[MK3] Nie można wykręcić świec |
Autor |
Wiadomość |
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 18 Kwi 2010, 12:07
|
|
|
pucio2 napisał/a: | O czym mówisz? ZAWSZE podaje się rozmiar klucza, a nie wajchy do pokręcenia nim - gdy mówimy o nasadowych, rzecz jasna. |
Chyba Ty nie wiesz o czym mówisz. Możesz mieć nasadkę do świec 16mm na 1/2 cala i na 1/4 cala. Jak tobie to nie robi różnicy to spoko. Ja się nie znam.
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
pucio2
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 114 Skąd: Jaryszki k.Poz.
|
Wysłany: 18 Kwi 2010, 13:36
|
|
|
DziDzia, DziDzia napisał/a: | Możesz mieć nasadkę do świec 16mm na 1/2 cala i na 1/4 cala. Jak tobie to nie robi różnicy to spoko. Ja się nie znam. | Nie bądź aż taki skromny, że się nie znasz; mówimy tu o nasadkach do wykręcenia świec - taką z otworem 1/4 cala byłoby chyba trudnawo użyć właśnie ze względu na tą 1/4-tą... |
_________________ Fiesta forever... |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5650 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Kwi 2010, 13:51
|
|
|
pucio2 napisał/a: | Nie bądź aż taki skromny, że się nie znasz; mówimy tu o nasadkach do wykręcenia świec - taką z otworem 1/4 cala byłoby chyba trudnawo użyć właśnie ze względu na tą 1/4-tą... |
takie też są . A jeśli 1/2 cala miała by być rozmiarem klucza do świec to by bym się zdziwił bo obecnie na rynku panuje taka mnogość kluczy 16mm i 21mm . Zakładam że jak ktoś nie może wykręcić świec to znaczy że próbował i widział jakim kluczem to robił więc pisanie mu że ma użyć klucza 16mm wskazuje że uważam go za idiotę . Ehh ... |
|
|
|
|
pucio2
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 114 Skąd: Jaryszki k.Poz.
|
Wysłany: 18 Kwi 2010, 14:48
|
|
|
diodalodz: diodalodz napisał/a: | więc pisanie mu że ma użyć klucza 16mm wskazuje że uważam go za idiotę . Ehh ... | a jak zatem rozumieć gdy piszesz, że ma użyć nasadki "na 1/2 cala"? Przecież nie każdy (ja także) jest oblatany w "warsztatowym języku technicznym"... :yyy: Akurat z Twojej wiedzy miałem okazję korzystać kilka razy i kwiatków jak "nasadka na 1/2 cala" nie używałeś. Z tego wziął się cały OT i popis Kolegów dotyczący wielkości calowych - vide kilka postów wyżej. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 18 Kwi 2010, 14:56
|
|
|
ja też mechanikiem nie jestem, ale wystarczy jedna wizyta w castoramie czy innym praktikerze żeby się dowiedzieć, że są 2 podstawowe wymiary kluczy nasadowych: 1/2" i 1/4" i że chodzi o długość boku kwadratowego trzpienia mocującego nasadki |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
pucio2
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 114 Skąd: Jaryszki k.Poz.
|
Wysłany: 18 Kwi 2010, 15:33
|
|
|
bidżej: :yyy: W marketach nie bywam, aby się rozstroju nerwowego nie nabawić; nasadki mam takie i "takie" a kwestia powstała po wypowiedzi Moda dioda...Wyjaśnione i tyle na dzisiaj. |
_________________ Fiesta forever... |
|
|
|
|
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 18 Kwi 2010, 19:52
|
|
|
Ja polecam użyć odrdzewiacza Wurth OFF Ice - używałem go przy masakrycznie zapieczonych połączeniach i spisywał się dobrze. Użyj tego co koledzy wyżej pisali - Coca Coli. Co do kluczy to są nasadki na 1/2", 1/4", 3/4", 3/8". Powszechnie stosowane są 1/2 i 1/4 - niemniej więkoszośc calowa wpływa na moim zdanie wytrzymałośc - nie ukręci się ten kwadrat przy większych pracach. |
_________________
|
|
|
|
|
pucio2
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 114 Skąd: Jaryszki k.Poz.
