Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 19:07 |
[MK3] FAQ - Wymiana przednich łożysk i sworznia wahaczy |
Autor |
Wiadomość |
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 21:59
|
|
|
Temat raczej do hyde. Potwierdzam słowa poprzednika. Zajrzyj sobie na stronę skf i zobacz w jak wielu krajach jest produkowany. |
_________________
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 21:59
|
|
|
a powiedzcie jak montujecie łozyska?
wbijacie młotkami? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 22:31
|
|
|
Najlepiej wbijać na prasie, ja tak robię. wbijając młotkiem można uszkodzić łożysko |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 22:33
|
|
|
nie uszkodzic tylko się napręza i krzywi....
i na prasie się WCISKA |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 22:47
|
|
|
kuba87 napisał/a: | nie uszkodzic tylko się napręza i krzywi.... | rzeczywiście jak sie skrzywi to sie nie uszkodzi
Łożyska plus piach albo młotek to pewna śmierć.
Nawet nie będziesz wiedzieć łożysko szlag trafi i polecisz do rowu. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Paź 2010, 00:49
|
|
|
drzeniow napisał/a: | Nawet nie będziesz wiedzieć łożysko szlag trafi i polecisz do rowu. |
tak a potem się obudzisz . I tak właśnie powstaje chocapic. |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 6 Paź 2010, 01:03
|
|
|
kto tam wie ;]
Niektórzy nawet zdąża się zesrać. Jednak nie liczyłbym na to.
Jak się łożysko rozleci kolo ma sie prawo zablokować lub naturalnie zmienić tor jazdy ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
wwwojtek1
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 41 Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Wyry
|
Wysłany: 6 Paź 2010, 07:17
|
|
|
Łożyska (tzn. bieżnie) były wbijane młotkiem na stole warszatowym, ale przez osobę naprawdę znającą się na rzeczy. Delikatnie, powoli i precyzyjnie. Wcześniej gruntowne mycie benzyną piasty i całego wnętrza bębna. Nowy smar do łożysk, potem kontrola suwmiarką, dokręcanie dynamometrem i za dwa dni ponowna konrtola śruby (udało się delikatnie wyjąć nieszczęsne zasobniki smaru piasty, więc dopiero po drugim dokrecaniu kupię nowe). Nakrętki piasty oczywiście nowe.
Dzieki za odpowiedzi. Zobaczymy, ile pojeżdżą.
A swoją drogą...coś z tą jakością musi być na rzeczy. 3 lata temu miałem do wyboru:
FAG za 73zł
SKF za 90zł
OPTIMAL za 35zł
Zdecydowałem się na wtedy na FAG, a teraz tyle samo zapłaciłem za SKF |
_________________ Ford Focus II 1.6 16V 100KM |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 22:09
|
|
|
JAKOŚĆ:
FAG = SKF
OPTIMAL = KLOCEK Z BUKA |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 22:38
|
|
|
Ja niedawno zmieniałem bębny + oczywiście łożyska. W Focie kupiłem właśnie brazylijskie SKF'y bez rabatu były po prawie 100zł. Jak na razie wszystko gra, koło wydaje 0 dźwięku. |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 22:57
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | JAKOŚĆ:
OPTIMAL = KLOCEK Z BUKA |
potwierdzam |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 23:01
|
|
|
łozysk do piast koł przednich NIGDY nie wbija sie młotkiem !!!!!
bierznie do bębnów mozna ale ostroznie i poprzez stare łozyska
wtedy jest ok.... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
benedykt [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Mar 2011, 13:02
|
|
|
hehe, a o ściągaczu do sprężyn nic panowie nie powiedzieli,
napiera to z góry z taka siłą, że nic sie nie da zrobić....
hehe
teraz autko nie jezdzi a ja jade w poszukiwaniu sciągacza do spreżyn
na rowerze w miasto... hehe
pozdro |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
benedykt [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Mar 2011, 13:12
|
|
|
no dobra... z góry napiera amortyzator z sprężynami z taką siłą nie wpasuje znowu zwrotnicy do wahacza i amortyzatora gornego,
jak panowie to zrobili?
proszę o pomoc. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 30 Mar 2011, 13:34
|
|
|
sposobem. wahacz można lekko dogiąć w dół jakimś kawałkiem rury i wtedy wpasować zwrotnicę z założonym amortyzatorem. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
benedykt [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Mar 2011, 15:00
|
|
|
masz racje, udalo sie, teraz wracam do początku, czyli do odkręcenia śruby kontrowanej na półosi, odkręca się ją normalnie, w prawo?,
nie chce jej zmasakrować, chyba musze wymyśleć jakis sposób na podgrzanie jej...
ciekawe czy w castoramie beda jakies male przenośne palniczki
ps. bidżej, chyba warto jest skasować moje posty aby niepotrzebnie nie robily zamieszania, sorry. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 30 Mar 2011, 15:04
|
|
|
z tego co kojarzę, odkręca się ją "normalnie", jak każdą inną (czyli w lewo w każdym razie przeciwnie do ruchu wskazówek zegara). może być ciężko ją ruszyć, bo w jednym miejscu jest zaklepana.
benedykt napisał/a: | hyba warto jest skasować moje posty aby niepotrzebnie nie robily zamieszania, sorry | póki w postach są sensowne pytania, to nie ma sensu ich usuwać. w końcu to jest temat-FAQ. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
benedykt [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Mar 2011, 13:44
|
|
|
Dobra chłopaki, cóż, natura nie dała mi tego zmysłu mechanicznego, alee...
jakoś sobie rade daje, dzięki mnie przynajmniej dokończycie te FAQ.
Poradziłem sobie ze srubą, mam teraz to:
Pomijając fakt, że moja fura jest z 91 roku,nowe łożyska kupiłem podwójne
a tutaj widać chyba raczej pojedyńcze, powiedzcie mi panowie, w co mam walic?
A,B czy C ? z może inna opcja?
Pozdro i z góry dzięki |
|
|
|
|
|