Szarpanie silnika przy 2 tyś. obrotów normalne czy usterka? |
Autor |
Wiadomość |
oliver01
Model: Ford Fiesta Mk7`17
Wersja: Trend
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Olo
Dołączył: 02 Maj 2019 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Maj 2019, 09:52 Szarpanie silnika przy 2 tyś. obrotów normalne czy usterka?
|
|
|
Witajcie. Jestem świeżym posiadaczem fiesty mk7 2017r 1.0 ecoboost 100km przebieg 43tys. Ciekawi mnie fakt czy u was też tak jest mianowicie w samochodzie trzeba strasznie często zmieniać biegi gdyż przy spadku obrotów do 2 tyś silnik jakby się dlawil. Czy u was też tak jest i czy to normalna kultura pracy tego silnika? Powyżej 2 tyś przyspiesza prawidłowo i daje przyjemność z jazdy. Jazda na 5 biegu przy 2 tyś daje odczuć jakby silnik się trzasl. Spotkał się ktoś z czymś takim czy to ja jestem przewrazliwiony? |
|
|
|
 |
jarek_m

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 40 Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 37 Skąd: WrocLove
|
Wysłany: 2 Maj 2019, 10:53
|
|
|
Cześć
Może trzeba go nieco "przepędzić" - tzn. kilkadziesiąt km z obrotami rzędu 3500-4000/min z uwagi na zapchany katalizator.
Masz wiedzę o stylu jazdy poprzedniego właściciela/właścicielki i jakie trasy ten samochód głównie pokonywał?
Masz możliwość podpięcia pod stację diagnostyczną?
Pozdrawiam
Edit - czy ta wersja posiada filtr GPF? |
_________________ Willing is not enough - we must do. Knowing is not enough - we must apply. |
|
|
|
 |
oliver01
Model: Ford Fiesta Mk7`17
Wersja: Trend
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Olo
Dołączył: 02 Maj 2019 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Maj 2019, 11:21
|
|
|
Samochód stał 7 miesięcy bo był po kolizji. Jeździł po mieście nim dostawca pizzy. Mam go drugi dzień i tak obserwuje narazie jak się zachowuje. Przegonie go trochę zobaczymy jak bedzie. A jeszcze jedno pytanie. Samochód ma tempomat który działa i wszystko jest ok natomiast nie zapala się kontrolka tempomatu. Co dziwne po przeleceniu klucza święci się dioda i gaśnie czyli kontrolka sprawna. Nie święci tylko po wlaczeniu |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Maj 2019, 00:07
|
|
|
To jest litrowy silniczek,,, i ciężka buda, on jest doładowany i aby doładowanie coś dawało to musi się kręcić,,, tak mnie się wydaje |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Maj 2019, 21:34
|
|
|
Wersja 100-konna to padaka. Sztucznie ograniczona moc, osiągana przy ok. 3800rpm. Potem prosta kreska, więc moment leci na pysk aż do 6krpm. Sprawdzić czy sprint do setki zajmuje 11-12 sekund. Jeśli się mieści, rozważyć 2 opcje:
a) zostawiasz jak jest
b) robisz chipa
Jeśli do setki masz 20 sekund czy ileś, to coś jest z autem nie w porządku i trzeba zacząć od diagnostyki kompem. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.