Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: czujnik temperatury silnika, endurae, mk4, spalanie

[MK4] Duże spalanie 1,3 endura 60 Km
Autor Wiadomość
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 12 Lis 2009, 22:58   

mariolwo, tak jak ci pisali. Na podstawie wskaźnika paliwa nie ma co, ani nie ma jak obliczać spalania. Zalej pod korek, przejedź 100km, zalej pod korek. Wyjdzie ci spalanie :)

11kuba11 napisał/a:
a ja mam 1,3 zdłąwione do 50 koników i odkąd zacząłem bardzo intensywnie stosować sie do zasad eco drivingu to zuzycie paliwa spadło mi do ok 5-5,5 litra na setkę-i to średnię!!! :yes:
wczesniej brał tak jak piszecie-w granicach 7-8litra i to na oponach 185
teraz mam zimówki 175

kurka, szerokie laćki jak na 1.3 z 50KM :)

mariolwo napisał/a:

Od niedawna jestem właścicielem fiesty 98 r. Flair 1,3 endura 60 KM z oryginalnym przebiegiem 35 Kkm

kurcze, w 11 letnim samochodzie taki znikomy przebieg...cholewka..
 
 
11kuba11 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: kuba
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 128
Skąd: Legnica/Lubin
Wysłany: 13 Lis 2009, 15:42   

na takich kapciach kupiłem:)
a wracając do spalania to jak kupiłem kiescine w tamtym roku to byłem przerażony spalaniem!?! srednio wychodziło powyzej 7 i wogóle nie chciało schodzić!
jak zalewałem 10 litrów i jeździłem tylko po mieście to starczało ledwie na 100km..
dopiero później dotarłem do danyhc ze ten typ tak ma..tylko ze mnie nie stac było zeby tak tankowac i zacząłem szukać o oszczedzaniu-na początku myślałem ze to brednie i ze działa tylko na nowoczesnych konstrukcjach (bo myslą tychniczna silniczek pamieta chyba pierwszą połowe tamtego wieku)
ale w fieście jazda eco eco też działa!
na początku profilaktycznie po djeżdzałem na stacje bo nie chciałem nigdzie w polu stanąć ale odtatnio, i to naprawde przy mieszanej jeździe miasto -trasa zrobiłem ponad 200km na 10litrach :yes:
wiec można-a wcześniej sam bym nie uwieżył
tylko tak jak piszecie: jazda nudna,najlepiej przy zamknietych oknach i bez klimy-tylko nawiewy etc..ale i tak uważam ze warto
pozdr
_________________

 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 13 Lis 2009, 15:47   

11kuba11, dodatkowo byś zyskał kupując węższe opony a nie takie laciochy, poza tym to chyba ciężko ci się kręci kierownicą.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Lis 2009, 17:36   

11kuba11, myślę że deko koloryzujesz - eco driving eco drivingiem, ale w spalanie poniżej 5l/100km w cyklu mieszanym w endurze to jednak nie uwierzę, szczególnie "ostatnio" kiedy jest chłodno i mokro...
niemniej jednak da się sporo oszczędzić na samym stylu jazdy :yes:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
11kuba11 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: kuba
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 128
Skąd: Legnica/Lubin
Wysłany: 14 Lis 2009, 15:02   

bidżej napisał/a:
11kuba11, myślę że deko koloryzujesz - eco driving eco drivingiem, ale w spalanie poniżej 5l/100km w cyklu mieszanym w endurze to jednak nie uwierzę, szczególnie "ostatnio" kiedy jest chłodno i mokro...
niemniej jednak da się sporo oszczędzić na samym stylu jazdy :yes:


sprawdzałem kilka razy( do zdechnięcia) nalewałem 10 litrów wachy V-power racing i jeździłem troche po legnicy, trochę po lubinie i trasa miedzy( około 25 km fajnej drogi..)rezerwa zapałała się w granicach 100-105km i z doswiadczenia liczyłem na to ze jeszcze ok 50 km zrobie..zresztą strzałka paliwomierza choć sama w sobie niedokładna te oststnie litry jeszzce jakos odmierza:)
zroibłem tak na tym paliwie 212km do zdechniecia:)
tylko ze masz racje co do pory roku-to było jezscze zanim musiałem włączać ogrzewanie..może to też zasługa stanu fieściny-wszystkie filtry wymienione, nowy olej ford F 5w30 który rzekomo też obniza zuzycie..zostało przed zima zmienić swiece i wyregulować zawory:)
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Lis 2009, 15:13   

