Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 6 Sie 2013, 18:22 |
[MK3] Fiesta XR2i Rallysprint |
Autor |
Wiadomość |
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 3 Gru 2017, 19:59
|
|
|
Aż boje się zapytać hał macz |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Pazik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 30 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 5 Gru 2017, 18:08
|
|
|
Andrzej słaby ten zawias. Miałem lepszy od Peedra w granatowej "RS-ce". Regulacja tłumienia była trochę skomplikowana, ale zawias był nie do zajechania Swoją drogą to gratulacje zdobycia kolejnego trofeum. Jedna z niewielu fiest która coś tam próbuje i całkiem jej idzie, a tak mało empatii na forum... |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 6 Gru 2017, 20:43
|
|
|
Pazik napisał/a: | Miałem lepszy od Peedra w granatowej "RS-ce". Regulacja tłumienia była trochę skomplikowana, ale zawias był nie do zajechania |
troche twardy |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Pazik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 30 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 6 Gru 2017, 21:34
|
|
|
Jaki by nie był, to było warto dla samej przygody i operacji logistycznej |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 5 Sty 2018, 11:04
|
|
|
Wywalisz ta blachę z komory to jeszcze więcej miejsca będzie i podobno sporo chłodniej w komorze bez tej blachy, tylko wiązkę trzeba przenieść. A na deszczu raczej nie stoi ładnie z Itb będzie robiło robotę |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 5 Sty 2018, 11:19
|
|
|
Ta blacha chyba tak naprawdę służy do 2 rzeczy:
- odgrodzenia ciepłego powietrza z komory od wentylatora nawiewu. Dzięki niej nadciśnienie na podszybiu dostarcza chłodnego powietrza do nadmuchu. Jeździłem kiedyś bez uszczelki z tej blachy i w deszczowe dni szyby strasznie przez to parowały.
- jest mocowaniem dla kabli, EDISa itd.
Co do ITB - na trąbkach się nie skończy. Do ITB planuje dorobić spory airbox z filtrem panelowym. Najprawdopodobniej wywalę zbiorniczek wyrównawczy i całą tą cześć pod podszybiem między kielichem przy komputerze a wentylatorem poświecę na zbudowanie dolotu.
Postaram się to tak ogarnąć aby silnik działał bezpiecznie nawet podczas deszczu. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 13 Maj 2018, 14:25
|
|
|
Hej,
trochę odświeżę temat - Fiesta żyje, cały czas coś się dzieje.
Do Fiesty wpadnie chłodnica z Diesla, grubsza o 8mm od Zetecowej - rdzeń 34mm.
Wspólnie z Lukiem pracujemy nad ITB - ogólnie zaplanowaliśmy zrobienie customowej flanszy pod przepustnice z GSXRa. Efektem tego będzie idealne dopasowanie do głowicy, kanały na gładko i montaż przepustnic maksymalnie blisko głowicy. Dodatkowo wtryski będą zamontowane w fabryczne otwory w przepustnicach. Więcej info wkrótce
Wspominałem kiedyś o skrzyni biegów z Fiesty MK7 FL - 1.0 Ecoboost bez turbo, 80koni. Kupiłem taką skrzynie dla przełożenia 4,56. Skrzynia faktycznie ma takie przełożenie główne i na 99% będzie pasowało do starszych skrzyń.
Dodatkowo kupiłem skrzynie z Fiesty MK6 TDCI - okazało się, że ma identyczną obudowę jak skrzynie do Escorta MK7 - a więc pasuje p&p do Zeteca, ma rozruch z tyłu i pasuje na łapy skrzyni biegów z MK3.
Finalnie jak wszystko się uda będzie skrzynia biegów z biegami z Focusa MK2 1,6 16v, przełożenie głowne z Fiesty MK7 1.0 80ps i obudowa z TDCI MK6 - wszystko na ori gratach, zero przeróbek. Mam nadzieje, że problem z drugim biegiem zniknie raz na zawsze.
