|
Problemy z poprawną pracą silnika |
| Autor |
Wiadomość |
Szymonm
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Basic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 26 Dołączył: 22 Lis 2025 Posty: 5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 17 Gru 2025, 17:27 Problemy z poprawną pracą silnika
|
|
|
Witam użytkowników forum. Kilka miesięcy temu kupiłem mk3 1.1 kat 50KM/37kW i borykam się z kilkoma problemami. Na rozgrzanym po gwałtownym dodaniu gazu silnik się dusi na około 1-2 sekundy (praktycznie gaśnie) po czym wkręca się normalnie na obroty. Na zimnym silniku problem nie występuje lecz jest inny. Nie osiąga maksymalnych obrotów w połowie łapie jakby "ogranicznik". Przez pierwsze 3-4 kilometry nie mogę wcisnąć pedału gazu więcej niż 1/3 ponieważ się dusi
W fieście zostało wymienione/zrobione
-wymiana przewodów zapłonowych z świecami
-regulacja luzu zaworowego
-wymiana filtra paliwa
-nowy czujnik położenia przepustnicy
-map sensor wymieniony na inny
-test nieszczelności zadymiarką (wszystko szczelne poza podciśnieniem do serwa hamulcowego, już uszczelnione
Jedyną poszlaką której jeszcze nie sprawdziłem jest sonda (tak mi się wydaje)
Co mógł bym jeszcze sprawdzić/wymienić żeby pozbyć się wyżej wymienionych problemów. Pozdro licze na odpowiedź |
| Ostatnio zmieniony przez Szymonm Dzisiaj 0:52, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5678 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Gru 2025, 21:33
|
|
|
odłącz sondę i zobacz czy się poprawi.
Ale intuicja podpowiada by spradzić ciśnienie paliwa i sam wtryskiwacz. |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 515 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Gru 2025, 08:40
|
|
|
A czy nowy czujnik położenia przepustnicy jest sprawny? jesteś tego pewny? Odłącz i zobacz czy się poprawi.
to samo z map sensorem.
Jak w tym silniku wygląda ODMA?
I popraw to 50km/37kw na 50KM/37kW |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5678 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Gru 2025, 09:49
|
|
|
czujnik położenia przepustnicy może sprawdzić woltomierzem
Wystarczy znaleźć przewód sygnałowy i zobaczyć czy będzie się zmieniać od ok 0,5V do 4,5V przy max wciśnięciu gazu |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 515 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Gru 2025, 10:17
|
|
|
Tak, ale musi to sprawdzić, ja sprawdzam wartość rezystencji, szklana kula nie podpowie. Można też go odłączyć i pojeździć testowo i porównać pracę silnika.
W swojej trochę młodszej podobne objawy dawała wadliwa sonda, po zmianie jest OK. Druga sprawa, też tak było u mnie, pompa paliwa, przy umiarkowanych obrotach czyli obciążeniu dawała radę, mocniej po garach silnik się dławił, szarpał i nie chciał jechać. Po wymianie objawy ustąpiły i znów jest OK. Dobrym wskaźnikiem poprawnej pracy silnika jest wygląd świec/y, wykręć jedną i sprawdź. |
| Ostatnio zmieniony przez damianisko5 19 Gru 2025, 15:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12093 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Gru 2025, 22:41
|
|
|
| Szymonm napisał/a: | | Na rozgrzanym po gwałtownym dodaniu gazu silnik się dusi na około 1-2 sekundy (praktycznie gaśnie) po czym wkręca się normalnie na obroty. | Czy jak powoli wciśniesz gaz to tez jest jakiś zgryz czy w czasie powiedzmy wciskania powoli przez 10s silnik bez problemu rozpędza się do max obrotów bez zająknięcia,,,? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 515 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wczoraj 10:22
|
|
|
| Joe, może Szymon wkrótce odpowie i coś więcej się dowiemy. Jednak śmiem wątpić, NOWI zakładają konta, zadają pytanie/a, bo mają problem, Forum doradza ... a potem już tylko cisza. |
| |
|
|
|
 |
Szymonm
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Basic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 26 Dołączył: 22 Lis 2025 Posty: 5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Dzisiaj 0:51
|
|
|
| Po odłączeniu sondy nie odczułem żadnej różnicy. Największą poprawę powoduje zdjęcie podciśnienia które prowadzi do map sensora, gdy je zdejme wszystkie problemy znikają. Cpp jest sprawny. Po powolnym dodania gazu do końca trwającym ok 3 sekundy wszystko jest ok bez żadnej zawiechy. |
|
|
|
 |
Szymonm
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Basic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 26 Dołączył: 22 Lis 2025 Posty: 5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Dzisiaj 0:54
|
|
|
| JoeMix napisał/a: | | Szymonm napisał/a: | | Na rozgrzanym po gwałtownym dodaniu gazu silnik się dusi na około 1-2 sekundy (praktycznie gaśnie) po czym wkręca się normalnie na obroty. | Czy jak powoli wciśniesz gaz to tez jest jakiś zgryz czy w czasie powiedzmy wciskania powoli przez 10s silnik bez problemu rozpędza się do max obrotów bez zająknięcia,,,? | Problem pojawia się tylko gdy gwałtownie wcisne gaz do spodu. przy powolnym dodawaniu jest ok |
|
|
|
 |
Szymonm
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Basic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 26 Dołączył: 22 Lis 2025 Posty: 5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Dzisiaj 0:56
|
|
|
| damianisko5 napisał/a: | | Dobrym wskaźnikiem poprawnej pracy silnika jest wygląd świec/y, wykręć jedną i sprawdź. | Jutro wykręce jedną, sprawdze i dam znac |
|
|
|
 |
|
|