Też stosuje zasady jazdy ekonomiczne (wole taką nazwę) i teraz, jesienią w cyklu mieszanym pali mi około 7 litrów na 100km. Jak jest cieplej to spale 5l na 100 km w cyklu 3/4 trasa 1/4 miasto. :ok:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Lis 2009, 14:29   

3/4 trasy to żadne sprawdzenie, 100km po mieście w korkach swiatłach za elkami "babami"(bez obrazy) i tankowanko to dopiero wiarygodne spalanie auta w mieście
wg mnie kazda zadbana fiescina w trasie jadąc 80-90- km/h spali 5-6l więc żadna rewelacja za to poniżej <7 litrów myśle w mieście to już osiagnięcie i oznaka dobrego kierowcy
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
Ostatnio zmieniony przez pawelo06 17 Lis 2009, 14:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Lis 2009, 14:54   

pawelo06 napisał/a:
wedle zasady leć leć wyprzedzaj i tak na następnych światłach sie spotkamy głupku

:rotfl:
 
 
 
Bochun 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Sie 2012, 19:14   Mk4, 1.3i endura 60KM (44kW) 96r - Duże spalanie w mieście

Pozwolę sobie odświeżyć ten wątek.

trasa (jazda z Vmax= 120km/h, bez zrywów z niewielkimi postojami np. na światłach) - 5,8 do 6,5 l/100km (w zależności od obciążenia) - a więc stosunkowo dobrze.

miasto (jazda z Vmax= 70km/h, korki, światła, krótkie odcinki) - 12,0 do 13 l/100km - a więc bardzo bardzo źle! :głowąwmur:

Panie i Panowie bardzo proszę o pomoc/podpowiedź. Przekopałem naprawdę wiele wątków o spalaniu i nie tylko, ale niestety efekt jest taki, że mam w głowie głównie mętlik.

Mam w planie skorzystać z instruktarzu czyszczenia krokowca (choć ten ewidentnie wygląda na wymieniony w przeciągu ostatniego roku).
Przy procedurze czyszczenia CPP niestety brakuje fotek, a ingerencja wiertarką trochę mnie przeraża, więc tę część chyba sobie odpuszczę.

Spróbujmy zacząć może od faktu, iż wyraźnie mam wrażenie, że obroty jałowe mam zbyt wysokie. Niestety nie posiadam obrotomierza, więc mogę strzelać na słuch...dałbym coś około 1200 obr/min (dla porównania np. gdy zwalniam sprzęgło na 1 biegu i ruszam to obroty są wyraźnie niższe).

Czy w moim modelu da się wyregulować obroty jałowe i jak to zrobić?


W związku, że kilka rzeczy już porobiłem to poniżej w skrócie historia autka:

Posiadam Mk4, 1.3i endura 60KM (44kW) 96r. od kwietnia br.

W ciągu ostatnich 2 miesięcy wymieniłem w nim następujące podzespoły:
- świece (oryginalne motocraft);
- przewody wn (oryginalne motocraft);
- filtr powietrza;
- filtr oleju;
- olej;
- płyn chłodniczy;
- termostat;
- pasek wieloklinowy;

W ciągu ostatnich 2 miesięcy sprawdziłem działanie (teoretycznie ze skutkiem pozytywnym) następujących podzespołów:
- sonda lambda (sprawdzenie poprzez analizę spalin);
- przepływomierz (oczyściłem);
- komputer (podłączenie pod komputer plus reset);
- czujnik VSS (poprzez odłączenie, o ile można mówić o takim sprawdzaniu)

Dzięki powyższym czynnościom udało mi się usunąć następujące usterki:
- spadek obrotów przy dojeździe do skrzyżowania nierzadko ze skutkiem zgaśnięcia silnika;
- nieodgrzewanie silnika (na podstawie wskazań na desce rozdz.);
- spadek mocy przy wysokich biegach;
_________________
...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Sie 2012, 18:49   

spróbuj tego VSS podmienić...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 12 Sie 2012, 23:27   

Sprawdz czujnik temp . płynu pod kolektorem dolotowym .

Pozdrawiam.
 
