| 
		Fiesta MK6 1.3 Duratec - problem z odpalaniem | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 blitzpl1  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 06 Lip 2025 Posty: 3 Skąd: Rybnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lip 2025,  17:00   Fiesta MK6 1.3 Duratec - problem z odpalaniem
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć, od niecałych dwóch miesięcy jestem posiadaczem fiesty mk6 1.3 duratec (60KM). Gdzieś w połowie czerwca zaczęły się z nią problemy - po zatrzymaniu na światłach auto zaczęło nierówno pracować na biegu jałowym, pokazał się check i nie było mocy. Po wpięciu komputera, pokazał m.in. wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, wykręciłem pierwszą świecę no i była mokra z płynu chłodniczego. Głowicę zawiozłem do sprawdzenia na szczelność. do planowania i po sprawdzeniu przez warsztat okazało się, że gniazdo zaworowe jest do wymiany. Przy okazji zmieniłem rozrząd, zregenerowałem rozrusznik (nie zawsze bendiks wyskakiwał) i oczywiście wymieniłem świece, kable, cewkę i wcześniejsze wszystkie problemy zniknęły ale pojawił się inny - problemy z odpalaniem. Nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny. Przeważnie są 3 wersje, albo kręci i nie może załapać, albo kręci i w momencie jak zaczyna łapać to czasami muszę mu pomóc lekkim dodaniem gazu, albo trzecia wersja odpala normalnie. W przypadku 1 i 2 wersji jak zapali to chodzi nierówno, tzn. muszę go lekko przegazować (podbić obroty o jakieś 500rpm) albo poczekać jakieś 10-15s i wszystko wraca do normy. Zakręciłem dopływ LPG na test czy gaz nie dostaje się do kolektora i nic to nie zmieniło. Przeczyściłem też wtryskiwacze PB w myjce ultradźwiękowej ale to też nie to. Po przekręceniu kluczyka za każdym razem słychać pompkę. Po remoncie auto (jak już odpali) pracuje i jeździ idealnie - jedynie to odpalanie... Dodam jeszcze, że jak zgaszę samochód i od razu spróbuje go odpalić to pali od strzała. W komputerze zero błędów     . Z góry bardzo dziękuję za wszelkie podpowiedzi co by to mogło być    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 damianisko5  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 502 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lip 2025,  09:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jakie kontrolki świecą się na desce, czy dioda immo świeci poprawnie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 blitzpl1  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 06 Lip 2025 Posty: 3 Skąd: Rybnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lip 2025,  20:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na desce nic się nie świeci - żadnego błędu nie ma. Co do immo to po przekręceniu kluczyka kontrolka świeci przez około 3s i gaśnie więc też ok. Zmierzyłem kompresję czy przypadkiem któryś popychacz się nie zawiesza i na każdym cylindrze jest równo po 12 bar na zimnym silniku    .
 
 
Zapomniałem też wcześniej dodać - jak ściągałem głowicę to okazało się, że termostat jest w środku uszkodzony (ścianka między kanałami była popękana) i wymieniłem go na nowy razem z czujnikiem temperatury - sprawdziłem na zimnym silniku i pokazuje około 20 stopni więc zgadza się.
 
 
Z moich obserwacji z tych kilku dni:
 
Jak uda mi się go odpalić bez dodawania gazu to trzyma 500 obrotów (na zimnym silniku), nierówno chodzi i ma słabą reakcję na gaz. Przeważnie po 10-15s sam zaskoczy i wtedy trzyma około 1200 obrotów ale dalej jest przymulony i muszę go lekko przegazować. 
 
