Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014, 17:20 |
[MK6] Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów |
Autor |
Wiadomość |
Neo178
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Mariusz
Wiek: 35 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 322 Skąd: Bełchatów/Łódź
|
Wysłany: 2 Wrz 2010, 00:40 [MK6] Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów
|
|
|
Siemka,
Mam następujący problem, który od lipca się zaczyna nasilać. Przy zmianie biegów strasznie ciężko chodzi dźwignia zmiany biegów. Ciężko jest wbić jakiś bieg. Jak normalnie biegi można zmieniać jednym palcem, to tutaj trzeba użyć siły. Niekiedy w długich trasach stopniowo narasta ten opór, ale są momenty, że po chwili postoju wszystko wraca do "porządku dziennego" i jest ok, lekko się zmienia biegi. Czy ktoś co może powodować takie działanie? Wybierak? coś ze skrzynią?
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Wrz 2010, 21:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 2 Wrz 2010, 01:14
|
|
|
Może wpuść w pancerzyki linek trochę WD40... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Wrz 2010, 17:16
|
|
|
Identyczny problem mam, miałem w MK3. Samo przeszło po czasie ale myśle że to sprzęgło sie kończy powoli. |
|
|
|
 |
Neo178
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Mariusz
Wiek: 35 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 322 Skąd: Bełchatów/Łódź
|
Wysłany: 2 Wrz 2010, 17:45
|
|
|
Ale biegi wchodzą bez żadnych zgrzytów czy coś. Problem jest tylko w tej dźwigni. Nie mam problemu z wyskakującymi biegami, z gasnącym silnikiem na którychś biegach, tylko w pracy samej dźwigienki (tak mi się wydaje).
Czy ktoś z posiadaczy mk6-ek miał podobnie?
Może ktoś kto się zna na mechanice miał podobny przypadek i wie czy mogę sam to naprawić w ramach zwykłego garażu z kanałem czy też trzeba większej wiedzy żeby usunąć tą "usterke".
PS. Dzisiaj początkowo lekko się zmieniało biegi, ale z czasem było coraz ciężej. |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Wrz 2010, 19:49
|
|
|
Nie napisałem o zgrzytach, bo tych nie mam i nigdy nie miałem, tylko własnie o cieżkiej pracy lewarka. Po uruchomieniu autka lewarek chodził idealnie, po przejechaniu kilku kilometrów przesuwanie lewarka zaczeło być problemem, sprzęgło nabiera temperatury a właściwe łożysko. po wyłaczeniu silnika to samo do momętu ostygnięcia skrzyni. Znajomy mechanik powiedział że to wina sprzęgła a nie lewarka. przesamrowanie linek nie zaszkodzi napewno. Pozdrawiam
|
|
|
|
 |
krzakkk
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 5 Skąd: inąd
|
Wysłany: 15 Cze 2011, 09:14
|
|
|
ten sam problem
po przejechaniu kilkunastu kilometrów po autostradzie szanse na zrzucenie biegu na niższy graniczą z cudem:/
co to ma być? bo pojawiło się to nagle bez przyczyny |
_________________
 |
|
|
|
 |
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 32 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Cze 2011, 10:09
|
|
|
u mnie było podobnie, zacząłem tworzyć listę co mam do wymiany : spręgło, cięgna, linki... Pojechałem do mechanika od Fordów, podniósł go, i po 15 minutach było w porządku, wieczorem jak wrócę do domu to wjadę na kanał i zrobię zdjęcia co i jak, przynajmniej u mnie była to błahostka do wykonania przez każdego kto ma papier ścierny, pastę miedziową oraz pilnik (ewentualnie można wymienić uszczelkę ale "cza" ją wcześniej mieć). |
_________________  |
|
|
|
 |
tomek_b
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 45 Dołączył: 15 Cze 2013 Posty: 6 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 22 Lut 2014, 12:31
|
|
|
Witam,
czy mógłbyś podpowiedzieć jak dokonać tej czynności?
Mam podobny problem i po zdjęciu obudowu wygląda to tak jak na zdjęciu:
Który ciężarek / trzpień wybić i jak?
z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
RK
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26 Kwi 2018, 14:32
|
|
|
Przepraszam za odgrzanie kotleta ale bardzo popularny problem a nie doczekał się chyba wyjaśnienia - zdejmujemy jedną i drugą linkę od biegów.
Zdejmujemy ten prawy metal (na foto mocno ordzewiały) - jest wciśnięty na bolec z tego co pamiętam. Trzeba go zsunąć z bolca - każda metoda jest dobra - opukać, odciągać, podważyć. Będzie ciężko ale w końcu się podda.
Problemem jest to, że w tym metalu jest plastikowa tuleja, która pod wpływem temperatury się rozszerza i powoduje ciężką pracę lewarka skrzyni biegów.
Naprawiamy to poprzez rozwiercenie tej tulei - jednak UWAGA!
Otwór wydaje mi się ma średnicę 12mm, potrzebujemy rozwiercić to o jakieś 0,1/0,2mm - czyli nie 13mm wiertłem. Można kupić w sklepie zestaw wierteł większych o 0.1mm - ja wierciłem 0,3mm.
Na dole link do filmiku z operacji (nie mojej). Kolejność montażu odwrotna.
https://www.youtube.com/watch?v=Oc2tb6_bYWU
Ja to zrobiłem na stromym podjeździe bez konieczności podnoszenia auta (znajduje się pod przednim zderzakiem zakryte plastikową osłoną). |
|
|
|
 |
|