|
Wysłany: 19 Kwi 2010, 13:26
|
|
|
kazio-n: kazio-n napisał/a: | Użyj tego co koledzy wyżej pisali - Coca Coli. | oprócz mnie, proponującego Colę - Koledzy wyżej raczyli pomysł totalnie obśmiać no, bo przecież WD-40 jest na wszystko, łącznie z kacem. |
_________________ Fiesta forever... |
|
|
|
|
Fornal
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2004 Posty: 38 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 19 Kwi 2010, 15:05
|
|
|
Miałem podobny problem, kidyś zostawiłem auto u mechaniora - w takim tam serwisie, żeby mi tulejki powymieniali,a przy okazji poprosiłem, żeby kompresje na cylindrach sprawdzili,jak tylko doszedłem do domu to telefon, że świec za żadne skarby nie idzie ruszyć i że trzeba głowice ściągać. Zabrałem auto, zalełem świece chyba WD- 40, rano odręciłem i było po sprawie. A ten serwis omijam szerokim łukiem. Nie wiem czy wd-40 jest najlepsze, czy cola, czy jeszcze coś innego, ale zalanie odrdzewiaczem i pozostawienie tego tak na noc powinno rozwiązać sprawę. |
_________________ wcześniej mk2 1.6D '84
teraz mk3 1.1i '91 |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Kwi 2010, 15:16
|
|
|
Jak dla mnie to Coca Cola jest bardzo dobra przy połączeniach gwintowanych aluminium ze stalą, jeszcze bardziej przy wystąpieniu kamienia kotłowego. Zaś przy stal/stal na pewno lepsza jest nafta(szczególnie przy zgorzeli) WD40 oczywiście też można stosować |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
miniek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2010 Posty: 31 Skąd: Michałowice
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 08:39
|
|
|
Weźcie to o tych kluczach skasujcie, bo jeszcze ktoś z zewnątrz to przeczyta i się będą na innych forach z nas śmiali. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
pucio2
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 114 Skąd: Jaryszki k.Poz.
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 09:50
|
|
|
jackrzec, jackrzec napisał/a: | Weźcie to o tych kluczach skasujcie, bo jeszcze ktoś z zewnątrz to przeczyta i się będą na innych forach z nas śmia | Dlaczego? Przecież to jest wiedza "wysokich lotów" okazana przez większość... |
_________________ Fiesta forever... |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 19:13
|
|
|
Od kiedy pamiętam jak kupowało się nasadki (kiedys był z tym problem, ale nie ważne), to w sklepie się mówiło np. "potrzebuje 16 na 1/2 cala" i tyle. Wiadomo że to 16, to łeb śruby, a 1/2 cala - rozmiar mocowania tej nasadki. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Mar 2011, 09:56
|
|
|
pytanko mam, jak mi się już jakimś cudem uda wykręcić świece, to mogę na gwint świecy psiknąć smar miedziowy? |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Mar 2011, 10:06
|
|
|
Przecież jak dostanie temperatury to się ugotuje,,, ja zawsze na sucho wkręcam. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Mar 2011, 10:09
|
|
|
do kół się używa i tam też jest wysoka temperatura, dlatego się spytałem |
_________________
|
|
|
|
|
diablo189
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 142 Skąd: Poland
|
Wysłany: 14 Mar 2011, 10:40
|
|
|
matrix-1990, wkrec na smar potem juz nie wykrecisz |
_________________
|
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Mar 2011, 12:48
|
|
|
matrix-1990 napisał/a: | do kół się używa i tam też jest wysoka temperatura, |
Raczej nie taka |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
|