Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
21 Cze 2014, 20:12
[MK4] Nieprawidłowa praca silnika 1.25
Autor Wiadomość
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 23 Paź 2009, 12:24   

sorry :-P jakoś nieuważnie czytałem...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 23 Paź 2009, 13:51   

Ja przypuszczam, że to cewki się sypią. Mechanik mi powiedział, że ostatnio miał parę takich przypadków. Niby podłączył mi fieste pod kompa i nie było błędów, a to podobno jedna z diagnoz jeśli się tyczy cewki :fox:
Tragedii nie ma jeśli chodzi o zamienniki:
http://ford-esklep.pl/ind...650&cat_id=1091
http://ford-esklep.pl/ind...905&cat_id=1091
chyba że ktoś woli oryginał:
http://ford-esklep.pl/ind...638&cat_id=1091
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Paź 2009, 15:36   

Mam inną cewkę z poprzedniego silnika, w tygodniu podmienię i zobaczę czy taka podmiana pomoże. Przy okazji zajrzę do świec znowu może coś z nich "wyczytam".
O ewentualnych rezultatach będę informować.
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 27 Paź 2009, 20:49   

i wiemy już coś :fox: ???
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
Michał86 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Paź 2009, 21:57   

no wlasnie bo z niecierpliwoscia sledze temat bo mam to samo...
_________________
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Paź 2009, 22:57   

Michał86 napisał/a:
no wlasnie bo z niecierpliwoscia sledze temat bo mam to samo...

Chciałem Michałowi pożyczyć swoją cewkę do testów ale okazało się że się nieco różnią więc odpuściliśmy sobie. Mi nadal chodzi po głowie, że to może być wina cewki :|
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 28 Paź 2009, 11:40   

Cytat:
Chciałem Michałowi pożyczyć swoją cewkę do testów ale okazało się że się nieco różnią więc odpuściliśmy sobie. Mi nadal chodzi po głowie, że to może być wina cewki :|
No niestety Ford jak zwykle zrobił nam "pod górę" ;-| Po co zrobili 2 rodzaje cewek (więcej?). Mariusz.B wydaje mi się, że trzeba by było podmienić cewkę razem z kablami i by pasowało.
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Paź 2009, 16:34   

Wymieniłem dzisiaj cewkę, przy okazji wyczyściłem szczotką drucianą swiece.
Jak narzazie nie mogę stwierdzić czy to pomogło.

Przy okazji zauważyłem ze mam przetarte przewody od czujnika położenia wału i dwa druty od niego się stykały robiąc zwarcie, zaizolowałem to. Nie wiem czy to mogło mieć wpływ na prace silnika. Na zimnym nadal ma muła. A na ciepłym nie miałem okazji sprawdzić, najwcześniej w poniedziałek będę mógł to sprawdzić.
 
 
Michał86 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Paź 2009, 18:46   

a z zielonej mk6 pasowalaby cewka do mnie zeby sprawdzic? :V:
_________________
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Paź 2009, 21:21   

Michał86 napisał/a:
a z zielonej mk6 pasowalaby cewka do mnie zeby sprawdzic?

Teoretycznie silnik ten sam ale to już Duratec więc pewnie i tak coś zmienili znając forda.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
pazbi
[Usunięty]

Wysłany: 30 Paź 2009, 21:22   

Witam,
miałem ten sam problem. Moja fiesta (Mk4 1,25 zetec) przy odpalaniu na zimnym silniku i dodawaniu gazu dławiła się i szarpała. Po wyjęciu i wyczyszczeniu przepływomierza zaobserwowałem małą poprawę. Z ciekawości sprawdziłem, jak auto chodzi z odłączonym przepływomierzem i o dziwo szarpanie ustało...Może to niewiarygodne, ale jednak skutkuje.
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Paź 2009, 22:36   

pazbi napisał/a:
auto chodzi z odłączonym przepływomierzem i o dziwo szarpanie ustało

U mnie z odpiętym nie było poprawy.
A jak jeździsz z odpiętym przepływomierzem to o ile Ci spalanie wzrosło?
 
 
olo 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 39
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 136
Skąd: Słupsk
Wysłany: 3 Lis 2009, 16:18   

no to p[odpinam sie pod temat bo i mnie dolega tylko ze w 1,4 16V dzisiaj bede kombinowal.

