Mk3 1.4 na gaźniku. Niezbyt kumaty chciałby to podkręcić |
Autor |
Wiadomość |
eryk [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 08:09
|
|
|
Kiedy kupiłem Quantuma nie podobała mi się w nim praca wydechu.Nawet na maksymalnych obrotach nie było go słychać.Postanowiłem zrobić mu nowy,ale taki w którym byłby bezpośredni przelot,nie byłby za głośny i poprawiłby osiągi silnika.Najpierw udałem się do biblioteki.Po przeczytaniu książek na ten temat,okazało się,że dyfuzory w tłumikach,chociaż mają bezpośredni przelot też hamują wypływ gazów spalinowych{zwiększenie średnicy rury powoduje zwolnienie przepływu spalin,co powoduje utrudnienie usuwania dalszych spalin}I przypomniałem sobie jak kiedyś z braku oryginalnego tłumika zamontowałem w simce 1300 końcowy tłumik z Fiata 125 p.Moja simca zaczeła ładnie warczeć i nie była zbyt głośna.Każdy pytał,czy zmieniłem silnik na jakiś rasowy.To samo postanowiłem zrobić w quantumie.Usunołem całkowicie katalizator i założyłem tylko jeden końcowy tłumik z FSO Polonez.Ten pierwszego typu,taki co był stosowany w Fiacie 125 p.Dlaczego taki? Ma bezpośredni przelot,a rura z otworami do tłumienia owinięta jest wełną mineralną{taka konstrukcja ogranicza zawirowania spalin wewnątrz tłumika}Dodatkowym atutem jest dostępność tego tłumika i cena 40 zł.Wewnątrz samochodu słychać przyjemny warkot,nie jest za głośno.Każde,nawet najmniejsze zwolnienie obrotów silnika sygnalizowane jest strzelaniem rury,co jest bardzo pomocne przy agresywnej jeździe na ciasnym torze.Poniżej umieściłem krótki film.Kręciłem na nim silnik do 8 tysięcy obrotów.Wydech ten na średnich obrotach nie jest zbyt głośny,natomiast na maksymalnych ma 119 decybeli.
http://pl.youtube.com/watch?v=yqLBKWmClqc
Tak jak wczesniej pisalem w Quantumie mam bezposredni wydech i podczas jazdy moge swobodnie sluchac muzyki.Ponizej umiescilem krotki film ktory nakrecilem podczas jazdy.
http://pl.youtube.com/watch?v=HWcfhJxjNhw |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 08:13
|
|
|
dobra a jakies zdjecia? co wywaliles i z jakich tlumikow skorzystales wywalajac ten katalizator? Zobacz mojego posta tam jest schemat ukladu w oryginale, napisz dokladnie co zastosowales, konkretnie to opisz, jesli mozesz, masz linka tu:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=42026
oraz tu:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=42024
(z filmikiem bez koncowego krecone ze srodka w garazu z otwartymi drzwiami jakby co...)
STRZELA W RURE JUŻ PRZY LEKKIM POPUSZCZANIU GAZU, A PRZY ZEJSCIU Z MAX. MAMY WYBUCH ;]
może wiesz jak deczko przyciszyc wydech? zobacz moje posty, możesz tam coś napsiać, jesli sie znasz, myslalem nad wsadzeniem pustej puchy lub tylko z wycieta jedna rura w srodku i zaspawaniem, tylko nie wiem czy tą z dziurkami (dyfuzor) - wlot, czy tą calosciową - wylot wyciac |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 08:56
|
|
|
Eryk Pisząc o wydechach poruszasz trzy różne sprawy , prubując przy pomocy odrębnych kwestii popierać teorję że przemysł elektroniczny w Chinach ma bezspośredni wpływ na noszenie zielonych skarpetek w Ugandzie .
1 sprawa . Piszesz o rasowanym silniku kolegi ( wałek od Świątka ) i o wolnym wydechu w tym silniku - Tutaj się zgadzam . Przy mocno przerobionym silniku , wydech przerobiony i DOBRANY do silnika spowoduje przyrost mocy .
2 sprawa . Seryjny motor i wolny wydech , rozprężony za kolektorem .
Efektowność ( strzały z wydechu , marchewy , hałas ) - 99,8 %
Efektowność ( poprawa parametrów ) 0,2 %
Czyli zysk który wystarczy na pokrycie strat związanych z większymi oporami powietrza jakie auto stawia gdy jest nieumyte w stosunku do czystego .
Wydech zaczyna się na zaworach wydechowych , a kończy na końcówce za autem . Zmieniać należy całość i naczej efekty będą głównie w odgłosie .
