
|
1.0 PB , 100 KM , automat - spalanie |
Autor |
Wiadomość |
BRUNNER
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Brunner
Dołączył: 07 Lut 2019 Posty: 69 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Kwi 2019, 08:47
|
|
|
msky napisał/a: | [quote=
Najbardziej śmieszą mnie "warszawiacy od 2 lat", którzy znają miasto jak swoją kieszeń, a stoją w korkach Stąd mają wysokie spalanie
Brunner - samochodu trzeba się nauczyć, ale też warto mieć z niego radochę.
A i błagam, nie "lepikuj" auta! Raz, że śmierdzi, dwa - po co drugi właściciel ma mieć dobre auto... |
W Warszawię jeżdżę od zawsze. Po prostu nie da się czasem korków ominąć. Zupełnie niepotrzebne te wycieczki "kto gdzie mieszka".
Do pracy mam 10 kilometrów. Do pierwszego korka... 200 metrów...
Ja te dywagacje o spalaniu traktuję naprawdę jako "z ciekawości". Zasadniczo wali mnie to. Może palić i 15 litrów jeżeli jest z tego efekt.
A ja właśnie zmieniłem opony na letnie, niskoprofilowe. I dopiero zaczynam czuć potencjał tego samochodu... Drżyjcie zakrętasy! |
|
|
|
 |
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 13 Kwi 2019, 17:34
|
|
|
Za dużo spiny macie i tyle.
Ja podatki płacę w Warszawie nie w Otwocku
Nadal uważam, że w korkach trzeba umieć jeździć.
Co do ASO, to fakt dwa razy auto było na serwisie cały dzień, straciłem 30 minut z życia.
Na szczęście wykryli przyczynę i wymienili uszkodzone części.
W piątek miałem okazje przejechać się nową toyotą corollą z silnikiem 2.0 hybrid - nie urywa pupy spalanie kosztem nudnego przyspieszenia. 8 litrów po mieście (całe 80km) i 4,5 jadąc na wioski... Szkoda kasy na ten silnik lepszy 1.8 |
|
|
|
 |
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Kwi 2019, 07:37
|
|
|
Czyli widzę podobnie jak z yarrisem - te hybrydy toyoty w ogóle nie dają funu z jazdy. Podobno infiniti robiło niesamowicie fajne hybrydy, z bardzo mocnymi silnikami elektycznymi, dającymi mega kopa w plecy... i właśnie zrezygnowali ze sprzedaży w UE (poza tym nie robili niczego małego, więc to i tak bez znaczenia).
To spalanie 8/100 to też d... nie urywa, może to większy samochód, ale fiesta 1.0 spokojnie w 8 litrach się mieści bez żadnych cudów. Nie dziwię się, że Toyota uwalnia wszystkie swoje patenty na technologię hybrydową - nikt tego nie będzie chciał robić za kilka lat. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 |
|
|
|
 |
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 15 Kwi 2019, 19:53
|
|
|
Mój ojciec właśnie dziś wyleczył się z toyotki hybrydowej, czeka na nową Kugę.
Kupuje auto raz na 10 lat, to może kupi PHEV jeśli będzie nadal zwolnienie z akcyzy, bo silnik 2.5
Swoją drogą ford mondeo ma układ hybrydowy z toyoty. |
|
|
|
 |
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Kwi 2019, 08:07
|
|
|
To nie moja sprawa, ale czy warto dopłacać do Kugi zamiast wziąć Focusa Active? Będą ciężkie do rozróżnienia. Z drugiej strony kolega z pracy uważa, że nowy Focus jest niepiękny, za to Kuga mu się już podoba. I kto wie, czy różnica w cenie będzie duża - możliwe, że znikoma.
Ja SUVów nie rozumiem, ale nie daj Boże popsuje mi się kręgosłup, to zrozumiem (łatwe wsiadanie). |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 |
|
|
|
 |
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 21 Kwi 2019, 16:37
|
|
|
Wojtek Wawa, na firmę są trochę inne zasady teraz, a do 2020 roku nie ma akcyzy na PHEV, więc już decyzja pewnie zapadła
Mój stary miał wizję kupna Forda Fusiona z US, ale jakoś za dużo zabawy jest z vatem...