Ps u mnie doszly nowe objawy to znaczy strzelanie w tlumik przy zapalaniu cos mi sie wydaje ze nie dopala na ktorys gar obstawiam ze to wina cewki jak ktos tu wczesniej pisal
_________________
Odśnieżarki
Kosiarki
 
 
 
sebas 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Tarnów
Wysłany: 4 Lis 2009, 09:25   

I ja się podłączam do tematu, wyczyściłem przepływke i krokowca, zmieniłem wszystkie filtry i świece (motocraft), a silnik jak jest zimno nie pracuje, na ciepłym nie ma problemów. Zastanawiam się nad czujnikiem położenia przepustnicy, wiecie jak go można łatwo sprawdzić, bez zakupu i podmiany na nowy??
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Lis 2009, 12:04   

Widze, ze sie duzo osob podpina pod ten temat to i ja nie bede gorszy. Az z ciekawosci sprawdze co sie dzieje wypne przeplywke. :yes:

Sebas. Rzuc okiem tutaj: http://www.motonews.pl/fo...88420&c=45&f=20
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 4 Lis 2009, 17:37   

Ejjjjj co jest z tymi Zetec'ami YAMAHY :fox: U mnie objawia się to na rozgrzanym silniku. Czyli to cewka. Lipa gdy chcę gwałtownie przyspieszyć a ona się zamula i odpuszcza dopiero gdy puszczę gaz, wtedy się "odkorkowuje" i można jechać normalnie ;-( Pół biedy jak się jedzie samemu, ale jak z kimś to wstyd :rotfl: . Tylko nie mam nadal jak sprawdzić tej cewki.
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
Michał86 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Lis 2009, 21:42   

u mnie na zimnym przy ruszaniu musze strzelac ze sprzegla bo inaczej nie chce ruszac a raczej wyglada to jakby nie miala sily ruszac. Czasami jest tez tak ze przy ruszaniu poprostu nic sie nie dzieje, jakbym wciskal gaz i dupa :hammer: na cieplym natomiast nie zawsze ale czesto przy dodaniu gazu zakangurzy i dopiero zaczyna jechac jak powinien (czyli i tak chu... i tak ale przynajmniej nie autobusem :) )
_________________
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151
 
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Lis 2009, 22:24   

Michał86 napisał/a:
u mnie na zimnym przy ruszaniu musze strzelac ze sprzegla bo inaczej nie chce ruszac a raczej wyglada to jakby nie miala sily ruszac. Czasami jest tez tak ze przy ruszaniu poprostu nic sie nie dzieje, jakbym wciskal gaz i dupa

To mam nadal, a dodatkowo dzisiaj jak odpaliłem rano na mrozie i wcisnąłem grzanie przedniej szyby to mi zgasł...
Michał86 napisał/a:
na cieplym natomiast nie zawsze ale czesto przy dodaniu gazu zakangurzy i dopiero zaczyna jechac jak powinien

to ustało po zaizolowaniu czujnika położenia wałku rozrządu i podmianie cewki.
 
 
rad85 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Pomerania
Wysłany: 5 Lis 2009, 09:00   

Mam podobny problem z moją fiestą 1.25 16V. Z rana gdy silnik jest zimny odpala zawsze za drugim razem. Po wyjechaniu na prostą dusi się. Gaz do dechy i zerowe przyśpieszenie. Taki stan zawieszenia trwa przez ok 10-20sekund za nim nie wejdzie w obroty. Wtedy nagle przyśpiesza i mogę już spokojnie jechać. Znalazłem na to w jakimś stopniu sposób. Dodanie większej ilości gazu i późniejsze wrzucenie wyższego biegu. Wtedy szybciej nabiera mocy. Mimo to w dalszym ciągu daleko od prawidłowego działania. Troche to stresujące w momencie gdy za mną pojawia się kilka samochodów a moja fofi grzeje z prędkością 10km/h. Poczatkowo myślałem, że ma to związek ze źle zainstalowanym gazem, ale czytając wątek to chyba nie to.

Z czasem będę musiał to ogarnąć. Dzięki za wszelkie dodatkowe wskazówki w tym wątku.
_________________
Pozdrawiam.
 
 
sebas 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Tarnów
Wysłany: 5 Lis 2009, 09:12   

bukolek dzięki za ten watek. Spróbuje pomierzyć mój czujnik jak nie będzie pracował to biorę się za jego rozbiórkę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Alternator po raz drugi, nieprawidłowa praca
Gość Elektryka 9 9 Cze 2007, 19:30
diodalodz
Brak nowych postów [MK4] Nierównomierna praca silnika 1.25 16V
kalvin Mechanika 8 1 Lip 2011, 19:12
jackrzec


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.