|
1.6 TDCI Econetic - problemy z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
Kuba66
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 07 Cze 2018 Posty: 2 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 7 Cze 2018, 12:18 1.6 TDCI Econetic - problemy z odpalaniem
|
|
|
Witam wszystkich,
Mam Forda Fiestę 1.6 TDCI Econetic 95KM z 2010 roku, którego kupiłem ponad miesiąc temu ale dopiero teraz zaczynam mieć z nim pewne dziwne problemy.
Pojechałem nim (jak codziennie) do pracy na 3 zmianę, chcąc wrócić do domu o 7 rano auto za nic nie chciało odpalić. Po dotarciu do domu, ogarnięciu się 3 godziny później wróciłem pod firmę i dalej ta sama historia - nie odpali.
Popołudniu ściągnąłem kolegę z lawetą, wsiadam... Odpalił od razu jak gdyby nigdy nic...
I tak normalnie dojechałem do domu, jeździłem nim za różnymi sprawami. Pojechałem do znajomego mechanika, wykasował kilka mało znaczących błędów.
Pojechałem na drugą zmianę, zaparkowałem, przychodzę po pracy, znowu to samo. Nie odpalił.
Na pierwszy rzut oka wygląda jak problem ze świecami. Rano czy nocą gdzie temperatura zdarzyło się że spadła do 10 stopni - auto nie odpala, w dzień jak gdyby nigdy nic.
Niestety raz jechała nim żona, auto zgasło podczas jazdy, zjechała na bok. Po 5 minutach odpaliło i jechało normalnie.
Jeżdżę nim dużo ale dopiero teraz mam takie problemy.
Ktoś miał podobne problemy? Ma ktoś jakiś pomysł jak się za to zabrać? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Cze 2018, 13:13
|
|
|
Zacznijmy od tego, że common rail świec nie używa dopóki temperatura znacząco nie spadnie (często włączają się na krótką chwilę dopiero około zera, na dłużej jak temperatura schodzi na minus).
Ponadto nie mają wpływu na pracę silnika podczas pracy - silnik nie może zgasnąć z ich powodu.
Jako że to klekot, pierwsze co należy sprawdzić, to dopływ paliwa. Co prawda temperatury nie są ujemne, ale może masz już filtr tak zasyfiony, że przy 10 kreskach coś zaczyna tam gęstnieć i paliwo nie chce płynąć. Sytuacja, gdy auto gaśnie podczas jazdy, a po chwili odpala, może być związana z chwilowym brakiem paliwa, więc nie wyklucza to pierwszej teorii. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Kuba66
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 07 Cze 2018 Posty: 2 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 7 Cze 2018, 19:27
|
|
|
Wiadomo, na początku będę sprawdzał najdrobniejsze rzeczy w nadziei że coś wyjdzie. Oby obeszło się bez większych i grubszych przygód.
Ma ktoś coś jeszcze? Każda opinia jest na wagę złota! :>
I jeszcze jedno pytanie.
Nie wiem czy to normalne w tych autach (gdzieś natknąłem się w tym dziale na ten sam problem ale bez jednoznacznej odpowiedzi) ale też macie tak, że gdy np dojeżdżacie do skrzyżowania, puszczacie gaz to auto jeszcze chwile "jedzie" i "ciągnie" a dopiero po sekundzie-dwóch normalnie "puszcza"? |
|
|
|
|
Creep
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Tomasz
Dołączył: 23 Gru 2017 Posty: 68 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 15 Lip 2018, 14:30
|
|
|
Najlepiej i najtaniej będzie zakupić jakiś ELM 327 niż szukać wymieniać i itp. Przyczyn jest mnóstwo od czujników po filtry. Ja np mam tak jak ty ale jak autko postoi np 5 dni za uja nie idzie go odpalić jak by paliwo spływało i tak też jest Gdyż po podpięciu do kompa jest problem z układem ale do końca nie wiadomo co bo jest mnóstwo błędów od przepływki filtra map sensor i nie oznacza to że wszystko do wymiany tylko jedna z tych rzeczy zawiodła i idzie lawinowo. Co do puszczenia gazu i odczucia jak by autko dalej ciągło to u mnie tego nie ma reakcja jest natychmiastowa, ale może to być spowodowane Twoją usterką gdyż komputer pewno dawkuje. Uszkodzenie pedału gazu no przyczyn jest od groma. Jak mówię nalepiej zakupić ELM327 koszt śmieszny bo 15 zł a przybliży problemy bardzo dobrze. Cudów też nie ma ale jednak jest to jakaś informacja. Z Diesel to już nie jest taka prosta zabawa jak z Benzyną. |
|
|
|
|
semimatt
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 04 Wrz 2018 Posty: 22 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11 Sty 2019, 14:52
|
|
|
zapchany filtr paliwa w dieslu dałby najpierw problemy z wejsciem na wyzsze obroty - u mnie zapchany filtr paliwa uniemozliwial najpierw osiagniecie 3,500 potem 3.000 - gasł mi samochod przy ruszaniu ze swiatel o zgrozo... wiec jesli wczesniej wkrecal sie normalnie na obroty to raczej nie filtr... moze pompa paliwa skoro nagle gasnie ?.,.. ale dziwne ze samo rusza... a to ze nie mozesz dopalic to co masz na mysli ? rozrusznik kreci czy nie ? na cieplym jak zgasisz to idzie odpalic czy tylko na zimnym ? |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1098 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 12 Sty 2019, 20:58
|
|
|
Od lipca to ten problem raczej jest już rozwiązany. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|