Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 23:04 |
[MK3] FAQ - OBROTOMIERZ , OZNACZENIE I RODZAJE |
Autor |
Wiadomość |
luxeon [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2007, 16:44 [MK3] FAQ - OBROTOMIERZ , OZNACZENIE I RODZAJE
|
|
|
Sporo problemów sprawiają obrotomierze, więc czas na zaprezentowanie rodzajów jakie można spotkać w różnych wersjach fiest (MK3).
1. obrotomierz bez oznaczenia (powyżej 1,6 cm3 zasilanie ZI(gaźnik) lub ZS(diesel), ABS);
2. obrotomierz z oznaczeniem C (powyżej 1,6cm3 zasilanie ZI(gaźnik) lub ZS (diesel), ABS);
3. obrotomierz z oznaczeniem V (do pojemności 1,3 cm3, zasilanie ZI(gaźnik) lub ZS (diesel), ABS);
4. druga strona druk niebieski Numer obudowy: 89FB-10848-BA;
5. obrotomierz z oznaczeniem 1E (do pojemności 1,3cm3, zasilanie ZI(wtrysk) lub ZS (diesel), ABS);
6. druga strona druk zielony;
7. obrotomierz z oznaczeniem 1E (do pojemności 1,3cm3, zasilanie ZI(wtrysk), ABS, AiRBAG);
8. druga strona druk zielony plus płytka ostrzeżenia (ABS, AiRBAG) Numer obudowy: 94FB-10848-BA
|
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 9 Kwi 2007, 17:51
|
|
|
Wszystko pieknie, ale nie wszystko sie sprawdza. Liczniki z oznaczeniem V były także seryjnie przy silniku z wtryskiem (1.3i).
Tutaj na dole jest tez wykaz. Troszke sie rozni, i chyba jest blizszy prawdy. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10 Kwi 2007, 07:47
|
|
|
To jest "temat rzeka"... A wszystko przez brak umiejętności korzystania z wyszukiwarki na forum, bo co dwa miesiące jest to samo... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
beacia_rafal [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Maj 2007, 22:45 jak zamontowac obrotomierz???
|
|
|
mam pytanko w takim razie jak mam fieste 1,1 wtrysk 90 rok to jaki licznik z obrotomierzem potrzebuje zeby bylo ok?? i czy instalacja jest juz puszczona czy musze dorabiac jak tak to w jaki sposob?? |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 8 Maj 2007, 18:45 Re: jak zamontowac obrotomierz???
|
|
|
beacia_rafal napisał/a: | mam pytanko w takim razie jak mam fieste 1,1 wtrysk 90 rok to jaki licznik z obrotomierzem potrzebuje zeby bylo ok?? i czy instalacja jest juz puszczona czy musze dorabiac jak tak to w jaki sposob?? | Obrotek zapewne 1E lub V, instalacji razcej nie ma i trzeba robić. Tu jest napisane jak to zrobić |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
kubasa976
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu
|
Wysłany: 31 Maj 2007, 08:46
|
|
|
a czy jest mozliwosc zamontowanei jednego z tych oborotmierzy do mk3 diesel |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 31 Maj 2007, 16:53
|
|
|
kubasa976 napisał/a: | a czy jest mozliwosc zamontowanei jednego z tych oborotmierzy do mk3 diesel | Tak, ale trzeba przerobić alternator. Też było o tym na forum ze 100 razy, tyko trzeba poszukać. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
palic
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Wiek: 46 Dołączył: 12 Maj 2007 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Lip 2007, 10:12
|
|
|
HEj
U mnie na obrotomierzu jest oznaczenie S - nie znalazłem takiego oznaczenia na listach powyżej - skad to sie wzięło? |
_________________ pozdrawiam
palic |
|
|
|
|
Rafal [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Sty 2008, 22:05
|
|
|
Mam problem z licznikiem. chciałem trochę go zmienić i dokupiłem białe tarcze. Wyciągnąłem cały licznik odczepiłem elektrykę i linkę od prędkościomierza, delikatnie zdjąłem wskazówki i zamontowałem białe nakładki na tarcze. po złożeniu wszystkiego okazało sie ze obrotomierz nie działa;/ a przed cała operacja chodził jak nowy. po delikatnym poprawieniu wskazówki obrotomierz delikatnie podskoczył po włączeniu napięcia.
Ale dalej nie działał;/ co zrobić jak go naprawić? jak potem wykalibrować? tak samo z prędkościomierzem jak go wykalibrować? czy da sie coś wogule z tym zrobić? |
|
|
|
|
kmb
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 150 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Sty 2008, 14:45
|
|
|
a jaki oznaczenie powinno byc w fiescie 1,4 na gaźniku z 89 roku? |
|
|
|
|
amokk [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Sty 2008, 16:09
|
|
|
Bankowo "V" :i:
[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 20:28 ]
Kilka informacji na temat liczników z obrotomierzem
Poniżej licznik z literką V bez kontrolki AIRBAG z rocznika do 1993, tarcze wykonane z blachy
Fabrycznie posiada opornik R7 o oporności 274 kΩ (kiloomów) oraz potencjometr R8 (kolor zielony) o oporności od 0 do 100 kΩ (łączna oporność - 324 kΩ), więc pasuje bankowo do 1.1i (monowtrysk).
Następny licznik z literką 1E z kontrolką AIRBAG z rocznika 1994, jednak tarcze ma jeszcze z blachy zamiast już z plexi
Fabrycznie posiada opornik R7 o oporności 147 kΩ (kiloomów) oraz potencjometr R8 (kolor czerwony) o oporności od 0 do 30 kΩ (łączna oporność - 324 kΩ), więc w 1.1i (monowtrysk) zaniża obroty o połowę.
Ostatni licznik bez oznaczenia z kontrolką AIRBAG z rocznika 1994, tutaj tarcze są już wykonane z plexi
Fabrycznie posiada opornik R7 o oporności 147 kΩ (kiloomów) oraz potencjometr R8 (kolor czerwony) o oporności od 0 do 30 kΩ (łączna oporność - 324 kΩ), więc w 1.1i (monowtrysk) zaniża obroty o połowę.
W wyżej dwu wymienionych licznikach wystarczy wymienić opornik tak, aby łączna oporność wynosiła 324 kΩ, wtedy będzie pasował do 1.1i (monowtrysk).
Każdy kto chce kupić licznik z tarczami z plexi musi wiedzieć, że w rocznikach 1994 były liczniki z tarczami z blachy i z plexi (dodatkowa kontrolka AIRBAG czy wspólna kontrolka "P" i "!" nic nie znaczy).
Natomiast w rocznikach 1995 wszystkie już miały tarcze z plexi.
Wystarczy też spojrzeć na zdjęcia i dostrzec, że jest różnica jaką spowodował błysk aparatu od odbijających się tarcz
Jako ciekawostkę dodam, że w pierwszych dwu licznikach obrotomierz wskazuje obroty już podczas kręcenia, a w trzecim liczniku, tym z plexi, obrotomierz podczas kręcenia jest nieruchomy i dopiero po odpaleniu silnika zaczyna pokazywać obroty (występuje ładny efekt przejścia)
Mam tylko jedno pytanie: do czego jest ten układ (występował tylko w rocznikach od 1994)
|
|
|
|
|
wojtek-54
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: wojtek
Wiek: 46 Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 4 Skąd: działoszyn
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 11:58
|
|
|
witam!a jak mam MK3 z grudnia 1992 i 1,3 i to licznik musi byc z oznaczeniem IE?musze chyba cos przerobic zeby dzialal dobrze?prosze o pomoc.mam zamiar sobie wstawic licznik z obrotomierzem.dzieki za porade! |
_________________ pozdrawiam !wojtek |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 12 Lut 2008, 13:46
|
|
|
amokk napisał/a: | Mam tylko jedno pytanie: do czego jest ten układ (występował tylko w rocznikach od 1994) | Od kontrolki AIRBAGu. To jest swego rodzaju przekaźnik, tylko że zbudowany na tranzystorach, i jeśli dostanie prąd ze sterownika, to dopiero on rozłącza pełne 12V i kontrolka gaśnie. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
sebadelta
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: radom
|
Wysłany: 21 Mar 2008, 22:26
|
|
|
co do tego Mam tylko jedno pytanie: do czego jest ten układ (występował tylko w rocznikach od 1994)
Od kontrolki AIRBAGu. To jest swego rodzaju przekaźnik, tylko że zbudowany na tranzystorach, i jeśli dostanie prąd ze sterownika, to dopiero on rozłącza pełne 12V i kontrolka gaśnie. ja mam tęz pytanie przerobiłem deske z mk4 do mk3 i ta kontrolka od poduszki pali mi się caly czas co musze zr0obić zeby zgasła |
|
|
|
|
wojtek-54
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: wojtek
Wiek: 46 Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 4 Skąd: działoszyn
|
Wysłany: 27 Mar 2008, 12:02
|
|
|
witam!Jeszcze raz prosze o podpowiedz !a jak mam MK3 z grudnia 1992 i 1,3 i to licznik musi byc z oznaczeniem IE?musze chyba cos przerobic zeby dzialal dobrze?prosze o pomoc.mam zamiar sobie wstawic licznik z obrotomierzem.dzieki za porade! |
_________________ pozdrawiam !wojtek |
|
|
|
|
Andrzej_1 [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Kwi 2008, 14:25
|
|
|
Witam.Podepnę się pod temat.Kupiłem ten licznik:
http://www.allegro.pl/ite...fiesta_mk3.html
Ma on oznaczenie 1E.Silnik mam na gaźniku.Co teraz zrobić (z tego co czytam tutaj powinien byc z oznaczeniem V) ?W temacie który założyłem opisałem już problem,powtórzę się jednak że po podłączeniu obrotka do drugiego pinu przy edisie po dodaniu gazu obrotek działa,przy mocniejszej przegazówce wskazówka dochodzi do końca i zostaje po delikatnym puknięciu w licznik opada do zera przy wolnych obrotach.Jakieś sugestie??Z góry dzięki. |
|
|
|
|
Maly Mis [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Cze 2008, 19:34
|
|
|
witam mam problem bo kupilem licznik z obrotomierzem z oznaczeniem C ale zabardzo nie wiem gdzie i jak go podlaczyc do mk3 1.1 moze ma ktos schemat albo moze jakis link z podlaczeniem go pozdrawiam |
|
|
|
|
Andrzej_1 [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Lip 2008, 19:39
|
|
|
Witaj!Nie potrzebujesz żadnego schematu aby podłączyć ten licznik.Cały trik polega na dołożeniu jednego kabla najlepiej ekranowanego.Sprawdź jednak czy nie masz go już w swojej instalacji(Ja miałem przy pierwszej fieścinie i to z roku 1989)Sposób jak podłączyć ten kabelek i gdzie masz na forum. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
|
|
|
|
kubasa976
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu
|
Wysłany: 13 Lip 2008, 19:00
|
|
|
mam obrotek o oznaczeniu EFI a wiec z 1.6, 16V
i chciałym go do diesla załozyc
jak wyjscie z alternatora zrobic wiem ale co dalej
[ Dodano: Wto Lip 15, 2008 22:33 ]
mam jeszcze jedno pytanie czy wyjscie z alternatora oznaczone literą 'W' to wyjscie na obrotomierz
czy musze robic według tego shematu zeby podłoczyc obrotomierz z benzyniaka http://img413.imageshack....=obrotek7sq.jpg |
_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia |
|
|
|
|
|