[Inny] Ford Escort mk3 RS1800 |
Autor |
Wiadomość |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 20:33
|
|
|
to masz troszkę więcej miejsca niż ja |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 17:18
|
|
|
No to czas na update bo troche zaniedbalem temat
Prace posuwaly sie do przodu powoli bo czasu duzo tez nie bylo, ale w ostatni weekend w koncu odpalilem silnik - pracuje rowno i stabilnie i warczy ladnie bez wydechu
a teraz po krotce jak do tego doszlo
Glowica po szlifowaniu powierzchni oraz szlifowaniu i dotarciu zaworow, szlif i dotarcie bylo konieczne ze wzgledu na dlugie lezakowanie silnika w srednich warunkach zanim go kupilem
Naprawiony gwint po rozwierceniu ukreconej szpilki kolektora wydechowego
Glowica na miejscu
Pedal gazu z Escorta mk4 1.6 EFi - ma inne mocowanie linki ktora tez jest z Escorta EFi
Pompa i czujnik poziomu paliwa oraz bak z Escorta mk4 1.6 EFi

Zabawy z wiazka elektryczna - postanowilem wykonac wiazke na ile to mozliwe zachowujac polaczenie orginalnych rozwiazan z Escorta i Fiesty.
Z wiazki z Fiesty wydobylem cala wiazke silnikowa - jest laczona duzym wielopinowym zlaczem z reszta; wydobylem takze druga czesc tego zlacza wraz z kablami ktore wpialem w skrzynke bezpiecznikow Escorta dodajac do niej 2 przekazniki: wtrysku oraz pompy paliwa; i 3 bezpieczniki: staly + do kompa, pompy paliwa oraz sondy lambda, wszystko zgodnie ze schematami Fiesty. O dziwo na + do kompa wtrysku dawanym po zaplonie nie ma zadnych bezpiecznikow orginalnie, tak tez zostawilem.
Dodatkowo potrzebowalem fragmentu wiazki z wylacznikiem bezwladnosciowym ktory umiescilem w tym samym miejscu co w Fiescie - w nogach kierowcy oraz fragmentu wiazki z Escorta mk4 EFi ze zlaczami do pompy i czujnika poziomu paliwa w baku.
Wiazke silnikowa musialem tylko nieznacznie zmodyfikowac aby przewod masowy idacy bezposrednio do aku byl gdzie indziej.
Ponizej porownanie wiazki silnikowej z gaznikowego Escorta i z Fiesty 1.8 Zetec

Podlaczanie zlacza do wiazki silnikowej
Gotowa skrzynka bezpiecznikow z nowymi przekaznikami i bezpiecznikami, oraz od spodu

Idziemy dalej - rozrzad na miejscu

Alternator zamontowany na przycietym wsporniku - zbedna masa bo nie bedzie poduszki stabilizaujacej z przodu jak w Fiescie
 
Zalozony kolektor ssacy i kilka innych pitol, kolektor jak widac jest dosc blisko obudowy dmuchawy - wyjdzie w praniu podczas testow drogowych czy silnik bedzie sie bujal tak zeby o nia zawadzac

Zamontowany nowy bak, przewody stalowe pod podwoziem i rura wlewu paliwa z blokada wylewania paliwa w przypadku dachowania
 
Instacja wodna - jeszcze do dokonczenia
Ponizej wstepnie przypasowany przewod wodny pomiedzy pompa wody a chlodnica - trzeba jeszcze go troche skrocic, przerobic cienkie wyjscie gorne aby nie bylo skierowane w chlodnice oraz zalozyc trojnik na nie bo maja tam byc podlaczone 2 przewody - do nagrzewnicy oraz do obudowy termostatu
Przewod odpowietrzajacy pasuje bez problemow do nowej obudowy termostatu, przewod od nagrzewnicy do termostatu rowniez pasuje po skroceniu, a przewod gruby pomiedzy termostatem a chlodnica pasuje jak ulal z Escorta mk6 - jest to ten przewod z wkrecanym w niego wlacznikiem wentylatora.

Uklad wydechowy - do dokonczenia, albo stwierdzenie bardziej na miejscu - do wykonania
Puki co jest zalozony kolektor z zaslepionymi otworami po recyrkulatorze oraz dwururka po przejsciach z przyspawana rurka zamiast kata.
  
No i na koniec - zamontowany filtr paliwa, przewody do niego i do listwy wtryskowej, cewka, swiece, przewody WN, modul EDIS, dolot z przeplywomierzem i odpalenie
 
