Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hcs, mk3, spalanie, zuzycie paliwa

[MK3] Duże spalanie - 1.1
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Maj 2012, 13:12   

vegetagt napisał/a:
60km/h + 5ty bieg = obroty rzędu 1500. Wtedy sporo sterowników już podaje paliwo.
A to można z górki jechać na biegu żeby nie było podawane paliwo? chyba tylko jak hamujesz silnikiem,,, innej opcji nie ma,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 4 Maj 2012, 13:26   

JoeMix, no to właśnie o tym pisze, o hamowaniu silnikiem. Które w moim przypadku nie zdaje egzaminu, bo auto zbyt zwalnia i potem co zaoszczędze, to zużyje podczas powrotu do sensownej prędkości.

bidżej, na 5tym biegu zwalniam do ciutke powyżej 50 :)
 
 
dreapheus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 20
Skąd: 3miasto/ Tczew
Wysłany: 10 Cze 2012, 15:47   

Fiesta mk3,5, silnik 1,1i.
Spalanie na trasie w normie 6l/ 100 km. Natomiast w mieście 2 razy więcej- 12l/100km.
Wymienione świece, przewody, sonda, czujniki temperatury, filtr powietrza, wszystko na nowe, robiona kilka razy samoadaptacja. Powyższe czynności tyle pomogły, że wcześniej chlała 14l/100 bez znaczenia czy trasa czy miasto, teraz spadło do powyższych, co wciąż trochę za dużo na miasto..
Brak falujących obrotów czyli krokowiec raczej w normie.
Komp nie wykrył żadnych błędów.
Gdzie jeszcze można szukać przyczyny? Średnie spalanie 60% miasto 40% trasa wychodzi mi ok. 10l/ 100km a przy obecnych cenach benzyny to trochę za dużo. Sprawdzane rzetelnie, lane pod korek.
Proszę o pomoc i wskazówki bardziej doświadczonych gdzie można szukać przyczyny tak wysokiego spalania w mieście.
 
 
cind12 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10 Cze 2012, 16:14   

Może kompresja jest słaba i przez to takie spalanie.
 
 
dreapheus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 20
Skąd: 3miasto/ Tczew
Wysłany: 11 Cze 2012, 12:31   

Raczej odpada, bo nie muli i dobrze przyspiesza, ale dzięki za wskazówkę- sprawdzę.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Cze 2012, 12:54   

dreapheus napisał/a:
bo nie muli i dobrze przyspiesza
i dlatego masz takie duże spalanie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dreapheus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 20
Skąd: 3miasto/ Tczew
Wysłany: 11 Cze 2012, 22:50   

Cytat:
bo nie muli i dobrze przyspiesza

i dlatego masz takie duże spalanie,,,


Ale chodzi o to, że wcale jej nie kręcę, zmiana biegów przy 2,5k obrotów.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Cze 2012, 07:26   

Ja swojej tez nie kręcę,,, ale mam kontrolki,,, jak ruszam i jeżdżę do 90 tak że zapala się czerwona to mam spalanie po mieście rzędu 8-9, jak tak że tylko żółta się świeci to się mieszczę w 7-7,5 a jak unikam nawet zółtej to spalanie jest na poziomie 6, problem że na mnie trąbią i mnie ciągle jacyś narwańcy wyprzedzają bo vmax wtedy na poziomie 70, ale pod ogonem to mam.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dreapheus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 20
Skąd: 3miasto/ Tczew
Wysłany: 12 Cze 2012, 08:19   

Sorry, ale nie czaje metafory.
Drugie auto (punto) pali mi 7l po miescie a jeżdżę tak samo, więc styl jazdy ma się nijak do spalania tutaj.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Cze 2012, 09:37   

Nie ma metafory, suche fakty że rezygnując z dynamicznej jazdy 1,1, można zaoszczędzić nawet i 3 litry na stówkę,,, drugie auto było by dobre do porównania jak by to była Fiesta,,, a nie punto,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dreapheus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 20
Skąd: 3miasto/ Tczew
Wysłany: 20 Lip 2012, 00:17   

Stosując się do polecanego ecodrivingu po mieście, dalej brak zmian (v max. 60km/h zmiana biegów co 10km) Wciąż nie mogę zejść poniżej 12 litrów/100. Dostałem sugestie aby zmienić 15 letnie kable zapłonowe za co zabiorę się w najbliższy weekend. Co może jeszcze mieć wpływ na takie spalanie zakładając że wiele rzeczy poprzednia właścicielka nie wymieniała od 1995 roku- co okazało się prawdą w praktyce (sonda, termostat, oleje, płyny, świece, filtry, czujniki temp wymienione już na nowe- bez zmian). Komputer nie wykazuje żadnych błędów.
Mam uszkodzony ten czujnik w patelni i na wpół wyłamany (ten co ssie powietrze albo znad kolektora albo z zewnątrz)- ma to jakiś znaczny wpływ?
Cytat:

