immobilizer blokada - miga czerwona kłódka |
Autor |
Wiadomość |
frankez
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 82 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 10 Sty 2019, 21:23 immobilizer blokada - miga czerwona kłódka
|
|
|
Witam
dziś miałem nie miłą przygodę,
Rano wsiadam do auto, odpalam wszystko działa , zajeżdżam do pracy po 3 godzinach musiałem podjechać w jedno miejsce to wsiadam do auta odpalam mojego Forda Fiesta mk6 1.3 51 kw i próbuje uruchomić silnik ale niestety tylko szybko miga czerwona kłódka która świadczy o tym że jest blokada immobilizera ... Miałem drugi kluczyk więc próbuje uruchomić drugim kluczykiem ale także LIPA ,
odpiąłem akumulator , podłączyłem i za 5 razem odpaliłem auto bo zgasła kłódka czerwona
od czego zacząć ? co może po mału się psuć ? kluczyki sprawne raczej gdzieś w aucie coś się psuje ... elektryk powiedział że w Fordzie ciężko wymontować immo więc tylko naprawa wchodzi w grę ale to dopiero w poniedziałek , moze do tego czasu sam coś ogarnę tylko od czego zacząć ?
żadnych błędów komputer nie pokazuje ...
z góry dzieki za podpowiedzi |
|
|
|
|
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 10 Sty 2019, 22:22
|
|
|
Obstawiam zimne luty w liczniku gdyż tam znajduje się immo |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 11 Sty 2019, 01:18
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | Obstawiam zimne luty w liczniku gdyż tam znajduje się immo |
Nie do końca. Choć też.
Immobilser jest w kilku częściach:
- komputer silnika (odbiór/wysyłka danych i masa)
- GEM (interfejs)
- zegary (odbiór i wysyłka danych + detekcja kluczyka)
- stacyjka (sterownik - tzw pętla)
- pilot/kluczyk |
|
|
|
|
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 11 Sty 2019, 15:00
|
|
|
Ale najczęściej tam leży usterka w innych modelach Forda. I od tego bym zaczął bo jeśli wszystkie inne funkcje działają normalnie to należy rozpocząć od najbardziej znanej usterki |
|
|
|
|
90tomash
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Trend
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 28 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 11 Sty 2019, 16:11
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | Obstawiam zimne luty w liczniku gdyż tam znajduje się immo |
Od zimnych lutow auto może nie chcieć zapalić ? |
|
|
|
|
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 11 Sty 2019, 16:56
|
|
|
Oczywiście. To przerwa w obwodzie elektrycznym prawie niewidoczna gołym okiem |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 11 Sty 2019, 17:34
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | Ale najczęściej tam leży usterka w innych modelach Forda. I od tego bym zaczął bo jeśli wszystkie inne funkcje działają normalnie to należy rozpocząć od najbardziej znanej usterki |
Najprościej zacząć od sprawdzenia zwykłych przewodów tych modułów immobilisera. A nuż któryś się rozłączył, albo zaśniedział? |
|
|
|
|
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 11 Sty 2019, 19:29
|
|
|
Sławku to nie Lanos gdzie było pudełeczko pod kolumną kierowniczą i to był cały układ immobilisera. Ten przypadek o którym piszę bardzo często pokazuje się w Focusach i Mondeo, a te też mają inni w zegarach. Tu nie ma jednego zintegrowanego układu. Ja zacząłbym od tego co napisałem fabryczne wiązki Forda są o biebo lepsze niż te w Daewoo. Poza tym w Fieście występuje szyna CAN o której wspomina pan Eztold w swojej książce więc na dobrą sprawę kilka rzeczy naraz działać nie powinno |
|
|
|
|
90tomash
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Trend
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 28 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 12 Sty 2019, 07:52
|
|
|
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Ja mam tak raz na jakiś czas jak kolega z filmu.
Nowy aku, nowe świece, nowe kable. Sprawdzone kable pod skrzynka z Aku.
Nie zdarza się to na zimnym silniku.
211 tys przebiegu.
