
|
OBD do 300 zł - są jakieś godne uwagi? |
Autor |
Wiadomość |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22 Cze 2016, 13:58 OBD do 300 zł - są jakieś godne uwagi?
|
|
|
http://allegro.pl/emulato... ... 49367.html - rozwiązanie problemów z drugą lambdą po wycięciu kata Zwykły dystans, by wyciągnąć sonde ze spalin, co lekko zmieni odczytywane wartości |
|
|
|
 |
Huk
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Wiek: 38 Dołączył: 01 Sty 2015 Posty: 69 Skąd: ***
|
Wysłany: 23 Cze 2016, 20:23 OBD do 300 zł - są jakieś godne uwagi?
|
|
|
Co do samego sprzętu - jak za 30 zł to super sprawa - nawet w Saxo umie odczytać "coś tam coś tam", co do błędów... no potwierdziło się - zarówno Torque jak i Forscan pokazują to samo:
Kod: | ===PCM DTC P0420:00-E8===
Code: P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC
- Test not complete
Module: Powertrain Control Module
Freeze Frame :
-GLOBTIM: 215498576 sec - Global real time
-TOTDIST: 88455.0 km - Total Distance
-MAINECUV: 14.25 Volt - Main ECU voltage supply
-OUTTMP: 14 °C - External Temperature From Sensor
-ESTSERUN: Yes - Engine status - engine running
-ESTSECRK: No - Engine status - engine in crank
-RPM: 2588 rev/min - Engine Revolutions Per Minute
-VSS: 85.0 km/h - Vehicle Speed
-LOAD: 39.22 % - Calculated Load Value
-ECT: 81 °C - Engine coolant temperature
-MAP: 49.0 kPa - Manifold absolute pressure sensor
-APP_D: 19.22 % - Accelerator Pedal Position D
-SHRTFT1: 0.78 % - Short term fuel trim 1
-LONGFT1: -3.91 % - Long term fuel trim 1
-FUELSYS: Closed Loop - Fuel System Status (Open/Closed Loop)
===END PCM DTC P0420:00-E8===
===OBDII DTC P0420-C===
Code: P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1).
--Possible Causes--
- Use of leaded fuel
- Spark timing retarded below spec
- Oil contamination
- Cylinder misfiring
- Damaged HO2S
- Damaged ECT senor
- Downstream HO2S wires improperly connected
- Fuel pressure too high
- Damaged exhaust system pipe
- Damaged exhaust manifold
- Damaged muffler/tailpipe assembly
- Damaged catalytic converter.
Note: The Powertrain Control Module(PCM) tests the catalyst efficiency by monitoring the rear Heated Oxygen Sensor. The Diagnostic Trouble Code(DTC) is set when the catalyst efficiency is below an acceptable level.
Status:
- Confirmed - malfunction is confirmed
Module: On Board Diagnostic II
Diagnostic Trouble Code details
Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1).
--Possible Causes--
- Use of leaded fuel
- Spark timing retarded below spec
- Oil contamination
- Cylinder misfiring
- Damaged HO2S
- Damaged ECT senor
- Downstream HO2S wires improperly connected
- Fuel pressure too high
- Damaged exhaust system pipe
- Damaged exhaust manifold
- Damaged muffler/tailpipe assembly
- Damaged catalytic converter.
Note: The Powertrain Control Module(PCM) tests the catalyst efficiency by monitoring the rear Heated Oxygen Sensor. The Diagnostic Trouble Code(DTC) is set when the catalyst efficiency is below an acceptable level.
