Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006, 11:09 |
Układ kierowniczy : stukanie przy skręcaniu kierownicą |
Autor |
Wiadomość |
malek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 41 Dołączył: 13 Lut 2005 Posty: 104 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Sie 2005, 16:25 Układ kierowniczy : stukanie przy skręcaniu kierownicą
|
|
|
Od jakiegoś czasu słyszę dziwne pyknięcie(puknięcie) na kierownicy, zaczęło się to w momencie gdy był zatarty krzyżak i kierownica ciężko chodziła. krzyżak jest teraz nasmarowany i kiera chodzi lekko ale pyknięcie pozostało.
Mniej więcej opisałbym to tak: zaczynam skręcać(prostować) koła i przy pierwszym obrocie w daną stronę słychać wyraźne PUK i czuć to też na kierownicy (tak jakby przeskoczyła może trochę więcej?). Czasem puknięcie nie występuje. Problem pojawia się też gdy pokonuję zakręt dość szybko (lub przy wyjściu dodam gazu, dzieje się to chyba tylko na zakręcie w lewą stronę), wtedy słychać jakby kilka szybkich puknięć pod rząd.
Co o tym sądzicie? Podobno to może być drążek kierowniczy... Po otwarciu maski puknięcie jest słyszalne raczej z prawej strony(czyli okolice krzyżaka), ale czy krzyżak mógłby mieć taki objaw? |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 22 Lut 2009, 14:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Sie 2005, 16:36
|
|
|
stawiam na maglownice, a właciwie na wryobiony/wyłamany ząbek w zębatce, sprawdz czy przy tym "pyknieciu" jedno koło nie zostaje w miejscu a drugie sie przesówa. Jeli to jest to o czym mysle to faktycznie bedzie odgłos niejako od krzyzaka (miejsce, lecz to z maglownicy chodzi o zebatki przy slimaku), a to pykniecie poninieneś wyczuc na całej belce skrętnej.
a co do krzyzaka, to stukanie miałbys i w prawo i w lewo, i ... duzy luz na ĸółku, wiec jesli go nie masz to poszukaj w maglu. |
|
|
|
 |
malek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 41 Dołączył: 13 Lut 2005 Posty: 104 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Sie 2005, 17:46
|
|
|
Niby przy puknięciu lewe koło się zatrzymuje.... nie wiem jak prawe, z tym, że problem występuje tez przy kręceniu w prawo, ale zawsze jest to przy pierwszym obrocie kierownicy, później już jest ok. |
|
|
|
 |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Sie 2005, 17:50
|
|
|
hmm, jesli przy pierwszym to nie mam pewnosci ze maglownica, bo to powinno byc przy kazdym obrocie zebatki
Krzyzak nei bedzie mial tu nic wspołnego i ... nadal stawiam na maglownice |
|
|
|
 |
orelek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 45 Dołączył: 27 Wrz 2004 Posty: 29 Skąd: Pajęczno
|
Wysłany: 31 Sie 2005, 22:18
|
|
|
a ja bym postawił na krzyżak, miałem u siebie identyczne objawy.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
salamandra [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Sie 2005, 22:20
|
|
|
U mnie jak był lekki chrobot lub coś przeskakiwało to był to krżyżak, jeśli w obie strony.Otwórz maskę dotknij krzyżaka i poruszaj nim, nie ma prawa się ruszać na boki tzn ma być cały zwarty.Krżyżak oryginalny kosztuje 140, zamiennik 70(poszedł po roku), po regeneracji 50, mozna dokupić sam krżyżak ze środka za 40zł, ale nie da sie bez sprzętu wymienić w większości krzyżaków.Cały krzyżak można samemu wymienić, nie dużo roboty, dwa klucze i młotek do wybicia go jak się zassał. |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 1 Wrz 2005, 08:38
|
|
|
Ej, ej , ej pomalutku. Zanimzaczniesz zajmowac sie maglownica to sprawdz sobie lozyska macpersona. Jesli jedno jest zatarte to przy skrecaniu zamiast calego talerzyka obraca sie sama sprezyna przeskakuja po talerzyku. Daje to dokladnie taki objaw o jakim ty piszesz i rowniez to czuc na kieorwnicy. Popros jakiegos kolege o pomoc - nich on ci kreci kieorwnica a ty lookaj czy aby lozyska przy amortyzatorach pracuja.
Pozdro |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
malek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 41 Dołączył: 13 Lut 2005 Posty: 104 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Wrz 2005, 19:11
|
|
|
W sobotę może będę miał więcej czasu i przyjrzę się temu bliżej... |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2 Wrz 2005, 14:01
|
|
|
hej Qzyn dobrze gada aha mozesz to jeszcze w ten sposob sprawdzic :niech ktos ci kreci kiera aty przyloz reke na macperson mozesz wyczoc taki stok i wtedy to bedzie to pozdro |
|
|
|
 |
maerik

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Wrz 2005, 18:49
|
|
|
A ja mam pykniecie na kierownicy - tak jakby wieloklin przeskakiwal przy maxymalnym skrecie - czemu tak moze ktos wie? Dosc mocno mnie to niepokoi... |
|
|
|
 |
malek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 41 Dołączył: 13 Lut 2005 Posty: 104 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Wrz 2005, 14:24
|
|
|
Hm... no i sprawdziłem te mcpersony, wygląda, że jest ok, teraz mam w ogóle drązki odkręcone i nic nie puka jak się kręci kołami, wygląda więc, że to jednak przekładnia, ale nieobciążona oczywiście nie puka
[ Dodano: Sob Wrz 10, 2005 7:40 pm ]
No i jednak jest to krzyżak, faktycznie ma luz i buja się cały na boki, jak go poprzednio wyjmowałem to tak nie było... 140 za oryginał to jakas normalna cena wszędzie czy można trafić drożej? |
|
|
|
 |
|