Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Ford Fiesta 1.4S
Autor Wiadomość
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Gru 2023, 22:39   

Końcówka roku i bez wątpienia już czas gdy Fiesta nie wyjeżdża na drogi przez wzgląd słabej pogody. Ale... nie jest tak, że zapanowała totalna hibernacja. Zapragnąłem polepszyć kilka kwestii z mojej Fieście. Zabawiłem się w tapicera. Efekt taki że umocowałem poprawnie siedzisko tylnej kanapy (wcześniej nie było w żaden sposób przytwierdzone), ale wcześniej dokonałem poprawki tapicerskiej. Materiał odspoił się od gąbki i coraz mniej estetycznie prezentował się tracąc np charakterystyczne przetłoczenia. A to są takie smaczki przez które znika urok jeśli ich zabraknie.
Myślę, że wyszło naprawdę dobrze jak na pierwsze zmierzenie się w tej materii. Szalenie zależało mi na zachowaniu istniejącej tkaniny będącej wciąż w dobrym stanie. Obecnie usługi tapicerskie nie należą do tanich, więc tu mój sukces odczuwam podwójnie. Kto wie, może ośmieli mnie to do zmierzenia się z przednim oparciem fotela. Tu już w grę wchodziła by totalna wymiana materiału, który zresztą mam już w swoich tajemnych zbiorach. Krzepiące, że Fiesta pomału ale pięknieje. Mechanicznie jest topka i to także pozwala mi zamknąć ten rok w bardzo dobrych nastrojach.

Siedzisko po poprawkach

siedzisko po poprawkach cz.2


poprawne umocowanie siedziska
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 279
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Gru 2023, 22:39   

Ładnie, ładnie :brawo: Tylko podziwiać za upór, chęci, umiejętności i efekt końcowy. Mało kto by się tego podjął. To masz już szlak przetarty. Może faktycznie jednak zdecydujesz się żeby i te oparcie fotela kierowcy zrobić także we własnym zakresie???
_________________
Obecna flota Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
Profil Facebook
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Mar 2024, 00:10   

Ano tak, zdecydowałem się podjąć próbę renowacji fotela kierowcy we własnych zakresie. Mam nadzieję, że wzorem tylnej kanapy uda się uzyskać zadowalający mnie efekt.
Rozbiórka fotela kierowcy
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 25
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 143
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 29 Mar 2024, 10:33   

Powodzenia, mnie czeka kpl renowacja foteli przednich z pumy u siebie, ale raczej tego się już sam nie podejmę 😅
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Mar 2024, 10:57   

Powiem tyle. Nie święci garnki lepią. Chociaż przyznam, że trzeba mieć trochę pojęcia, samozaparcia i cierpliwości. Ten kto doświadczy robót tapicerskich będzie też wiedzieć dlaczego za te usługi płaci się takie a nie inne kwoty.
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Cze 2024, 23:22   

Po zabiegu. Pierwsze szlify w kwestii tapicerstwa zebrane. Wyszło to całkiem dobrze zwłaszcza biorąc pod uwagę brak wcześniejszego doświadczenia w tej materii. Mam oczywiście kilka uwag, kilka detali które obecnie wiem już jak lepiej wykonać. Ale generalnie siedzisko trzyma fason i rokuje na długą żywotność, gdyż zostało to wcześniej bardzo dobrze przygotowane, precyzyjnie sklejone oraz zabezpieczone przez dobę na czas schnięcia. Miło teraz zasiąść na tym fotelu i czuć większą pewność podczas prowadzenia Fiesty (wcześniej materiał już totalnie przestał się trzymać i wychodził spod plastikowej obudowy fotela). Myślę, że resztę tapicerki też wykonam w Fieście osobiście w odpowiednim czasie. Tym bardziej, że zdobyte teraz doświadczenie zaowocuje przy kolejnych pracach tego typu.
W kwestii kompletowania detali właściwych dla tej wersji udało się dostać komplet nowych kołpaków. A więc kolejne cudo wydawało by się nie do dostania. Cały czas utwierdzam się, że nie ma rzeczy niemożliwych.
W końcu dostałem też antenę, także jest już na swoim miejscu i nie rzuca się w oczy żaden brak.
Gąbka fotela kierowcy podczas przygotowania