Ostatnio kolega z forum obalił kolejny mit: sondy lambda, czujników i innych badziewi obwinianych teoretycznie za wysokie spalanie - sprawdź ciśnienie paliwa i regulator ciśnienia (to w dużym granatowo-czarnym kołku)

Możesz powiedzieć coś więcej na ten temat? Jak to sprawdzić? Szukałem na forum ale nic nie znalazłem. Zauważyłem, że na luzie w garażu, rozgrzany już silnik, a wtryskiwacz leje duże dawki paliwa.
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 20 Lip 2012, 09:58   

Ciśnienie na wtrysku ustaw na 1 bar i sprawdz czy wtrysk dobrze rozpyla , nie może lać .
Może też spróbuj jeszcze coś , a mianowicie przed jazdą na zimnym silniku uruchom go i niech sobie poklepie na wolnych obrotach do czasu aż będzie widać na wskazniku , że łapie temperaturę .
To długo nie trwa .
Wtedy dopiero jedz .
U mnie spalanie zeszło tym sposobem do poniżej 8 l w mieście .
Na zimnym potrafił się zalewać tyle paliwa dostawał na tym elektronicznym sterowaniu ssaniem .
Sprawdz i zobacz czy to coś pomoże .

Pozdrawiam.
 
 
yazimoo 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 30
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 25
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 20 Lip 2012, 10:05   

Jak wyciągniesz wtryskiwacz to są 2 oringi. Może wartałoby je wymienić. Koszt w sklepie z oringami i tego typu rzeczami to maksymalnie 3zł. Jeśli tak jak mówisz ani kable ani świece od nowości nie wymieniane to jest to też jedna z pierwszych rzeczy które powinieneś zrobić. Nie mówiąc już o zasyfionym oleju.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Lip 2012, 10:11   

dreapheus napisał/a:
Mam uszkodzony ten czujnik w patelni i na wpół wyłamany (ten co ssie powietrze albo znad kolektora albo z zewnątrz)- ma to jakiś znaczny wpływ?
Spory, zależy jakim powietrzem jest zasilany silnik,,,
dreapheus napisał/a:
zmiana biegów co 10km
Czyli przy 40 jesteś już na 4 biegu? Jak nie zapomnę to ta technika się przejadę do domu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 20 Lip 2012, 10:33   

JoeMix napisał/a:
Jak nie zapomnę to ta technika się przejadę do domu,,,


Na gazniku może nie być tak miękko jak na wtrysku .

Pozdrawiam.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Lip 2012, 10:45   

Może i się miękko jedzie, ale coś czuje że będzie się świecić kontrolka nieekonomicznej jazdy lub wręcz przeciążenia silnika,,, a silnik taki sam przecież, tylko inny sposób zasilania.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dreapheus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 20
Skąd: 3miasto/ Tczew
Wysłany: 21 Lip 2012, 15:43   

Cytat:
dreapheus napisał/a:
Mam uszkodzony ten czujnik w patelni i na wpół wyłamany (ten co ssie powietrze albo znad kolektora albo z zewnątrz)- ma to jakiś znaczny wpływ?
Spory, zależy jakim powietrzem jest zasilany silnik,,,
dreapheus napisał/a:
zmiana biegów co 10km
Czyli przy 40 jesteś już na 4 biegu? Jak nie zapomnę to ta technika się przejadę do domu,,,

Jest wyłamana górna połówka tej zatyczki i zablokowany jest w połowie wlotu, nie rusza sie, wygląda jakby w polowie ssal cieple znad kolektora i w polowie zimne z zewnątrz.
Przy 60 jestem na 5 tym i tak co 10, czyli 50 4 ty, 40 3ci etc. Co ciekawe w instrukcji jest nawet że zmiana biegu jest możliwa (przy normalnej pracy silnika) na 3ci juz od 29 km/h 4ty od 43 km/h a 5ty 50.
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 21 Lip 2012, 21:33   

dreapheus

Wątpię aby ssanie zimnego powietrza latem miało jakiś wpływ na wysokie spalanie .
Poza tym w zimnym powietrzu jest więcej tlenu .
Co do tych biegów , to fakt , że na wtrysku motor jest nieco elastyczniejszy niż na gazniku , ale przy tych najniższych obrotach to lepiej tylko po płaskim jechać i za bardzo nie przyśpieszać .
Na niskich obrotach przy dodaniu gazu silnik jest mocno obciążony .
Wtedy lepiej redukować .

Grzejesz nieco motor przed jazdą ?
Sprawdz też czujnik cieczy chłodzącej w kolektorze dolotowym .
To jest istotny element jeżeli chodzi o spalanie .

Pozdrawiam.
 
 
dreapheus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 20
Skąd: 3miasto/ Tczew
Wysłany: 21 Lip 2012, 21:53   

Czujnik wymieniony na nowy jakiś czas temu już.
Spróbuje tej sugestii z grzaniem silnika przed jazdą. Dzięki.
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 21 Lip 2012, 23:50   

dreapheus napisał/a:

Spróbuje tej sugestii z grzaniem silnika przed jazdą. Dzięki.


Myślę , że spalanie spadnie .

Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.