3 sprawa - wydech jako kombinowany jako tani zamiennik powodujący przyjemne brzmienie , bez wpływu ( OBY ) na parametry silnika . W tym przypadku zgadzam się - Przelotowe tłumiki od DF-a stosowałem do mk1/2 jakieś 8 - 10 lat temu i przyjemnie brzmiały ( skracałem je tylko żeby pod belką nie wisiały ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 09:03
|
|
|
eryk napisał/a: | Każde,nawet najmniejsze zwolnienie obrotów silnika sygnalizowane jest strzelaniem rury,co jest bardzo pomocne przy agresywnej jeździe na ciasnym torze. |
Napisz w czym strzelanie z wydechu pomaga w agresywnej ( ? ) jeździe po ciasnym torze , bo do tego stopnia wtajemniczenia w jeździe torowej i rasowaniu silników jeszcze nie doszedłem .
eryk napisał/a: | Poniżej umieściłem krótki film.Kręciłem na nim silnik do 8 tysięcy obrotów. |
Jestem w pracy więc nie mogę otworzyć filmiku . Czy widać na nim obrotomierz ? Czy krecisz silnik do 8 tyś pod obciążeniem ?
Czy mówimy o silniku 1.4 CVH z fiesty ?
Czy ten silnik jest seryjny ( pomijam pierdoły w stylu tłumik od DF-a i Abażur zwany stożkiem ) ?
Jeżeli na ostatnie dwa pytania ( albo choćby na jedno z nich ) odpowiedź jest twierdząca , to albo masz obrotomierz przekłąmujący o 25 % , albo " trochę " mijasz się z prawdą . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 10:06
|
|
|
sorry, ze sie Wam wpierniczam w rozmowe wg mnie to nie mozliwe zeby osiagnal wiecej niz 7300 czy tam 7500 nawet na gazie... (bez ograniczen)
u mnie sie nie da...
ja zadnych marchewków ni mam
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
pozatym nie nagram w zyciu na zadne nagranie realnego odglosu, tu na filmiku to 10% efektu slychac i po ostrym dlugim gazowaniu "bum" w rure ale to normalne... podczas normalnej jazdy ostre "bum" sie nie zrobilo , tylko te lekkie popierdy przy schodzeniu z obrotow
mi tam chodzi tylko o dzwieka, srodkowego nie bede zmienial, bo mam nowego zamiennika, tylko koncowy kupilem sobie EDEX'a czy EDIMAX'a :łoś: (jak sieciowki ) mniejsza o to jaka to firma, pucha normalna z wygladu i strasznie bassowy sie okazal, a ja wole metaliczny odglos, a nie popiardywanie, dudnienie powyzej setki rezonanse tak jak mialem wczesniej... wszystko z zewnatrz bylo fajnie super cicho jesli chodzi o wydech, ale z zewnatrz dobija "klekot" forda, wg mnie to takie typowo mieszczuchowe samochody byly i temu silnik w nich tylko slychac w oryginale, a po paru latach jeden wielki klekot, eh no nie lubie ja tego dla mnie to gorsze niz swisty i gwizdy z tlumika poloneza caro :yyy: |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 10:30
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | eryk napisał/a:
Każde,nawet najmniejsze zwolnienie obrotów silnika sygnalizowane jest strzelaniem rury,co jest bardzo pomocne przy agresywnej jeździe na ciasnym torze.
Napisz w czym strzelanie z wydechu pomaga w agresywnej ( ? ) jeździe po ciasnym torze , bo do tego stopnia wtajemniczenia w jeździe torowej i rasowaniu silników jeszcze nie doszedłem . |
erykowi się coś chyba skojarzyło z Anti-Lagiem w samochodach rajdowych, tylko że tam strzelanie jest efektem ubocznym a nie czymś co ma pomagać No i tamte silniki są uturbione...
PS.: ciekawy temat, może znowu nauczę się czegoś nowego kontynuujcie panowie |
|
|
|
 |
eryk [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 12:39
|
|
|
U mnie był tylko katalizator za kolektorem i końcowy.katalizator wywaliłem wstawiłem rurke.a końcowy zamieniłem na końcowy z 125p.Obrotomierz mam do 7,5 tyś.Na starym wydechu kręcił do lekko ponad 5 tyś teraz zamyka obrotomierz.
Pawelo ładnie ci kręci i silnik masz w dobrym stanie. końcówke możesz zastosowac na wzór devila.Kolega mi doradził aby dopasowac z tłumika motocyklowego.Dobrze widac tą końcówke na ostatnim zdjęciu
http://www.matrasimcatalb...k-devil,36.html |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 13:01
|
|
|
caly nowy uklad zaplonowy, świece o 6 mozliwosciach zaplonu, dobrze ustawiony zaplon,gaznik, nowe filtry (fazy cieklej, powietrza), zaslepiony dolot z kolektora - sam zimny dolot z wywalonym termostatem, ustawiony parownik i dobra regulacja na wezu , to co ma szybko nie wchodzic na obroty? poza tym wszystko w oryginale... |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 29 Sie 2009, 13:13, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
eryk [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 13:06
|
|
|
Często najmniejsze zdjęcie nogi z gazu na ostrym zakręcie powoduje utratę przyczepności i jeżeli koła będą nawet trochę skręcone obróci autem.Dzieje się to dlatego bo przy przychamowaniu przód siada a tył się podnosi i tylne koła tracą przyczepnośc.Dlatego to sygnalizowanie wydechu jest dla mnie bardzo ważne. |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 15:50
|
|
|
eryk, - co do obrotów - poddaję się .
