Przesunięty przez: Freeman 21 Cze 2014, 20:13 |
[MK4] Wymiana zaworów / ustawianie rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
stasiek49
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 105 Skąd: zawiercie
|
Wysłany: 4 Lis 2007, 13:26
|
|
|
diodalodz, minion procent racji ,nawet kilka kilometrów robi duże szkody |
_________________ stasiek49 |
|
|
|
 |
napus

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Worcester, UK
|
Wysłany: 4 Lis 2007, 14:03
|
|
|
Panowie to eksperyment nie planowałem głowicy tylko ją wyczyściłem założyłem nową uszczelkę teraz właśnie składam i zobaczymy czy coś z tego będzie, powiadomię was za jakieś dwie godz.
Pozdro |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 4 Lis 2007, 15:18
|
|
|
eksperyment ? to masz zamiar tym w ogóle kiedys jeździć jak tak eksperymentujesz? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
dday

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 4 Lis 2007, 15:31
|
|
|
stasiek49 napisał/a: | nawet w kaszlaku planowało się głowice jak miał mieć co najmniej serie |
eee nie noo - bez przesady - w kaszlu to nie jest tak konieczne
ale w każdym innym samochodzie to jednak bardziej trzeba na to zwracać uwagę |
_________________
 |
|
|
|
 |
napus

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Worcester, UK
|
Wysłany: 4 Lis 2007, 18:01
|
|
|
Panowie udało się sam w to nie wierzę odpaliła za pierwszym razem, ma pałera nie bierze wody.
Tylko jest jeden problem: jak jadę i wrzucam na luz wtedy wkręca sie na obroty jak by na 4000 czy to może być źle ustawiony rozrząd ??? |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 4 Lis 2007, 18:23
|
|
|
nie - uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub silniczek krokowy |
_________________
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Lis 2007, 22:12
|
|
|
hm nie ciesz się . bo głowicę się chwali dopiero po 5 tyś km . Mowie ci to po wielu doświadczeniach w tym temacie ze to okres po którym można być na 100 % pewnym że przez najbliższe 50-100 tys km nie bedzie już problemów .
Co do obrotów to wydaje mi się że masz nieszczelności w kolektorze ssącym gdzieś albo coś blokuje zawór bocznikujący powietrza . Wepnij się woltomierzem pod przewody od zaworu bocznikującego i zobacz jak zmienia się napięcie na zaworze . Rosnące napięcie to oznaka że sterownik świadomie otwiera zawór . Czasami poprostu trzeba go rozruszać delikatnie .
Zobacz czy podłączyłeś rurkę od podciśnienia do serwa . |
|
|
|
 |
napus

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Worcester, UK
|
Wysłany: 6 Lis 2007, 17:54
|
|
|
Sprawdziłem silnik krokowy jest ok
Wyczyściłem przepływomierz powietrza
Kolektor jest szczelny - sprawdzałem auto startem
Odpiąłem lambdę na pracującym silniku - nic się nie zmieniło
Zdjąłem klemę minusową
Nie mam już pomysłów |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lis 2007, 20:35
|
|
|
hm dzisiaj troche pojeździłem mk4 i wyższe obroty mogą być tylko wtedy gdy sterownik dostaje sygnał z czujnika drogi i masz wciśnięty pedał sprzęgła . Wniosek jest taki że może masz odpięty czujnik drogi który wychodzi ze skrzyni biegów (3 przewody) . Wepnij się miernikiem pod zawór bocznikujący i zobacz czy faktycznie to sterownik podnosi obroty czy jakaś inny przyczyna jest . |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 6 Lis 2007, 20:45
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Wniosek jest taki że może masz odpięty czujnik drogi który wychodzi ze skrzyni biegów (3 przewody) |
jak chodzi Ci o vss, to nie bedzie tak jak napisales, na pewno nie bedzie podwyzszal obrotow z odpietym vss-em. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
napus

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Worcester, UK
|
Wysłany: 6 Lis 2007, 21:37
|
|
|
jak wciskam sprzęgło to obroty spadają a jak puszczę po chwili to znów wracają do wyższych
odłączyłem przepływomierz powietrza i pojechałem przetestować, wynik jest taki że czasami spadają czasami nie |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 6 Lis 2007, 22:02
|
|
|
przepływomierz musi być podpięty, komp będzie łapał błąd i będzie świrował.
kiedyś testowałem co będzie po odpięciu cpp i raz że nie bardzo reagował na pedał gazu i wieszał obroty jak mu się podobało. ja bym sprawdził jeszcze bypasa (krokowca).
przed remontem też to miałeś? jak stoisz też się tak dzieje? |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
napus

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Worcester, UK
|
Wysłany: 6 Lis 2007, 22:18
|
|
|
przed remontem nie ale wtedy palił tylko na dwa cylindry
jak stoję to tak samo spada z obrotów dopiero po około min. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lis 2007, 22:22
|
|
|
hm jeśli wyelimunujesz już wszelkie kroki to tylko jedyne co zostanie to zaczytanie kodów diagonstycznych . Po odpięciu przepływki silnik chodzi w miarę normalnie tylko latają wolne obroty 1500 -500 i tak w koło po czym się starają nieco ustabilizować do następnej przygazówki . A jak jeździłem z odłączonym czujnikiem drogi to własnie mi cały czas podbijał obroty bo dzisiaj robiłem testy ,ale podwyższał obroty nieznacznie do 1200-1400 . |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 6 Lis 2007, 22:39
|
|
|
diodalodz napisał/a: | A jak jeździłem z odłączonym czujnikiem drogi to własnie mi cały czas podbijał obroty bo dzisiaj robiłem testy ,ale podwyższał obroty nieznacznie do 1200-1400 . |
to u mnie jest zupełnie inaczej, z podłączonym mam obroty na poziomie 1,5-2k zalezy jak mu się przywidzi, z odłączonym 900, oczywiscie wszystko podczas jazdy - co egzemplarz to inaczej...
zczytanie błędów z kompa może faktycznie coś da. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
napus

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Worcester, UK
|
Wysłany: 6 Lis 2007, 23:39
|
|
|
jutro sprubóje rozebrac CPP |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 7 Lis 2007, 08:20
|
|
|
jesli dobrze pamiętam to go nie rozbierzesz, pomierz go a jak będzie coś nie tak to możesz do przeczyścić sposobem opisanym gdzieś na forum |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Lis 2007, 12:31
|
|
|
no dokładnie lepiej pomierzyć niż bezsensownie porowalawalać . Odłączałeś VSS`a na skrzyni ?? Bo tego nie doczytałem czy nadal jest tak samo czy nie po jego odpięciu . |
|
|
|
 |
napus

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Worcester, UK
|
Wysłany: 7 Lis 2007, 15:42
|
|
|
diodalodz jesteś wielki
odłączyłem VSS i silnik znaczą sie zachowywać jak silnik powinien.
Co to oznacza muszę wymienić to czy co ???
Ciągle miga kontrolka od silnika |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Lis 2007, 16:32
|
|
|
to znaczy że trzeba sprawdzić czy w kostce po stronie auta jest zasilanie plus i masa .
3 przewód to sygnał
Sprawdzić wyczyścić wsadzić i obserwować czy się uspokoi . |
|
|
|
 |
|