Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[Inny] Ford Escort mk3 RS1800
Autor Wiadomość
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 28 Maj 2009, 20:33   

to masz troszkę więcej miejsca niż ja :hahaha:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Cze 2009, 17:18   

No to czas na update bo troche zaniedbalem temat ;)
Prace posuwaly sie do przodu powoli bo czasu duzo tez nie bylo, ale w ostatni weekend w koncu odpalilem silnik - pracuje rowno i stabilnie i warczy ladnie bez wydechu :D

a teraz po krotce jak do tego doszlo ;)

Glowica po szlifowaniu powierzchni oraz szlifowaniu i dotarciu zaworow, szlif i dotarcie bylo konieczne ze wzgledu na dlugie lezakowanie silnika w srednich warunkach zanim go kupilem


Naprawiony gwint po rozwierceniu ukreconej szpilki kolektora wydechowego


Glowica na miejscu


Pedal gazu z Escorta mk4 1.6 EFi - ma inne mocowanie linki ktora tez jest z Escorta EFi


Pompa i czujnik poziomu paliwa oraz bak z Escorta mk4 1.6 EFi


Zabawy z wiazka elektryczna - postanowilem wykonac wiazke na ile to mozliwe zachowujac polaczenie orginalnych rozwiazan z Escorta i Fiesty.
Z wiazki z Fiesty wydobylem cala wiazke silnikowa - jest laczona duzym wielopinowym zlaczem z reszta; wydobylem takze druga czesc tego zlacza wraz z kablami ktore wpialem w skrzynke bezpiecznikow Escorta dodajac do niej 2 przekazniki: wtrysku oraz pompy paliwa; i 3 bezpieczniki: staly + do kompa, pompy paliwa oraz sondy lambda, wszystko zgodnie ze schematami Fiesty. O dziwo na + do kompa wtrysku dawanym po zaplonie nie ma zadnych bezpiecznikow orginalnie, tak tez zostawilem.
Dodatkowo potrzebowalem fragmentu wiazki z wylacznikiem bezwladnosciowym ktory umiescilem w tym samym miejscu co w Fiescie - w nogach kierowcy oraz fragmentu wiazki z Escorta mk4 EFi ze zlaczami do pompy i czujnika poziomu paliwa w baku.
Wiazke silnikowa musialem tylko nieznacznie zmodyfikowac aby przewod masowy idacy bezposrednio do aku byl gdzie indziej.
Ponizej porownanie wiazki silnikowej z gaznikowego Escorta i z Fiesty 1.8 Zetec


Podlaczanie zlacza do wiazki silnikowej


Gotowa skrzynka bezpiecznikow z nowymi przekaznikami i bezpiecznikami, oraz od spodu ;)


Idziemy dalej - rozrzad na miejscu


Alternator zamontowany na przycietym wsporniku - zbedna masa bo nie bedzie poduszki stabilizaujacej z przodu jak w Fiescie ;)


Zalozony kolektor ssacy i kilka innych pitol, kolektor jak widac jest dosc blisko obudowy dmuchawy - wyjdzie w praniu podczas testow drogowych czy silnik bedzie sie bujal tak zeby o nia zawadzac


Zamontowany nowy bak, przewody stalowe pod podwoziem i rura wlewu paliwa z blokada wylewania paliwa w przypadku dachowania


Instacja wodna - jeszcze do dokonczenia
Ponizej wstepnie przypasowany przewod wodny pomiedzy pompa wody a chlodnica - trzeba jeszcze go troche skrocic, przerobic cienkie wyjscie gorne aby nie bylo skierowane w chlodnice oraz zalozyc trojnik na nie bo maja tam byc podlaczone 2 przewody - do nagrzewnicy oraz do obudowy termostatu


Przewod odpowietrzajacy pasuje bez problemow do nowej obudowy termostatu, przewod od nagrzewnicy do termostatu rowniez pasuje po skroceniu, a przewod gruby pomiedzy termostatem a chlodnica pasuje jak ulal z Escorta mk6 - jest to ten przewod z wkrecanym w niego wlacznikiem wentylatora.