Proces klejenia i zabezpieczenia wszelkich pachwin na czas schnięcia kleju

Siedzisko po zabiegach na swoim miejscu
Siedzisko na gotowo

Seria nowych kołpaków do wersji S
Wymieniona antena
W towarzystwie raźniej, obecnie rzadki widok parkingowy
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1121
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 9 Cze 2024, 19:16   

Na ostatnim zdjęciu - piękności!
Siedziska też niczego sobie Ci wyszły. :) Ja nie mam za chiny cierpliwości do takich rzeczy.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Cze 2024, 20:47   

Jaszczur, Dzięki, starałem się jak mogłem. Póki co jedno siedzisko przednie i wcześniej siedzisko kanapy ale o tym pisałem. Pole do poprawy jeszcze istnieje ale jest bez porównania milej dla oka i nie tylko.
Cieszą takie obrazki choć druga Fiesta to akurat przybyła w gościnę do mnie. Co nie zmienia faktu, że radują oczy gdy takie dwie stoją bok w bok i jakby nie patrzeć z dwóch skrajnych biegunów produkcji tej generacji. 1996 VS 1989.
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Sie 2024, 00:06   

No i doczekałem tych dni gdy stała się możliwa wyprawa Fiestą przez całą przekątną Polski, kawałek Słowacji i Ukrainy. Był to duży test dla samochodu w przeróżnych warunkach atmosferycznych. Najbardziej zapamiętam jazde w ukropie 35° na Słowacji. To co tutaj potęguje doznanie gorąca to czarny kolor karoserii oraz brak szyb atermicznych. Właściwie już jazda w temperaturach>25° jest pewnym wyzwaniem na długą metę przy bezpośrednim padaniu promieni słonecznych. Ale na samochód nie mam prawa narzekać. Cała włożona mozolna praca począwszy od remontu kapitalnego silnika dziś odpłaca się tym, że ten egzemplarz jest bardzo pewnym kompanem tych odległych podróży. W kwestii silnikowej muszę dodać, że Fiesta nie zużyła ani grama oleju mimo zróżnicowanych cykli jazdy. Ponadto potrafi naprawdę szybko mknąć, rozpędzać się i nie zużywać przy tym dużych ilości paliwa. Także praca włożona w regenerację gaźnika ma tu swój udział dopełniający. Pojawiały się jakieś drobne mankamenty w miarę przyrostu kilometrów, ale to pokłosie tego iż ostatnie lata więcej stała niż jeździła. To takie choroby wieku dziecięcego. Jakiś niekontakt w elektryce itp. ale nigdy nie rzutujący na unieruchomienie Fiesty i łatwy do usunięcia.
Pewne obserwacje nasunęły się same. Choćby to, że Fiesta najlepiej dla osiągów i ekonomiki jeździ na ukraińskiej benzynie. Pod tym względem mogę powiedzieć, że u nas w kraju jest obecnie wyrób benzynopodobny jeśli chodzi o dostępną PB95. Do jazdy po kraju możliwa jedyna bezpieczna alternatywa dla takiego typu Fiesty o zasilaniu gaźnikowym to PB98 i taką też tu tylko stosuję. Ale po wschodniej stronie granicy i tak miałem nieodparte wrażenie jakby Fiesta złapała drugi oddech. A choćby wyniki średniego zużycia paliwa to potwierdzają.
Podsumowując był to owocny wyjazd, mogłem zbadać samochód na dłuższym dystansie, czy włożony wysiłek przyniósł oczekiwane rezultaty. Dzięki temu też będę bardziej przygotowany na kolejny wyjazd który niebawem.

Fiesta na trasie

Na ukraińskim rewirze

Przy witaczu Worochty (Ukraina Zakarpacie)

Kolejne kilometry ukraińskich dróg
Ostatnio zmieniony przez SCHWARZ 1.4S 23 Sty 2025, 20:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1121
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 5 Sie 2024, 12:43   

Piękności :)
Ja na Twoim miejscu w obecnych realiach bałbym się nią jeździć po Ukrainie. Nie tylko ze względu na samochód, ale ogólnie.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Sie 2024, 00:54   