===END OBDII DTC P0420-C===
===ABS DTC None===
Successful DTC reading, no error codes found
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS DTC None===
===RCM DTC None===
Successful DTC reading, no error codes found
Module: Restraint Control Module
===END RCM DTC None===
===PSCM DTC None===
Successful DTC reading, no error codes found
Module: Power Steering Control Module
===END PSCM DTC None===
===IPC DTC None===
Successful DTC reading, no error codes found
Module: Instrument Panel Control Module
===END IPC DTC None=== |
Teraz zastanawiam się co dalej i z czego to się wzięło... niecałe 90 tysi na liczniku i katalizator do wymiany? WTF? Patrzę na to i analizuję sekcję "Possible Causes" i tak myślę czy nie powinienem dać gdzieś auta żeby po kolei sprawdzić wszystko co na tej liście, ma to sens?
Boję się czy np. po wymianie kata za pół roku ten sam problem nie powróci bo coś innego jest zmącone i nowy katalizator też trafi szlag :/ - co o tym myślicie?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 23 Cze 2016, 21:05 OBD do 300 zł - są jakieś godne uwagi?
|
|
|
Zaczynać trzeba od najprostszych i najtańszych rzeczy, katalizator na samym końcu.
Zacząłbym od sprawdzenia sond(y), wiązki która do nich idzie, etc. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
_KRis_
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 15 Sty 2015 Posty: 151 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Cze 2016, 10:42 OBD do 300 zł - są jakieś godne uwagi?
|
|
|
W opisie jednego z interfejsów, które podał Puff podają, że można zmierzyć moc silnika. Czy jest to wiarygodny pomiar? |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Cze 2016, 18:57 OBD do 300 zł - są jakieś godne uwagi?
|
|
|
_KRis_ napisał/a: | W opisie jednego z interfejsów, które podał Puff podają, że można zmierzyć moc silnika. Czy jest to wiarygodny pomiar? |
Niezbyt. Zbyt wiele zmiennych. To tak samo rzetelne jak "hamownia dynamiczna/polowa" (to co montują na kole i masz z tym jechać po drodze).
Jedyne do czego się to nadaje, to mierzenie przyspieszenia do setki, itp. łatwo mierzalnych wartości. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Huk
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Wiek: 38 Dołączył: 01 Sty 2015 Posty: 69 Skąd: ***
|
Wysłany: 26 Cze 2016, 00:02 OBD do 300 zł - są jakieś godne uwagi?
|
|
|
@Jaszczur:
Tak zrobię, tylko martwi mnie ta sytuacja - jakbym miał pewność że kat tak "po prostu" padł to już cholera z tym - odżałowałbym te 600-1000 zł i wymienił, ale jak ten pad to efekt czegoś poważniejszego to trzeba to teraz zdiagnozować...
@_KRis_:
Sam interfejs to chyba takie opcji nie ma - natomiast w Torque na Androida widziałem coś takiego, ale tak jak @Puff napisał - to raczej taka ciekawostka niż realny pomiar, tam żeby wyszło ile KM to zdaje się trzeba podać ileś parametrów (waga pojazdu, ile benzyny ma obecnie zatankowane itd.) a i tak to nie będzie zbyt wiarygodne - jedynie hamownia da Ci pewne dane.
Chciałbym jeszcze spytać o dwie sprawy:
1. Ktoś może wie, czy w przypadku lekko rozregulowanych zaworów podczas jazdy słychać jakiś dźwięk? Nurtuje mnie to od dość dawna, u mnie jak jadę 90 Km/h albo szybciej - słychać takiej jakby lekkie... hmmm jak to nazwać dudnienie/terkotanie - szybkie, niezbyt głośne, niemetaliczne dźwięki, średniego tonu... ciężko to opisać, nagrać póki co się też nie udało... nie wiem czy to ten typ tak ma, czy to moje opony wielosezonowe (ponoć hałasują bardziej niż zwykłe) czy może zawory są rozregulowane...
2. Zakładając że pójdę w opcję wycięcia/obejścia kata... jak potem z przeglądem? To nie zostanie wykryte?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 26 Cze 2016, 00:59 OBD do 300 zł - są jakieś godne uwagi?
|
|
|
Huk napisał/a: | Zakładając że pójdę w opcję wycięcia/obejścia kata... jak potem z przeglądem? To nie zostanie wykryte? |
Wyprucie kata (zawartości) - w benzynie przejdzie test emisji. W klekotach nie sprawdzają, więc wsio ryba. Diagnosta się nie przywali, bo pucha jest.