Raz na 8-10 lat można kupić z salonu |
|
|
|
 |
jacky-x
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 13 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: SP
|
Wysłany: 29 Kwi 2019, 17:28
|
|
|
Mars napisał/a: | Ja się dziwię, po co go "kalibrować"? |
Chodzi o licznik spalania.
Wojtek Wawa napisał/a: | Mars,
żeby znać prawdę, a nie okłamywać siebie i innych tym, co pokazuje wyświetlacz. Zauważ, że ludzie pytają "ile pali Twój samochód?" a nie "ile pokazuje Twój wyświetlacz?". |
Tak się zastanawiam nad tymi wpisami i ... moim zdaniem tu ma chyba rację @Mars. Dlaczego? Napiszę takie moje przemyślenia, proszę poprawic jesli się z czymś rozmijam. Wojtek założył, że komputer zaniża (jak w każdej fiescie, jak piszecie), ale czy to prawda? Moim zdaniem nie do konca, bo zacząć by trzeba od dokładności prędkościomierza, a ten jak nakazują przepisy zawsze zawyża prędkość mniej lub więcej, jest to zawsze kilka procent i teraz zmierzamy do sedna, może na przykładzie. Przejechaliśmy wg prędkościomierza i licznika 100km który zawyża o 5% czyli w rzeczywistości przejechaliśmy 95km i teraz spalanie wyszło np: wg komputera 6l i co teraz z tymi brakującymi w rzeczywistości 5km? Trzeba na czymś przejechać, stąd te brakujące 5% (powiedzmy te 0,3l które teraz dają dokładniejszy pomiar spalania i zgodny z indywidualnymi obliczeniami i okazuje się że było dobrze a teraz Wojtkowi komputer przekłamuje, bo pokazuje dane po faktycznych 95km.
Im więcej dedykowanych opon dla danej wersji tym, różnica kilometrów może być większa ( jeden rozmiar zmiejsza różnicę ale i tak zawsze na plus, nie może być mniejsza niż rzeczywista) Prędkościomierz można bardzo dokładnie robić pomiar, ale pozostaje kwestia wyskalowania a tu dokładnośc ograniczają przepisy. Pozdr |
|
|
|
 |
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 14 Maj 2019, 23:06
|
|
|
Mój nowy rekord majówkowy (trochę po czasie, ale jednak)
Trasa Warszawa (Bemowo) > droga S na Białystok > skrót na Tykocin > Augustów > kręcenie się po okolicy jeziora Wigry > powrót tą samą drogą > Bemowo > Wawer.
Na S - prędkość 110km/h pozostałe drogi maks 100 km/h w terenie zabudowanym 60km/h
W nocy światła w trybie Auto mega fajnie działają nie mam zastrzeżeń.
Ostateczny wynik 5,2 l / 100 km
70% trasy jazda na tempomacie, można usnąć, ale tryb "kawki" działa jak należy co ciekawe, paski spadają po 2 h jazdy i krzyczy stop
 |
|
|
|
 |
nowy1
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Maj 2019, 23:17
|
|
|
Co trzeba zrobić, żeby tryb "kawki" działał ? Odbyłem dłuższą trasę Łódź-Gdańsk, ale ani razu nie zadziałał. W menu mam tę funkcję zaptaszkowaną. |
|
|
|
 |
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 31 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 94 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 14 Maj 2019, 23:24
|
|
|
Najszybciej zadziała,gdy w nocy na autostradzie zaczną Ci się zamykać oczy i zjedziesz z pasa parę razy..
Najpierw na żółto są komunikaty,a potem na czerwono |
|
|
|
 |
nowy1
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Maj 2019, 06:18
|
|
|
OK, zwrócę na to uwagę. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|