Potem wpasowalem jeszcze sterownik wtrysku za obudowe dmuchawy
 
Obecnie do dokonczenia projektu zostal do zrobienia jeden waz instalacji wodnej, puszka filtra powietrza oraz wydech i niestety dopiero wtedy bede mogl potestowac auto na drodze |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 17:50
|
|
|
no kawał wlozonej pracy podizwiam za zabawe z wiazka i gratuluje odpalenia.
bedizesz wkłądał katalizator ?? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 20:24
|
|
|
Swietna sprawa zwlaszcze ze samemu robione wszystko... ze modzenie w elektyce naprawde szacunek... jestem ciekaw jak bedzie to jezdzilo i czy spelni oczekiwania wlasciciela... |
_________________
 |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 22:38
|
|
|
fajnie.
nie jednemu bananowi mina zrzednie na światłach jak odjedziesz:)
elementy blacharskie gdzie kupowałeś? były do dostania kawałki podłogi? |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 09:09
|
|
|
Daras84 napisał/a: |
bedizesz wkłądał katalizator ?? |
nie, ale wsadze w jego miejsce maly tlumik przelotowy
stafcio napisał/a: |
elementy blacharskie gdzie kupowałeś? były do dostania kawałki podłogi? |
kiedys Ci juz pisalem
czesc zamiennikow m.in. platy podlogi byly dostepne nowe w firmie ELIT, ktora niestety nie wiem czy jeszcze istnieje na naszym rynku bo w krk juz filii nie maja
kilka innych jak progi wewnetrzne nie byly dostepne jako zamienniki wiec co sie dalo kupilem orginaly w fordzie (np jeden prog wewnetrzny)
pozostale elementy (slupek drzwi, drugi prog wewnetrzny) czyli to co nie dalo sie dostac jako nowe wycialem z kupionej drugiej budy w lepszym stanie
Fordon napisał/a: |
Swietna sprawa zwlaszcze ze samemu robione wszystko... ze modzenie w elektyce naprawde szacunek... jestem ciekaw jak bedzie to jezdzilo i czy spelni oczekiwania wlasciciela... |
sam jestem ciekaw jak to bedzie jezdzilo, a czy spelni oczekiwania - ja juz nie mam oczekiwan od tego auta - co bym z nim nie robil zawsze zostanie starym zwyklym Escortem
i na koniec mala ciekawostka elektryczna - stary orginalny obrotek z Escorta mk3 dziala poprawnie jesli tylko podlaczy sie go zgodnie ze schematem do modulu EDIS a nie pod cewke |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 14:51
|
|
|
Moze i bedzie starym zwyklym escortem w bardzo dobrym stanie, ale napewno jego serce pozwoli na troche radosci z jazdy w porownaniu do serii |
_________________
 |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 22:30
|
|
|
squadak napisał/a: | i na koniec mala ciekawostka elektryczna - stary orginalny obrotek z Escorta mk3 dziala poprawnie jesli tylko podlaczy sie go zgodnie ze schematem do modulu EDIS a nie pod cewke |
nie czaruj tylko opisz co i jak może wreszcie zacznie mi normalnie pokazywać |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 39 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Cze 2009, 11:37
|
|
|
Laskosz napisał/a: | squadak napisał/a: | i na koniec mala ciekawostka elektryczna - stary orginalny obrotek z Escorta mk3 dziala poprawnie jesli tylko podlaczy sie go zgodnie ze schematem do modulu EDIS a nie pod cewke |
nie czaruj tylko opisz co i jak może wreszcie zacznie mi normalnie pokazywać |
prosze
pin 11 z EDISa idzie na sygnal obrotka |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 16:23
|
|
|
czas na update
Escort wczoraj wyjechal na stale z warsztatu
Ostatnie prace przed wyjazdem to dopasowanie przewodow wodnych przy pompie wody - wygląda groznie na fotce, ale w rzeczywistości jest tam tylko kilka połączeń
Rysunek obok to schemat mojej instalacji wodnej - zrobiony na bazie schematu z Fiesty z silnikiem Zetec, to co widac na pierwszej fotce to polączenie 4 niebieskich przewodów.

Tu pare fotek silnika z pomalowana oslona termiczna kolektora - prawda ze ladna?

Montaz puszki filtra powietrza na dorobionym wsporniku - puszka jest z Escorta mk6, trzeba bylo dokupic tez gumowa rure do przeplywomierza z Escorta bo Fiestowa byla za krotka
  
Montaz dwururki z dospawanym tlumikiem przelotowym w miejscu kata oraz tymczasowe polaczenie ze starym wydechem z 1.3. Docelowo zamierzam kupic rure z Escorta mk4 RST bo podobno jest odpowiedniej srednicy (50mm wewnatrz) i jako tlumik koncowy zamontowac orginalny tlumik z Fiesty RS1800 z odpowiednio przespawana rura wlotu do niego.
  
