Cewka czy wtryski czy może jeszcze coś innego? |
Autor |
Wiadomość |
Doberman
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Tomek
Wiek: 29 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 58 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 31 Lip 2017, 10:47 Cewka czy wtryski czy może jeszcze coś innego?
|
|
|
Witam, wczoraj wracając z nad wody fiestka zaczęła przerywać. Przerywanie jest powyżej 3tys obrotów. Co to może być? Cewka? Problem z wtryskami?
Kable i świece wymienione 20tys temu na NGK, kolor świecy prawidłowy, czyli mieszanka powinna być ok. Metodą dedukcji jestem na 90% pewny że to cewka ale może coś pominąłem? Jak ją sprawdzić ?
Pacjent : MK5 1.25 16V
Bardzo proszę o pomoc |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 31 Lip 2017, 19:47
|
|
|
Szkoda że masz tak daleko. Bysmy zrobili podmiane 😄. Na moje cewka. Wtryski się raczej w tych brykach nie psuja. |
_________________
|
|
|
|
|
Doberman
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Tomek
Wiek: 29 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 58 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 31 Lip 2017, 23:13
|
|
|
Też mi się tak wydaje bo coś by było widać po świecy albo po nierównej pracy na wolnych obrotach. Dzisiaj podjechałem do mechanika który okazało się że jest na urlopie i o dziwo wszystko wróciło PRAWIE do normy. Wczoraj jedyne wykonane prace to odłączenie kabli, popsikanie ich "tym czymś do styków" z Bolla.. ale dalej czuć jak delikatnie szarpie ... 😣
Jak sprawdzić cewkę? Może jakieś czujniki? |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 1 Sie 2017, 07:40
|
|
|
Wieczorem zobaczę czy nie mam cewki na podmianę, bo u siebie wymieniałem na nową (szarpało w trakcie deszczu) |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Doberman
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Tomek
Wiek: 29 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 58 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 1 Sie 2017, 08:38
|
|
|
Byłoby super dziękuję bardzo |
|
|
|
|
Bulba
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 121 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Sie 2017, 14:55
|
|
|
Z serii gdybam sobie...
Jezeli silnik niedomaga powyzej pewnej predkosci obrotowej
to stawialbym na problem z bendzinką. (filtr powietrza na razie odpuscmy)
Nie wiem jaki masz przebieg ale jak u Ciebie z filtrem paliwa ?
Czy szarpie powyzej 3k bez wzgledu na to czy glaskasz pedal czy jest w podlodze ? |
_________________ "Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..." |
|
|
|
|
Doberman
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Tomek
Wiek: 29 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 58 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 1 Sie 2017, 20:07
|
|
|
Przebieg 203tys. Oryginalny na 100%, paliwo z Shella, fuelsave, filtr powietrza wymieniony miesiąc temu razem z kabinowym. Olej z filtrem i filtr paliwa wymieniony jakieś 2 tygodnie temu. Szarpało bez względu na to jak dotykałem gaz, na drugi dzień problem minął, komputer pokazuje wypadanie zapłonu. Nie jakieś duże ale jednak. Do tego wykryty kolejny błąd, pęknięty wąż odpowietrzenia skrzyni korbowej, ale nie wiem gdzie jego druga część wchodzi. Chodzi o ten odpowietrznik przy bagnecie do sprawdzania oleju. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 1 Sie 2017, 20:09
|
|
|
przez nieszczelnosć tez mogą zapłony wypadac. |
|
|
|
|
Doberman
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Tomek
Wiek: 29 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 58 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 10 Sie 2017, 23:39
|
|
|
Co może być przyczyną zasysania węży odpowietrzenia skrzyni korbowej? Co może być tego skutkiem?
Jak zdiagnozować czy ten zaworek działa prawidłowo? Jest on w ogóle potrzebny? Może wystarczy dać filtr na odmę w tym miejscu i nie będzie problemu. Powietrze cały czas zasysa na wolnych obrotach.
http://www.ford-esklep.pl...26678-FORD/2186
Są jakieś oryginalne zamienniki tych węży dla silnika z airboxem na kolektorze czy trzeba samemu dorobić? Kupiłem jedne widoczne w katalogu, febi, ale nie pasują. Jakiego użyć węża żeby je odbudować? Wąż paliwowy olejoodporny wystarczy czy trzeba silikonowy zbrojony, od -60°C do +260°C, olejoodporny, do 40atm?
Bardzo proszę o pomoc :( |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.