Demontowałem ostatnio zawias H&R więc postanowiłem go porównać z nowym GAZem, różnica chyba nie wymaga komentarza
Stay tuned |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 13 Maj 2018, 15:18
|
|
|
Fajnie fajnie. Działaj. Zobaczymy jak spisze się ta chłodnica z diesla, jestem bardzo ciekaw. Ten nowy zawias jest bomba. W tym starym h&r jest regulacja dobicia czy odbicia? |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 1 Cze 2018, 23:12
|
|
|
Udało mi się poskładać kolejną hybrydową skrzynie biegów do Fiesty. Tym razem mam nadzieję, że będzie to już finalna specyfikacja
Na sucho skrzynia pracuje bez zastrzeżeń. Biegi sprawdzone za pomocą endoskopu - wszystkie zazębiają się poprawnie Tak więc hybryda gotowa.
W skrócie:
- obudowa Fiesta MK6 TDCi
- biegi Focus MK2 1.6 16v
- przełożenie główne Fiesta MK7FL 1.0 Ecoboost 65/80PS
- szpera Val Racing 50% 10kN
Biegi:
1 - 3,58
2 - 2,04
3 - 1,41
4 - 1,11
5 - 0,88
główne - 4,56
Krócej na fordowskich gratach się nie da. Jedyna wada tej skrzyni to krótka jedynka, idealna byłaby jak w starej skrzyni z RS1800 - 2,86. Obecny pierwszy bieg 3,58 przy przepięciu na 7400 rpm na drugi bieg wpada na około 4200rpm. Przy 2,86 byłoby to już prawie 5300rpm - ta duża różnica obecnie powoduje zmulenie. Mam jednak nadzieje, że na trąbkach da się to wystroić i ogarnąć tak aby silnik rodził sobie bez zadyszki w tym zakresie obrotów.
Oczywiście Quaife oferuje wkład na prostych zębach - biegi są bardzo podobne, jedynka długa ale cena zabija ~12tys zł. Skrzynie z Focusa kosztują od 100zł, z Fiesty TDCi też. Najdroższa była skrzynia z MK7 (400zł) ale przełożenie główne się nie psuje więc ekonomika tej skrzyni w przypadku awarii będzie bardzo fajna.
|
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 2 Cze 2018, 20:19
|
|
|
Łoooo kuuuurde... brawo, tak żebym ja mial taki kumaty mózg jak ty to by bylo faaaajnie widze ze dobry jestes w te klocki, dobrze wiedziec:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 10 Cze 2018, 18:59
|
|
|
Pełen podziwu.
Kiedy robimy do Sporta |
_________________
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 9 Paź 2018, 13:19
|
|
|
Mały UP
Lada moment ostro biorę się za Fieste, mam nadzieje że uda się zrealizować wszystkie założenia do wiosny 2019.
Kilka gratów jest już u mnie, w sumie czekam jeszcze za kutymi korbami i mogę zacząć rozbierać motor i przygotować go na dużo większe moce. W głowicy planuje zmienić jeszcze zawory ssące na te z blacktopa - są o 1mm większe.
Poduszki po regeneracji w Olkuszu.
regulowane koła rozrządu OBX
kute tłoki Wossner CR 12.0:1
|
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 9 Paź 2018, 13:49
|
|
|
Kuciznę kupowałeś w Polsce, bo szukam do CVH-T? |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 10 Paź 2018, 10:49
|
|
|
Widze ze BOBSON szalejesz:-) mi do rst znajomy będzie ściągał kute korby z niemiec. Narazie tylko korby. Bede strzelal w 250+. Może sie uda:-)narazie starczy |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 20 Paź 2018, 21:58
|
|
|
Silnik rozebrany, wizualnie stan prezentuje się wzorowo.
W pon blok idzie do czyszczenia i obróbki, przy okazji zweryfikuje wał, i kilka innych detali.
Czas zabrać się za głowicę
Kilka fotek z rozbiórki.
Kute korby.
|
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 20 Paź 2018, 23:22
|
|
|
Pierwsze foto widziałem na live
Fajnie że serce jak dzwon
Obserwuję i gratuluję |
_________________
|
|
|
|
|
|