Troche juz ciemno bylo jak konczylem, ale tak wyglada widok pod maska na zakonczenie prac.
A tutaj jeszcze tymczasowa rura odmy idaca do puszki filtra - jakby ktos z was mial dostep do wlasciwej rury z Escorta mk6 to bylbym wdzieczny za namiary
Fotoki jak wyglada cale auto będą jak go umyje ale z zewnatrz wyglada dokladnie tak samo jak do tej pory - czyli stary kanciasty Escort
No i najwazniejsze - wrazenia z jazdy sa calkiem przyjemne, nie ma porownania do starego gaznikowego 1.3 CVH czy tez Fiesty 1.6 CVH, mimo za waskiego wydechu ten 1.8 ma niezlego kopa
Z minunsow jakie zauwazylem podczas pierwszych jazd - strasznie drga cale nadwozie na wolnych obrotach - wunderbaum na lusterku az podskakuje
Silnik chodzi niby stabilnie i rowno, wiec nie wiem czy przyczyny szukac w nim czy w poduszkach skrzyni/silnika. Poduszke silnika potraktowalem klejem do szyb bo obawialem sie urwania przy ciezszym silniku - moze jest za twarda? czy ktos mial taki problem w Fiescie po przekladce na zeteca? |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 17:48
|
|
|
squadak napisał/a: | czas na update
No i najwazniejsze - wrazenia z jazdy sa calkiem przyjemne, nie ma porownania do starego gaznikowego 1.3 CVH czy tez Fiesty 1.6 CVH, mimo za waskiego wydechu ten 1.8 ma niezlego kopa |
jak wsadziłem do mojej xrki zeteca, to też byłem zadowolony
squadak napisał/a: | Z minunsow jakie zauwazylem podczas pierwszych jazd - strasznie drga cale nadwozie na wolnych obrotach - wunderbaum na lusterku az podskakuje
Silnik chodzi niby stabilnie i rowno, wiec nie wiem czy przyczyny szukac w nim czy w poduszkach skrzyni/silnika. Poduszke silnika potraktowalem klejem do szyb bo obawialem sie urwania przy ciezszym silniku - moze jest za twarda? |
obstawiam poduchę na stówke
squadak napisał/a: | czy ktos mial taki problem w Fiescie po przekladce na zeteca? |
upewnij się, że żadna śrubka nie wpadła Ci do kolektora ssącego ->patrz mój projekt hehe
dobrze, że pokazałeś jak podłączyć obrotomierz, bo też miałem z tym problem! |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 18:07
|
|
|
stafcio napisał/a: |
squadak napisał/a: | Z minunsow jakie zauwazylem podczas pierwszych jazd - strasznie drga cale nadwozie na wolnych obrotach - wunderbaum na lusterku az podskakuje
Silnik chodzi niby stabilnie i rowno, wiec nie wiem czy przyczyny szukac w nim czy w poduszkach skrzyni/silnika. Poduszke silnika potraktowalem klejem do szyb bo obawialem sie urwania przy ciezszym silniku - moze jest za twarda? |
obstawiam poduchę na stówke
|
w sumie dobrze by bylo zeby tylko to bo poduche juz mam namierzona druga i niebawem podmienie
stafcio napisał/a: |
squadak napisał/a: | czy ktos mial taki problem w Fiescie po przekladce na zeteca? |
upewnij się, że żadna śrubka nie wpadła Ci do kolektora ssącego ->patrz mój projekt hehe
|
pamietam :/ czytalem Twoja relacje, a miales taki ladny silnik |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 19:20
|
|
|
Ja robilem zeteca na jednej lapie i po mimo naderwanej poduszki pod skrzynia silnik nie przenosil drgan na bude, nie bylo az tak hard core jak w dieslu forda, napewno jakies delikatne wibracje przenosil ale nie jest to Mercedes |
_________________
 |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 21:23
|
|
|
Darekmk3, tam tez byla lapa poprawiana klejem i to od Darasa... jest pancerna bo przezyla dzowna juz...
Sprawdzalem tez po odpaleniu i rozgrzaniu silnika kladac szklanke wody na kapie zaworowej czy spadnie ale nie spadla tylko w srodku bylo widac kola zchodzace sie do srodka, taki sam efekt byl i jest na essim MK6 ktory byl w Ułężu...
Sam zobaczyl bym czy poduszka pod skrzynia nie jest bebe... nie wiem jak ten essi czy ma 2 poduszki jak nowsze escory czy tez patent jak fiesta... |
_________________
 |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Lip 2009, 11:19
|
|
|
Fordon napisał/a: | Darekmk3, tam tez byla lapa poprawiana klejem i to od Darasa... jest pancerna bo przezyla dzowna juz...
Sprawdzalem tez po odpaleniu i rozgrzaniu silnika kladac szklanke wody na kapie zaworowej czy spadnie ale nie spadla tylko w srodku bylo widac kola zchodzace sie do srodka, taki sam efekt byl i jest na essim MK6 ktory byl w Ułężu...
Sam zobaczyl bym czy poduszka pod skrzynia nie jest bebe... nie wiem jak ten essi czy ma 2 poduszki jak nowsze escory czy tez patent jak fiesta... |
Patent jest identyczny jak fiesta mk2/3 - szyna pod skrzynia z 2 poduchami i jedna poducha z tylu od strony rozrzadu, wzmacnialem klejem tylko ta przy rozrzadzie, te pod skrzynia to orginaly forda, troche pewnie juz przezyly ale naderwane nigdzie nie byly. W sumie te pod skrzynie mam 2 calkiem nowe to moze je podmienie i zobacze czy cos sie zmieni |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
PeeN [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lip 2009, 17:27
|
|
|
Fajne auto |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 2 Lis 2009, 15:35
|
|
|
co sie z dziadem dzieje?? |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
m3style
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 25 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 2 Lis 2009, 21:28
|
|
|
jest gruuuubo |
|
|
|
 |
|