 
Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to krokowiec. Może to być przez niego? Z początku go wykluczyłem bo przez te kilkaset kilometrów które zrobiłem po remoncie nie występuje żadne falowanie obrotów, za wysokie obroty ani gaśnięcie na luzie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 damianisko5  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 502 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Lip 2025,  15:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie wykluczone, że "krokowiec". Pytanie, czy w tym silniku 1.3i/60KM MK6 jest takowy. Net podaje takie info - Silnik krokowy w modelu Ford Fiesta 1.3 MK6 jest umiejscowiony w okolicy przepustnicy. Sprawdź, pokaż foto, daj znać. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 blitzpl1  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 06 Lip 2025 Posty: 3 Skąd: Rybnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2025,  21:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zdjąłem krokowiec, przeczyściłem i niestety nic to nie dało. Znajduje się on pod kolektorem ssącym, nie mam jak dodać zdjęcia bo pokazuje się error     
 
 
Winowajcą okazał się uszkodzony tranzystor bipolarny  / mosfet (zwał jak zwał) IGBT 14CL40 w sterowniku. Po wymianie odpala aż miło   
 
 
Dziękuje za pomoc damianisko5    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jaszczur  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Marcin 
                  Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1126 Skąd: SD (Dąbrowa G) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2025,  23:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | blitzpl1 napisał/a: | 	 		  | tranzystor bipolarny / mosfet (zwał jak zwał) IGBT | 	  
 
 
    
 
Albo bipolarny, albo mosfet, albo igbt    Naraz się nie da, chociaż igbt to taka swoista hybryda.   
 
Internety mówią że 14CL40 to n-mos, ludzie zastępowali go zwykłym irf740, i sterowniki działały.
 
Swoją drogą warto by zgłębić temat - jaka była przyczyna uszkodzenia tego tranzystora. One nie padają ot tak, bo akurat miały taki humor. | 
             
						
				_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 damianisko5  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 502 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Wrz 2025,  07:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | blitzpl1 napisał/a: | 	 		  Zdjąłem krokowiec, przeczyściłem i niestety nic to nie dało. Znajduje się on pod kolektorem ssącym, nie mam jak dodać zdjęcia bo pokazuje się error     
 
 
Winowajcą okazał się uszkodzony tranzystor bipolarny  / mosfet (zwał jak zwał) IGBT 14CL40 w sterowniku. Po wymianie odpala aż miło   
 
 
Dziękuje za pomoc damianisko5    | 	  
 
Drobiazg, nie ma za co, pozdrawiam i powodzenia. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paweldaniel  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`02 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Dołączył: 07 Wrz 2025 Posty: 2 Skąd: Łobez 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Wrz 2025,  12:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam, mam podobny problem ze swoją fiesta , też nie mogę się z tym uporać,po nocy odpala tylko z dodaniem gazu a jak się uda odpalić bez to podobnie jak u ciebie chodzi nie równo i bardzo wolne obroty po chwili zaczyna pracować normalnie i podczas jazdy nie ma żadnych problemów , po zgaszeniu pali od strzała ale jak trochę po stoi do zapali z dodaniem gazu , wymieniłem. Świece, kable mają 10 tys , nie wymieniałem tylko cewki jeszcze, powiedz jak wpadłeś na wymianę tego tranzystora , czy wymieniłeś go sam , jak możesz to prosiłbym o jakieś zdjęcie jego. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paweldaniel  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`02 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Dołączył: 07 Wrz 2025 Posty: 2 Skąd: Łobez 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Wrz 2025,  12:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam, mam podobny problem ze swoją fiesta , też nie mogę się z tym uporać,po nocy odpala tylko z dodaniem gazu a jak się uda odpalić bez to podobnie jak u ciebie chodzi nie równo i bardzo wolne obroty po chwili zaczyna pracować normalnie i podczas jazdy nie ma żadnych problemów , po zgaszeniu pali od strzała ale jak trochę po stoi do zapali z dodaniem gazu , wymieniłem. Świece, kable mają 10 tys , nie wymieniałem tylko cewki jeszcze, powiedz jak wpadłeś na wymianę tego tranzystora , czy wymieniłeś go sam , jak możesz to prosiłbym o jakieś zdjęcie jego | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |