Przesunięty przez: szynszyl 5 Kwi 2014, 21:14 |
[MK6] Durashift est - wymiana oleju |
Autor |
Wiadomość |
adam1212
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: kłodzko
|
Wysłany: 30 Maj 2013, 13:56 [MK6] Durashift est - wymiana oleju
|
|
|
Kupiłem mk6 ze skrzynią Durashift est (automat i 5 biegów - bez sprzęgła - podobno skrzynia sekwencyjna mechaniczna). Przy zmianie biegów na automacie czuć kopnięcie może niezbyt silne, przy ruszaniu na jedynce dodaje dużo obrotów, ciężko gwałtownie nie ruszyć. Auto ma 160 tys km - olej jest biały z delikatną czarną zawiesiną - prawdopodobnie nie był nigdy wymieniany (żadne kontrolki sygnalizujące awarię skrzyni się nie zapalają).
Czy w tej skrzyni wymienia się olej, jeżeli tak, to czy bezpiecznie jest go wymieniać, przy takim przebiegu, (jaki olej powinien być) ?
Jeżeli ktoś ma taką skrzynię to proszę o ewentualne uwagi co do eksploatacji i usterek. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Maj 2013, 22:27
|
|
|
Nie ma miejsca na podobno,,, bo ludzie wiele teraz pojęć używają zamiennie,,, skrzynka jest jednak automatyczna (chodzi o budowę) czy standardowa tyle ze sterowanym elektrycznie przez komputer wysprzęglaniem i mechanizmami zmiany biegów) - to pierwsze pytanie co mi na myśl przychodzi po zagooglowaniu tematu,,, no i wiele było właśnie o zbyt dużych obrotach, często było tłumaczone to zbyt niskim stanem oleju, co kłóci mi się z tym że to właśnie jest standardowa skrzynka z automatycznym sterowaniem. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
adam1212
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: kłodzko
|
Wysłany: 31 Maj 2013, 11:26
|
|
|
Z tego co wiem jest to bardzo popularna skrzynia Forda wkładana do fiest, fusionów, fokusów, itp. Tutaj link dla tych, którzy wiedzą mniej lub tyle co ja: http://www.motoforum.pl/Rynek/durashift.html
W mojej fiescie jest to samo, tylko w lewarku nie w kierownicy.
Dlatego proszą o wypowiedzi ludzi, którzy mieli takie samochody lub się znają na zagadnieniu. |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 1 Cze 2013, 00:22
|
|
|
Coby rozwiać wątpliwości jaka to skrzynia:
Na moje to automat z funkcją sekwencji... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
adam1212
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: kłodzko
|
Wysłany: 1 Cze 2013, 12:19
|
|
|
Na zdjęciu powyżej jest dokładnie przedstawiona manetka biegów z mojej fiesty. Biorąc pod uwagę link przytoczony przeze mnie w 3 poście cyt "Zasadnicza koncepcja przekładni Ford Durashift EST polega na zautomatyzowaniu procesu zmiany przełożeń w mechanicznej skrzyni biegów poprzez zastosowanie automatycznego sprzęgła oraz układu przełączania biegów z siłownikami elektrycznymi, w połączeniu ze sterowaniem momentem obrotowym silnika" - można sądzić, iż jest to rozwinięta skrzynia mechaniczna
- - - stąd moje pytania:
- czy można w tym "ustrojstwie" zmienić olej,
- czy nie wpłynie to negatywnie na pracę skrzyni. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Cze 2013, 16:47
|
|
|
Skrzynka z tego co się orientuje to jest zwykła, ma tylko silniczki elektrycznie które zmieniają biegi,,, nie wiem natomiast jak jesst ze sprzedałem,,, czy też klasyczne z jakimś sterowaniem czy np jakieś hydrokinetyczne czy jakie tam,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
power
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 31 Maj 2012 Posty: 15 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: 1 Cze 2013, 18:11
|
|
|
Tak jak piszecie jest to zwykła manualna skrzynia biegów ze sterowaniem automatycznym, również sprzęgła. Znajduje się w niej zwykłe sprzęgło cierne którym steruje komputer. Tak jak w zwykłej skrzyni ulega ono zużyciu. Olej w tej skrzyni nie ma tak dużego wpływu na proces zmiany biegów jak w "klasycznym" automacie. Ale skoro piszesz, że adam1212 napisał/a: | olej jest biały z delikatną czarną zawiesiną | to można by wymienić ten olej. Najprawdopodobniej leje się taki jak do zwykłej skrzyni manualnej, ale lepiej dopytaj. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Cze 2013, 09:48
|
|
|
Jeśli to takie zautomatyzowane ręczne ustrojstwo, to wlanie 75W90 będzie dobrym pomysłem |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
adam1212
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: kłodzko
|
Wysłany: 3 Cze 2013, 15:02
|
|
|
Dziękuję za opinie dot. wymiany oleju
- czy to normalne że w tego typu skrzyniach przy automatycznej zmianie biegów odczuwa się kopnięcie, jak przy zmianie na manualu na większych obrotach ?
- czy może mieć na to wpływ płyn hamulcowy (też sprzęgłowy) - dodam, że zauważyłem, że przy rozgrzanym silniku na 1 lekko "skacze" przy wolnej jeździe pod górkę (wtedy kiedy przestaje samoistnie pełzać na automacie, a dostaje gazu nogą) ? |
|
|
|
 |
Asimo
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 20 Skąd: Warsaw
|
Wysłany: 8 Mar 2018, 09:02
|
|
|
Czy ktoś wymieniał w niej olej albo regenerował te "silniczki" i chciałby podzielić się efektami naprawy. |
|
|
|
 |
jtomala
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: SX
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 59 Dołączył: 04 Gru 2018 Posty: 2 Skąd: ****
|
Wysłany: 4 Gru 2018, 14:39
|
|
|
regenerowałem sterownik i wymieniałem szczotki elektrycznego silnika poruszającego sterownikiem |
_________________ Marek z Rzeszowa |
|
|
|
 |
Chudy3930
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 09 Gru 2018 Posty: 1 Skąd: Konin
|
Wysłany: 9 Gru 2018, 18:00
|
|
|
Jaki efekt ? |
|
|
|
 |
jtomala
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: SX
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 59 Dołączył: 04 Gru 2018 Posty: 2 Skąd: ****
|
Wysłany: 11 Gru 2018, 14:38
|
|
|
działa jak nowa :) |
_________________ Marek z Rzeszowa |
|
|
|
 |
Asimo
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 20 Skąd: Warsaw
|
Wysłany: 18 Mar 2019, 15:36
|
|
|
A możesz podać miejsce w którym się takimi rzeczami zajmują i ile to kosztuje? |
|
|
|
 |
|