Uklad wydechowy - do dokonczenia, albo stwierdzenie bardziej na miejscu - do wykonania ;)
Puki co jest zalozony kolektor z zaslepionymi otworami po recyrkulatorze oraz dwururka po przejsciach z przyspawana rurka zamiast kata.


No i na koniec - zamontowany filtr paliwa, przewody do niego i do listwy wtryskowej, cewka, swiece, przewody WN, modul EDIS, dolot z przeplywomierzem i odpalenie :)


Potem wpasowalem jeszcze sterownik wtrysku za obudowe dmuchawy


Obecnie do dokonczenia projektu zostal do zrobienia jeden waz instalacji wodnej, puszka filtra powietrza oraz wydech i niestety dopiero wtedy bede mogl potestowac auto na drodze :)
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23 Cze 2009, 17:50   

no kawał wlozonej pracy ;) podizwiam za zabawe z wiazka ;) i gratuluje odpalenia.
bedizesz wkłądał katalizator ??
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 23 Cze 2009, 20:24   

Swietna sprawa zwlaszcze ze samemu robione wszystko... ze modzenie w elektyce naprawde szacunek... jestem ciekaw jak bedzie to jezdzilo i czy spelni oczekiwania wlasciciela... :)
_________________

 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 23 Cze 2009, 22:38   

fajnie.
nie jednemu bananowi mina zrzednie na światłach jak odjedziesz:)

elementy blacharskie gdzie kupowałeś? były do dostania kawałki podłogi?
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Cze 2009, 09:09   

Daras84 napisał/a:

bedizesz wkłądał katalizator ??

nie, ale wsadze w jego miejsce maly tlumik przelotowy

stafcio napisał/a:

elementy blacharskie gdzie kupowałeś? były do dostania kawałki podłogi?

kiedys Ci juz pisalem :P
czesc zamiennikow m.in. platy podlogi byly dostepne nowe w firmie ELIT, ktora niestety nie wiem czy jeszcze istnieje na naszym rynku bo w krk juz filii nie maja ;)
kilka innych jak progi wewnetrzne nie byly dostepne jako zamienniki wiec co sie dalo kupilem orginaly w fordzie (np jeden prog wewnetrzny)
pozostale elementy (slupek drzwi, drugi prog wewnetrzny) czyli to co nie dalo sie dostac jako nowe wycialem z kupionej drugiej budy w lepszym stanie

Fordon napisał/a:

Swietna sprawa zwlaszcze ze samemu robione wszystko... ze modzenie w elektyce naprawde szacunek... jestem ciekaw jak bedzie to jezdzilo i czy spelni oczekiwania wlasciciela...

sam jestem ciekaw jak to bedzie jezdzilo, a czy spelni oczekiwania - ja juz nie mam oczekiwan od tego auta - co bym z nim nie robil zawsze zostanie starym zwyklym Escortem ;)

i na koniec mala ciekawostka elektryczna - stary orginalny obrotek z Escorta mk3 dziala poprawnie jesli tylko podlaczy sie go zgodnie ze schematem do modulu EDIS a nie pod cewke :P
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 24 Cze 2009, 14:51   

Moze i bedzie starym zwyklym escortem w bardzo dobrym stanie, ale napewno jego serce pozwoli na troche radosci z jazdy w porownaniu do serii :)
_________________

 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24 Cze 2009, 22:30   

squadak napisał/a:
i na koniec mala ciekawostka elektryczna - stary orginalny obrotek z Escorta mk3 dziala poprawnie jesli tylko podlaczy sie go zgodnie ze schematem do modulu EDIS a nie pod cewke :P

nie czaruj tylko opisz co i jak :yes: może wreszcie zacznie mi normalnie pokazywać :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 39
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 24 Cze 2009, 23:59   

Jako że mnie troszkę ominął ten temat to...
Bardzo mnie się to podoba (całokształt).. Blacha i teraz swap..
Gratuluję cierpliwości :)



