl

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 21:11
|
|
|
Rzeczywiście zdjęcie z Toru Poznań - SuperOES Wigilijny 16-17 grudnia tego roku.
Z tym wyczynowym sportem to żartowałem raczej jest to jeszcze etap amatorski
Jedyny wyczyn to był dojechać do końca Superoesu Wigilijnego w jednym kawałku - nam się udało
A tak na marginesie przepraszam za OT
@ vegetagt - nic się przed Tobą nie ukryje - to właśnie ta strzała w 5:24s na nawrocie |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 21:26
|
|
|
ale foto wymiata |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 23:27
|
|
|
Może się skusisz na Young Timer Party, załapiesz się swoją mk3 bez problemu |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
f1@hawaj.cba.pl

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 00:57
|
|
|
Bardzo chętnie wezmę udział w tej imprezie, rozumiem że kolega też bierze udział ? |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 08:32
|
|
|
nie tylko Ja, jest jeszcze kilku innych klubowiczów |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
f1@hawaj.cba.pl

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 5 Sty 2012, 21:29
|
|
|
Auto po swapie zostało hamowane poniżej wykresy.
W najbliższym czasie przewidziana jest modyfikacja wałków, przepustnicy, przepływomierza, wtryskiwaczy i ecu od mondeo 2.0.
Wyniki hamowania po modach przedstawię w tym temacie.
I jeszcze raz podziękowania dla kolegi Fordona za wszelką okazaną pomoc i olbrzymią cierpliwość ;p |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Sty 2012, 22:43
|
|
|
Więc tak, gdzie i za ile hamowałeś mysliwca? Jest to fuul seria? Jezeli tak to baaardzo zacny wynik, na forum FordKlubPolska użytkownik zmodził ziutka 1.6 na gratach MDO i przyspieszenie było na poziomie essa 1.8 105km, wiec podejrzewam, że całkime zacny wynik może być po modach, swoją też musiałbym wybrać się na dupohamownie
Oraz po drugie, to Konrad do baaardzo wielu ludzi ma olbrzymią cierpliwość, moze dlatego zjeżdża do niego prawie całe FKP, bądź on do FKP |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
Ostatnio zmieniony przez luk-90 5 Sty 2012, 22:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 5 Sty 2012, 22:44
|
|
|
f1@hawaj.cba.pl, a myslaleś o głowicy z 2.0? Bo kurde nie chce być pierwszy, więc albo ty albo Bumel musicie to szybciej zrobic
ecu od mondeo jest p&p z wiązką esioka? |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Sty 2012, 22:47
|
|
|
Jakbyś się wybierał do PZN, to daj znać, chetnie obadam autko |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
f1@hawaj.cba.pl

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 5 Sty 2012, 23:12
|
|
|
Autko hamowane w GoodHope w Pleszewie dla mniej obeznanych 90 km od Poznania - kwota 80 zł - na kolejne hamowanie podobno ma być zniżka. Jeżeli chodzi o mody już istniejące to tylko przelotowy wydech 50mm i stożek noname w miejscu po akumulatorze.
Przyznam że z tą głowicą od 2.0 chętnie pomodziłbym ale wyczytałem że nie pasuje ona od 1.6 więc tematu nie zgłębiałem do końca. W PZN planujemy być z kolegą 28.01 na superoesie o ile uda się wszystko sensownie złożyć w całość Jak coś to browara zabierzemy do PZN żeby było co pić w czasie spotkania |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 5 Sty 2012, 23:44
|
|
|
a czemu łep z 2l ma nie pasowac?? toz to to samo, tyle ze wieksza powierzchnia zaworowa co za tym idzie lepsze napelnianie i oproznianie kom. spalania, te same zawory ma 1.8 tyle ze sama komora sprezania jest mniejsza co powinno dac wiekszy stopien sprezenia niz na glowie z 2l, wiec najlepiej dac glowice z 2l i uszczelke metalowa z foki i bedzie good
a z kompem p&p to bym uwazal |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
f1@hawaj.cba.pl

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 6 Sty 2012, 00:07
|
|
|
Z pewnością wiązka będzie wymagała przeróbki, p&p to raczej nie przypasuje, nie sprawdzałem jeszcze jak u mnie w tej chwili idą wyprowadzenia z pinów ECU ale gdy podłączę kompa to rzucę jakiś schemat. |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 6 Sty 2012, 10:01
|
|
|
f1@hawaj.cba.pl napisał/a: | Z pewnością wiązka będzie wymagała przeróbki, p&p to raczej nie przypasuje, nie sprawdzałem jeszcze jak u mnie w tej chwili idą wyprowadzenia z pinów ECU ale gdy podłączę kompa to rzucę jakiś schemat. |
jak wtyczka pasuje to piny też. mondeo po 96 ma inne kompy. escort mk7 chyba też ma takie |
|
|
|
 |
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 12 Sty 2012, 20:56
|
|
|
mondek '94 essi '98
Wtyczka na 99% taka sama |
_________________
 |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Sty 2012, 10:04
|
|
|
vegetagt napisał/a: | a myslaleś o głowicy z 2.0? Bo kurde nie chce być pierwszy, więc albo ty albo Bumel musicie to szybciej zrobic |
Kurde vegeta, przez takie wpisy nie mogę spać po nocach :/ |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
|