Błędów brak. |
|
|
|
|
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 12 Sty 2019, 09:33
|
|
|
90tomash, jedynie co mi przychodzi na myśl to cewka zapłonowa ale najpierw trzeba by mieć jakąś na podmianę |
|
|
|
|
90tomash
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Trend
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 28 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 12 Sty 2019, 15:59
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | 90tomash, jedynie co mi przychodzi na myśl to cewka zapłonowa ale najpierw trzeba by mieć jakąś na podmianę |
Tyle że cewka nie dałaby jakiś błędów ? |
|
|
|
|
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 12 Sty 2019, 17:36
|
|
|
Nie zawsze. Na pewno zapali się błąd jak cewka całkowicie umrze |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 12 Sty 2019, 21:16
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | fabryczne wiązki Forda są o biebo lepsze niż te w Daewoo. |
Zgoda. Tylko 90tomash pisał że miał wodę w świecach, bo mu zalało silnik wodą. Kto wie gdzie ta woda mu poleciała jeszcze i co złego zrobiła? |
|
|
|
|
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 13 Sty 2019, 03:08
|
|
|
Przy temperaturze jaka panuje przy głowicy i przy sprawnych kabla h zapłonowych jak i świecach woda prędzej odparuje niż zrobi jakieś zwarcie. Objawy wskazują na uszkodzony moduł DIS, a Tomek ma jeszcze jakąś nieszczelność w dolocie Co innego kolega frankez praktycznie wszystkie moduł w których jest immobiliser znajdują się wewnątrz kabiny a nie pod maską, także tam raczej wody też nie będzie |
|
|
|
|
90tomash
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Trend
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 28 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 13 Sty 2019, 10:11
|
|
|
slawomirro napisał/a: | Bobofrut napisał/a: | fabryczne wiązki Forda są o biebo lepsze niż te w Daewoo. |
Zgoda. Tylko 90tomash pisał że miał wodę w świecach, bo mu zalało silnik wodą. Kto wie gdzie ta woda mu poleciała jeszcze i co złego zrobiła? |
Chyba trochę przesadzasz, nie wpadła tam beczka wody - z resztą woda leciała przy używaniu spryskiwaczy i gdy padał deszcz, ale nie byly to takie ilosci żeby zalało aż tak.
Z resztą problem pierwszy z tym zaczął się pojawiać latem kiedy było sucho, świece były wymieniane w sierpniu - wody wtedy tam nie było. |
|
|
|
|
90tomash
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Trend
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 28 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 13 Sty 2019, 10:13
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | Przy temperaturze jaka panuje przy głowicy i przy sprawnych kabla h zapłonowych jak i świecach woda prędzej odparuje niż zrobi jakieś zwarcie. Objawy wskazują na uszkodzony moduł DIS, a Tomek ma jeszcze jakąś nieszczelność w dolocie Co innego kolega frankez praktycznie wszystkie moduł w których jest immobiliser znajdują się wewnątrz kabiny a nie pod maską, także tam raczej wody też nie będzie |
Modul DIS to cewka ?
Da się cewkę jakoś sprawdzić?
Co do nieszczelności w dolocie to chyba nie jest tak - znam dwie osoby które mają takie coś |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 13 Sty 2019, 12:06
|
|
|
90tomash napisał/a: |
Modul DIS to cewka ? |
Chyba tak. Pierwszy raz słyszę o takiej nazwie w Fordzie Fiesta.
Bobofrut chyba ujednolica nazwę części. |
|
|
|
|
90tomash
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Trend
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 28 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 13 Sty 2019, 13:46
|
|
|
slawomirro napisał/a: | 90tomash napisał/a: |
Modul DIS to cewka ? |
Chyba tak. Pierwszy raz słyszę o takiej nazwie w Fordzie Fiesta.
Bobofrut chyba ujednolica nazwę części. |
Spotkałem się w oplu z tym |
|
|
|
|
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 13 Sty 2019, 15:24
|
|
|
Tak. DIS to angielski skrót oznaczający bezstykowy aparat zapłonowy |
|
|
|
|
90tomash
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Trend
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 28 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 13 Sty 2019, 16:10
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | Tak. DIS to angielski skrót oznaczający bezstykowy aparat zapłonowy |
Jak cewke sprawdzić czy być pewnym jej awarii? |
|
|
|
|
|