Przesunięty przez: Freeman 21 Cze 2014, 20:12 |
[MK4] Nieprawidłowa praca silnika 1.25 |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 23 Paź 2009, 12:24
|
|
|
sorry jakoś nieuważnie czytałem... |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 23 Paź 2009, 13:51
|
|
|
Ja przypuszczam, że to cewki się sypią. Mechanik mi powiedział, że ostatnio miał parę takich przypadków. Niby podłączył mi fieste pod kompa i nie było błędów, a to podobno jedna z diagnoz jeśli się tyczy cewki
Tragedii nie ma jeśli chodzi o zamienniki:
http://ford-esklep.pl/ind...650&cat_id=1091
http://ford-esklep.pl/ind...905&cat_id=1091
chyba że ktoś woli oryginał:
http://ford-esklep.pl/ind...638&cat_id=1091 |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Paź 2009, 15:36
|
|
|
Mam inną cewkę z poprzedniego silnika, w tygodniu podmienię i zobaczę czy taka podmiana pomoże. Przy okazji zajrzę do świec znowu może coś z nich "wyczytam".
O ewentualnych rezultatach będę informować. |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 27 Paź 2009, 20:49
|
|
|
i wiemy już coś ??? |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
Michał86
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Wiek: 37 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Paź 2009, 22:57
|
|
|
Michał86 napisał/a: | no wlasnie bo z niecierpliwoscia sledze temat bo mam to samo... |
Chciałem Michałowi pożyczyć swoją cewkę do testów ale okazało się że się nieco różnią więc odpuściliśmy sobie. Mi nadal chodzi po głowie, że to może być wina cewki |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 28 Paź 2009, 11:40
|
|
|
Cytat: | Chciałem Michałowi pożyczyć swoją cewkę do testów ale okazało się że się nieco różnią więc odpuściliśmy sobie. Mi nadal chodzi po głowie, że to może być wina cewki | No niestety Ford jak zwykle zrobił nam "pod górę" Po co zrobili 2 rodzaje cewek (więcej?). Mariusz.B wydaje mi się, że trzeba by było podmienić cewkę razem z kablami i by pasowało. |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Paź 2009, 16:34
|
|
|
Wymieniłem dzisiaj cewkę, przy okazji wyczyściłem szczotką drucianą swiece.
Jak narzazie nie mogę stwierdzić czy to pomogło.
Przy okazji zauważyłem ze mam przetarte przewody od czujnika położenia wału i dwa druty od niego się stykały robiąc zwarcie, zaizolowałem to. Nie wiem czy to mogło mieć wpływ na prace silnika. Na zimnym nadal ma muła. A na ciepłym nie miałem okazji sprawdzić, najwcześniej w poniedziałek będę mógł to sprawdzić. |
|
|
|
|
Michał86
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Wiek: 37 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Paź 2009, 21:21
|
|
|
Michał86 napisał/a: | a z zielonej mk6 pasowalaby cewka do mnie zeby sprawdzic? |
Teoretycznie silnik ten sam ale to już Duratec więc pewnie i tak coś zmienili znając forda. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
pazbi [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Paź 2009, 21:22
|
|
|
Witam,
miałem ten sam problem. Moja fiesta (Mk4 1,25 zetec) przy odpalaniu na zimnym silniku i dodawaniu gazu dławiła się i szarpała. Po wyjęciu i wyczyszczeniu przepływomierza zaobserwowałem małą poprawę. Z ciekawości sprawdziłem, jak auto chodzi z odłączonym przepływomierzem i o dziwo szarpanie ustało...Może to niewiarygodne, ale jednak skutkuje. |
|
|
|
|
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Paź 2009, 22:36
|
|
|
pazbi napisał/a: | auto chodzi z odłączonym przepływomierzem i o dziwo szarpanie ustało |
U mnie z odpiętym nie było poprawy.
A jak jeździsz z odpiętym przepływomierzem to o ile Ci spalanie wzrosło? |
|
|
|
|
olo
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 39 Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 136 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 3 Lis 2009, 16:18
|
|
|
no to p[odpinam sie pod temat bo i mnie dolega tylko ze w 1,4 16V dzisiaj bede kombinowal.
