Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Mk3 1.4 na gaźniku. Niezbyt kumaty chciałby to podkręcić
Autor Wiadomość
eryk
[Usunięty]

Wysłany: 29 Sie 2009, 08:09   

Kiedy kupiłem Quantuma nie podobała mi się w nim praca wydechu.Nawet na maksymalnych obrotach nie było go słychać.Postanowiłem zrobić mu nowy,ale taki w którym byłby bezpośredni przelot,nie byłby za głośny i poprawiłby osiągi silnika.Najpierw udałem się do biblioteki.Po przeczytaniu książek na ten temat,okazało się,że dyfuzory w tłumikach,chociaż mają bezpośredni przelot też hamują wypływ gazów spalinowych{zwiększenie średnicy rury powoduje zwolnienie przepływu spalin,co powoduje utrudnienie usuwania dalszych spalin}I przypomniałem sobie jak kiedyś z braku oryginalnego tłumika zamontowałem w simce 1300 końcowy tłumik z Fiata 125 p.Moja simca zaczeła ładnie warczeć i nie była zbyt głośna.Każdy pytał,czy zmieniłem silnik na jakiś rasowy.To samo postanowiłem zrobić w quantumie.Usunołem całkowicie katalizator i założyłem tylko jeden końcowy tłumik z FSO Polonez.Ten pierwszego typu,taki co był stosowany w Fiacie 125 p.Dlaczego taki? Ma bezpośredni przelot,a rura z otworami do tłumienia owinięta jest wełną mineralną{taka konstrukcja ogranicza zawirowania spalin wewnątrz tłumika}Dodatkowym atutem jest dostępność tego tłumika i cena 40 zł.Wewnątrz samochodu słychać przyjemny warkot,nie jest za głośno.Każde,nawet najmniejsze zwolnienie obrotów silnika sygnalizowane jest strzelaniem rury,co jest bardzo pomocne przy agresywnej jeździe na ciasnym torze.Poniżej umieściłem krótki film.Kręciłem na nim silnik do 8 tysięcy obrotów.Wydech ten na średnich obrotach nie jest zbyt głośny,natomiast na maksymalnych ma 119 decybeli.

http://pl.youtube.com/watch?v=yqLBKWmClqc
Tak jak wczesniej pisalem w Quantumie mam bezposredni wydech i podczas jazdy moge swobodnie sluchac muzyki.Ponizej umiescilem krotki film ktory nakrecilem podczas jazdy.

http://pl.youtube.com/watch?v=HWcfhJxjNhw
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Sie 2009, 08:13   

dobra a jakies zdjecia? co wywaliles i z jakich tlumikow skorzystales wywalajac ten katalizator? Zobacz mojego posta tam jest schemat ukladu w oryginale, napisz dokladnie co zastosowales, konkretnie to opisz, jesli mozesz, masz linka tu:

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=42026

oraz tu:

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=42024
(z filmikiem bez koncowego krecone ze srodka w garazu z otwartymi drzwiami jakby co...)
STRZELA W RURE JUŻ PRZY LEKKIM POPUSZCZANIU GAZU, A PRZY ZEJSCIU Z MAX. MAMY WYBUCH ;]

może wiesz jak deczko przyciszyc wydech? zobacz moje posty, możesz tam coś napsiać, jesli sie znasz, myslalem nad wsadzeniem pustej puchy lub tylko z wycieta jedna rura w srodku i zaspawaniem, tylko nie wiem czy tą z dziurkami (dyfuzor) - wlot, czy tą calosciową - wylot wyciac
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 29 Sie 2009, 08:56   

Eryk Pisząc o wydechach poruszasz trzy różne sprawy , prubując przy pomocy odrębnych kwestii popierać teorję że przemysł elektroniczny w Chinach ma bezspośredni wpływ na noszenie zielonych skarpetek w Ugandzie .