Wywalenie kata totalnie jest realizowane dwojako:
a) wsadzenie imitacji (strumienica*)
b1) wstawienie rury
b2) wstawienie "tłumika", który ma w środku rurę
Jak to w tym kraju bywa, jeden się przywali (jak nie będzie nic), drugi nie. Ja u siebie mam wypruty i nikt się nie czepia. Z tego co słyszałem od ludzi, to generalnie wielu ma wygwizdane na to. A ignorancja niektórych poraża. Mnie np. pytali gdzie mam tłumik środkowy (w traktorze mk5 nigdy go nie montowali), a inni nie chcieli dać pieczątki, bo nie miałem zagłówków z tyłu (w wersji 3D były chyba w Ghii na końcu produkcji, cała reszta generalnie nie miała). Długo by gadać.
*warto zaznaczyć, że strumienica =/= pucha z rurą w środku. Przynajmniej nie w terminologii fachowej, bo potocznie się to wrzuca do jednego wora |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Mati92
Wersja: Trend
Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
Imię: Mateusz
Wiek: 32 Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 7 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 26 Cze 2016, 08:14 OBD do 300 zł - są jakieś godne uwagi?
|
|
|
Witam, czy tym interfejsem sprawdzę kiedy był wypalany filtr dpf ? |
|
|
|
 |
_KRis_
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 15 Sty 2015 Posty: 151 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Cze 2016, 21:53 OBD do 300 zł - są jakieś godne uwagi?
|
|
|
Puff, Huk dzięki za info. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 26 Cze 2016, 22:14 OBD do 300 zł - są jakieś godne uwagi?
|
|
|
Luz
Mati92 - to powie tylko ten, kto to podpinał pod mk7, bo samo to, że to "elm327" nie powie tutaj nic. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Huk
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Wiek: 38 Dołączył: 01 Sty 2015 Posty: 69 Skąd: ***
|
Wysłany: 4 Sie 2016, 19:02 OBD do 300 zł - są jakieś godne uwagi?
|
|
|
Witam po dłuższej przerwie - dla potomnych "zdam raport" jak sprawa się dalej potoczyła...
Autko zawiozłem do speca który w Saxo zakładał mi gaz - chłop sprawdził sondy lambda czy czasem nie przez nie takie wskazania, ale test przeszły, więc kat... skończyło się na cytuję: "wspawaniu tulejki w środek katalizatora" + zdaje się dodanie "emulatora" na sondę lambda żeby się nie pluła. Chłop powiedział mi że raczej błąd nie powinien już się pokazać, ale nie da 100% gwarancji miałem pojeździć i sprawdzić. Przy okazji naprawił mi niedziałające elektryczne szyby przednie - z tego co mówił jakimś cudem kable były nacięte... zlutował i działają jak nowe .
Do tej pory (ponad 2 tygodnie jeżdżenia), check engine nie wyskoczyło więc raczej będzie dobrze - do tego po wstawieniu rurki auto zyskało trochę mocy (choć nadal twierdzę że te 82 KM to stanowczo za mało... no ale cóż...).
Podsumowując - koszt naprawy ogółem, łącznie z szybami - 150 zł, auto jeździ i nawet mocy przybyło => jestem zadowolony
Dodam jeszcze że pan gazownik - jak to gazownik - dużo grzebie przy min. katalizatorach i jak to stwierdził "Z jego doświadczenia - katy które daje Ford są jednymi z delikatniejszych i zwykle padają właśnie w granicach 80-100 tysięcy Km" - moja Fiesta ma niecałe 90 tysi... to akurat by się w miarę zgadzało.
Anyway sprawa załatwiona - mam tylko nadzieję że nikt się o to nie przyczepi
Dzięki za porady i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|