Jaszczur, Tu się nie ma co bać tylko pakować bagażnik i ruszać w świat bo lato ucieka. A z wypraw przywozić zawsze plecak pełen wspomnień. No i wyłączyć mass media bo nieźle potrafią wypaczać faktyczny obraz i to co się dzieje. Owszem jest tam stan wojny, doświadczyłem tego w kilku aspektach. Ale nie jest tak jak ogół ma wyobrażenie i wiele źródeł szukających atencji podaje czyli, że zaraz za miedzą tłuką haubice. Daleki byłem od eksploracji linii frontowych. Istnieją w tym kraju miejsca, które są wciąż oazą spokoju i takie sobie zawsze cenię. Od czasu do czasu tylko chwilowo niepokojone przerwą w dostawie prądu. Na pewno nie podejmował bym ryzyka własnego zdrowia czy narażania na szwank samochodu gdyby takie czytelne przesłanki istniały. Prędzej w patologicznym Szczecinie po zmroku by mi się coś mogło stać niż tu. To dość wymowne. Na tą chwilę przygotowuję się do kolejnego wyjazdu także tą przedstawianą Fiestą, która będzie jeszcze lepiej uszykowana do połykania kolejnych kilometrów. Frajdę daje już ogromną.
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 25
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 143
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 6 Sie 2024, 07:16   

Jako człowiek który mieszka w linii prostej od Ukrainy może 10kilometrów potwierdzę twoje słowa, jest tu spokojnie i nic się za granicą nie dzieje, bardziej Ukraince ciągną luksusowe auta przyjeżdżają rabować biedronki z całej żywności niż przejmować się wojną, wojna jest dalej a nie tuż za granicą (chociaż jak pierdyknely bomby zaraz z początku wojny przy granicy to czułem te trzęsące się okna)
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Sie 2024, 00:10   

Puentując nie ma się co bać pod warunkiem, że nie zapuszczamy się za bardzo w głąb terytorium. Ja się tu dobrze czuję, mam swój azyl więc jak tylko będą możliwości przemieszczania się jak teraz to będę tu dalej przyjeżdżać.
Obecnie w Fieście przygotowuję kilka poprawek, kilka elementów wymienię jako że udało mi się jakiś czas temu dostać ciekawe ciężko już dostępne części. Wśród nich jest na pewno nowa oryginalna poduszka silnika. W Fieście jest już trochę wypracowana, a taka nowa na pewno zapewni odpowiednią trwałość na kolejne długie lata eksploatacji.

Fiesta wierna zdobywczyni
Nowa OE poduszka silnika
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 279
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Sie 2024, 11:33   

O i to są wyprawy. Zapadające w pamięci, niezwykłe i przenoszące w czasie. Miło zobaczyć, że część mojego wkładu w ten egzemplarz odpłaca się i ta Fiesta bez problemów odwiedza takie dalekie rubieże. Życzę by ten egzemplarz przynosił taką nieustającą radość z posiadania i obcowania z nim i jak największej ilości różnych podróży małych i dużych.
_________________
Obecna flota Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
Profil Facebook
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Sty 2025, 19:26   

Zima zimą ale trzeba działać dalej by eliminować coraz mniej liczne niedoskonałości i przygotowywać Fiestę na letnie wyjazdy.Tym razem na tapecie oryginalne radio, które powodowało pewne felery jak zakłócenia przy dłuższym działaniu, problemy ze zmianą poziomu głośności oraz przepalone podświetlenie panelu. Ze wszystkim udało się uporać, radio funkcjonuje tak jak powinno. Pięknie w nim można wszystko zdemontować i przywrócić do poziomu sprzed występowania przypadłości. Wpisuje się w to jak ten samochód jest skonstruowany, a więc prostota zapewniająca długowieczność.
Oczywiście taki czas zastoju jaki obecnie przynosi zima to świetny czas na uzupełnianie zapasów garażowych. I tak regularnie coś przybywa. Ostatnio siłownik klapy (ten ciężej dostępny dla wersji sprzed '93 czyli na jednym siłowniku) oraz zestaw do regeneracji przekładni kierowniczej. Rzecz jasna wszystko oryginalne bo w takim duchu jest ten egzemplarz utrzymywany.

