Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:19 |
Rozebrany czujnik położenia przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
magmike

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 19 Mar 2005 Posty: 18 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 14 Cze 2005, 16:50 Rozebrany czujnik położenia przepustnicy
|
|
|
Czy ktoś z was rozebrał czujnik położenia przepustnicy, bo ja właśnie to zrobiłem i zastanawia mnie to czy mają tam być dwie takie złotawe półkoliste blaszki czy tylko jedna, jeśli jedna to w takim razie po czym przesuwa sie ta dociskana do tych półkolistych elementów część? |
_________________ Fiesta 1,1 KAT. GFJ 1994 mk3 |
|
|
|
 |
coccolino [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Cze 2005, 18:28
|
|
|
To się wogóle rozbiera :yyy: ??? |
|
|
|
 |
antichoice [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Cze 2005, 20:36
|
|
|
dla chcacego nic trudnego
ja jak rozbieralem swoj to byly dwie takie blaszki sprezyste jedna przesuwala sie po graficie a druga po blaszce z jakiegos metalu
ale juz nie pamietam dokladnie |
|
|
|
 |
vis
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 33 Skąd: Słupca
|
Wysłany: 19 Cze 2005, 12:58
|
|
|
antichoice napisał/a: | dla chcacego nic trudnego
ja jak rozbieralem swoj to byly dwie takie blaszki sprezyste jedna przesuwala sie po graficie a druga po blaszce z jakiegos metalu
ale juz nie pamietam dokladnie |
Tak dokladnie.
Jedna przesuwa sie po blaszce a druga po czrnym graficie ktory sie kruszy. nazywa sie to podwójna rezystencja- czy jakos tak (nie jestem elektronikiem, ale podlapalem text od znajomego speca)
A tak na marginesie, droga jest ta czesc. Nowa ponad 300 pln, a uzywana ok 100 pln. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krajeś82 [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Cze 2005, 11:06
|
|
|
coccolino napisał/a: | To się wogóle rozbiera :yyy: ??? |
Witam!No wlasnie,wyjalem swoj czujnik z powodu skaczacych obrotow.No i ... izolacja zostala mi na palcach.Zaizolowalem i poprawa kolosalna bo nie skacze na obrotkach!A moje pytanie jest nastepujace.Niby wszystko cacy i gra ale czasami potrafi wejsc na obroty i troche potrzymac i za chwile opadnie.Nie wim za co sie zabrac.Czy wyjac sil.krokowy i go przeczyscic czy rozebrac ten czujnik i tam zajrzec?Troche sie obawiam rozbieraz go bo moze juz nie bedzie do zlozenia,tak samo jak ten mechanizm dzwigni wycieraczek i kierunkowskazow?POmozecie,doradzicie? |
|
|
|
 |
coccolino [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Cze 2005, 14:24
|
|
|
krajeś82 napisał/a: | ...POmozecie,doradzicie? |
Przeczytaj sobie wszystkie posty w tym temacie |
|
|
|
 |
ari [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Cze 2005, 19:26
|
|
|
mam proźbe jak by ktos mógł to niech wrzuci foto tego czujnika i gdzie jest on umiejscowiony dzięki wielkie bo ze mnie to lajik i nie chciał bym czegośinnego rozebrać |
|
|
|
 |
krajeś82 [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Cze 2005, 22:27
|
|
|
coccolino napisał/a: | krajeś82 napisał/a: | ...POmozecie,doradzicie? |
Przeczytaj sobie wszystkie posty w tym temacie |
Dzieki
[ Dodano: Sro Cze 22, 2005 21:58 ]
coccolino napisał/a: | krajeś82 napisał/a: | ...POmozecie,doradzicie? |
Przeczytaj sobie wszystkie posty w tym temacie |
Dzieki:) |
|
|
|
 |
magmike

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 19 Mar 2005 Posty: 18 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 24 Cze 2005, 13:52
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi! Kilka dni mnie tutaj nie było ;-) Mówicie czarny grafit, podwójna rezystancja, no i mnie sie to kruszy i obroty wysokie przy zmianie biegów mam, dopiero na luzie po chwili schodzą, a przy uruchamianiu silnika to zawsze mi wyje przez 3 sekundy, czy zimny czy gorący. Może ktoś może poradzić o co chodzi? |
_________________ Fiesta 1,1 KAT. GFJ 1994 mk3 |
|
|
|
 |
mardubik [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Cze 2005, 15:51
|
|
|
pewnie masz uszkodzony czujnik polozenie przepustnicy |
|
|
|
 |
olijacek [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Cze 2005, 14:32
|
|
|
mardubik napisał/a: | pewnie masz uszkodzony czujnik polozenie przepustnicy |
|
|
|
|
 |
magmike