 
Bochun 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12 Sie 2012, 23:42   

bidżej napisał/a:
spróbuj tego VSS podmienić...


a może go na początek odłączyć i zobaczyć jak wypadnie test spalania? (ma to w ogóle sens?)


limus napisał/a:
Sprawdz czujnik temp . płynu pod kolektorem dolotowym .


postaram się to zrobić, jak tylko odnajdę na forum, gdzie się dokładnie znajduje i jak go można sprawdzić - chyba, że podpowiecie cosik na szybko :ok:


Dodam, jeszcze 2 spostrzeżenia, które być może pomogą w naprowadzeniu na źródło problemu:

    1. odnoszę wyraźne wrażenie, że na zimnym silniku obroty jałowe są dużo niższe (rzekłbym prawidłowe);

    2. nie czuję hamowania silnikiem praktycznie na żadnym z biegów - ponoć to normalne, bo mały silnik i mała bezwładność, ale mi się wydaje, jakby auto jechało ciągle na ssaniu i stąd brak odczucia hamowania;
_________________
...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Sie 2012, 22:16   

nie widzę sensu odpinania i "patrzenia"... a pkt 2 jeszcze bardziej przekonywałby mnie do podmiany VSS chociaż na chwilę :>
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Bochun 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Sie 2012, 08:34   

bidżej napisał/a:
nie widzę sensu odpinania i "patrzenia"... a pkt 2 jeszcze bardziej przekonywałby mnie do podmiany VSS chociaż na chwilę :>


W takim układzie znów pytanko do Was. Czy ktoś z Wrocławia lub okolic miałby do dyspozycji czujnik VSS od tego modelu, użyczył go i pomógł przy podmianie za mniej lub więcej :piwkowanie: ???
_________________
...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;)
 
 
Bochun 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Sie 2012, 11:11   

Panowie poddaje się... przejrzałem sporo tematów na forum, instrukcji z chomika i wujka google i niestety nie znalazłem schematów do mojego silnika (Endura-E 1.3i, 44kW, od roku 96) :głowąwmur: Jest dużo innych, ale w kwestii czujnika temperatury cieczy nieco odbiegają. Np. znalazłem całą książkę o naprawianiu mk4, ale dla silników 1.25 zetec :sad: W jednych czujnik jest w głowicy, w drugich pod kolektorem dolotowym...

Czy ktoś z Was, posiadający lub znający dokładnie w/w model silnika może mi wskazać (najlepiej wspierając się foto) gdzie w nim znajduje się czujnik temperatury cieczy?
Błagam! :kaput:

A może nie mogę go znaleźć bo od góry po prostu go nie widać i trzeba zajrzeć od spodu lub coś zdemontować?
_________________
...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;)
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 14 Sie 2012, 22:22   

Powiem gdzie taki czujnik znajduje się w moim aucie , może u ciebie jest tak samo .
Włóż rękę pod kolektor dolotowy i znajdz przewody elektryczne idące do niego .
Po tych przewodach trafisz do czujnika .
Od góry właściwie go nie widać .

Pozdrawiam.
 
 
Bochun 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Sie 2012, 22:24   

limus napisał/a:
Powiem gdzie taki czujnik znajduje się w moim aucie , może u ciebie jest tak samo .
Włóż rękę pod kolektor dolotowy i znajdz przewody elektryczne idące do niego .
Po tych przewodach trafisz do czujnika .
Od góry właściwie go nie widać .

Pozdrawiam.


Próbowałem zastosować Twoją technikę, ale niestety mam problem z dostępem...

Z prawej strony silnika jestem w stanie wsunąć rękę tak ledwo za nadgarstek.. więc za kolektor nie sięgam :sad:




Z lewej natomiast mógłbym i może wsunąć po sam łokieć by go zgiąć i sięgnąć za ten cholerny kolektor, ale musiałbym się dosłownie położyć na silniku...dziś próbowałem, ale tylko odbiłem sobie brud z wewnętrznej strony maski na twarzy :9:




Próbowałem dojść po przewodach - znalazłem coś takiego...(z tyłu między kolektorem, a podbitką... To jakiś czujnik na rurze idącej wzdłuż kolektora...


By bochunek


Po konsultacji na PW udało mi się ustalić, że to właśnie jest czujnik temperatury płynu w 1.3i 60KM, 96r. z silnikiem endura-e :jupi:
_________________
...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;)
 
 
grucha0707 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Tomek
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27 Sie 2012, 13:16   

Moja mk4 97r , 1.3 benzyna na mieście pali 8,6 litra na 100 km , sprawdzałem w książce od fiesty i według ich tabeli jest to jak najbardziej prawidłowe spalanie , poza miastem pali mi niecałe 7l.
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 22 Wrz 2012, 10:28   

tak BTW, silnik 1.3 Endura-E jest opisany w "Sam naprawiam" do Forda Ka.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Duże spalanie lpg
peugeot40619tdi LPG 0 4 Lis 2017, 22:33
peugeot40619tdi
Brak nowych postów [MK4] 1.4 16V - duże spalanie
pliba Mechanika 12 2 Lis 2011, 07:50
Marcin


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.