Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 18:57 |
[MK3] FAQ - Regulacja luzu zaworów w silniku 1,1i oraz 1,3i |
Autor |
Wiadomość |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 24 Paź 2011, 01:13
|
|
|
czy te instrukcje do forda Ka można zastosować w mojej Fiescie Mk4 1999 Endura E 1.3 ?
|
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 24 Paź 2011, 14:25
|
|
|
to ten sam silnik. |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 24 Paź 2011, 19:21
|
|
|
tam pisze ze śrbe regulacyjną można tylko dokrecac..dokrecając zmniejszamy luz zaworu, a wiec gdy luz bedzie za mały, nie wolno odkrecic sruby w celu zwiekszenia luzu, tylko nalezy ja wykrecić i wkrecac do momentu osiagniecia odpowiedniego luzu? wykrecenie calkiem śruby regulacyjnej nie grozi zapadnieciem zaworu albo innczej czesci? |
Ostatnio zmieniony przez DewREW 24 Paź 2011, 21:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Paź 2011, 20:12
|
|
|
Jeśli nie ma mechanicznej kontry to znaczy że jest inna blokada przed odkręcaniem się śruby, odkręcając ją kluczem niszczysz ta blokadę,,, i będzie się samo rozkręcać,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 24 Paź 2011, 21:10
|
|
|
no to należy najpierw powykrecać te śruby a potem przystąpić do wkrecania az do osiągnięcia odpowiedniej szczelini, tak jak pisze w tej instrukcji? bo nie wiele rozumie z tego co napisałes. |
|
|
|
|
piotrek080292
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 26 Sty 2011 Posty: 55 Skąd: Kamienna Góra
|
Wysłany: 19 Mar 2012, 18:55 śruba regulacji luzu
|
|
|
Witam, dzis chciałem wyregulowac zawory i zerwałem łeb jednej srubie. Moze mi ktos napisac jak dokladnie sie ona nazywa? Czy dokupie takie sruby w sklepie? |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Mar 2012, 11:40
|
|
|
Dokupisz. A żeby ja wymienić musisz ściągnąć cała klawiaturę i przekręcić ją na wylot. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Mar 2012, 12:07
|
|
|
Piter napisał/a: | A żeby ja wymienić musisz ściągnąć cała klawiaturę i przekręcić ją na wylot. | :) Pomocne info, mam jedną pękniętą,,, kolejnej regulacji może nie wytrzymać, a kombinowałem jak to wykręcić żeby się potem samo nie wykręcało,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27 Mar 2012, 21:49
|
|
|
dzisiaj ustawilem te zawory tak jak podają odpowiednio 0.3 i 0.2 i pytanie jest nastepujace czy "zle" w cudzyslowie zle bo wg przepisu dobrze, ustawione zawory moga powodowac wibracje samochodu ? mianowicie z rury wydechowej slychac jakby silnik nie rowno pracowal a w środku slychac intensywne wibracje - wszysto sie dzieje na luzie. próbowalem juz z 0.3 na 0.25 dac tez nic, oczywiscie przed ustawianiem zaworow nie bylo czegos podobnego, pytanie czy to moze byc przez zawory czy jakis dziwny zbieg okolicznosci i cos innego siadło |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28 Mar 2012, 07:43
|
|
|
A który jest S a który W wiesz? |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28 Mar 2012, 08:00
|
|
|
Tak, wiem tak jak mowilem z wylotowego z 0.3 próbowalem na 0.25 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Mar 2012, 08:18
|
|
|
Adzi22 napisał/a: | tak jak mowilem z wylotowego z 0.3 próbowalem na 0.25 | A to nie jest droga w jedną stronę? Lepiej jak zawory są za luźno (będzie klepać) niż za ciasno, a jak skręciłeś z 0,3 na 0,25 to jak chcesz cofnąć skoro tam blokada jest? Na ciepłym silniku nie ustawiałeś czasem? Ustawiałeś na mijanie (na oko) czy jednak na znak na kole? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28 Mar 2012, 08:25