Ps u mnie doszly nowe objawy to znaczy strzelanie w tlumik przy zapalaniu cos mi sie wydaje ze nie dopala na ktorys gar obstawiam ze to wina cewki jak ktos tu wczesniej pisal |
_________________ Odśnieżarki
Kosiarki |
|
|
|
|
sebas
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 4 Lis 2009, 09:25
|
|
|
I ja się podłączam do tematu, wyczyściłem przepływke i krokowca, zmieniłem wszystkie filtry i świece (motocraft), a silnik jak jest zimno nie pracuje, na ciepłym nie ma problemów. Zastanawiam się nad czujnikiem położenia przepustnicy, wiecie jak go można łatwo sprawdzić, bez zakupu i podmiany na nowy?? |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Lis 2009, 12:04
|
|
|
Widze, ze sie duzo osob podpina pod ten temat to i ja nie bede gorszy. Az z ciekawosci sprawdze co sie dzieje wypne przeplywke.
Sebas. Rzuc okiem tutaj: http://www.motonews.pl/fo...88420&c=45&f=20 |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 4 Lis 2009, 17:37
|
|
|
Ejjjjj co jest z tymi Zetec'ami YAMAHY U mnie objawia się to na rozgrzanym silniku. Czyli to cewka. Lipa gdy chcę gwałtownie przyspieszyć a ona się zamula i odpuszcza dopiero gdy puszczę gaz, wtedy się "odkorkowuje" i można jechać normalnie Pół biedy jak się jedzie samemu, ale jak z kimś to wstyd . Tylko nie mam nadal jak sprawdzić tej cewki. |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
Michał86
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Wiek: 37 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Lis 2009, 21:42
|
|
|
u mnie na zimnym przy ruszaniu musze strzelac ze sprzegla bo inaczej nie chce ruszac a raczej wyglada to jakby nie miala sily ruszac. Czasami jest tez tak ze przy ruszaniu poprostu nic sie nie dzieje, jakbym wciskal gaz i dupa na cieplym natomiast nie zawsze ale czesto przy dodaniu gazu zakangurzy i dopiero zaczyna jechac jak powinien (czyli i tak chu... i tak ale przynajmniej nie autobusem ) |
_________________ http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 |
|
|
|
|
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Lis 2009, 22:24
|
|
|
Michał86 napisał/a: | u mnie na zimnym przy ruszaniu musze strzelac ze sprzegla bo inaczej nie chce ruszac a raczej wyglada to jakby nie miala sily ruszac. Czasami jest tez tak ze przy ruszaniu poprostu nic sie nie dzieje, jakbym wciskal gaz i dupa |
To mam nadal, a dodatkowo dzisiaj jak odpaliłem rano na mrozie i wcisnąłem grzanie przedniej szyby to mi zgasł...
Michał86 napisał/a: | na cieplym natomiast nie zawsze ale czesto przy dodaniu gazu zakangurzy i dopiero zaczyna jechac jak powinien |
to ustało po zaizolowaniu czujnika położenia wałku rozrządu i podmianie cewki. |
|
|
|
|
rad85
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 8 Skąd: Pomerania
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 09:00
|
|
|
Mam podobny problem z moją fiestą 1.25 16V. Z rana gdy silnik jest zimny odpala zawsze za drugim razem. Po wyjechaniu na prostą dusi się. Gaz do dechy i zerowe przyśpieszenie. Taki stan zawieszenia trwa przez ok 10-20sekund za nim nie wejdzie w obroty. Wtedy nagle przyśpiesza i mogę już spokojnie jechać. Znalazłem na to w jakimś stopniu sposób. Dodanie większej ilości gazu i późniejsze wrzucenie wyższego biegu. Wtedy szybciej nabiera mocy. Mimo to w dalszym ciągu daleko od prawidłowego działania. Troche to stresujące w momencie gdy za mną pojawia się kilka samochodów a moja fofi grzeje z prędkością 10km/h. Poczatkowo myślałem, że ma to związek ze źle zainstalowanym gazem, ale czytając wątek to chyba nie to.
Z czasem będę musiał to ogarnąć. Dzięki za wszelkie dodatkowe wskazówki w tym wątku. |
_________________ Pozdrawiam. |
|
|
|
|
sebas
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 09:12
|
|
|
bukolek dzięki za ten watek. Spróbuje pomierzyć mój czujnik jak nie będzie pracował to biorę się za jego rozbiórkę. |
|
|
|
|
|