Jesteś lepszy ode mnie ( to nietrudne ) bo ja żeby CVH kręciło się do 6.5 tyś obr splanowałem koło zamachowe , wypolerowałem kanały wydechowe , wyspawałęm kolektor rurowy a resztę wydechu dałem obliczaną 2.25 cala . Do tego przerobiłęm aparat zapłonowy , gaźnik i poprawiłem kolektor dolotowy i nadmuch powietrza .
Musiałem także dać rególowane koło rozrządu , a i wałek jest od RS 1600 ( choć teraz przechodzę na CVH31 )
Po tych wszystkich zabiegach silnik pod obciążeniem wkręca sie do 6.5 stałego ( mówimy o obrotach użytecznych )
Idąc dalej jesteś lepszy od KENT-a , bo oni mają w ofercie do CVH dwa wałki kręcące silnik użytecznie do ponad 7 tyś obrotów ( jest to CVH27 Rally - 7500 i CVH28 RACE 8000 )
Ty sprawę załatwiłeś końcowym tłumikiem od DF-a i Abażurem . No cóż - człowiek się uczy całe życie , ciekawe czy ktoś mi by się zamienił na ten cały chłam co do silnika wsadziłem za taki super Abażur i wydech od DF-a .
Do tematu nie będe wracał ( choć może i warto bo już sięokazuje że obrotomeirz pokazuje 7.5 tyś - czyli po kolejnych 2 dniach by się zrobiło realne 6.5 tyś , a na koniec przysłego tygodnia sensowne 5.5 ) .
Co do zawiasu i prowadzenia się mk1/2 - fakt to skurwiała konstrukcja daj znak co u Ciebie jest namodzone w zawiasie - może wymienimy się doświadczeniami i coś fajnego z tego wyjdzie ( mam ten sam problem ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 16:01
|
|
|
A jakie miałeś obroty przed tym całym zabiegiem? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 16:10
|
|
|
Wcześniej ciągnięcie go powyżej 6000 pod obciążeniem mijało się z celem . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 16:12
|
|
|
no to u mnie wychyla sie za jakies 6200 i co o tym powiesz? Dobrze czy zle? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 16:18
|
|
|
pogubiłem się już jaki masz silnik ( w podpisie 1.8 16v , na fotce 1.3 HCS , a piszesz w temacie o 1.4 CVH ) .
Jezeli mowa o 1.4 CVH to na LPG , przy dobrym ustawieniu dobrej instalacji i odpowiednim pokręceniu zapłonem jest to dobry wynik , oczywiście mówimy o obrotach pod obciążeniem a nie na postoju ( jak na LPG ) niestety auto będzie słąbsze niż ten sam motor z dobrze wyregulowaną benzyną nie przekraczającą 6000 obrotów . Kiedyś sporo frajdy dawało mi rzeźbienie aut na LPG , ale w ostatecznym rozrachunku to droga , na której szybko docierasz do końca . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 16:34
|
|
|
Watek jest o 1.4. 1.3i jest nie moj. Ja tam nic w gazie nie rzezbie, maksymalne obroty trwale dla tego silnika to 6200, mam wszystko ustawione pod benzyne procz zaplonu i tyle mi legalnie wyciaga, kondycja taka.
Jaka droga, na której szybko docierasz do końca? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 20:15
|
|
|
Sprawa w takim razie prosta - silnik w dobrym stanie technicznym z niewytartym wałkiem . Z którego roku jest motor ? ( ford przed 86 produkował odrobinę trwalsze jednostki napędowe ) albo duże samozaparcie ownera ( każde CVH da sie do takiej wartości wkręcić , ale w większości mija się to z celem bo odgłosy jakie zaczyna wydawać przy przekroczeniu 6 tyś przypominają śpiew byka , któremu ktoś robi kręcenie worów )
Cytat: | Jaka droga, na której szybko docierasz do końca? |
a po polsku ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 20:24
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | silnik w dobrym stanie technicznym z niewytartym wałkiem |
W CVH to chyba tylko nowy wałek jest niewytarty |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 20:30
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | a po polsku ? |
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Kiedyś sporo frajdy dawało mi rzeźbienie aut na LPG , ale w ostatecznym rozrachunku to droga , na której szybko docierasz do końca . |
Pawełos666 napisał/a: | Jaka droga, na której szybko docierasz do końca? |
Pawełos666 chyba nie zrozumiał metafory |
Ostatnio zmieniony przez Pele 29 Sie 2009, 20:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 20:30
|
|
|
Niestety na ogół tak . Ale , o dziwo , jak rozebrałem pare silników sprzed i po 86 roku to te sprzed miały mniejsze tenencje do wycierania wałków niż te po ( pomimo większych przebiegów ) . W 86 było jakieś kolejne fordowskie " usprawnienie " miało być lepiej - wyszło jak zwykle . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Sie 2009, 20:32
|
|
|
Pele, - fakt - mój umysł jest dziś lotny jak kowadło ratunkowe .
Chodzi o drogę jaką daje LPG jako rodzaj paliwa używanego nie tylko do taniego przemieszczania się , ale także do nieco szybszego przemieszczania się . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
|