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Cze 2009, 11:37   

Laskosz napisał/a:
squadak napisał/a:
i na koniec mala ciekawostka elektryczna - stary orginalny obrotek z Escorta mk3 dziala poprawnie jesli tylko podlaczy sie go zgodnie ze schematem do modulu EDIS a nie pod cewke :P

nie czaruj tylko opisz co i jak :yes: może wreszcie zacznie mi normalnie pokazywać :)


prosze :)


pin 11 z EDISa idzie na sygnal obrotka
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Lip 2009, 16:23   

czas na update :)

Escort wczoraj wyjechal na stale z warsztatu :)
Ostatnie prace przed wyjazdem to dopasowanie przewodow wodnych przy pompie wody - wygląda groznie na fotce, ale w rzeczywistości jest tam tylko kilka połączeń ;)
Rysunek obok to schemat mojej instalacji wodnej - zrobiony na bazie schematu z Fiesty z silnikiem Zetec, to co widac na pierwszej fotce to polączenie 4 niebieskich przewodów.


Tu pare fotek silnika z pomalowana oslona termiczna kolektora - prawda ze ladna? :D


Montaz puszki filtra powietrza na dorobionym wsporniku - puszka jest z Escorta mk6, trzeba bylo dokupic tez gumowa rure do przeplywomierza z Escorta bo Fiestowa byla za krotka


Montaz dwururki z dospawanym tlumikiem przelotowym w miejscu kata oraz tymczasowe polaczenie ze starym wydechem z 1.3. Docelowo zamierzam kupic rure z Escorta mk4 RST bo podobno jest odpowiedniej srednicy (50mm wewnatrz) i jako tlumik koncowy zamontowac orginalny tlumik z Fiesty RS1800 z odpowiednio przespawana rura wlotu do niego.


Troche juz ciemno bylo jak konczylem, ale tak wyglada widok pod maska na zakonczenie prac.


A tutaj jeszcze tymczasowa rura odmy idaca do puszki filtra - jakby ktos z was mial dostep do wlasciwej rury z Escorta mk6 to bylbym wdzieczny za namiary :)


Fotoki jak wyglada cale auto będą jak go umyje :P ale z zewnatrz wyglada dokladnie tak samo jak do tej pory - czyli stary kanciasty Escort ;)

No i najwazniejsze - wrazenia z jazdy sa calkiem przyjemne, nie ma porownania do starego gaznikowego 1.3 CVH czy tez Fiesty 1.6 CVH, mimo za waskiego wydechu ten 1.8 ma niezlego kopa :)

Z minunsow jakie zauwazylem podczas pierwszych jazd - strasznie drga cale nadwozie na wolnych obrotach - wunderbaum na lusterku az podskakuje :P
Silnik chodzi niby stabilnie i rowno, wiec nie wiem czy przyczyny szukac w nim czy w poduszkach skrzyni/silnika. Poduszke silnika potraktowalem klejem do szyb bo obawialem sie urwania przy ciezszym silniku - moze jest za twarda? czy ktos mial taki problem w Fiescie po przekladce na zeteca?
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 6 Lip 2009, 17:48   

squadak napisał/a:
czas na update :)

No i najwazniejsze - wrazenia z jazdy sa calkiem przyjemne, nie ma porownania do starego gaznikowego 1.3 CVH czy tez Fiesty 1.6 CVH, mimo za waskiego wydechu ten 1.8 ma niezlego kopa :)


jak wsadziłem do mojej xrki zeteca, to też byłem zadowolony :rotfl:

squadak napisał/a:
Z minunsow jakie zauwazylem podczas pierwszych jazd - strasznie drga cale nadwozie na wolnych obrotach - wunderbaum na lusterku az podskakuje :P
Silnik chodzi niby stabilnie i rowno, wiec nie wiem czy przyczyny szukac w nim czy w poduszkach skrzyni/silnika. Poduszke silnika potraktowalem klejem do szyb bo obawialem sie urwania przy ciezszym silniku - moze jest za twarda?


obstawiam poduchę na stówke

squadak napisał/a:
czy ktos mial taki problem w Fiescie po przekladce na zeteca?