|
|
|
Ustawiałem na zimnym moze troche cieplym, na mijaniu cylindrow bez znaku na kole, pozniej sasiad pomagal on naprawia stare auta nie patrzyl na koło tylko poprostu pchal samochod, o jakiej blokadzie mowa ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Mar 2012, 08:34
|
|
|
Zawory ustawia się na zimnym silniku, a nie trochę ciepłym, ustawia się na znaki na kole zamachowym, by rozrząd był w odpowiednim miejscu a nie na oko, jak luźne dźwigienki będą, śruba od zaworu ma blokadę by się nie odkręcała,,, masz o tym napisane kilka postów wyżej, że jak padnie to nie da rady wykręcić tylko trzeba przekręcić na wylot, bo odkręcając niszczy się blokada,,, to że ktoś naprawiał stare samochody to nic nie znaczy, wręcz przeciwnie, często właśnie starzy mechanicy nie ogarniają forda, bo dla nich nieludzkie są wartości i zdarza się ze ustawiają np. jak w Polonezie czy na tzw. żyletki a tego silnik Forda nie toleruje,,, ale to nawiasem wspominam, bo byleś przy tym więc raczej pilnowałeś co i jak,,, sprawdź jeszcze raz luzy, najlepiej poszukaj znaku na kole i sprawdzaj na znaku, (stare silniki maja 2 znaki, Ty możesz mieć tylko jeden bo już zapłonu się nie ustawia, ale znaki powinny być więc przynajmniej 2 cylindry ustawisz w idealnej pozycji) no i trzeba pamiętać ze od połowy silnika zmienia się układ zaworów jak pamiętam,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28 Mar 2012, 08:41
|
|
|
I ustawić nominalnie 0.3 i 0.2 już nie kombinować?, te łapki też nie są w za dobrym stanie i czuć że są troche wyrobione nie równo |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 00:55
|
|
|
sporo czytalem o tych zaworach bo nie moge swoich doprowadzić do porządku, doczytałem się czegoś takiego na temat ich ustawiania - silniki 4E-FE na zimno tylko 4EE na cieplo.. nie mam pojęcia o co chodzi pozostaje mi tylko ustawić na ciepłym |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 01:08
|
|
|
właśnie też nie rozumiem, czemu na ciepłym. Przecież to chyba chodziło o to, że na ciepłym silnik miał mieć zerowy luz, więc po przeliczeniu temperatury i rozszerzalności materiału ustawiało się powiedzmy 0.25 na dolocie i 0.58 na wydechu |
|
|
|
|
kris_gw
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 15 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 16:01
|
|
|
DewREW napisał/a: | tam pisze ze śrbe regulacyjną można tylko dokrecac..dokrecając zmniejszamy luz zaworu, a wiec gdy luz bedzie za mały, nie wolno odkrecic sruby w celu zwiekszenia luzu, tylko nalezy ja wykrecić i wkrecac do momentu osiagniecia odpowiedniego luzu? wykrecenie calkiem śruby regulacyjnej nie grozi zapadnieciem zaworu albo innczej czesci? |
Trochę dziwna ta instrukcja bo skoro nie można podczas regulacji odkręcać śruby regulacyjnej to jakim cudem mam ja wykręcić i regulować od początku. Skoro odkręcanie śruby regulacyjnej powoduje uszkodzenie zabezpieczenia przed odkręceniem to tak na logikę całkowite wykręcenia tym bardziej. Moim zdaniem ta śruba tak ciężko chodzi właśnie po to aby się nie odkręcała i sam fakt, że potrzeba znacznej siły do tego aby ją ruszyć zabezpiecza ją przed przypadkowym odkręceniem pod wpływem wibracji i raczej mało istotne jest to w którą stronę kręci się śrubą podczas regulacji. |
|
|
|
|
|