Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, swiece

[MK3] Nie można wykręcić świec
Autor Wiadomość
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 18 Kwi 2010, 12:07   

pucio2 napisał/a:
O czym mówisz? ZAWSZE podaje się rozmiar klucza, a nie wajchy do pokręcenia nim - gdy mówimy o nasadowych, rzecz jasna.

Chyba Ty nie wiesz o czym mówisz. Możesz mieć nasadkę do świec 16mm na 1/2 cala i na 1/4 cala. Jak tobie to nie robi różnicy to spoko. Ja się nie znam.



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 18 Kwi 2010, 13:36   

DziDzia,
DziDzia napisał/a:
Możesz mieć nasadkę do świec 16mm na 1/2 cala i na 1/4 cala. Jak tobie to nie robi różnicy to spoko. Ja się nie znam.
Nie bądź aż taki skromny, że się nie znasz; mówimy tu o nasadkach do wykręcenia świec - taką z otworem 1/4 cala byłoby chyba trudnawo użyć właśnie ze względu na tą 1/4-tą... :9:
_________________
Fiesta forever...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5650
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Kwi 2010, 13:51   

pucio2 napisał/a:
Nie bądź aż taki skromny, że się nie znasz; mówimy tu o nasadkach do wykręcenia świec - taką z otworem 1/4 cala byłoby chyba trudnawo użyć właśnie ze względu na tą 1/4-tą...

takie też są . A jeśli 1/2 cala miała by być rozmiarem klucza do świec to by bym się zdziwił bo obecnie na rynku panuje taka mnogość kluczy 16mm i 21mm . Zakładam że jak ktoś nie może wykręcić świec to znaczy że próbował i widział jakim kluczem to robił więc pisanie mu że ma użyć klucza 16mm wskazuje że uważam go za idiotę . Ehh ...
 
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 18 Kwi 2010, 14:48   

diodalodz:
diodalodz napisał/a:
więc pisanie mu że ma użyć klucza 16mm wskazuje że uważam go za idiotę . Ehh ...
a jak zatem rozumieć gdy piszesz, że ma użyć nasadki "na 1/2 cala"? Przecież nie każdy (ja także) jest oblatany w "warsztatowym języku technicznym"... :yyy: Akurat z Twojej wiedzy miałem okazję korzystać kilka razy i kwiatków jak "nasadka na 1/2 cala" nie używałeś. Z tego wziął się cały OT i popis Kolegów dotyczący wielkości calowych - vide kilka postów wyżej. :yes:
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Kwi 2010, 14:56   

ja też mechanikiem nie jestem, ale wystarczy jedna wizyta w castoramie czy innym praktikerze żeby się dowiedzieć, że są 2 podstawowe wymiary kluczy nasadowych: 1/2" i 1/4" i że chodzi o długość boku kwadratowego trzpienia mocującego nasadki :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 18 Kwi 2010, 15:33   

bidżej: :kaput: :ups: :yyy: :) W marketach nie bywam, aby się rozstroju nerwowego nie nabawić; nasadki mam takie i "takie" a kwestia powstała po wypowiedzi Moda dioda...Wyjaśnione i tyle na dzisiaj.
_________________
Fiesta forever...
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 18 Kwi 2010, 19:52   

Ja polecam użyć odrdzewiacza Wurth OFF Ice - używałem go przy masakrycznie zapieczonych połączeniach i spisywał się dobrze. Użyj tego co koledzy wyżej pisali - Coca Coli. Co do kluczy to są nasadki na 1/2", 1/4", 3/4", 3/8". Powszechnie stosowane są 1/2 i 1/4 - niemniej więkoszośc calowa wpływa na moim zdanie wytrzymałośc - nie ukręci się ten kwadrat przy większych pracach.
_________________
 
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 19 Kwi 2010, 13:26   

kazio-n:
kazio-n napisał/a:
Użyj tego co koledzy wyżej pisali - Coca Coli.
oprócz mnie, proponującego Colę - Koledzy wyżej raczyli pomysł totalnie obśmiać no, bo przecież WD-40 jest na wszystko, łącznie z kacem. :hahaha:
_________________
Fiesta forever...
 