Demontaż oryginalnego radia

Demontaż panelu czołowego radia

Demontaż płyty w obwodami celem pozbycia się zimnych lutów

Radio na swoim miejscu po wszystkich zabiegach

Radio cieszące pełną funkcjonalnością

Nowy siłownik klapy bagażnika

Zestaw do regeneracji przekładni kierowniczej bez wspomagania
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 279
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Sty 2025, 23:03   

Nic tylko wyciągnąć stare kasety z szafy, odpalić coś z tamtej epoki jak choćby Modern Talking i ruszyć w trasę👌
P.S. ten zestaw do regeneracji maglownicy bardzo ciekawa okazja.
_________________
Obecna flota Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
Profil Facebook
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Sty 2025, 20:41   

Zapraszam zatem na przejażdżkę wiosną w takich rytmach z kasety. Co do zestawu naprawczego to faktycznie okazja. Kosztował niewiele, jedynie plafon pod krzyżak (oznaczony nr9 na zdjęciu)jest połamany. Ale to można bez problemu zdemontować ze starej przekładni i przełożyć. Ponad to na szrocie kiedyś taki zdemontowalem także mam w razie co. Reszta zestawu jest cała i niezwykle cenna. Bardzo rzadko można coś takiego zdobyć.

Rysunek złożeniowy przekładni kierowniczej
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Kwi 2025, 17:00   

Iście wiosenna i sprzyjająca aura pozwoliła na pierwsze przejażdżki w tym roku. Oczywiście poczyniłem już kilka prac konserwacyjnych jak co roku. Zaimpregnowane wszystkie zewnętrze elementy plastikowe co by zabezpieczyć przed coraz silniej operującymi promieniami UV. Wymiany doczekały się elastyczne przewody paliwowe pomiędzy gaźnikiem, a mechaniczną pompą paliwową. Zaczęły one zdradzać pierwsze nieszczelności po lekkim odgięciu. Regularna kontrola pozwala trzymać rękę na pulsie i uniknąć przykrych sytuacji. Samochód raduje tym do jakiego stanu technicznego został doprowadzony, śmiało można w losowym momencie ruszyć i przejechać bezproblemowo tysiące kilometrów. W prostocie siła.
Niebawem dalsze wyjazdy ale o tym już w kolejnych wpisach.

Widoczna nieszczelność przewodu paliwowego

zdjęte przewody paliwowe z mechanicznej pompy paliwa

Zdemontowana pompa paliwa

Dorabianie uszczelek pod przylgnię pompy paliwa

Wszystko działa jak powinno

Akcja pielęgnacja po zimowej stagnacji

Impregnacja zewnętrznych elementów plastikowych oraz gumowych

Fiesta gotowa na sezon
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Kwi 2025, 19:39   

Odświeżania Fiesty ciąg dalszy. Po bardzo długich poszukiwaniach udało się zakupić, ściągnąć i zamontować fabrycznie nową OE jedną z dwóch dostępnych na cały stary kontynent pomp paliwa. Pompa jest oczywiście mechaniczna (przeponowa) jak to w układach o zasilaniu gaźnikowym. Przepięknie działa choć stara była w bardzo dobrej kondycji. Została ona zapełniona benzyną by nie ulegała degradacji na sucho i została odstawiona do hibernacji. Takie nietuzinkowe części mogą się jeszcze przydać, nawet zdobyć używane jest dziś wyzwanie.
Do montażu zostały dorobione uszczelki i wyszło to pięknie. Wszystko pewnie i szczelnie skręcone. Pierwszy dalszy wyjazd już niebawem. Z tymi poprawkami które zagościły przez ostatnie miesiące będzie niezmiernie miło wyruszyć i czerpać radość z tak kompletnego i pewnie działającego samochodu.

Nowa pompa VS stara
Pompy od strony wyjść/wejść przewodów paliwowych
Nowa pompa
Cechy potwierdzające oryginalne pochodzenie pompy
Rzut oka na przebłyskujące dziewicze wnętrzności pompy
Wylot na zasilanie gaźnika
Proces dorabiana uszczelek
Gotowe uszczelki
Pasowanie uszczelek
Pasowanie uszczelek na bakielitowej podstawie dystansującej pompę
Scalenie pompy
Pompa zmontowana na gotowo
Potwierdzenie poprawnego funkcjonowania
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Kwi 2025, 23:21   

to nie dystans tylko izolator termiczny, by nie podgrzewać paliwa. Wysoka temperatura paliwa powoduje zamianę w pary i pompa traci wydajność.
Ten kruciec z wąską dziurką to jest raczej powrót do baku.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: FORD kody lakierów
Dla wszystkich fordów
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 5 30 Wrz 2024, 17:22
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.