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 19 Mar 2005 Posty: 18 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 27 Cze 2005, 22:10
|
|
|
a może jakiś inny czujnik? może temperatury, który daje sygnał (błędny) żeby obroty były wysokie przy rozruchu? a potem gdy komp sie zorientuje że nie potrzeba tak gazować to je zmniejsza? W środe kończe sesje to zrobie diagnostyke i może mi coś wyjdzie. |
_________________ Fiesta 1,1 KAT. GFJ 1994 mk3 |
|
|
|
 |
vis
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 33 Skąd: Słupca
|
Wysłany: 28 Cze 2005, 14:19
|
|
|
magmike napisał/a: | a może jakiś inny czujnik? |
Tak najprawdopodobniej potencjometr polozenia przepustnicy, jesli chodzi o jego naprawe to polecam:
1. sprawdzic najpierw czy izolacja (koszulka) jest na kablach, czy juz sie skruszyla-zaizolowac i sprawdzic.
2. jesli 1 nie pomaga, zaopatrzyc sie w inny czujnik i nie tracic czasu na jego naprawe-marne szanse na jego regeneracje.
Uwaga:
Uzywany kosztuje od1zł-100zł(raczej sugerowac sie gorna granica), natomiast nowy od 300zł. |
_________________
 |
|
|
|
 |
magmike

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 19 Mar 2005 Posty: 18 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 28 Cze 2005, 17:59
|
|
|
Izolacje na przewodach są ok, jak już pisałem - środek sie kruszy (grafit) więc raczej trzeba kupić nowy. W sklepie z zastępczymi częściami do Forda powiedział mi ok. 300 PLN |
_________________ Fiesta 1,1 KAT. GFJ 1994 mk3 |
|
|
|
 |
vis
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 33 Skąd: Słupca
|
Wysłany: 28 Cze 2005, 18:34
|
|
|
Ja mialem podobny problem z tym czujnikiem, jednak inne objawy niz Ty. Moja fiesta po puszczeniu pedału gazu, spadala do bardzo niskich obrotów po czym powracala do normalnych. I tak reagowala na kazdy dotyk gazu. Pozatym najgorsze bylo uruchamianie zimnego silnika które z kolei trało ok 15 min krecenia rozrusznikiem. Twoje objawy sa takie jakby wogóle czujnika nie rozpoznawał komputer. Sam mozesz sprawdzic odlaczajac kostke od czujnika, i uruchomic silnik. Auto powinno wejsc na duze obroty po czym spasc wolno do normalnych. Akcja staje sie niebezpieczna podczas jazdy, poniewaz jadac takim autem np. w miescie dojezdzajac do skrzyzowania mozna komus wjechach w du**, bo auto trzyma duze obroty i wolno schodzi.
Dodam tylko ze moj czujnik miał uszkodzona sciezke ktora dochodzi do czarnego kruszywa. Natomiast kruszywo bylo cale i zdrowe. Problem naprawy polegał na tym ze niema gdzie sie wlutowac cyna azeby naprawic sciezke. Kombinowalem roznymi klejami przewodzacymi prad, ale nie zdalo egzaminu. Krutko mowiac- stracilem czas i nerwy na to badziewie.
Podiolem decyzje ze nalezy wymienic to cudo na inne.
Zdecydowalem sie na uzywane (nowe za drogie), na szrocie czesc jest rowniez zadko spotykana, a jak juz jest to slono kaza sobie placic. Ja mialem fuksa poznalem faceta ktory mial kolege, ten z kolei mial kuzyna ktory sprowadzal kiedys czesci elektroniczne. Zadzwonilem do człowieka, i powiedział mi ze ma gdzies i musi poszukac. Pojechalem do niego i miał dwie szt. Sprawdzilem i kupilem 2 szt w cenie jednej uzywanej. Jedna zamontowalem, a druga mam w domu (na czarna godzine). Teraz jest wszystko OK. |
_________________
 |
|
|
|
 |
magmike

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 19 Mar 2005 Posty: 18 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 28 Cze 2005, 22:16
|
|
|
Dzięki za odpowiedź! w czwartek robie test diagnostyczny a potem wymiana jak sie wszystko potwierdzi, bo ścieżki grafitowej na długi czas nie uratuję. |
_________________ Fiesta 1,1 KAT. GFJ 1994 mk3 |
|
|
|
 |
dday

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 28 Cze 2005, 22:25
|
|
|
vis napisał/a: | nowy od 300zł. |
nawet od 200zł poszukaj u okolicznych zwykłych elektrykach samochodowych |
_________________
 |
|
|
|
 |
|