 
Fornal 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2004
Posty: 38
Skąd: Tczew
Wysłany: 19 Kwi 2010, 15:05   

Miałem podobny problem, kidyś zostawiłem auto u mechaniora - w takim tam serwisie, żeby mi tulejki powymieniali,a przy okazji poprosiłem, żeby kompresje na cylindrach sprawdzili,jak tylko doszedłem do domu to telefon, że świec za żadne skarby nie idzie ruszyć i że trzeba głowice ściągać. Zabrałem auto, zalełem świece chyba WD- 40, rano odręciłem i było po sprawie. A ten serwis omijam szerokim łukiem. Nie wiem czy wd-40 jest najlepsze, czy cola, czy jeszcze coś innego, ale zalanie odrdzewiaczem i pozostawienie tego tak na noc powinno rozwiązać sprawę.
_________________
wcześniej mk2 1.6D '84
teraz mk3 1.1i '91
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Kwi 2010, 15:16   

Jak dla mnie to Coca Cola jest bardzo dobra przy połączeniach gwintowanych aluminium ze stalą, jeszcze bardziej przy wystąpieniu kamienia kotłowego. Zaś przy stal/stal na pewno lepsza jest nafta(szczególnie przy zgorzeli) WD40 oczywiście też można stosować
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
miniek 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 31
Skąd: Michałowice
Wysłany: 19 Kwi 2010, 16:26   

WD-40 na około 15godzin i pościło Thx za pomoc
_________________
To co już sie stało nie można odmienić ;( http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47545 [*]

Aprilia RS50 03r
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 20 Kwi 2010, 08:39   

Weźcie to o tych kluczach skasujcie, bo jeszcze ktoś z zewnątrz to przeczyta i się będą na innych forach z nas śmiali.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 20 Kwi 2010, 09:50   

jackrzec,
jackrzec napisał/a:
Weźcie to o tych kluczach skasujcie, bo jeszcze ktoś z zewnątrz to przeczyta i się będą na innych forach z nas śmia
Dlaczego? Przecież to jest wiedza "wysokich lotów" okazana przez większość... :ok:
_________________
Fiesta forever...
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 20 Kwi 2010, 19:13   

Od kiedy pamiętam jak kupowało się nasadki (kiedys był z tym problem, ale nie ważne), to w sklepie się mówiło np. "potrzebuje 16 na 1/2 cala" i tyle. Wiadomo że to 16, to łeb śruby, a 1/2 cala - rozmiar mocowania tej nasadki.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Mar 2011, 09:56   

pytanko mam, jak mi się już jakimś cudem uda wykręcić świece, to mogę na gwint świecy psiknąć smar miedziowy?
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Mar 2011, 10:06   

:9: Przecież jak dostanie temperatury to się ugotuje,,, ja zawsze na sucho wkręcam.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Mar 2011, 10:09   

do kół się używa i tam też jest wysoka temperatura, dlatego się spytałem ;)
_________________
 
 
 
diablo189 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 142
Skąd: Poland
Wysłany: 14 Mar 2011, 10:40   

matrix-1990, wkrec na smar :rotfl: potem juz nie wykrecisz :yes:
_________________

 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Mar 2011, 12:48   

matrix-1990 napisał/a:
do kół się używa i tam też jest wysoka temperatura,

Raczej nie taka :)
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 14 Mar 2011, 14:15   

...a wg mnie najlepszym kluczem do świec jest coś takiego
http://allegro.pl/klucz-n...1478687690.html plus porządny śrubokręt jako dźwignia i nie ma bata.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Link do strony na której można sprawdzić VIN
Freeman Przed zakupem 0 1 Sie 2014, 20:04
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.