upewnij się, że żadna śrubka nie wpadła Ci do kolektora ssącego ;-| ->patrz mój projekt hehe

dobrze, że pokazałeś jak podłączyć obrotomierz, bo też miałem z tym problem!
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Lip 2009, 18:07   

stafcio napisał/a:

squadak napisał/a:
Z minunsow jakie zauwazylem podczas pierwszych jazd - strasznie drga cale nadwozie na wolnych obrotach - wunderbaum na lusterku az podskakuje :P
Silnik chodzi niby stabilnie i rowno, wiec nie wiem czy przyczyny szukac w nim czy w poduszkach skrzyni/silnika. Poduszke silnika potraktowalem klejem do szyb bo obawialem sie urwania przy ciezszym silniku - moze jest za twarda?


obstawiam poduchę na stówke

w sumie dobrze by bylo zeby tylko to bo poduche juz mam namierzona druga i niebawem podmienie

stafcio napisał/a:

squadak napisał/a:
czy ktos mial taki problem w Fiescie po przekladce na zeteca?

upewnij się, że żadna śrubka nie wpadła Ci do kolektora ssącego ;-| ->patrz mój projekt hehe

pamietam :/ czytalem Twoja relacje, a miales taki ladny silnik
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 6 Lip 2009, 19:20   

Ja robilem zeteca na jednej lapie i po mimo naderwanej poduszki pod skrzynia silnik nie przenosil drgan na bude, nie bylo az tak hard core jak w dieslu forda, napewno jakies delikatne wibracje przenosil ale nie jest to Mercedes :)
_________________

 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 6 Lip 2009, 21:16   

pewnie przez ta poklejona poduche, ja tez jak w escorcie mk6 coprawda zalalem klejem to potem mialem male drgania na budzie :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 6 Lip 2009, 21:23   

Darekmk3, tam tez byla lapa poprawiana klejem i to od Darasa... jest pancerna bo przezyla dzowna juz...
Sprawdzalem tez po odpaleniu i rozgrzaniu silnika kladac szklanke wody na kapie zaworowej czy spadnie ale nie spadla tylko w srodku bylo widac kola zchodzace sie do srodka, taki sam efekt byl i jest na essim MK6 ktory byl w Ułężu... :)
Sam zobaczyl bym czy poduszka pod skrzynia nie jest bebe... nie wiem jak ten essi czy ma 2 poduszki jak nowsze escory czy tez patent jak fiesta...
_________________

 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Lip 2009, 11:19   

Fordon napisał/a:
Darekmk3, tam tez byla lapa poprawiana klejem i to od Darasa... jest pancerna bo przezyla dzowna juz...
Sprawdzalem tez po odpaleniu i rozgrzaniu silnika kladac szklanke wody na kapie zaworowej czy spadnie ale nie spadla tylko w srodku bylo widac kola zchodzace sie do srodka, taki sam efekt byl i jest na essim MK6 ktory byl w Ułężu... :)
Sam zobaczyl bym czy poduszka pod skrzynia nie jest bebe... nie wiem jak ten essi czy ma 2 poduszki jak nowsze escory czy tez patent jak fiesta...


Patent jest identyczny jak fiesta mk2/3 - szyna pod skrzynia z 2 poduchami i jedna poducha z tylu od strony rozrzadu, wzmacnialem klejem tylko ta przy rozrzadzie, te pod skrzynia to orginaly forda, troche pewnie juz przezyly ale naderwane nigdzie nie byly. W sumie te pod skrzynie mam 2 calkiem nowe to moze je podmienie i zobacze czy cos sie zmieni :)
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
PeeN
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lip 2009, 17:27   

Fajne auto :devil:
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 2 Lis 2009, 15:35   

co sie z dziadem dzieje??
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
m3style 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 25
Skąd: Z daleka
Wysłany: 2 Lis 2009, 21:28   

jest gruuuubo :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:25
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: FORD kody lakierów
Dla wszystkich fordów
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 5 30 Wrz 2024, 17:22
JoeMix
Brak nowych postów Przyklejony: Ford 2007 RDS piny we wzmacniaczu
Mafios Car Audio i CB 4 25 Lip 2011, 19:40
burdzyk2
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] FOTA - oferta promocyjna na wybrane części do Ford
trzeci Przed zakupem 0 19 Cze 2012, 21:55
trzeci


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.