Pasek rozrządu w EcoBosst 998 cm3 - 74kW |
Autor |
Wiadomość |
Sławek 1969
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 17 Maj 2025 Posty: 8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Maj 2025, 22:18
|
|
|
Teraz będzie pewno uwaga do literówki w pierwszym słowie 😂 |
|
|
|
 |
Sławek 1969
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 17 Maj 2025 Posty: 8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Maj 2025, 22:19
|
|
|
Teraz będzie pewno uwaga do literówki w pierwszym słowie 😂, bo przecież trzeba się przyczepić |
|
|
|
 |
Sławek 1969
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 17 Maj 2025 Posty: 8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Maj 2025, 22:22
|
|
|
Teraz czekam na uwagę o "literówce" w pierwszym słowie, bo to jest na forach motoryzacyjnych przecież najważniejsze 👍 |
|
|
|
 |
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 140 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29 Maj 2025, 00:22
|
|
|
Sławek 1969, Przyjmij z kulturą gdy ktoś na coś zwraca uwagę (notabene słusznie) i nie unoś się bo źle to świadczy. W moich wypowiedziach też czasami wkradały się jakieś błędy, ktoś mi tu zwracał uwagę to zastosowałem się, a nie puszyłem pióra. Niech na takich forach będzie chociaż trochę kultury. |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 486 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Jan1
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 03 Lip 2024 Posty: 7 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 27 Cze 2025, 08:26
|
|
|
Obiecałem, że jak dożyję, to zdam relację o wymianie paska rozrządu w mojej Fieście MK8 2017 z silnikiem EcoBoost 998 cm3 - 74 kW. Przebieg to 139 000 bez wymiany paska.
Z uwagi na spodziewaną w niedługim czasie podróż w trakcie której zamierzam przejechać kilka tysięcy kilometrów poza granicami Polski, postanowiłem zmienić zdanie i nie ryzykować dalszej jazdy bez wymiany paska rozrządu (i innych elementów, które zaleca się wymieniać przy tej okazji).
Dzisiaj mogłem już zrobić zdjęcia jak wygląda silnik w rejonie paska rozrządu po przejechaniu 139 000 kilometrów z fabrycznie zamontowanym paskiem. Dodam, że silnik ten średnio co 10 000 km przebiegu, miał wymieniany olej i oczywiście filtr oleju (zgodne ze specyfikacją Forda).
Teraz już wiem, jak wygląda sitko smoka zasysania oleju, bo jak amatorsko oceniam, to stan jego przytkania zasadniczo decyduje czy silnik będzie miał ciśnienie oleju. Na zdjęciu sitka smoka widać, że jest on zatkany tak w około 50% .
Paski w zasadzie mogłyby pracować jeszcze długo, oczywiście oddając stopniowo mikroelementy do oleju. Żadnych „rzucających się w oczy” uszkodzeń na paskach nie widać.
Po co ja to piszę?
Ano po to, aby ci co mają oryginalne fabrycznie zamontowane paski i dbają o zalecane przez forda wymiany oleju i filtra oleju wiedzieli, że można na oryginałach jechać co najmniej 139 000 kilometrów. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.