1 sprawa . Piszesz o rasowanym silniku kolegi ( wałek od Świątka ) i o wolnym wydechu w tym silniku - Tutaj się zgadzam . Przy mocno przerobionym silniku , wydech przerobiony i DOBRANY do silnika spowoduje przyrost mocy .

2 sprawa . Seryjny motor i wolny wydech , rozprężony za kolektorem .

Efektowność ( strzały z wydechu , marchewy , hałas ) - 99,8 %

Efektowność ( poprawa parametrów ) 0,2 %

Czyli zysk który wystarczy na pokrycie strat związanych z większymi oporami powietrza jakie auto stawia gdy jest nieumyte w stosunku do czystego .

Wydech zaczyna się na zaworach wydechowych , a kończy na końcówce za autem . Zmieniać należy całość i naczej efekty będą głównie w odgłosie .

3 sprawa - wydech jako kombinowany jako tani zamiennik powodujący przyjemne brzmienie , bez wpływu ( OBY ) na parametry silnika . W tym przypadku zgadzam się - Przelotowe tłumiki od DF-a stosowałem do mk1/2 jakieś 8 - 10 lat temu i przyjemnie brzmiały ( skracałem je tylko żeby pod belką nie wisiały )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 29 Sie 2009, 09:03   

eryk napisał/a:
Każde,nawet najmniejsze zwolnienie obrotów silnika sygnalizowane jest strzelaniem rury,co jest bardzo pomocne przy agresywnej jeździe na ciasnym torze.


Napisz w czym strzelanie z wydechu pomaga w agresywnej ( ? ) jeździe po ciasnym torze , bo do tego stopnia wtajemniczenia w jeździe torowej i rasowaniu silników jeszcze nie doszedłem .

eryk napisał/a:
Poniżej umieściłem krótki film.Kręciłem na nim silnik do 8 tysięcy obrotów.


Jestem w pracy więc nie mogę otworzyć filmiku . Czy widać na nim obrotomierz ? Czy krecisz silnik do 8 tyś pod obciążeniem ?
Czy mówimy o silniku 1.4 CVH z fiesty ?
Czy ten silnik jest seryjny ( pomijam pierdoły w stylu tłumik od DF-a i Abażur zwany stożkiem ) ?

Jeżeli na ostatnie dwa pytania ( albo choćby na jedno z nich ) odpowiedź jest twierdząca , to albo masz obrotomierz przekłąmujący o 25 % , albo " trochę " mijasz się z prawdą .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Sie 2009, 10:06   

sorry, ze sie Wam wpierniczam w rozmowe :) wg mnie to nie mozliwe zeby osiagnal wiecej niz 7300 czy tam 7500 nawet na gazie... (bez ograniczen)
u mnie sie nie da...
ja zadnych marchewków ni mam :-) :-P
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
pozatym nie nagram w zyciu na zadne nagranie realnego odglosu, tu na filmiku to 10% efektu slychac i po ostrym dlugim gazowaniu "bum" w rure ale to normalne... podczas normalnej jazdy ostre "bum" sie nie zrobilo :P , tylko te lekkie popierdy przy schodzeniu z obrotow
mi tam chodzi tylko o dzwieka, srodkowego nie bede zmienial, bo mam nowego zamiennika, tylko koncowy kupilem sobie EDEX'a czy EDIMAX'a :łoś: (jak sieciowki <8> ) mniejsza o to jaka to firma, pucha normalna z wygladu i strasznie bassowy sie okazal, a ja wole metaliczny odglos, a nie popiardywanie, dudnienie powyzej setki rezonanse tak jak mialem wczesniej... wszystko z zewnatrz bylo fajnie super cicho jesli chodzi o wydech, ale z zewnatrz dobija "klekot" forda, wg mnie to takie typowo mieszczuchowe samochody byly i temu silnik w nich tylko slychac w oryginale, a po paru latach jeden wielki klekot, eh no nie lubie ja tego :-) dla mnie to gorsze niz swisty i gwizdy z tlumika poloneza caro :yyy:
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 29 Sie 2009, 10:30   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
eryk napisał/a:
Każde,nawet najmniejsze zwolnienie obrotów silnika sygnalizowane jest strzelaniem rury,co jest bardzo pomocne przy agresywnej jeździe na ciasnym torze.


Napisz w czym strzelanie z wydechu pomaga w agresywnej ( ? ) jeździe po ciasnym torze , bo do tego stopnia wtajemniczenia w jeździe torowej i rasowaniu silników jeszcze nie doszedłem .

erykowi się coś chyba skojarzyło z Anti-Lagiem w samochodach rajdowych, tylko że tam strzelanie jest efektem ubocznym a nie czymś co ma pomagać :P No i tamte silniki są uturbione...

PS.: ciekawy temat, może znowu nauczę się czegoś nowego :) kontynuujcie panowie :)
 
 
 
eryk
[Usunięty]

Wysłany: 29 Sie 2009, 12:39   

U mnie był tylko katalizator za kolektorem i końcowy.katalizator wywaliłem wstawiłem rurke.a końcowy zamieniłem na końcowy z 125p.Obrotomierz mam do 7,5 tyś.Na starym wydechu kręcił do lekko ponad 5 tyś teraz zamyka obrotomierz.
Pawelo ładnie ci kręci i silnik masz w dobrym stanie. końcówke możesz zastosowac na wzór devila.Kolega mi doradził aby dopasowac z tłumika motocyklowego.Dobrze widac tą końcówke na ostatnim zdjęciu
http://www.matrasimcatalb...k-devil,36.html
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Sie 2009, 13:01   

caly nowy uklad zaplonowy, świece o 6 mozliwosciach zaplonu, dobrze ustawiony zaplon,gaznik, nowe filtry (fazy cieklej, powietrza), zaslepiony dolot z kolektora - sam zimny dolot z wywalonym termostatem, ustawiony parownik i dobra regulacja na wezu , to co ma szybko nie wchodzic na obroty? ;) poza tym wszystko w oryginale... :)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 29 Sie 2009, 13:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
eryk
[Usunięty]

Wysłany: 29 Sie 2009, 13:06   

Często najmniejsze zdjęcie nogi z gazu na ostrym zakręcie powoduje utratę przyczepności i jeżeli koła będą nawet trochę skręcone obróci autem.Dzieje się to dlatego bo przy przychamowaniu przód siada a tył się podnosi i tylne koła tracą przyczepnośc.Dlatego to sygnalizowanie wydechu jest dla mnie bardzo ważne.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 29 Sie 2009, 15:50   

eryk, - co do obrotów - poddaję się . notw

Jesteś lepszy ode mnie ( to nietrudne ) bo ja żeby CVH kręciło się do 6.5 tyś obr splanowałem koło zamachowe , wypolerowałem kanały wydechowe , wyspawałęm kolektor rurowy a resztę wydechu dałem obliczaną 2.25 cala . Do tego przerobiłęm aparat zapłonowy , gaźnik i poprawiłem kolektor dolotowy i nadmuch powietrza .
Musiałem także dać rególowane koło rozrządu , a i wałek jest od RS 1600 ( choć teraz przechodzę na CVH31 )

Po tych wszystkich zabiegach silnik pod obciążeniem wkręca sie do 6.5 stałego ( mówimy o obrotach użytecznych )

Idąc dalej jesteś lepszy od KENT-a , bo oni mają w ofercie do CVH dwa wałki kręcące silnik użytecznie do ponad 7 tyś obrotów ( jest to CVH27 Rally - 7500 i CVH28 RACE 8000 )

Ty sprawę załatwiłeś końcowym tłumikiem od DF-a i Abażurem . No cóż - człowiek się uczy całe życie , ciekawe czy ktoś mi by się zamienił na ten cały chłam co do silnika wsadziłem za taki super Abażur i wydech od DF-a .

Do tematu nie będe wracał ( choć może i warto bo już sięokazuje że obrotomeirz pokazuje 7.5 tyś - czyli po kolejnych 2 dniach by się zrobiło realne 6.5 tyś , a na koniec przysłego tygodnia sensowne 5.5 ) .

Co do zawiasu i prowadzenia się mk1/2 - fakt to skurwiała konstrukcja :yes: daj znak co u Ciebie jest namodzone w zawiasie - może wymienimy się doświadczeniami i coś fajnego z tego wyjdzie ( mam ten sam problem :) )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Sie 2009, 16:01   

A jakie miałeś obroty przed tym całym zabiegiem?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 29 Sie 2009, 16:10   

Wcześniej ciągnięcie go powyżej 6000 pod obciążeniem mijało się z celem .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Sie 2009, 16:12   

no to u mnie wychyla sie za jakies 6200 i co o tym powiesz? Dobrze czy zle?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 29 Sie 2009, 16:18   

pogubiłem się już jaki masz silnik ( w podpisie 1.8 16v , na fotce 1.3 HCS , a piszesz w temacie o 1.4 CVH ) .

Jezeli mowa o 1.4 CVH to na LPG , przy dobrym ustawieniu dobrej instalacji i odpowiednim pokręceniu zapłonem jest to dobry wynik , oczywiście mówimy o obrotach pod obciążeniem a nie na postoju ( jak na LPG ) niestety auto będzie słąbsze niż ten sam motor z dobrze wyregulowaną benzyną nie przekraczającą 6000 obrotów . Kiedyś sporo frajdy dawało mi rzeźbienie aut na LPG , ale w ostatecznym rozrachunku to droga , na której szybko docierasz do końca .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Sie 2009, 16:34   

Watek jest o 1.4. 1.3i jest nie moj. Ja tam nic w gazie nie rzezbie, maksymalne obroty trwale dla tego silnika to 6200, mam wszystko ustawione pod benzyne procz zaplonu i tyle mi legalnie wyciaga, kondycja taka.
Jaka droga, na której szybko docierasz do końca?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 29 Sie 2009, 20:15   

Sprawa w takim razie prosta - silnik w dobrym stanie technicznym z niewytartym wałkiem . Z którego roku jest motor ? ( ford przed 86 produkował odrobinę trwalsze jednostki napędowe ) albo duże samozaparcie ownera ;) ( każde CVH da sie do takiej wartości wkręcić , ale w większości mija się to z celem bo odgłosy jakie zaczyna wydawać przy przekroczeniu 6 tyś przypominają śpiew byka , któremu ktoś robi kręcenie worów )

Cytat:
Jaka droga, na której szybko docierasz do końca?


a po polsku ? ;-|
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 29 Sie 2009, 20:24   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
silnik w dobrym stanie technicznym z niewytartym wałkiem


W CVH to chyba tylko nowy wałek jest niewytarty :cojest:
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Sie 2009, 20:30   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
a po polsku ? ;-|




Żółwik Tuptuś napisał/a:
Kiedyś sporo frajdy dawało mi rzeźbienie aut na LPG , ale w ostatecznym rozrachunku to droga , na której szybko docierasz do końca .


Pawełos666 napisał/a:
Jaka droga, na której szybko docierasz do końca?


Pawełos666 chyba nie zrozumiał metafory :)
Ostatnio zmieniony przez Pele 29 Sie 2009, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 29 Sie 2009, 20:30   

Niestety na ogół tak . Ale , o dziwo , jak rozebrałem pare silników sprzed i po 86 roku to te sprzed miały mniejsze tenencje do wycierania wałków niż te po ( pomimo większych przebiegów ) . W 86 było jakieś kolejne fordowskie " usprawnienie " miało być lepiej - wyszło jak zwykle .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 29 Sie 2009, 20:32   

Pele, - fakt - mój umysł jest dziś lotny jak kowadło ratunkowe .

Chodzi o drogę jaką daje LPG jako rodzaj paliwa używanego nie tylko do taniego przemieszczania się , ale także do nieco szybszego przemieszczania się .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.